Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audio-installaties

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• hooo, ben daarstrak achter die "JackHammer gaan horen"...

Indrukwekkend wel, maar een zéééérrr duur grapje.

Heeft minimum 4 versterkers nodig om gepowered te kunnen worden. Het moeten er 4 zijn die minimum 1500 watt leveren!!

Dat kost alleen al (kwaliteit) 5000 euro. Dan die JackHammer zelf... 8000 euro!!

Ok, het is "state of the art" materiaal en het is het beste dat er is, maar toch....

Leuk weetje... main room in discotheek de VersuZ levert 30 000 watt... één JackHammer levert 12000 (tot 16000 overpeak) watt....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fastastic Bekijk Berichten
      hooo, ben daarstrak achter die "JackHammer gaan horen"...

Indrukwekkend wel, maar een zéééérrr duur grapje.

Heeft minimum 4 versterkers nodig om gepowered te kunnen worden. Het moeten er 4 zijn die minimum 1500 watt leveren!!

Dat kost alleen al (kwaliteit) 5000 euro. Dan die JackHammer zelf... 8000 euro!!

Ok, het is "state of the art" materiaal en het is het beste dat er is, maar toch....

Leuk weetje... main room in discotheek de VersuZ levert 30 000 watt... één JackHammer levert 12000 (tot 16000 overpeak) watt....

het beste zou ik ni zeggen. 't is er gewoon dik over. da spel kan voor niks dienen, enkel voor de show.

ma heb m ook ns zien staan in de mediamarkt. en idd, indrukwekkend spul. da wel.
      stond er ne vader met zijne kleine naar de gps'en te kijken. draait diene kleine zich om, ziet de jackhammer staan en zegt tegen papa : "kijk, voor in onze auto....."

Comment

• mijn install die ik vandaag ben gaan kopen:

De Headunit had ik al en was al een goede basis om op verder te werken. Dit is een Sony CDX-GT310 met de optionele iPod interface en 4x50W

Ter vervanging van de originele speakers in de deuren heb ik voor een composetje van Focal gekozen. Dit vooral omdat dat een toch wel veel mooiere klank geeft dan een gewone speaker. Het juiste type is de Polyglass 130V1 met 60W ominaal vermogen en een piek van 120. Ruim voldoende waar ik het voor nodig heb.

De versterker is er eentje van Audison geworden, de SRx 4. Deze 4kanaals amplifier geeft 2x60W en 1x190W door. Dit uiteraard steeds nominaal

En tot slot nog de subwoofer die in men koffertje komt. Deze is eentje geworden van Hertz ES300D met een piekvermogen van 700W. De subwoofer was reeds in de fabriek van Hertz gekist dus zou optimaal moeten zijn

foto's als alles geinstalleerd is volgen morgen in mijn topic

Antwerpen is't Stad
        en al de rest is parking!!

Comment

• ik heb een blaupunkt radio en cd speler
          voor wie de becker inbouwt
          langs 2 kanten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            ik heb een blaupunkt radio en cd speler
            voor wie de becker inbouwt
            langs 2 kanten
            in ruil voor een paar pintjes en een ritje met de G wil ik je er gerust mee helpen om die in te bouwen hoor

Antwerpen is't Stad

Comment

• Zeg dédé,

Die "optionele Ipod interface" bij jouw Sony CDX-GT310, wat houdt dat juist in? Ik heb een Sony CDX-GT300 en het enige wat ik daar heb is een AUX-ingang, waarop ik de Ipod kan aansluiten. Bediening van de Ipod gebeurt echter niet via de radio, maar via de Ipod zelf, wat ik minder handig vind...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Billie Bekijk Berichten
                Zeg dédé,

Die "optionele Ipod interface" bij jouw Sony CDX-GT310, wat houdt dat juist in? Ik heb een Sony CDX-GT300 en het enige wat ik daar heb is een AUX-ingang, waarop ik de Ipod kan aansluiten. Bediening van de Ipod gebeurt echter niet via de radio, maar via de Ipod zelf, wat ik minder handig vind...
                wel ik zal het even kort proberen uit te leggen. De AUX-ingang vooraan heb ik ook op men radio zitten maar de ipod interface (XA-110IP) sluit je aan aan de achterkant van je Headunit. Die bekabeling gaat naar de interface adapter. Deze box zorgt er onder andere voor dat je je ipod via de radio zelf kan bedienen. Vanuit de adapter vertrekt ook een kabel die je op de ipod moet aansluiten (duh). Op deze manier kan je dus je ipod bv in je handschoenkastje steken dus ligt hij niet zichtbaar moest je hem vergeten weg te steken.

Ben enorm tevreden van dit systeem en zou het niet meer kunnen missen. Via men headunit kan ik kiezen hoe ik alles afspeel. Per artiest, playlist, album of gewoon alle liedjes. Dan kan je ook nog de repeat en shuffle functie instellen naar wens. Dus alles wat je normaal kan zonder dat je je ipod moet gebruiken. Het enige (kleine) nadeel is dat je de adapter ergens kwijt moet kunnen. Bij mij hangt deze onder mijn handschoenkastje tegen de middentunnel. Je ziet hem amper hangen en dat is maar goed ook.

Antwerpen is't Stad

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dédé Bekijk Berichten
                  ...

...
                  sorry voor mijn onwetendheid, maar dat klein rond ding, is dat een soort tweeter?
                  En dat bakje wat is dat? een filter?

2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                    sorry voor mijn onwetendheid, maar dat klein rond ding, is dat een soort tweeter?
                    En dat bakje wat is dat? een filter?
                    Dat klein rond ding is inderdaad een tweeter En dat bakje zorgt ervoor dat de juiste tonen naar de juiste speaker gestuurd worden. Aan elke kant heb ik er eentje steken. Degene die ik heb steken zijn ook nog eens volledig instelbaar. Bij mij staan ze puur op hoge tonen. De woofer in men koffer zorgt wel voor de rest

Antwerpen is't Stad

Comment

• Ai pot gekte...

Pff, ik kom er niet meer uit...

Ik wil gewoon één Ipod, (Classic, 80GB) om muziek op te zetten en als data-houder te gebruiken voor in de auto.
                      Ermee rondlopen is bijzaak, ben die tijd al gepasseerd...

Heb twee auto's, twee radio's.
                      In de Subaru zit een Alpine die met Ipod's kan werken...

Deze : http://www.alpine-europe.com/index.p...e-9871rrr&L=16
                      Daar kan je dan een kabeltje voor kopen : http://www.alpine-europe.com/index.php?id=kce-236b&L=16

Laad dit kabeltje dan ook tegelijk dat ding op of niet, anders word het wel een warboel in de auto vind ik zo.

En wat die andere auto van me betreft, da's een Partner met standaard Peugeot radio, hou kan ik daar die Ipod op aansluiten dat het nog deftig klinkt ? (En oplaad...)
                      www.perfectshine.be

Comment

• Het kabeltje voor de Alpine is blijkbaar enkel om de audio door te geven aan de radio en niet om op te laden.
                        Kijk ook even in volgende topics waar de mogelijkheden van een link tussen autoradio en iPod (al dan niet met laadfunctie) aan bod komen.

Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk Berichten
                        Pff, ik kom er niet meer uit...

Ik wil gewoon één Ipod, (Classic, 80GB) om muziek op te zetten en als data-houder te gebruiken voor in de auto.
                        Ermee rondlopen is bijzaak, ben die tijd al gepasseerd...

Heb twee auto's, twee radio's.
                        In de Subaru zit een Alpine die met Ipod's kan werken...

Deze : http://www.alpine-europe.com/index.p...e-9871rrr&L=16
                        Daar kan je dan een kabeltje voor kopen : http://www.alpine-europe.com/index.php?id=kce-236b&L=16

Laad dit kabeltje dan ook tegelijk dat ding op of niet, anders word het wel een warboel in de auto vind ik zo.

En wat die andere auto van me betreft, da's een Partner met standaard Peugeot radio, hou kan ik daar die Ipod op aansluiten dat het nog deftig klinkt ? (En oplaad...)

Comment

• Onlangs een nieuwe wagen gekocht, spijtig genoeg met standaard radio ingebouwd.
                          Ik zou nu graag mijn pioneer speakers er terug inplaatsen (achteraan), nu is mijn vraag, autoradio RD4 vervangen (standaard radio waarmee ik ook vele instelligen kan doen voor de auto zelf) door mijn Pioneer radio? Of radio laten zitten (RD4) en versterker tussen plaatsen? Ik denk namelijk dat de RD4 (4x15w) niet zwaar genoeg is voor de speakers die ik liggen heb.

Zijn deze boxen, wel model ervoor, TS-A2510 maw:
                          http://www.pioneer.be/nl/products/25/131/201/TS-A2511/index.html

Deze zou ik achteraan in men hoedenplank inbouwen.

Foto van de radio, alijd een mooi exemplaar gevonden, de nieuwe Pioneers zijn zo mooi niet. MP3 is reeds aanwezig.

Hier filmke van de boxen met de radio die ik liggen heb, dus zonder versterker.
                          http://www.youtube.com/watch?v=Te4xocRP-XQ

Als je aan je pc verbonden is met woofer zal je de mooie bassen wel horen! Verschoot er zelf van hoe hard dit speelde zonder versterker, radio wel laten afstellen bij Autoparts in Ternat. (heb de instellingen nog liggen)

Heb zelf geweest dat ze tijdens de keuring opzoek gingen naar en versterker.

Dit alles zat in mijn vorig auto'ke, mijn 205'ke en kmoet zeggen dat dit wel zalig speelde zonder versterking, moest ik geen functies verliezen (zoals bediening aan het stuur,...) dan zou deze radio er al lang hebben ingezeten.
                          Last edited by ; 08/09/2007, 20:35.

Comment

• Dit postje mag weg.
                            Last edited by ; 10/09/2007, 21:59.

Comment

• guys, weet er iemand wa er vooraan standaard van speakers zit in nen E36 compact?
                              ik bedoel dan qua afmetingen.

Comment

• 13 of 16,5. groter of kleine zal het wel niet zijn denk ik

Comment

• 5 1/4" met een inbouwdiepte van 3"

edit: 13 cm dus...
                                  2015 BMW F11 520dA
                                  1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
                                    5 1/4" met een inbouwdiepte van 3"

edit: 13 cm dus...
                                    hmmm.... was afgelopen week in ne carhifi-winkel geweest en die heeft me verteld over de 6 1/2"....

heef ie zich dan zo vergist of zijn daar verschillen in? hij had t nochtans opgezocht (zei ie).

't KAN maar relevant zijn als ik ergens een setje koop, hé!

Comment

• ik heb gekeken op de jbl-site. daar kan je zo je wagen selecteren en voor de frontspeakers gaf hij die afmetingen...

6 en een halve inch is trouwens 16.5 cm. raar, want de meeste maten zijn 10, 13 en 17cm dacht ik...
                                      2015 BMW F11 520dA
                                      1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• ik neem da van dienen tip in de carhifi-winkel wel aan. ma 't was omda'k al verscheidene dingen had gehoord. 16cm, 13cm......

nochtans als ik vooraan naar onderen duik om te kijken naar de speaker zelf (tweeter zelf zit in deurbekleding), is da maar redelijk beperkt qua ruimte.

soit, indien 16cm, kan ik toch gaan voor 't setje da ik in gedachten had.

thx for the info!

Comment

• Verander je onderschrift eens collega.

Comment

Working...
                                          X