Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audio-installaties

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Je kan die kabels aan elkaar zetten ja. Maar dan ga je wel geen stereo meer hebben natuurlijk.
    Aansluiten op een pc echter zal niet gaan volgens mij, omdat je dan geen stroom meekrijgt via de kabel om genoeg versterking te krijgen

Comment

• oke, ik zal zien wat ik ga doen

Comment

• Je kunt de speakers onmogelijk los gebruiken voor bvb pc.

Dit komt omdat ze een te hoge weerstand en verbruik hebben om zonder versterker te spelen.
        (uw geluidskaart geeft 2 watt ofzo.... go figure )

Indien je ze in dezelfde kast wil inbouwen (wat ik persoonlijk niet zou doen, want je maakt het jezelf enkel moeilijker) moet je rekening houden met de weerstand. (ik veronderstel dat die 8ohm bedraagt.)

Als je ze serieel zet, krijg je dus de som, ofte 16 ohm
        Als je ze parallel zet krijg je 8x8 / 8+8 = 4ohm

Ik beide gevallen breng je dus ofwel uw speakers ofwel uw versterker in gevaar.

Ik zou ze dus beiden in een appart kastje monteren

Comment

• dan zal ik 2 kistjes maken
          waar ik ze op ga aansluiten zie ik daarna wel

Comment

• Even een vraagje:

We zitten hier met een golf IV met een radio die ongelofelijk slecht is. Verder heeft ie ook maar 2 compo's steken vooraan. (standaard fabriek)

Nu, dat zou ik eigenlijk graag allemaal vervangen. Maar ik weet eigenlijk totaal niet wat ik daar moet insteken om tot een mooi geluid te komen. Ergens een zware woofer monteren is zowieso al geen optie. Hetgeen ik wil is een goede HU, genoeg luidsprekers en een versterker als dat volgens jullie echt onontbeerlijk is. Maar zelfs dat zou ik liefst niet hebben. Als ik het standaard 10-luidsprekersysteem (dus niet bose) van de Audi A4 kan benaderen is dat eigenlijk voldoende. Beter mag natuurlijk altijd.

Doe maar voorstellen.

Als Headunit had ik graag een becker gehad. Gewoon omwille van de looks. De styling van een becker past veruit het beste bij het dashboard van een golf IV vind ik.

Comment

• ik zou twee 4-kanaals versterkers nemen van ongeveer 75W rms per kanaal dat zal we voldoende zijn voor een speaker. dan gewoon in elke deur 1 speaker, op de hoedeplank nog 2 ovalen en dan heb je nog 2 kanalen over...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvc
                Even een vraagje:

We zitten hier met een golf IV met een radio die ongelofelijk slecht is. Verder heeft ie ook maar 2 compo's steken vooraan. (standaard fabriek)

Nu, dat zou ik eigenlijk graag allemaal vervangen. Maar ik weet eigenlijk totaal niet wat ik daar moet insteken om tot een mooi geluid te komen. Ergens een zware woofer monteren is zowieso al geen optie. Hetgeen ik wil is een goede HU, genoeg luidsprekers en een versterker als dat volgens jullie echt onontbeerlijk is. Maar zelfs dat zou ik liefst niet hebben. Als ik het standaard 10-luidsprekersysteem (dus niet bose) van de Audi A4 kan benaderen is dat eigenlijk voldoende. Beter mag natuurlijk altijd.

Doe maar voorstellen.

Als Headunit had ik graag een becker gehad. Gewoon omwille van de looks. De styling van een becker past veruit het beste bij het dashboard van een golf IV vind ik.
                Niemand?

Ik wil gewoon van een kenner een leuke configuratie:
                • HU (is een becker hiervoor een goede keuze?)
                • 4 composets
                • (versterker indien écht nodig)
                Budget: 750 max. liefst wat minder eigenlijk.

Wat die becker betreft: Bij de lokale verdeler wisten ze mij te zeggen dat het 'boechtradio's' waren. Moet ik die mannen geloven? Ik dacht eigenlijk dat je met een becker iets degelijks in je auto had steken.

Allé mensen.

Comment

• Doe zoals ik het heb opgelost :

- nieuwe Headunit (€250 maximum) met genoeg power en functies

4x50 watt
                  MP3
                  eventueel kaartlezer of ipod-link

- koppeltje speakers in de hoedenplank (€100 à 150)

diameter 20 of meer, om toch een mooie bas te verkrijgen
                  +/- 200Watt per speaker

Voor maximum €400 ben je dus uitgerust, en geloof me... als je de juiste merken aanschaft, en alles goed installeert, is het resultaat mééér dan voldoende.

Mijn (bescheiden, doch voldoende) setup is:

Standaard frontspeakers
                  Macaudio MLM 2526 hoedenplankspeakers
                  Kenwood 4527 (ofzo, ik zou het eens moeten nakijken)
                  Last edited by ; 31/05/2006, 00:05.

Comment

• Merci voor het antwoord.

Maar ik blijf met die becker-vraag zitten. Zijn hier mensen die ervaringen hebben met dit merk?

@ P.Stichelb: Dus jij hebt momenteel geen speakers in je achterste deuren zitten?

Comment

Wat die becker betreft: Bij de lokale verdeler wisten ze mij te zeggen dat het 'boechtradio's' waren. Moet ik die mannen geloven? Ik dacht eigenlijk dat je met een becker iets degelijks in je auto had steken.
                      Becker is steeds goed geweest, en is dat nog altijd. Echter zijn er de laatste jaren wat problemen geweest met de Belgische vertegenwoordiger/distributeur waardoor er nogal wat verzuurde relaties opgetreden zijn. Nu is er een nieuwe, en het lijkt me een goede te zijn

Trouwens, Becker is steeds de hofleverancier geweest van Mercedes-Benz

Comment

@ P.Stichelb: Dus jij hebt momenteel geen speakers in je achterste deuren zitten?
                        Klopt !

En ik ben zeer tevreden met wat ik heb. Meer zou overkill zijn, en enkel goed om doof te worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb
                          Klopt !

En ik ben zeer tevreden met wat ik heb. Meer zou overkill zijn, en enkel goed om doof te worden.
                          Heb jij de standaardspeakers in de voordeuren? En nog iets op de hoedenplank? Ik heb vooraan standaard, en achteraan 2 speakers van 150W. Valt al goed mee, alleen mis ik nog wat bass. Ik heb ook uitsparingen achterin (3deurs) voor speakers, maar daar zitten er geen in.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power
                            Heb jij de standaardspeakers in de voordeuren? En nog iets op de hoedenplank? Ik heb vooraan standaard, en achteraan 2 speakers van 150W. Valt al goed mee, alleen mis ik nog wat bass. Ik heb ook uitsparingen achterin (3deurs) voor speakers, maar daar zitten er geen in.
                            Welke speakers achteraan ?

Welke headunit ?

Hoe groter de diameter van je hoedenplankspeakers, hoe meer lucht ze kunnen verzetten, hoe meer bas

Comment

• Dus geluidstechnisch ben je beter af met 2 extra luidsprekers in de hoedeplank ipv twee extra luidsprekers in de uitsparingen die nog voorzien zijn?

Ik heb alleen precies niet veel zin om in de hoedeplank te gaan snijden...

Weet er iemand goede audio-winkels zijn? Ik ben dan vooral op zoek naar distribiteurs van becker.
                              Last edited by glennvc; 01/06/2006, 20:12.

Comment

Weet er iemand goede audio-winkels zijn? Ik ben dan vooral op zoek naar distribiteurs van becker.
                                Distributeur of winkel ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman
                                  Distributeur of winkel ?
                                  Even uit het oog verloren dit topic. Soit, dinsdag staat er bij ons een tweede auto, een golf IV. Ik wil er een becker in. En ik ben op zoek daar verkooppunten waar ik die radio's eens irl kan bewonderen.

thx

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb
                                    Welke speakers achteraan ?

Welke headunit ?

Hoe groter de diameter van je hoedenplankspeakers, hoe meer lucht ze kunnen verzetten, hoe meer bas
                                    Er zitten toch speakers in de achterdeuren van een Golf IV ? of heb jij geen 5d misschien ... ik heb er alleszins achteraan
                                    1963 Land Rover Series IIa
                                    1994 Mercedes SL320
                                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
                                      Er zitten toch speakers in de achterdeuren van een Golf IV ? of heb jij geen 5d misschien ... ik heb er alleszins achteraan
                                      Er zitten bij elke IV uitsparingen voor speakers, maar ze zijn niet altijd opgevuld. Misschien is jouw golf met de optie van acht luidsprekers uitgerust. Ofwel heb je gewoon een line waar het standaard in zat. Dat kan ook. Al ben ik helemaal niet zeker...

Comment

• 12345
                                        Last edited by ; 21/09/2006, 17:56.

Comment

• laat maar

Comment

Working...
                                          X