Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audio-installaties

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
    Ik wil ook niet te wild doen hoor.

Ik wil gewoon heel goede muziek horen, die nog redelijk luid zonder te vervormen. Als ik open rij, moet ik de radio een pak verder open zetten om er iets van te horen. En dan vervormt hij hard, omdat het zo'n brol is dat er nu insteekt.

Dus ik wil er iets goed in steken, en dat moet niet superhard gaan boenken. Dan rammelt m'n Roadster uiteen denk ik.
    Voila, da zou echt perfect zijn! Ik heb verschillende installaties gehad varierende van 200 tot 2000 euro. En nu ben ik tot mijn perfectie gekomen:

Weg versterkers en andere energieslikkende brol! Weg subwoofers die alle scharnieren en sloten kapotblazen.

Een leuke alpine headunit aangesloten op de standaardspeakers.
    Twee ovaaltjes in de goedenplank aangesloten op de radio.
    Tweetertjes ter hoogte van de oren aangesloten op de radio.
    Een ipod die ik via de radio kan bedienen in handschoenkastje.

Wie houdt me tegen ...?
    2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
    2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
      Oh, en wat zijn twee ovaaltjes achter ? TT Roadster heeft geen luidsprekers achteraan he, enkel in de deuren.
      Ik ben niet gewoon van in een TT te zitten, maar er is achteraan ongetwijfeld wel een plaatsje om de twee ovalen luidsprekers te plaatsen: koffer, onder achterzetels, zijkant auto, ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
        Ik heb vroeger nog veel van die dingen geïnstalleerd en gemaakt (kistjes, versterkers, bekabeling, ...). Ik kan maar één ding aanbevelen: onderstaande werkwijze:

1) Bepaal het budget voor de gehele audio-installatie en beschrijf wat je er zeker in wil hebben (bvb: je wil gps en mp3-cd's kunnen spelen)

2) Headunit + versterker + boxen + ... op elkaar afstemmen binnen het budget.

Klinkt heel eenvoudig, maar is het niet!. Ik zie veel gasten rondrijden met een leuke pioneer headunit van 700 euro. Maar sorry, als je dus geen andere speakers steekt hoor je daar dus niks van!

Als je je budget en eisen vooropstelt wil ik wel eens helpen zoeken.
        Ik snap 100% wat je wil zeggen maar toch even dit:

Toen ik mijn 9000 kocht is het eerste wat ik gedaan heb mijn Kenwood HU erin geplaatst. Mijn idee was om meteen alle boxen eruit te slopen en een versterker met nieuwe speakers te plaatsten vermits er nog de originele boxen inzaten (van die bruine kartonnen )... Toen ik zag dat het eigenlijk een systeempje was met de woofers en tweeters apart was mijn goesting al over...

Nu moet ik zeggen dat die Kenwood die boxen flink doet werken en dat ze eigenlijk prima klinken. Niet supergoed maar prima

Ik kan veel harder spelen dan in mijn 9-3 met allemaal nieuwe speakers, meer bass, ...

Maar ik snap wat je wil zeggen
        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Een nieuwe headunit kan in vele gevallen inderdaad wonderen doen, maar de winst is beperkt. Zo zal je met een nieuwe Sony van 199 euro bijvoorbeeld een schitterende verbetering hebben. Maar steek je in diezelfde wagen een pioneer van 700 euro, dan zal je het verschil tussen die sony en die pioneer bijna niet horen. Vandaar dat ik zo drukte op het feit alles goed op elkaar af te stemmen. Tenzij je natuurlijk eerst een headunit koopt met als doel in de toekomst de rest van je systeem ook onder handen te nemen.

Comment

• Das waar...

Voorlopig ben ik content en steek ik mijn geld liever ergens anders in...
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Waarom is alpina eigenlijk beter als becker. Ik weet nog van toen ik aan het shoppen was voor een nieuwe radio dat de reviews van de becker altijd positief waren.

Qua merk kan je uit genoeg merken kiezen. Met name Becker en Clarion schat ik wat hoger in qua kwaliteit, maar dat merk je ook aan de prijs. Ieder merk heeft zijn sterke en zwakkere punten, de markt beweegt, dus ik ga daar maar geen uitspraken over doen.

Persoonlijk zou ik zo'n alpina-starwars-spacecraft-cockpit-looks niet kunnen verdragen in mijn strakke Audi. Nuja, de keuze is aan jou natuurlijk.

Comment

• Ik ben een gigantische Star Wars - fan.

Maar ik heb inderdaad de link even bekeken, en die Alpine-HU kunnen me allerminst bekoren qua uiterlijk... Dan veel liever die Becker ! Hmm...

Comment

• Kenwood?

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Kenwood heeft geen modellen die me aanspreken qua design...

Comment

• Het design van alpine kan me ook niet bekoren, maar de klank maakt alles goed.

Comment

• Ik rijd met een geblazen 4-cilinder TT Roadster.

Dat wilt zeggen : geluid kan me minder schelen, design is belangrijker.

Maar ik zoek evenwicht. Maar de Alpine neigt te veel naar het :smiley-met-vinder-in-de-keel:

Comment

• Toen ik 3 jaar geleden mijnen ICE in de Polo wou upgraden ben ik naar zo'n ICE-zaak gestapt omdat ik er ook niks van kende.
                          Ik heb mij laten informeren en op goe geluk die mannen hun raad gevolgd.
                          Nu steekt er nog altijd hetzelfde in, namelijk:

HU: Pioneer P77
                          Achteraan (hoedenplank): Ultimate ovaaltjes
                          Vooraan: MTX composet

Geen speakers in de achterste deuren (volgens die mannen overbodig) en geen versterker of woofers.

En ik moet zeggen: speelt heel netjes, hard en vooral zuiver.

In het begin vroegen mijn maten of ze eens mijn koffer te zien wat daar allemaal instak...

Nu, na 3 jaar begint mijn composet het wel te begeven (beetje kraken wanneer ik hard speel, linksvoor) maar voor de rest altijd tevreden geweest.

Die mannen vertelden mij 3 jaar geleden:
                          - goeie HU om alles aan te sturen
                          - deftige composet
                          - deftige ovaaltjes
                          en zorgen dat alles lekker op elkaar afgestemd is.
                          Meer heb je niet nodig om hard maar vooral zuiver geluid te krijgen.

Ik wil maar zeggen, als je er zoals mij niet zoveel van kent, laat u adviseren door iemand die je een beetje vertrouwt.

't Heeft me wel wat duiten gekost, dat wel, maar dat had ik ervoor over.
                          Als muziekliefhebber wil ik absoluut goed en zuiver geluid in de auto.
                          Vermits ik niet zo'n handige harry ben heb ook alles door hen laten plaatsen, wat ook wel een meerprijs oplevert.
                          De HU kostte mij 500€
                          En de rest + plaatsing nog es 500€
                          Last edited by Löwe; 18/01/2007, 18:17.

Comment

• Ik heb hier al meermaals beweerd (en bewezen) dat een goeie headunit, gecombineerd met kwalitatieve speakers, voor dagelijks gebruik meer dan genoeg is.
                            Blij dat je deze stelling ondersteunt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb Bekijk Berichten
                              Ik heb hier al meermaals beweerd (en bewezen) dat een goeie headunit, gecombineerd met kwalitatieve speakers, voor dagelijks gebruik meer dan genoeg is.
                              Jep, ik ga in de toekomst ook op dit pad blijven verdergaan.
                              Volgende HU zal terug Pioneer worden (P88, maar duur ) of een Becker.
                              Over Alpine heb ik ook al veel goeds gehoord maar die zijn zo lelijk hé...

Comment

• Tommie, zit jij niet in de telecombusiness?
                                Is dit niks voor u:

350€

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb Bekijk Berichten
                                  Ik heb hier al meermaals beweerd (en bewezen) dat een goeie headunit, gecombineerd met kwalitatieve speakers, voor dagelijks gebruik meer dan genoeg is.
                                  klopt, ik heb de goedkoopste mercedes classic radio-cassette, een basis becker met de bose-standaard installatie, ik denk iets van 4 x 15 watt

klinkt ongelooflijk goed

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                                    Tommie, zit jij niet in de telecombusiness?
                                    Is dit niks voor u:

350€
                                    Oh ja, zeker en vast. Maar dan liever een Becker met BT.

Comment

Nu, na 3 jaar begint mijn composet (MTX) het wel te begeven (beetje kraken wanneer ik hard speel, linksvoor) maar voor de rest altijd tevreden geweest.
                                      Vandaag nog langs de ICE boer geweest en die gaat volgende week een nieuwe reeks composets van Focal binnenkrijgen.
                                      De mijne van MTX ga ik dus waarschijnlijk vervangen door Focal.
                                      Effe getwijfeld tussen Boston en Focal maar ga toch maar de Focals steken, denk ik.
                                      Met 100€ moet ik er wel komen.

Comment

Vandaag nog langs de ICE boer geweest en die gaat volgende week een nieuwe reeks composets van Focal binnenkrijgen.
                                        De mijne van MTX ga ik dus waarschijnlijk vervangen door Focal.
                                        Effe getwijfeld tussen Boston en Focal maar ga toch maar de Focals steken, denk ik.
                                        Met 100€ moet ik er wel komen.
                                        boston is nochtans ook een héél goei merk, zenne!!

gij prutst dus ook wa muziek in uwen otto? moet ge me bij gelegenheid maar ns naar laten luisteren!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door manos Bekijk Berichten
                                          boston is nochtans ook een héél goei merk, zenne!!

gij prutst dus ook wa muziek in uwen otto? moet ge me bij gelegenheid maar ns naar laten luisteren!!
                                          Mja, ik luister graag naar muziek en ik kan er niet tegen als da ni helder/zuiver speelt dus nen deftige HU, composet en ovaaltjes zijn dan onontbeerlijk.
                                          Meer heb ik ni nodig, heb ik al een paar jaar heel goei ervaringen mee.
                                          De composet is nu echter versleten dus nieuw steken eh.

Die kerel raadde ook Boston of Focal aan, hij zei dat ze aan elkaar gewaagd zijn maar dat hij volgene week een nieuwe reeks (denk ik toch) Focals binnen ging krijgen.
                                          Hij had die al horen spelen en vond dit echt heel goei spul.

Comment

Working...
                                          X