Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel probleemloze kilometers met diesel chiptuning?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
    Kom niet zeveren hé, alles dat ik zie passeren van gechipte 1 / 3 series op BB die van jullie komen, zitten doorgaans een paar % hoger qua vermogen dan andere tuners.
    Onlangs nog een E87 120d LCI zien passeren met 225pk & 505Nm, terwijl jullie op de site 210pk en 420Nm opgeven.
    En nu ik je aandacht toch heb, een 120d LCI heeft de GS6-37DZ versnellingsbak. In principe kan die veilig tot 370Nm aan (vandaar het cijfer 37 in de naam van de bak, heb ik me laten vertellen). Dit is exclusief een 10% marge.
    Reken daar 10% bij, dan kom je op 407Nm, welke de doorgaans de waarde is na een chiptuning stage 1 op een N47 1-serie.
    Dus no f*cking way dat 505Nm nog gezond is...

    Nu goed, ik ben geen ingenieur dus kan er natuurlijk compleet naast zitten
    Of hun bank meet telkens iets teveel ? Nu gezien de banken, die ze bij brp hebben, zal jouw stelling dichter tegen de waarheid zitten.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
      Of hun bank meet telkens iets teveel ? Nu gezien de banken, die ze bij brp hebben, zal jouw stelling dichter tegen de waarheid zitten.
      Ik dacht net dat BRP hun bank het meest conservatief staat tov DVX, ATH, PPE enz...
      Ik weet dat PPE de meest optimistische bank heeft, en dat DVX tussen BRP en PPE zat.

      Comment


      • A
        Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
        Ik dacht net dat BRP hun bank het meest conservatief staat tov DVX, ATH, PPE enz...
        Ik weet dat PPE de meest optimistische bank heeft, en dat DVX tussen BRP en PPE zat.
        Wij hebben ervaring met 2 merken. Dynostar en superflow. Moet eerlijk toegeven dat de metingen erg gelijkaardig zijn. Bij superflow is het koppel iets lager. In het verleden zijn al vergelijkingen gemaakt die eerlijk gezegd manipulatief lachwekkend zijn. Beste vergelijk is als de 2 tuners van niets weten. Volvo getuned bij br 189,x pk en de dag nadien bij ons gemeten zonder we van iets wisten 187,x pk. Enkel het koppel was bij ons iets lager. Dus volgens mij meten de banken hetzelfde. Over die 1 a 2 pk gaan we niet wakker liggen.
        Last edited by Geert DVX; 31/03/2015, 23:16.

        Comment


        • Idd elke bank is gewoon anders en een testbank is (binnen bepaalde marges) een tool om het vermogen voor en na de aanpassing te meten. kleine dingen zoals weersomstandigheden , merk benzine etc kunnen je vermogen van bank A naar bank B al beïnvloeden. over het algemeen heb ik gemerkt dat onze bank iets negatiever leest dan andere tuners maar over het algemeen zitten we spot on. juist zoals zijn er bepaalde tuners dewelke hun bank zéér positief meet en soms merkwaardige getallen teweeg brengt.

          Uiteindelijk is de kwaliteit van de tuning en het resultaat op de weg wat telt met betrouwbaarheid en duurzaamheid in het achterhoofd.

          Comment


          • Hoe staan je dan tegenover een 114i die bijna 100% extra vermogen krijgt qua duurzaamheid?
            En hoe bepaal je de kwaliteit van de tuning?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
              A
              Wij hebben ervaring met 2 merken. Dynostar en superflow. Moet eerlijk toegeven dat de metingen erg gelijkaardig zijn. Bij superflow is het koppel iets lager. In het verleden zijn al vergelijkingen gemaakt die eerlijk gezegd manipulatief lachwekkend zijn. Beste vergelijk is als de 2 tuners van niets weten. Volvo getuned bij br 189,x pk en de dag nadien bij ons gemeten zonder we van iets wisten 187,x pk. Enkel het koppel was bij ons iets lager. Dus volgens mij meten de banken hetzelfde. Over die 1 a 2 pk gaan we niet wakker liggen.
              Die 1á2 verschil kan al gemakkelijk zitten in temperatuurverschil op het ogenblik van de meting, niet?
              Als het bij BR 12gr. was en bij jou 18 bvb, heb je toch verschil?


              Sent from somewhere, using Tapatalk.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • Ja en neen. Een goede bank heeft een soort meetstation en gaat alles omzetten naar waardes die het zouden zijn bij een bepaalde temp en normale druk.
                Anders gaan de mannen in de winter allemaal meer vermogen hebben dan deze in de zomer, en dit op dezelfde bank.

                Onze bank (spreek nu over de huidige bank) meet dus het aandrijfverlies en heeft een meetstation.
                Stel dat je vandaag met uw wagen komt op smalle wielen en in de winter op ander banden zou het eigenlijk identiek moeten zijn.
                Last edited by Geert DVX; 29/05/2015, 15:47.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                  Hoe staan je dan tegenover een 114i die bijna 100% extra vermogen krijgt qua duurzaamheid?
                  En hoe bepaal je de kwaliteit van de tuning?
                  Dit is een teruggeschroefde 118i ... dus logisch dat zoals bij bv een 211 en 240pk dieselversie hetzelfde vermogen bekomt bij beide wagens desondanks de ene van veel lager vermogen start.

                  Kwaliteit van een tuning is simpel, je gaat turbodruk , brandstof, ontsteking , etc etc bijstellen binnen bepaalde marges die volgens de tuner (iedereen beslist dit voor zichzelf) de duurzaamheid van de motor niet zullen beinvloeden. natuurlijk ook met oog op de versnellingsbak, aandrijving etc.

                  Comment


                  • maar een 114i is toch niet 1 op 1 een 118i?


                    Zelfde blok? kop? vijzen, bouten en toestanden?
                    BMW X5 45e

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                      maar een 114i is toch niet 1 op 1 een 118i?


                      Zelfde blok? kop? vijzen, bouten en toestanden?
                      Blok is volledig hetzelfde, enkel andere ECU. Over de versnellingsbak durf ik mij niet uitspreken
                      Classic cars on demand

                      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                      www.californiadream.be

                      - It's time to make your dream come true -

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                        Blok is volledig hetzelfde, enkel andere ECU. Over de versnellingsbak durf ik mij niet uitspreken
                        Blijkbaar is alles hetzelfde buiten het differentieel. Dus een 114i chippen tot de waarden van een 118i zou nergens problemen mogen geven (buiten met de garantie)
                        Classic cars on demand

                        www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                        www.californiadream.be

                        - It's time to make your dream come true -

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door MathiasATH Bekijk Berichten
                          Idd elke bank is gewoon anders en een testbank is (binnen bepaalde marges) een tool om het vermogen voor en na de aanpassing te meten. kleine dingen zoals weersomstandigheden , merk benzine etc kunnen je vermogen van bank A naar bank B al beïnvloeden. over het algemeen heb ik gemerkt dat onze bank iets negatiever leest dan andere tuners maar over het algemeen zitten we spot on. juist zoals zijn er bepaalde tuners dewelke hun bank zéér positief meet en soms merkwaardige getallen teweeg brengt.
                          De eerste post en al concurrenten hun bank zwartmaken... Moet je echt iemand zijn die anderen het licht in de ogen niet gunt om chiptuner te zijn?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                            Ja en neen. Een goede bank heeft een soort meetstation en gaat alles omzetten naar waardes die het zouden zijn bij een bepaalde temp en normale druk.
                            Anders gaan de mannen in de winter allemaal meer vermogen hebben dan deze in de zomer, en dit op dezelfde bank.

                            Onze bank (spreek nu over de huidige bank) meet dus het aandrijfverlies en heeft een meetstation.
                            Stel dat je vandaag met uw wagen komt op smalle wielen en in de winter op ander banden zou het eigenlijk identiek moeten zijn.
                            Ik herinner me nog bij mijn eerste tuning dat het toen 32gr. was binnen, ergens in juni. Toen werd me verteld dat de tuning (231pk) bij een temperatuur van 13gr. me zeker een "winst" van 4á5 pk zou opleveren.


                            Sent from somewhere, using Tapatalk.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • Nogmaals. Op een Amerikaans forum gelezen :

                              20i VS 28i. Zogezegd zelfde blok en turbo etc.

                              Blijkbaar piston heads al verschillend.

                              Comment


                              • en de injectoren, etc...
                                lets have some more member berries

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                  Nogmaals. Op een Amerikaans forum gelezen :

                                  20i VS 28i. Zogezegd zelfde blok en turbo etc.

                                  Blijkbaar piston heads al verschillend.
                                  't is niet omdat dat bij de 28i zo is, dat dat ook voor de 14i/16i/18i geldt. De 28i heeft 245 pk, wat een pak meer is dan de meeste 'normale' wagens. Er is nog geen enkel bewijs dat de 16i en de 18i verschillend zijn, enkel de diameter van de uitlaat verschilt. En zouden ze voor de 14i, die pas later is toegevoegd, speciaal nieuwe onderdelen ontwikkeld hebben?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                    't is niet omdat dat bij de 28i zo is, dat dat ook voor de 14i/16i/18i geldt. De 28i heeft 245 pk, wat een pak meer is dan de meeste 'normale' wagens. Er is nog geen enkel bewijs dat de 16i en de 18i verschillend zijn, enkel de diameter van de uitlaat verschilt. En zouden ze voor de 14i, die pas later is toegevoegd, speciaal nieuwe onderdelen ontwikkeld hebben?
                                    Ze zetten een 28i op 290pk maar een 20i dus ook op 290pk.

                                    Comment


                                    • Ik heb men passat 2.0 tdi van 2005 recent gechipt bij BR-Performance, gelegen in antwerpen , belgie.
                                      Goede service.
                                      Heb een van de 1e automatische transmities.
                                      Dit was moeilijk voor op de testbank een accurate meting te doen mits deze schakelt op gevoel, wanneer hij zelf wil.
                                      Hierdor namen ze een uurtje extra, deden ze 4 tests op de testbank en een uitgebreide testrit.
                                      En het resultaat mag er zijn vind ik.

                                      Kostprijs: 390 euro
                                      Pk (papier): 106
                                      Pk (1e meting testbank): 92
                                      Pk na chip-tuning : 137
                                      Nm koppel voor tuning: 244
                                      Nm koopel na tuning: 340

                                      En met de oude automaat is er geen tiptronic.
                                      Ze schakelde pas op 4000-5000 toeren als ik wilde optrekken.
                                      En ging dan amper vooruit maar verbruikte veel.

                                      Nu rijd ik zuiniger, met 96nm koppel en 45 pk extra.
                                      En schakelt vroeger.
                                      En heb meer rijplezier.

                                      Een aanrader om met elke 2.0 diesel te doen!

                                      Comment


                                      • Amai, 14 pk minder dan opgegeven. Zou ik niet mee kunnen lachen.
                                        Lijkt maar miniem, maar op 100 pk is dat veel.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Retro shade Bekijk Berichten
                                          Ik heb men passat 2.0 tdi van 2005 recent gechipt bij BR-Performance, gelegen in antwerpen , belgie.
                                          Goede service.
                                          Heb een van de 1e automatische transmities.
                                          Dit was moeilijk voor op de testbank een accurate meting te doen mits deze schakelt op gevoel, wanneer hij zelf wil.
                                          Hierdor namen ze een uurtje extra, deden ze 4 tests op de testbank en een uitgebreide testrit.
                                          En het resultaat mag er zijn vind ik.

                                          Kostprijs: 390 euro
                                          Pk (papier): 106
                                          Pk (1e meting testbank): 92
                                          Pk na chip-tuning : 137
                                          Nm koppel voor tuning: 244
                                          Nm koopel na tuning: 340

                                          En met de oude automaat is er geen tiptronic.
                                          Ze schakelde pas op 4000-5000 toeren als ik wilde optrekken.
                                          En ging dan amper vooruit maar verbruikte veel.

                                          Nu rijd ik zuiniger, met 96nm koppel en 45 pk extra.
                                          En schakelt vroeger.
                                          En heb meer rijplezier.

                                          Een aanrader om met elke 2.0 diesel te doen!
                                          Vergeet het ook niet te komen vertellen als uw automaat erdoor is gevlogen en BR performance u geen garantie wil geven.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X