Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audio-installaties
Collapse
X
-
Bij Renault weten ze het ook niet en hebben ze enkel toebehoren voor een ipod. Maar ik wil een mp3 speler aansluiten op mijn Cabasse ( Renault ) radio. Op het toestel is er geen extra plaats om iets aan te sluiten aangezien dit eigenlijk enkel een 6cd wisselaar is. In de koffer zit het overige ( tuner+versterker ) het aansluiten van een externe bron zou dus hier moeten. Heeft iemand ervaring met het aansluiten hiervan; alvorens ik verder begin af te breken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door manos Bekijk Berichtenda gaat allemaal!!
Nu nog een vraagje... Kan je ook eendert welke tweeters aansluiten op eendert welke luidsprekers en radio?
2006-2010 '97 VW Golf III TDI
2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
2012-... '07 BMW 118d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk BerichtenNu nog een vraagje... Kan je ook eendert welke tweeters aansluiten op eendert welke luidsprekers en radio?
Indien je toch aparte tweeters installeert (al een idee waar ze zouden komen?) , dan kun je inderdaad zo goed als eender welke nemen.
Natuurlijk wel zorgen dat je dan een gepaste crossover gebruikt.
Wtf is een crossover?
=> Een crossover filtert het signaal uit de versterker, waarvoor de aangesloten soort speaker bedoeld is.
Bij bvb een sub zijn dat de laagste tonen , bij een 'normale' speaker de middentonen, en bij een tweeter de hoge tonen.
2wegs speakers hebben een ingebouwde tweeter en crossover, dus daar heb je dan al geen problemen mee
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk BerichtenThx!
Maar hoe weet je dewelke een gepaste crossover is?
Je kijkt welke de overgangen zijn tussen je verschillende luidspreker en je maakt dan een keuze.
Bijvoorbeeld als je 3-weg gebruikt en je sub gaat van 20 hz - 120, je midden van 50 hz tot 15k, je hoog 7k tot 20k,
dan gebruik je een crossover die afsnijdt op bijv. 80 hz en op 10k.
Nu krijgt je sub <= 80 hz
Je midden > 80 hz en <= 10 k
Hoge tonen > 10 k
Comment
-
Last edited by Mercedeske; 28/11/2006, 14:30.
2012-... '07 BMW 118d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
Persoonlijk vind ik de Pioneer iets beter (neutraler) van klank als de Sony.
Comment
-
Bij de Pioneer staat wel bij gegevens CD-speler: D/A omzetting: 1 bit
En bij de sony 24bits... Wat is juist het verschil?
En de Sony heeft wel een ingang voor MP3spelers, dat is wel zeer handig vind ik...
Mmm, moeilijke keuze...
Als de Pioneer beter zou klinken is de keuze natuurlijk snel gemaakt...
En de Sony heeft een signaal/ruisverhouding van 120 tov 75 bij de Pioneer :s
Het lijkt alsof de Sony beter is op papier?Last edited by Mercedeske; 28/11/2006, 19:56.
2012-... '07 BMW 118d
Comment
-
Ik heb net enkele reviews gelezen op www.kieskeurig.be, en naar 't schijnt heeft de Sony een slechte ontvangst... Ongeacht de antenne...
Pioneer geniet dus voorlopig wel m'n voorkeur...
2012-... '07 BMW 118d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk BerichtenIk heb net enkele reviews gelezen op www.kieskeurig.be, en naar 't schijnt heeft de Sony een slechte ontvangst... Ongeacht de antenne...
Pioneer geniet dus voorlopig wel m'n voorkeur...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb Bekijk BerichtenEerst een headunit kopen, en testen met de speakers die je hebt (ingebouwd)
Als je tevreden bent met de klank (kans is groot) => zo laten
Als je niet tevreden bent ( te weinig lage/hoge tonen ) => dingen bijkopen...
Dan zal ik zo beginnen.
2012-... '07 BMW 118d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jim Bekijk Berichtende instap modellen van alpine zijn ook alles behalve slecht
vind alpine geweldige toestellen met zeer veel mogelijkheden en een mooie warme klank.
Comment
Comment