Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audio-installaties

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
    Waar kun je aparte bose boxen vinden en wat is het prijskaartje daarvan? Behoorlijk prijzig wss, want bose is niet zomaar de eerste de beste.
    Bose in-car luidsprekers kan je niet los kopen. Je kan enkel Bose in je auto laten inbouwen als het in de optielijst staat bij het wagenmerk. Bij Audi, Porsche, etc kan dit. BMW werkt bijvoorbeeld met HK, dus Bose is hier niet mogelijk

Maar zoals in dit topic al gezegd zijnde; niet enkel de luidsprekers doen het hem, ook de plaatsing is zeer cruciaal.

Als je echt de top van car-fi wil horen dan moet je een Audi A8 bestellen met het optionele B&O-systeem (bijna 7000€ als ik me niet vergis), qua klank werkelijk fenomenaal Maar dit is spijtig genoeg weer enkel voor de weinige zeer welvarende mensen onder ons
    Ook in het Audi Shooting break concept zal het B&O systeem te verkrijgen zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KVG
      Bose in-car luidsprekers kan je niet los kopen. Je kan enkel Bose in je auto laten inbouwen als het in de optielijst staat bij het wagenmerk. Bij Audi, Porsche, etc kan dit. BMW werkt bijvoorbeeld met HK, dus Bose is hier niet mogelijk

Maar zoals in dit topic al gezegd zijnde; niet enkel de luidsprekers doen het hem, ook de plaatsing is zeer cruciaal.

Als je echt de top van car-fi wil horen dan moet je een Audi A8 bestellen met het optionele B&O-systeem (bijna 7000€ als ik me niet vergis), qua klank werkelijk fenomenaal Maar dit is spijtig genoeg weer enkel voor de weinige zeer welvarende mensen onder ons
      Ook in het Audi Shooting break concept zal het B&O systeem te verkrijgen zijn
      Ik had zoal een vermoeden. Mja wat plaatsing van mijn boxen betreft; mijn huidige JBL's zitten ingebouwd in de daarvoor voorziene uitsparingen af fabriek. Tweeters bovenaan deurpaneel, de middentoonboxen onderaan. Verder heb ik nergens custommade gaten gemaakt voor boxen en dat ben ik ook helemáál niet van plan.

Comment

Ge kunt in princiepe niet veel meer doen nu dan uw bestaande systeem behouden. Speakers upgraden zal niet zoveel doen want uw plaatsing is al ok en uw standaard radio zit je aan vast die heeft niet veel mogelijkheden. (+ kan zijn dat uw speakers een bepaald aantal ohm load hebben afgestemd op uw radio en het vervangen ervan door 4ohm speakers zou kunnen dat het signaal niet meer overeenstemd)

Goedkoopste is aftakken van de speakers achteraan een omvormer naar rca ertussen steken, een 4 kanaals versterker toevoegen en opnieuw naar uw speakers gaan voorraan en dan deze upgraden.

Dit met uw bestaande head unit. Paar kabelkes bijtrekken tot uw deuren vooraan dus + een deftige voedingskabel.

Beter maar duurder is natuurlijk direkt met de grove borstel.
        Nieuwe head unit met 4 kanalen uitgangen en woofer uitgang. 2 versterkers, speakers upgraden. Liefst een head unit met time correctie zodat je uw geluid van uw front raam kunt laten komen ipv links en rechts. + subke in de koffer en klein kistje.

Maar je bent dan wel pak geld kwijt. + uw plaats in uw koffer.
        Last edited by ; 21/02/2006, 17:05.

Comment

Ik heb me zaterdag ook een nieuwe HU gekocht. Die Travel Pilot begon me serieus mijn keel uit te hangen...

Het is deze geworden.

Het geluid is nu duidelijk beter maar ik had meer verwacht van mijn 3-wegs achteraan.
          OK het zijn maar Sony XPlod van een paar jaar geleden maar laatst hoorde ik bij een maat van me zijn Sony speakers van 50€ en die knalde echt. Harde, strakke bas zonder vervorming en dit zonder versterker!?
          Die van hem zaten in de hoedenplank en die van mij niet (net erlangs zoals je op de foto's kan zien).

Maakt het zoveel verschil of ze in de hoedenplank hangen of niet?

Bijgevoegde Bestanden
          Last edited by Jochen; 24/02/2006, 17:08.
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen
            Ik heb me zaterdag ook een nieuwe HU gekocht. Die Travel Pilot begon me serieus mijn keel uit te hangen...

Het is deze geworden.

Het geluid is nu duidelijk beter maar ik had meer verwacht van mijn 3-wegs achteraan.
            OK het zijn maar Sony XPlod van een paar jaar geleden maar laatst hoorde ik bij een maat van me zijn Sony speakers van 50€ en die knalde echt. Harde, strakke bas zonder vervorming en dit zonder versterker!?
            Die van hem zaten in de hoedenplank en die van mij niet (net erlangs zoals je op de foto's kan zien).

Maakt het zoveel verschil of ze in de hoedenplank hangen of niet?
            Als de speakers ervoor gemaakt zijn ja dan maakt het een verschil. Al is sony niet direkt hi fi materiaal e. Ons eva vb haar 3weg setje in haar voordeur alleen al kost 1OOO euro en er zitten er 2 in per deur Maar die kunnen dan ook wel 2OO echte watts aan per kanaal en er is nog overschot.

Comment

Welke speakers zou jij aanraden om in die ruimte te proppen?
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Welke speakers zou jij aanraden om in die ruimte te proppen?
                Gene omdat dat vloekt met mijn audifiele overtuiging. Geluid moet van voorraan komen niet van achteraan. Op een concert sta je ook niet met uw rug naar het podium e

Speakers achteraan zijn alleen goed voor passagiers en dolby 5.1 video

Comment

Die hu is een goede basis. Als je goed geluid wilt dan een deftig composetje vooraan (vanaf 150 euro) en een extra 4 kanaal versterker (vanaf 3OO euro)en een voedingskabel.
                  Tis de enige manier. Bij voorkeur uw composetje inbouwen in ene deurpaneel (vanaf 250/2deuren euro)op maat. Goede installateurs kunnen dat heel goed en proper doen zodat het er oem uitziet.

Wil je nog een extra bas = weeral een versterker (vanaf 3OO euro) erbij en een kistje en woofer (vanaf 3OO euro)in de koffer. Je hebt een goede koffer voor audio. Kistje van 3O liter ofzo moet voldoende zijn.
                  Goed geluid kost beetje geld.
                  Last edited by ; 21/02/2006, 17:34.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke
                    Gene omdat dat vloekt met mijn audifiele overtuiging. Geluid moet van voorraan komen niet van achteraan. Op een concert sta je ook niet met uw rug naar het podium e

Speakers achteraan zijn alleen goed voor passagiers en dolby 5.1 video

De deuren zijn voorzien van een setje JBL GTO-6536e (16cm) en in het dash zitten 3" JBL GTO-326e dus dat zou in orde moeten zijn... .

Misschien dat een klein fijn subje wat meer voldoening kan brengen?

Als ik de technishe fishe van mijn radio bekijk zie ik dat er heel wat mogelijk is maar ik ken er echt niets van, jammer.

In de handleidng staat dat je de achteruitgangen kan gebruiken om een sub aan te sturen. Gebeurt dit dan zonder externe versterker? Lijkt me niet zo lekker klinken of krijgt die een 8"je wel getrokken?
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

De deuren zijn voorzien van een setje JBL GTO-6536e (16cm) en in het dash zitten 3" JBL GTO-326e dus dat zou in orde moeten zijn... .

Misschien dat een klein fijn subje wat meer voldoening kan brengen?

Als ik de technishe fishe van mijn radio bekijk zie ik dat er heel wat mogelijk is maar ik ken er echt niets van, jammer.

In de handleidng staat dat je de achteruitgangen kan gebruiken om een sub aan te sturen. Gebeurt dit dan zonder externe versterker? Lijkt me niet zo lekker klinken of krijgt die een 8"je wel getrokken?
                      een goede sub heeft voedsel nodig en een extra versterker is een vereiste. Anders gaat er niet veel uitkomen. Dus stroomkabel tot de koffer. Extra kabelke en een kistje en subke.

Comment

Wat die tekst zegt is dat je de bassen uit de voorste speakers kan halen zodat uw voorste speaker minder moet werken en minder vervormen en luider kunnen spelen en daar uw signaal zuiverder is kan je het ook beter tweaken naar uw favoriete klankkleur.

Maar dat mag je alleen doen als er effektief een sub aanwezig is want anders heb je geen bassen meer. Bedoeling is dat bassen alleen geproduceert worden door uw sub (de lage toch) , de voorste speakers zullen alleen kick bassen geven maar die kan je dan krachtiger instellen zonder vervorming.

Iedere speaker heeft dus een funktie: tweeters spelen alleen hoge tonen, uw speakes alleen de kickbassen en muziek en de sub speelt de bassen. Via de head unit kan je dan alles apart regelen zowel van sterkte als klankkleur zodat het een homogeen geheel wordt.

Anders heb je toch maar een allegaartje waarbij ze meestal liefst veel boost gaan geven op de gewone speakers voor de bassen maar in het proces de rest van het geluid naar de knoppen helpen.

Als het goed gedaan is kan je luid spelen en zuiver zonder dat uw hoofd pijn doet na 2 minuten
                        Ik kan u gerust een uurke in ons evas auto zetten met alles op volle bak dat je buik davert en er iemand met een drumstick op uw hoofd klopt en toch zul je rustig genieten zonder dat uw oren vermoeid geraken
                        Last edited by ; 21/02/2006, 17:56.

Comment

OK, merci voor de uitleg. Het is al veel duidelijker nu!
                          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Daaom dat ik zeg dat je een goede basis hebt nu maar niet meer dan dat. Je hebt een porsche nu bij wijze van spreken maar je rijd maar 5O per uur.

Uw head unit kan van alles regelen maar je hebt niks om te regelen nu

Dus om de kracht van uw head unit te laten renderen is een subke en versterker 1 belangrijke stap. Dan nog een composetje. Uw head unit is 4 x 12 watt ongeveer (5O watt is piekvermogen dat is een waardeloze waarde) daar kan je al een mooi geluid uitkrijgen maar heel luid zal het niet spelen. Aangenaam dat wel. Als je ook luid en krachtig wil dan nog es die 4 kanaals versterker en extra speakers die dat vermogen aankunnen voorraan.

Comment

Ik kan u gerust een uurke in ons evas auto zetten met alles op volle bak dat je buik davert en er iemand met een drumstick op uw hoofd klopt en toch zul je rustig genieten zonder dat uw oren vermoeid geraken
                              op da aanbod wil ik volgende keer gerust wel ns ingaan....

je weet er ongetwijfeld het meeste van van iedereen op dit forum.
                              maar soms stel ik me wel vragen bij jouw uitleg. iemand vraagt je om raad en die geef je dan ook tot in de puntjes. maar je refereert regelmatig naar duur materiaal, materiaal da velen er hier niet aan kunnen of willen geven.
                              ik denk da als ze hier vragen naar betere muziek, da ze bedoelen "beter als de standaard in hun wagen". mijn installatie is verre van topmateriaal maar ik ben er (momenteel) heel tevreden mee. al denk ik soms wel vooruit naar de toekomst en eventuele uitbreidingen....

ik denk gewoon da ze naar een "beter als standaard"-geluid vragen....

waar vind je trouwens info aangaande installs? en dan iets meer technisch zoals die ohms en verschillende voltages? want eerlijk gezegd, daar versta ik nog altijd ni bijster veel van. onlangs begon er een verkoper zo'n uitleg tegen me en ik hoorde het wel ff in keulen donderen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door manos
                                op da aanbod wil ik volgende keer gerust wel ns ingaan....

je weet er ongetwijfeld het meeste van van iedereen op dit forum.
                                maar soms stel ik me wel vragen bij jouw uitleg. iemand vraagt je om raad en die geef je dan ook tot in de puntjes. maar je refereert regelmatig naar duur materiaal, materiaal da velen er hier niet aan kunnen of willen geven.
                                ik denk da als ze hier vragen naar betere muziek, da ze bedoelen "beter als de standaard in hun wagen". mijn installatie is verre van topmateriaal maar ik ben er (momenteel) heel tevreden mee. al denk ik soms wel vooruit naar de toekomst en eventuele uitbreidingen....

ik denk gewoon da ze naar een "beter als standaard"-geluid vragen....

waar vind je trouwens info aangaande installs? en dan iets meer technisch zoals die ohms en verschillende voltages? want eerlijk gezegd, daar versta ik nog altijd ni bijster veel van. onlangs begon er een verkoper zo'n uitleg tegen me en ik hoorde het wel ff in keulen donderen....
                                Het beste forum is een nederlands forum het noemt www.showyoursound.nl daar kun ja als beginner info vragen zodat je weet wat je best koopt en wat niet. Je hebt natuurlijk ook iemand nodig die het kan realiseren voor u want met stroom moet je opletten, ikzelf ben een bureau man en niet zo technisch op de hoogte van kabels enzo. Zoveel weet ik ook niet hoor. Op showyoursound zijn de meeste slimmer dan ik Maar ik heb al wat ervaring en weet wat werkt en wat niet zal werken.

Ik wilde gewoon bij die jongen de opmerking maken dat als je geld heeft voor een goede head unit met veel mogelijkheden maar daar stopt het dan en je doet niks met die mogelijkheden dat dat eigenlijk beetje verloren geld is. Head unit is een goede stap als je ook bereid bent de volgende stappen te nemen om die te laten renderen.

Indien je budget beperkt is zou ik alleen vb een versterker toevoegen en aftakken van uw achterste speakers van de bestaande head unit. Zal beter klinken dan een nieuwe head unit en ongeveer zelfde kosten.

Comment

Het beste forum is een nederlands forum het noemt www.showyoursound.nl daar kun ja als beginner info vragen zodat je weet wat je best koopt en wat niet. Je hebt natuurlijk ook iemand nodig die het kan realiseren voor u want met stroom moet je opletten, ikzelf ben een bureau man en niet zo technisch op de hoogte van kabels enzo. Zoveel weet ik ook niet hoor. Op showyoursound zijn de meeste slimmer dan ik Maar ik heb al wat ervaring en weet wat werkt en wat niet zal werken.

Ik wilde gewoon bij die jongen de opmerking maken dat als je geld heeft voor een goede head unit met veel mogelijkheden maar daar stopt het dan en je doet niks met die mogelijkheden dat dat eigenlijk beetje verloren geld is. Head unit is een goede stap als je ook bereid bent de volgende stappen te nemen om die te laten renderen.

Indien je budget beperkt is zou ik alleen vb een versterker toevoegen en aftakken van uw achterste speakers van de bestaande head unit. Zal beter klinken dan een nieuwe head unit en ongeveer zelfde kosten.
                                  Ik heb die headunit gekocht omdat mijn blaupunkt travel pilot soms kuren kreeg. Hij nam (originele) cd's soms niet meer aan, bleef soms hangen om daarna een paar nummers verder terug beginnen te spelen en een slechte radio ontvangst.

Als ik iets koop dan koop ik ook wel iets deftigs. Geen radioke voor 99€ in de Blokker ofzo... .

In deze auto ga ik waarschijnlijk niets meer uitbreiden buiten misschien een beter setje 6"x9" achteraan.

Ik wacht om met mijn volgende auto met een schone lei te beginnen.
                                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

ok

Comment

Ik heb die headunit gekocht omdat mijn blaupunkt travel pilot soms kuren kreeg. Hij nam (originele) cd's soms niet meer aan, bleef soms hangen om daarna een paar nummers verder terug beginnen te spelen en een slechte radio ontvangst.

Als ik iets koop dan koop ik ook wel iets deftigs. Geen radioke voor 99€ in de Blokker ofzo... .

In deze auto ga ik waarschijnlijk niets meer uitbreiden buiten misschien een beter setje 6"x9" achteraan.

Ik wacht om met mijn volgende auto met een schone lei te beginnen.
                                      ok
                                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door manos

My thoughts exactly

Met alle respect natuurlijk, want hij heeft kennis op dat vlak, en doet de moeite om te helpen !
                                        Maar meestal stelt hij idd redelijk hevige en prijzige ingrepen voor, en dat is meestal niet de bedoeling.

Ok, in het budget dat hij voor zijn wagen(s) uittrekt is €1000 niet echt veel, hij leeft er dan ook 100% voor, en dat is natuurlijk zijn volle recht ook he!
                                        Maar voor iemand die 'iets beters' wil direct 'het beste' voorschrijven is meestal tevergeefs.

Ik zou voor jochen (here comes the hoedenplankspeakerfreak) een koppel goeie hoedenplankspeakers aanraden, en op zijn nagelnieuwe (trouwens knappe) HU zal dat schitterend klinken !

Geen gefoefel met extra stroomkabels, versterkers, kisten, ....

Gewoon een schepje bovenop de huidige weelde
                                        (ask rabbit)

Comment

Working...
                                        X