Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audio-installaties

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
    Kan je een subwoofer aansluiten op de radio zonder een extra versterker te kopen? (dus gewoon op de versterker van de radio aansluiten)

(Dus vier boxen, twee tweeters en een subwoofer op versterker van radio)
    Ik zou dat niet doen.

Hij zal spelen hoor, maar uw versterker zal zeer warm worden, en het effect van de sub zal toch niet hoorbaar zijn... (krijgt te weinig vermogen, en dan nog op de een ongefilterde frequentie)

Ik zou voor de sub een appart versterkertje kopen, en aansluiten op de SUB-out van uw radio (als die dat heeft?)

Comment

• Ik zit met een probleempje. Als ik mijn sub op 3/4de van zijn kracht zet, dan gaan mijn koplampen plots minder goed branden, omdat er veel gevraagd wordt van de batterij. Kan ik hier iets aan doen? Of moet je een 2de batterij plaatsen om dit op te lossen?

Comment

• een zwaardere batterij steken? ik heb er eentje van 75Ah en ik heb geen last van m'n lichten/subwoofer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
          Ik zit met een probleempje. Als ik mijn sub op 3/4de van zijn kracht zet, dan gaan mijn koplampen plots minder goed branden, omdat er veel gevraagd wordt van de batterij. Kan ik hier iets aan doen? Of moet je een 2de batterij plaatsen om dit op te lossen?
          Condensator zou dit moeten oplossen

2de batterij gaat dit niet verhelpen. Je capaciteit vergroot hier alleen maar mee (langer spelen zonder platte batterij)

Als ik een het kot open draai met een schijf waarbij de woofer serieus moet blazen zie ik ook wel de verlichten van m'n radio zelf verminderen. Nog nooit op gelet bij m'n koplampen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
            Kan je een subwoofer aansluiten op de radio zonder een extra versterker te kopen? (dus gewoon op de versterker van de radio aansluiten)

(Dus vier boxen, twee tweeters en een subwoofer op versterker van radio)
            Ik zou zelfs niet weten hoe je dit zou doen...
            Aansluiten op een speaker uitgang?

Anyway het heeft gewoon geen zin, een woofer heeft vermogen nodig. En veel.
            Daarom moet je een versterker kopen.
            Of zo'n actieve sub (ingebouwde versterker)

Mits wat goed uitkijken kan je 2de hands wel koopjes doen. Woofer en versterker zijn 2de hands bij mij. Samen 160€ gekost dacht ik...
            Setje bekabeling kost zo'n 35€. (Stroomkabel, negatieve kabel en RCA kabel)

Comment

• Het bestaat allesinds.
              mijn sony radio heeft een extra kanaal om een basskist aan te hangen zonder versterker.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                Ik zou zelfs niet weten hoe je dit zou doen...
                Aansluiten op een speaker uitgang?
                Wat is er mis met een passieve subwoofer ?

In dit geval gaat de versterker natuurlijk niet genoeg geven om mooie bassen te krijgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                  Wat is er mis met een passieve subwoofer ?

In dit geval gaat de versterker natuurlijk niet genoeg geven om mooie bassen te krijgen
                  Ik heb toch helemaal niet gezegd dat er daar iets mis mee is

't heeft gewoon geen nut om die zo aan te sluiten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                    Het bestaat allesinds.
                    mijn sony radio heeft een extra kanaal om een basskist aan te hangen zonder versterker.
                    Ben je zeker dat het geen sub-out (RCA) is ?
                    Het zou me nogal verwonderen moest een sub rechtstreeks worden aangestuurd door de HU...

@ BMW power: Condensator op uw +12 lijn naar de versterker steken.
                    Te verkrijgen bij de betere car-audio zaak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb Bekijk Berichten
                      Ben je zeker dat het geen sub-out (RCA) is ?
                      Het zou me nogal verwonderen moest een sub rechtstreeks worden aangestuurd door de HU...

Was ik dus ook aan het denken....

Comment

• Het gaat nochtans.

In mijn Spider werd de sub rechtstreeks aangestuurd door m'n Sony Xplod HU...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                          Het gaat nochtans.

In mijn Spider werd de sub rechtstreeks aangestuurd door m'n Sony Xplod HU...
                          Misschien had die een SUBOUT; een uitgang voor een subwoofer. Sony modellen hebben die soms.
                          2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                          2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
                            Misschien had die een SUBOUT; een uitgang voor een subwoofer. Sony modellen hebben die soms.
                            Ja maar bedoel je dan niet gewoon een RCA uitgang?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                              't heeft gewoon geen nut om die zo aan te sluiten
                              Dat is nu net het verschil tss een actieve en een passieve subwoofer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                                Dat is nu net het verschil tss een actieve en een passieve subwoofer
                                Ja ik snap wel wat het verschil is hoor
                                Maar ik wou weten ofdat ze eigelijk gewoon een RCA uitgang bedoelen

Comment

• RCA uitgang kan geen sub versterken, daar moet nog versterker tussen.

Op sommige radio's heb je een SUBOUT die is al versterkt. Gewoon aansluiten en Bonken!
                                  2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                                  2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

RCA uitgang kan geen sub versterken, daar moet nog versterker tussen.

Op sommige radio's heb je een SUBOUT die is al versterkt. Gewoon aansluiten en Bonken!
                                    mijne radio bijvoorbeeld (kenwood) heeft nen RCA-uitgang, die je ook als SUB-OUT kan instellen.

maar eerlijk gezegd hé, ... als je ziet wa voor versterker je soms nodig hebt voor ne woofer aan te drijven, kan ik amper geloven da je een gewone subwoofer (zónder ingebouwde versterker) kan voeden door de interne versterker van de radio.

Comment

RCA uitgang kan geen sub versterken, daar moet nog versterker tussen.

big mistake
                                      een subout op je radio is gewoon een rca out, je kan daar nooit direct een subwoofer op aansluiten.
                                      een sub direct op een speakeruitgang plaatsen heeft ook helemaal geen nut, een normale after market radio geeft 4*50Wmax wat in echte rms wattages 4*23wrms betekent.
                                      dus een subwoofer van +-150wrms aansturen met 23wrms is vragen om de interne versterker van je radio te doen roken .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                                        Het bestaat allesinds.

volgens mij en ben er zelfs 100% zeker van moet die radio nog uitgevonden worden

Comment

• Als je luidsprekers hebt, maar nog geen radio. En je wilt een radio kopen (2e hands wss), moet je dan op bepaalde zaken letten (buiten het formaat natuurlijk) om de radio te kunnen aansluiten op de luidsprekers? Of kan je elke radio aansluiten?

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                                          2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                                          2012-...
                                          '07 BMW 118d

Comment

Working...
                                          X