Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audio-installaties

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• int begin met den beeza was da best wel grappig. er staken grote, ronde pioneers in de hoedeplank. die bleken met het prutradiootje da erin stak, amper te spelen. zelfs met mijn toenmalige radio erin, speelden die nog amper. dus dacht ik op een avondje : "manos, vijst die pioneers deruit en gaat iet anders halen". probleem was da die boxen met 6x2 moeren vastzaten, de moeren op zich waren vastgelijmd ook. kortweg, ze waren met geen stokken los te krijgen. dus ik besloot maar de hoedeplank effe terug te steken, de draadjes terug aan te sluiten en 't zo te laten.

twee dagen later stap ik in den otto en rij naar ne kameraad. ik zet muziek op en hell... die boxen speelden als nooit tevoren!! ik draaide me tijdens het rijden naar achteren en keek vol verbazing naar die boxen.
    bleek dus da die boxen eerst fout aangesloten waren, waardoor er amper iets uitkwam. toen ik ze dan terug aansloot (maar correct)..... mmja, da gaf wel iets.

ik was ook eigenlijk vrij snel verkocht aan ne woofer, na reeds enkele malen elders gehoord te hebben. de voorste boxen zijn mettertijd ook vervangen voor een setje van Boston Acoustics. en nu een jaartje geleden heb ik me ook een nieuwe versterker (Phoenix Gold) en woofer (Boston Acoustics) gekocht.

ik moet zeggen, ik ben heel tevreden van m'n muziek. totaal uiteenlopende muziekstijlen, ze komen er goe tot hun recht. de woofer geeft extra warmte en reality-gevoel aan de muziek. ik zou hem in ieder geval niet meer kunnen missen. ik hou echt van goede (zuivere en kwaliteitsvolle) muziek te hebben in den auto.
    en ok, ge kunt het spel eventueel ook zo opendraaien da ze aan de lichten allemaal de koppen draaien, omda den bass er zo hard doorkomt. maar dan ben je wel verkeerd bezig, vind ik. allé, 't is ni aan mij besteed.

maar 'k wil graag ns een demo'ke in uw tuuteke, löwe.

Comment

• euh ... wat is een composet? *bloos*

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Een set bestaande uit een middentoonspeaker, een tweeter en een crossover (dit is een electronische schakeling die het stuursignaal filtert, zodat de speakers enkel de voor hen geschikte frequenties afspelen)

Voorbeeldje :

Comment

• danku!

maareuh, de aard van de speaker is toch al een filter op zich? Of is dat een misvatting? Werkt zo een crossover zuiverder?

2015 Volvo V60 D2 aut.
          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
            danku!

maareuh, de aard van de speaker is toch al een filter op zich? Of is dat een misvatting? Werkt zo een crossover zuiverder?
            Een speaker speelt altijd het signaal waardoor hij wordt aangestuurd.

Echter, elke speaker is slechts geschikt voor het weergeven van een bepaald frequentiebereik.... Al het stuursignaal dat buiten dit frequentiebereik valt, is eigenlijk enkel 'overbodige informatie' want het kan toch niet deftig worden weergegeven. Méér zelfs, het is eigenlijk storende informatie, want de speaker zal toch pogen om dit signaal weer te geven, hetgeen de weergave van de wèl geschikte tonen enkel belemmert.

Daarom wordt dus dmv een crossover het signaal 'opgesplitst'.

Comment

• Heeft iemand ervaring met de Hifi professional system in de nieuwe 3 series coupe? Is het de mooite waard voor de prijs van bijna 1700 in nl en zit er goede bas in? Of zou ik dat apart erin kunnen laten bouwen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door manos Bekijk Berichten
                int begin met den beeza was da best wel grappig. er staken grote, ronde pioneers in de hoedeplank. die bleken met het prutradiootje da erin stak, amper te spelen. zelfs met mijn toenmalige radio erin, speelden die nog amper. dus dacht ik op een avondje : "manos, vijst die pioneers deruit en gaat iet anders halen". probleem was da die boxen met 6x2 moeren vastzaten, de moeren op zich waren vastgelijmd ook. kortweg, ze waren met geen stokken los te krijgen. dus ik besloot maar de hoedeplank effe terug te steken, de draadjes terug aan te sluiten en 't zo te laten.

twee dagen later stap ik in den otto en rij naar ne kameraad. ik zet muziek op en hell... die boxen speelden als nooit tevoren!! ik draaide me tijdens het rijden naar achteren en keek vol verbazing naar die boxen.
                bleek dus da die boxen eerst fout aangesloten waren, waardoor er amper iets uitkwam. toen ik ze dan terug aansloot (maar correct)..... mmja, da gaf wel iets.

ik was ook eigenlijk vrij snel verkocht aan ne woofer, na reeds enkele malen elders gehoord te hebben. de voorste boxen zijn mettertijd ook vervangen voor een setje van Boston Acoustics. en nu een jaartje geleden heb ik me ook een nieuwe versterker (Phoenix Gold) en woofer (Boston Acoustics) gekocht.

ik moet zeggen, ik ben heel tevreden van m'n muziek. totaal uiteenlopende muziekstijlen, ze komen er goe tot hun recht. de woofer geeft extra warmte en reality-gevoel aan de muziek. ik zou hem in ieder geval niet meer kunnen missen. ik hou echt van goede (zuivere en kwaliteitsvolle) muziek te hebben in den auto.
                en ok, ge kunt het spel eventueel ook zo opendraaien da ze aan de lichten allemaal de koppen draaien, omda den bass er zo hard doorkomt. maar dan ben je wel verkeerd bezig, vind ik. allé, 't is ni aan mij besteed.

maar 'k wil graag ns een demo'ke in uw tuuteke, löwe.

Zo denk ik er ook over!

In mijn Peugeot 205 was het enige goede de zalige zetels, en de muziekinstallatie.

Ik heb die nog, en wou die aansluiten op mijn punto (zie topic bij techniek) maar dat lukt voorlopig nog niet...

Wil echt wel terug een woofer in men auto

Comment

• Iemand ervaring met de Hifi professional system in de nieuwe 3 serie coupe en de 1 serie? En zit er veel bas in?

Comment

• Het materiaal is gewoon goed. NIks speciaals maar wat hier met het pro systeem het speciaal maakt is de inbouw. De bassen zitten onder de stoel en lopen via een enginieus kanaalsysteem in de balken van de wagen tot zelfs in de deuren. En dat fungeert als een grote klankkast met veel litters. Resultaat je hebt een redelijk goede bass. Niet helemaal tot de laagste frequenties want het materiaal is te beperkt maar toch heel goed. De highs zijn zacht en niet te aggressief en de midds zijn heel heel goed. De staging vergeet je best want de nadruk ligt op surround , om overal een goede muziekbeleving te hebben wat misschien beetje vloekt bij de puristen die graag een podium hebben op uw voorruit.

Kortom voor dat geld koop je niks beters. Voor die 14OO euro heb je waar voor uw geld. Een gelijkwaardig systeem kost al snel 4OOO euro met inbouw erbij en dan heb je beter materiaal maar misschien een slechtere inbouw en meer plaats kwijt.

Ja het is zijn geld waard.

Comment

• algemeen nog: de bas hoor je in de wagen en niet 1OO meter naast de wagen maar met de juist instellingen kan je wel 2O meter rond de wagen kabaal maken als je dat bedoeld

met de juiste instellingen voel je de bas en dat is toch hier het geval. Niet dat uw klak van uw hoofd gaat vliegen daar heb je ander materiaal voor nodig

Comment

• boston is een usa speaker afgesteld op de usa smaak dat wil zeggen ROCK dus ze kunnen veel power aan en hebben een metalen tweeter wat hem schell maakt en ideaal is voor gitaren powerfull weer te geven door al de rest van het lawaai.

Focal is een europees afgestelde speaker met een zijden tweeter. Een stuk zachter mits goed afgesteld op de filter.

Tis kwestie van smaak. Met de bostons kun je harder spelen en ze zijn er ook voor gemaakt terwijl focal meer detail zal weergeven maar bedoeld is om zachter te spelen.

Voor rap of trance met harde kicks zou ik eerder naar de bostons grijpen en hoor je graag rustige muziek dan is de focal een betere keus. Algemeen de bostons hebben veel power nodig van de versterker dan spelen ze het beste. Heb je die niet dan spelen ze maar middelmatig.
                        Last edited by ; 11/02/2007, 02:45.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                          Het materiaal is gewoon goed. NIks speciaals maar wat hier met het pro systeem het speciaal maakt is de inbouw. De bassen zitten onder de stoel en lopen via een enginieus kanaalsysteem in de balken van de wagen tot zelfs in de deuren. En dat fungeert als een grote klankkast met veel litters. Resultaat je hebt een redelijk goede bass. Niet helemaal tot de laagste frequenties want het materiaal is te beperkt maar toch heel goed. De highs zijn zacht en niet te aggressief en de midds zijn heel heel goed. De staging vergeet je best want de nadruk ligt op surround , om overal een goede muziekbeleving te hebben wat misschien beetje vloekt bij de puristen die graag een podium hebben op uw voorruit.

Kortom voor dat geld koop je niks beters. Voor die 14OO euro heb je waar voor uw geld. Een gelijkwaardig systeem kost al snel 4OOO euro met inbouw erbij en dan heb je beter materiaal maar misschien een slechtere inbouw en meer plaats kwijt.

Ja het is zijn geld waard.
                          Bedankt voor de uitleg alleen hier in nederland is ie bijna 3000 maar zal dus wel de moeite waard zijn

Comment

• Post hier je auto muziekinstallatie

We luisteren allemaal wel graag naar muziek, ook in de auto. Onlangs heb ik een filmke gemaakt van mijn installatie uit mijn oude wagen, nieuwe wagen gekocht en daarmee, is wel nog niet verkocht, wsl bouw ik deze later nog over in mijn nieuwe wagen.

Nu, naar muziek luisteren is 1 ding, maar met wat luisteren we naar onze favoriete muziek in de auto? Hier alvast een voorsmaakje!

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Radio en speakers van het merk pioneer, geheel zonder versterking! Speelt wel super.

Is wel stil ma als je je pc speakers harder zet hoor je het toch wel goed, vooral de bassen!

Dit leikt me nog wel een leuke post, hopelijk krijgen we hier nog enkele filmkes tezien.
                            Last edited by ; 16/04/2007, 20:31.

Comment

• In de Polo:

- Headunit: sony cdx 3300 cd/mp3 autoradio (simpel/makkelijk maar doet z'n werk goed)
                              - 8 boxen verspreid over auto (vw pre-stereo audio uitrusting indertijds als optie genomen)
                              - sony xplod xm444 444watt versterker
                              - 1x pioneer 1000watt/400watt RMS subwoofer

Dit alles samen speelt echt super, als ik overdrijf kan je de diepe bass horen trillen van 3 straten verderop, maar das niet zo bevorderlijk voor het gehoor. Drum 'n Bass of wat stu bru Mish Mash muziek is echt genieten altijd! Hip hop kan ook wel al eens. En wanneer ik in de mood ben durft er wel eens wat hardcore spelen ook , maar da mag niet altijd als de vriendin mee is haha

Foto's heb ik nu niet meteen bij de hand, zal er wel eens maken, er is nog net genoeg plaats in de koffer voor een bak bier

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten
                                In de Polo:

- Headunit: sony cdx 3300 cd/mp3 autoradio (simpel/makkelijk maar doet z'n werk goed)
                                - 8 boxen verspreid over auto (vw pre-stereo audio uitrusting indertijds als optie genomen)
                                - sony xplod xm444 444watt versterker
                                - 1x pioneer 1000watt/400watt RMS subwoofer

Dit alles samen speelt echt super, als ik overdrijf kan je de diepe bass horen trillen van 3 straten verderop, maar das niet zo bevorderlijk voor het gehoor. Drum 'n Bass of wat stu bru Mish Mash muziek is echt genieten altijd! Hip hop kan ook wel al eens. En wanneer ik in de mood ben durft er wel eens wat hardcore spelen ook , maar da mag niet altijd als de vriendin mee is haha

Foto's heb ik nu niet meteen bij de hand, zal er wel eens maken, er is nog net genoeg plaats in de koffer voor een bak bier
                                Prachtige installatie, broer heeft ook nog subwoofer zitten had van pioneer en met de nodige toeters en bellen (radio en versterking) speelde die echt super! Spijtig genoeg nooit filmke of foto's van gemaakt.

Als het mogelijk is een kort filmpje! Het horen en zien van die, vooral dan subwoofer, vinnek echt zalig!
                                Ik zou die achterste speakers, tezien op het filmpje willen overbouwen naar mijn nieuwe wagen, dan moet ik wel pioneer radio steken ook (4 x 50watt) en de originele radio eruithalen. Wel een nadeel, verlies ik bediening aan het stuur, dus nog een optie, radio laten steken en versterker tussen plaatsen.
                                Dit is natuurlijk toekomstmuziek, zal er nog is goed moeten over nadenken vrees ik, doe die in ieder geval niet graag weg omdat die echt super spelen!
                                Last edited by ; 16/04/2007, 20:45.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dodge Bekijk Berichten
                                  We luisteren allemaal wel graag naar muziek, ook in de auto. Onlangs heb ik een filmke gemaakt van mijn installatie uit mijn oude wagen, nieuwe wagen gekocht en daarmee, is wel nog niet verkocht, wsl bouw ik deze later nog over in mijn nieuwe wagen.

Nu, naar muziek luisteren is 1 ding, maar met wat luisteren we naar onze favoriete muziek in de auto? Hier alvast een voorsmaakje!

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Radio en speakers van het merk pioneer, geheel zonder versterking! Speelt wel super.

Is wel stil ma als je je pc speakers harder zet hoor je het toch wel goed, vooral de bassen!

Dit leikt me nog wel een leuke post, hopelijk krijgen we hier nog enkele filmkes tezien.
                                  sorry voor 't offtopic...

aarrgghhh!! die vern**kte jumpremix van Paul van Dyk
                                  2015 BMW F11 520dA
                                  1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
                                    sorry voor 't offtopic...

aarrgghhh!! die vern**kte jumpremix van Paul van Dyk
                                    Vind deze toch wel zalig klinken! Goei bassen!

Comment

• Ik heb die Pioneer subwoofer ook, ik ga hem een van dees laten steken in de MINI

Comment

• Sony Xplod met JBL boxen (twee) van 55 W p/s en de radio pullt 45 W

meer moet dat niet zijn in zo'n klein autootje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dodge Bekijk Berichten
                                          Vind deze toch wel zalig klinken! Goei bassen!
                                          Inderdaad, als er bassen komen, hoort ge bekan niks anders. Een beetje zeer slecht afgesteld, de EQ, niet ?
                                          Of 't kan natuurlijk ook aan 't cameraatje liggen.
                                          Life's too short. Not to. Live it.
                                          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Working...
                                          X