Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audio-installaties

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb
    My thoughts exactly

Met alle respect natuurlijk, want hij heeft kennis op dat vlak, en doet de moeite om te helpen !
    Maar meestal stelt hij idd redelijk hevige en prijzige ingrepen voor, en dat is meestal niet de bedoeling.

Ok, in het budget dat hij voor zijn wagen(s) uittrekt is €1000 niet echt veel, hij leeft er dan ook 100% voor, en dat is natuurlijk zijn volle recht ook he!
    Maar voor iemand die 'iets beters' wil direct 'het beste' voorschrijven is meestal tevergeefs.

Ik zou voor jochen (here comes the hoedenplankspeakerfreak) een koppel goeie hoedenplankspeakers aanraden, en op zijn nagelnieuwe (trouwens knappe) HU zal dat schitterend klinken !

Geen gefoefel met extra stroomkabels, versterkers, kisten, ....

Gewoon een schepje bovenop de huidige weelde
    (ask rabbit)
    Kan ik dan de originele bekabeling gebruiken of is het aan te raden nieuwe dikkere) kabels te trekken?
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

originele kabels zijn goed

Comment

Ik heb ook een paar vraagjes.

Het gaat over een BMW E46 Touring met standaard audiosysteem.

Kan ik simpel de voorste speakers vervangen door betere exemplaren en ga ik een duidelijk verschil horen als ik de standaard radio blijf gebruiken?

Comment

Ik heb deze morgen m'n standaard woofers vervangen (in de sl dus). De rechtse kant was al vervangen door een niet-originele.

Aangezien originele luidsprekers te veel kosten voor wat ze zijn, en ik nog een hele hoop jbl/infinity-spullen liggen heb, heb ik er 2 JBL 508 GTI's ingestoken met een zelfgemaakte adapterring ( ).

Zo'n dingen dus:

Echter, het geluid (vooral bas) is nog steeds niet wat het moet zijn. Zou dit komen door de radio, een originele Becker zoals ongeveer deze:

En zou dit dan verbeteren door bvb een Becker Cascade te steken ?

Of zouden de filters niet goed genoeg zijn ?

Je hoort het, op car-audio gebied ben ik een leek, op hifi-gebied echter totaal niet
          Last edited by ; 30/04/2006, 20:56.

Comment

Tja als hier zo lees moet ik grijnzen ....

Maar een ding vraag ik me toch al jaren af is waarom zo'n megaWoofer/booster in je auto.

1. muziek of wat er nog van over blijft trek op geen ball meer
            2. Potdoof wordt je
            3. je ramen ploppen er zo uit...
            4. hoor nieks meer wat buiten je wagen gebeurd je schrikt je rot als ineens de ziekenwagen achter je staat.
            5. het enige voordeel heeft zo'ne woofer geen turbo of zo nodig lawaai blaast je wel vooruit.
            6. Ofwel is het allemaal bullsh!t en word ik gewoon oud

Ik zou zeggen koop een mooi setje
            Radio / cd / mp3 met 4 / 6 boxen van zeer goede kwaliteit
            en je bent al half weg ...

ik geniet gewoon van mijne logic7 ....
            Last edited by TheStraffe; 02/05/2006, 10:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheStraffe

Maar een ding vraag ik me toch al jaren af is waarom zo'n megaWoofer/booster in je auto.

2. Potdoof wordt je
              4. hoor nieks meer wat buiten je wagen gebeurd je schrikt je rot als ineens de ziekenwagen achter je staat.
              5. het enige voordeel heeft zo'ne woofer geen turbo of zo nodig lawaai blaast je wel vooruit.

Radio / cd / mp3 met 4 / 6 boxen van goede kwaliteit

Bij die Logic 7 zit zo ook een mega booster in hoor....

Alleen staat die niet voluit....

Comment

2. Potdoof wordt je

Radio / cd / mp3 met 4 / 6 boxen van zeer goede kwaliteit
                en je bent al half weg ...

ik vind da je het allemaal heel cru stelt. ne subwoofer geeft net een warme en diepe ondersteuning van de muziek (of het nu R 'n' B, techno of gewoon één of ander spaans concert is).

je mag die dingen ni direct vergelijken met db-drags op tuningmeetings....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door manos
                  ik vind da je het allemaal heel cru stelt. ne subwoofer geeft net een warme en diepe ondersteuning van de muziek (of het nu R 'n' B, techno of gewoon één of ander spaans concert is).

je mag die dingen ni direct vergelijken met db-drags op tuningmeetings....

Tja misschien wel ...

Maar ik wou gewoon effe zeggen dat de muziek het belangrijkste is
                  en met een goede geluidskit ver komt.
                  En niet effe naar de GB zo'n 150€ Wooferbak koop en die in je koffer dump en dan knop op 10" .... en zo zijn er veel ... en dan maar boenken ... boem boem boem ...
                  Last edited by TheStraffe; 02/05/2006, 11:28.

Comment

Tja misschien wel ...

En niet effe naar de GB zo'n 150€ Wooferbak koop en die in je koffer dump en dan knop op 10" .... en zo zijn er veel ... en dan maar boenken ... boem boem boem ...
                    'k zou dat ook wel overwegen hoor, niet om te boenken maar omdat je muziek gewoon voller klinkt omdat je de hele range kan benutten van hoog tot heel laag. Dat mis ik nu wel soms bij m'n gewone boxkes.

Dat moet geen mega-ding zijn van 100'den watts maar juist genoeg om de beats er wat meer door te horen. Dat heeft op zich niks te maken met hoe luid je je geluid moet zetten he.

Comment

Tja misschien wel ...

mmja, als je soms rondkijkt..... dan snap ik wel waar je da vandaan haalt. ene die hier een beetje verder woont, is zo ene. hij heeft verscheidene luidsprekers, drie versterkers (geen condensator ertussen) en ne grote woofer in de koffer.
                      ben ns ene keer met da manneke nen toer rond den blok gaan doen....

belachelijk en zeker geen goei geluidskwaliteit. maar ja..."iedereen kon 'm horen"...

Comment

Woofer grote hangt af van waar je die inbouwd. Als het in de wagen zelf zit dan is 1OO wat voldoende. Zit em in een bmw koffer vb die met metaal volledig dicht is dan heb je al 6OO watt nodig om zelfde effekt te verkrijgen. Kofferklep rammelt dan misschien wel maar anders bouw je beter geen in de koffer in want dan heb je er geen effekt van. In een gof vb met een karton kofferhoedplank dan is 15O watt weer voldoende in de koffer want daar gaat de bass los door.
                        Last edited by ; 02/05/2006, 11:59.

Comment

even een vraagje, ik heb hier nog een blaupunkt versterker liggen van pakweg goeie 10 jaar oud (van een composet die toen 80000BEF kostte), is dat ding nog te vertrouwen? (zou toch voor in de e30 zijn dus qua uitzicht past hij al, en topperformance moet daar toch niet uitkomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snafu_xv
                            even een vraagje, ik heb hier nog een blaupunkt versterker liggen van pakweg goeie 10 jaar oud (van een composet die toen 80000BEF kostte), is dat ding nog te vertrouwen? (zou toch voor in de e30 zijn dus qua uitzicht past hij al, en topperformance moet daar toch niet uitkomen.
                            Baja, waarom niet he ?

Desnoods eerst eens testen op een oude bak. Aja dat is een oude bak

Neen, veel kun je niet verkeerd doen

Comment

wat is een componentenset?
                              ik zie geen verschil met een gewone speaker...

Comment

Composet (dus niet componentenset) is een verzamelnaam voor :

- woofer
                                - tweeter
                                (-eventuele filter om de boel wat te scheiden)

Comment

oke thx

de specs vind je hier: http://www.usblaster.com/index.php/9...--60,sg2id--35
                                  ik heb thuis deze speakers liggen (niet volledig dezelfde, mijne zijn ouder. kheb ze uit een wrak gehaald. Nu juist heb ik ze terug gevonden in de garage en ben op het gedacht te komen ze in te kisten. dan kan ik ze misschien nog ooit gebruiken. nu de vraag: hoe groot moet de kist ongeveer zijn. ik heb gehoord dat als de kist slecht is het geluid ook dus ik wil het wel goed doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven
                                    oke thx

de specs vind je hier: http://www.usblaster.com/index.php/9...--60,sg2id--35
                                    ik heb thuis deze speakers liggen (niet volledig dezelfde, mijne zijn ouder. kheb ze uit een wrak gehaald. Nu juist heb ik ze terug gevonden in de garage en ben op het gedacht te komen ze in te kisten. dan kan ik ze misschien nog ooit gebruiken. nu de vraag: hoe groot moet de kist ongeveer zijn. ik heb gehoord dat als de kist slecht is het geluid ook dus ik wil het wel goed doen
                                    Die speakers zijn eigenlijk gewoon gemaakt om te monteren in de deur of hoedenplank.

Het zijn dus free air speakers. Dit wil zeggen dat ze niet specifiek bedoeld zijn om ingebouwd te worden in een kist.
                                    Moest je het toch doen, dan zul je een beetje op't gevoel moeten afgaan (hetzij je de precieze waarde vindt) qua inhoud van de speakerbox.

Deze speakerbox is nodig om de nodige tegendruk te bieden aan de speaker, zodat hij optimaal kan functioneren, en om de nodige resonantie te verkrijgen, waardoor het geluid wordt versterkt.
                                    In een wagen is dit sowiezo het geval (deur is een gesloten holte, en heeft een grote oppervlakte. Idem voor de koffer)

Afhankelijk van de diameter (model bestaat in 10, 13 en 16cm) zou ik iets nemen van een 6 à 9 liter...

Comment

oke merci voor de uitleg.
                                      als ik alleen het midden dus zonder die rand imeet zijn ze +-12.5cm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven
                                        oke merci voor de uitleg.
                                        als ik alleen het midden dus zonder die rand imeet zijn ze +-12.5cm
                                        Welja, de opgegeven maten zijn altijd de inbouwgegevens. Dus zal het normaal gezien het 16.5 cm model zijn.
                                        Hangt af van wat jij 'die rand' noemt...

Comment

• ik ben vandaag begonnen voor deze speakers een kistje te bouwen.

maar kheb nog een vraagje, hoe moet ik die uitgangen (2 kabels) aan elkaar vastmaken zodat ik 1 aansluiting heb voor de hele kist. kan ik die aansluiting misschien omzetten naar zo een hoofdtelefoon ding. zodat ik ze op de pc of ergens anders op kan aansluiten.

Comment

Working...
                                          X