Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hoeveel probleemloze kilometers met diesel chiptuning?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk BerichtenOf hun bank meet telkens iets teveel ? Nu gezien de banken, die ze bij brp hebben, zal jouw stelling dichter tegen de waarheid zitten.
Ik weet dat PPE de meest optimistische bank heeft, en dat DVX tussen BRP en PPE zat.
Comment
-
AOorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenIk dacht net dat BRP hun bank het meest conservatief staat tov DVX, ATH, PPE enz...
Ik weet dat PPE de meest optimistische bank heeft, en dat DVX tussen BRP en PPE zat.Last edited by Geert DVX; 31/03/2015, 23:16.
Comment
-
Idd elke bank is gewoon anders en een testbank is (binnen bepaalde marges) een tool om het vermogen voor en na de aanpassing te meten. kleine dingen zoals weersomstandigheden , merk benzine etc kunnen je vermogen van bank A naar bank B al beïnvloeden. over het algemeen heb ik gemerkt dat onze bank iets negatiever leest dan andere tuners maar over het algemeen zitten we spot on. juist zoals zijn er bepaalde tuners dewelke hun bank zéér positief meet en soms merkwaardige getallen teweeg brengt.
Uiteindelijk is de kwaliteit van de tuning en het resultaat op de weg wat telt met betrouwbaarheid en duurzaamheid in het achterhoofd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenA
Wij hebben ervaring met 2 merken. Dynostar en superflow. Moet eerlijk toegeven dat de metingen erg gelijkaardig zijn. Bij superflow is het koppel iets lager. In het verleden zijn al vergelijkingen gemaakt die eerlijk gezegd manipulatief lachwekkend zijn. Beste vergelijk is als de 2 tuners van niets weten. Volvo getuned bij br 189,x pk en de dag nadien bij ons gemeten zonder we van iets wisten 187,x pk. Enkel het koppel was bij ons iets lager. Dus volgens mij meten de banken hetzelfde. Over die 1 a 2 pk gaan we niet wakker liggen.
Als het bij BR 12gr. was en bij jou 18 bvb, heb je toch verschil?
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Ja en neen. Een goede bank heeft een soort meetstation en gaat alles omzetten naar waardes die het zouden zijn bij een bepaalde temp en normale druk.
Anders gaan de mannen in de winter allemaal meer vermogen hebben dan deze in de zomer, en dit op dezelfde bank.
Onze bank (spreek nu over de huidige bank) meet dus het aandrijfverlies en heeft een meetstation.
Stel dat je vandaag met uw wagen komt op smalle wielen en in de winter op ander banden zou het eigenlijk identiek moeten zijn.Last edited by Geert DVX; 29/05/2015, 15:47.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenHoe staan je dan tegenover een 114i die bijna 100% extra vermogen krijgt qua duurzaamheid?
En hoe bepaal je de kwaliteit van de tuning?
Kwaliteit van een tuning is simpel, je gaat turbodruk , brandstof, ontsteking , etc etc bijstellen binnen bepaalde marges die volgens de tuner (iedereen beslist dit voor zichzelf) de duurzaamheid van de motor niet zullen beinvloeden. natuurlijk ook met oog op de versnellingsbak, aandrijving etc.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtenmaar een 114i is toch niet 1 op 1 een 118i?
Zelfde blok? kop? vijzen, bouten en toestanden?Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk BerichtenBlok is volledig hetzelfde, enkel andere ECU. Over de versnellingsbak durf ik mij niet uitsprekenClassic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MathiasATH Bekijk BerichtenIdd elke bank is gewoon anders en een testbank is (binnen bepaalde marges) een tool om het vermogen voor en na de aanpassing te meten. kleine dingen zoals weersomstandigheden , merk benzine etc kunnen je vermogen van bank A naar bank B al beïnvloeden. over het algemeen heb ik gemerkt dat onze bank iets negatiever leest dan andere tuners maar over het algemeen zitten we spot on. juist zoals zijn er bepaalde tuners dewelke hun bank zéér positief meet en soms merkwaardige getallen teweeg brengt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenJa en neen. Een goede bank heeft een soort meetstation en gaat alles omzetten naar waardes die het zouden zijn bij een bepaalde temp en normale druk.
Anders gaan de mannen in de winter allemaal meer vermogen hebben dan deze in de zomer, en dit op dezelfde bank.
Onze bank (spreek nu over de huidige bank) meet dus het aandrijfverlies en heeft een meetstation.
Stel dat je vandaag met uw wagen komt op smalle wielen en in de winter op ander banden zou het eigenlijk identiek moeten zijn.
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenNogmaals. Op een Amerikaans forum gelezen :
20i VS 28i. Zogezegd zelfde blok en turbo etc.
Blijkbaar piston heads al verschillend.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten't is niet omdat dat bij de 28i zo is, dat dat ook voor de 14i/16i/18i geldt. De 28i heeft 245 pk, wat een pak meer is dan de meeste 'normale' wagens. Er is nog geen enkel bewijs dat de 16i en de 18i verschillend zijn, enkel de diameter van de uitlaat verschilt. En zouden ze voor de 14i, die pas later is toegevoegd, speciaal nieuwe onderdelen ontwikkeld hebben?
Comment
-
Ik heb men passat 2.0 tdi van 2005 recent gechipt bij BR-Performance, gelegen in antwerpen , belgie.
Goede service.
Heb een van de 1e automatische transmities.
Dit was moeilijk voor op de testbank een accurate meting te doen mits deze schakelt op gevoel, wanneer hij zelf wil.
Hierdor namen ze een uurtje extra, deden ze 4 tests op de testbank en een uitgebreide testrit.
En het resultaat mag er zijn vind ik.
Kostprijs: 390 euro
Pk (papier): 106
Pk (1e meting testbank): 92
Pk na chip-tuning : 137
Nm koppel voor tuning: 244
Nm koopel na tuning: 340
En met de oude automaat is er geen tiptronic.
Ze schakelde pas op 4000-5000 toeren als ik wilde optrekken.
En ging dan amper vooruit maar verbruikte veel.
Nu rijd ik zuiniger, met 96nm koppel en 45 pk extra.
En schakelt vroeger.
En heb meer rijplezier.
Een aanrader om met elke 2.0 diesel te doen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Retro shade Bekijk BerichtenIk heb men passat 2.0 tdi van 2005 recent gechipt bij BR-Performance, gelegen in antwerpen , belgie.
Goede service.
Heb een van de 1e automatische transmities.
Dit was moeilijk voor op de testbank een accurate meting te doen mits deze schakelt op gevoel, wanneer hij zelf wil.
Hierdor namen ze een uurtje extra, deden ze 4 tests op de testbank en een uitgebreide testrit.
En het resultaat mag er zijn vind ik.
Kostprijs: 390 euro
Pk (papier): 106
Pk (1e meting testbank): 92
Pk na chip-tuning : 137
Nm koppel voor tuning: 244
Nm koopel na tuning: 340
En met de oude automaat is er geen tiptronic.
Ze schakelde pas op 4000-5000 toeren als ik wilde optrekken.
En ging dan amper vooruit maar verbruikte veel.
Nu rijd ik zuiniger, met 96nm koppel en 45 pk extra.
En schakelt vroeger.
En heb meer rijplezier.
Een aanrader om met elke 2.0 diesel te doen!
Comment
Comment