Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Performance Parts

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    dan zullen die remmen snel van de verlanglijst geschrapt worden, zot doen is tof, maar te zot...
    men vriendin verklaart me nu al zotjes dat ik die (dure) O.Z. velgen wil
    dixit vriendin : " GE HEBT TOCH VELGEN"...
    alle dan is het wachten tot eind februari he..

    Maar ge hebt toch ook een strut bar van bmw (wel niet carbon) voor maar een kleine 300 euro ???

    Comment


    • #42
      Jep bij de cabrio zit er die standaard op. Maar veel is dat niet zunne. Ik kan er mezelf niet aanhangen zonder dat ze plooit. (93 kg )

      Comment


      • #43
        tja regimmen is de boodschap...
        nu ja zo een strutbar is dan toch ook gemaakt voor zijdelingse krahcten niet ???
        voor de cool moet ge het ni doen want de capeau is toch toe meestal he as ge rijd

        ben is aan het kijken voor prijzen van de brembo gt serie se... mer ik heb zo het gevoel da ook wa duur uitkomt ze ...
        alleen spijtig dak geen geld schijt gelijk sommige hier want amai da kost poen allemaal... als gewone shiftneger zal het een 5 jarenplan zijn.. mer ik kom er wel

        Comment


        • #44
          Lol indeed maar tis zo lastig mr om vol te houden

          Comment


          • #45
            voor de duidelijkheid wel: Moest ik voor ander remmen gaan, zal het de gewone betaalbare Brembo GT junior kit zijn... en ni de BBK kit van brembo.. das overkill...
            Wat er wel zeker opkomt na de winter samen met de velgen , zijn stalen remleidingen en hapgragere blokjes...
            Moest dat voldoende zijn voor mijn normen, dan laat ik de originele remklauw gewoon poedercoaten naar de kleur van men keuze...

            Comment


            • #46
              Veel dingen in het leven zijn overkill. Ik ken er hier een paar met een horloge van 2OO.OOO fr. Om de tijd af te lezen is dat ook overkill Meeste dingen die je koopt in het leven zijn personal preference. Als het congé is en je hebt nood aan wat ontspanning zijn er ook mensen die 10.000 km vliegen in een 5 sterren hotel om dan een beetje in de zon te liggen. Die mensen in Blankenberge denk ook dat dat overkill is lol

              Comment


              • #47
                Ok das waar, maar ik doe het niet enkel en alleen uit bling bling oogpunt, een beetje wel natuurlijk , brembo staat nu eenmaal zo mooi op je remklauw... maar toch eerder functioneel.
                en an sich vind ik met de remmen niks mis , enkel missen ze wat uithouding en initieele bite,
                Op de ring beginnen ze na 1 ronde al te faden (nu ja das ook 22 km ), en op korte technishe circuitjes ala croix en ternois, ook vrij snel omdat je ze veel aanspreekt...

                trouwens, BBK brembo gemonteerd zijn overkill voor mijn portomonee... en ik zen zo realistisch toch nog omdat te beseffen.. dus als het moet een juniorke voor mij

                Nu ja zo als ik al aanhaalde, eerste velgjes.. en daar zen ik nog niet helemaal uit.. dus...

                En alles van die performance line vind ik wel netjes, en soms zelfs handig.. maar zoals je zelf aanhaalde verschrikkelijk duur (een strutbar van 1200 euro )
                Dus moet ik ergens de lijn trekken he... binnen dit en 2 jaar ga ik bouwen... dan is het helemaal uit met de pret...

                Comment


                • #48
                  Heb de vers-van-de-pers catalogus en de (Zwitserse) prijslijst hier voor me liggen.

                  De 123d Coupé Performance op 't salon in Genève had ook ... een carbon motorkap. De verkopers zeiden dat 't niet officieel zou worden, en een one-off was voor het salon ... maar als ze er al ééntje maakten, is de kans bestaande dat ze 't ook aan 't gamma zullen toevoegen ... hoop ik. Mooi!

                  Bon, enkele prijzen :
                  • voorbumper BMW '1 : 990 CHF, ongespoten
                  • zijschorten BMW '1 : 400 CHF, ongespoten
                  • achterbumper BMW '1 : 890 CHF, ongespoten
                  • achterspoiler in carbon (BMW '1 hatch) : 1.250 CHF
                  • spoilerlip carbon (BMW '1 coupé/cabrio) : 640 CHF
                  • spoilerlip carbon (BMW '3 limousine) : 640 CHF
                  • frontsplitters carbon (BMW '1 M-voorbumper) : 670 CHF
                  • frontsplitters carbon (BMW '1 Performance-voorbumper) : 840 CHF
                  • diffusor carbon (BMW '1 M achterbumper) : 1.400 CHF
                  • diffusor carbon (BMW '1 coupé/cabrio M achterbumper) : 2.050 CHF
                  • diffusor carbon (BMW '3 limo/touring M achterbumper) : 770 CHF
                  • spiegelkappen carbon : 680 CHF
                  • 18" Performance wielen met 215/245 (BMW '1) : 4.950 CHF
                  • 19" Performance wielen met 225/255 (BMW '3) : 5.850 CHF
                  • ophanging : prijzen nog onbekend
                  • remsysteem v+a BMW '1 4-cilinders (excl. 123d) : 3.100 CHF
                  • remsysteem v+a BMW '1 6-cilinders en 123d : 3.550 CHF
                  • remsysteem v BMW 320d : 2.200 CHF
                  • veerpootbrug carbon : 1.550 CHF
                  • veerpootbrug alu : 330 CHF
                  • air intake (BMW 130i) : prijs nog onbekend
                  • uitlaat (BMW 130i) : 1.400 CHF
                  • interieurlijsten carbon (BMW '1 hatch) : 1.132 CHF
                  • sportstuurwiel leder/alcantara : 1.550 CHF
                  • pookknop alcantara : 135 CHF
                  • sportzetels alcantara : 2.700 CHF x 2
                  Kostelijke dingetjes...

                  Comment


                  • #49
                    hoe verhoud de CHF zich tot de euro ???

                    Comment


                    • #50
                      1 Zwitserse Frank (CHF) = 0.63669 Euro (EUR)
                      1 Euro (EUR) = 1.57063 Zwitserse Frank (CHF)


                      En je moet nog es bekijken of de bmw ook 21% is in zwitserland of anders krijg je nog een conversie btw ook

                      en als het prijzen zonder btw zijn dan eerst prijs -36% en dan terug 21% bijtellen

                      Comment


                      • #51
                        ik heb snel gerekend..;
                        dure shit amai...
                        die performance velgen 18" komen om: +/- 770 euro per velg... daar koop ik een proper setje BBS'en voor

                        Comment


                        • #52
                          De meeste forged (gesmeed en dus zeer sterk en meer bestand tegen blutsen dan goedkope velgen) zijn duur. Je ziet dat niet of ze forged zijn of niet maar ze gaan meetal wel 4 keer zo lang mee zonder blutsen Basicly zijn ze dus sterk en heel licht, dat stuurt ook pretttig en scherp. Dat betaal je dus. Het uitzicht van de velgen heeft dus niet veel met de prijs te maken.

                          Je hebt meestal 2 soorten forged velgen. Je hebt er met een gesmeed hart en gewone lip (de meeste forged velgen zijn zo) en je hebt er met gesmeed hart en lip zoals de duurdere bbs sen. (niet alle bbs sen). Ook heeft bbs in de heel dure reeksen speciale sterkere legeringen.
                          Last edited by ; 10/03/2008, 15:12.

                          Comment


                          • #53
                            BBS's zijn ook "forged" hoor..
                            nu Ik vind die performance velgen wel heel knap.... zouden ideaal staan onder men witte eend

                            Comment


                            • #54
                              De Performance-velgen zijn niet gesmeed, maar gegoten.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                              BBS's zijn ook "forged" hoor.
                              Niet allemaal. BBS heeft evenzeer gegoten velgen.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                                ik heb snel gerekend..;
                                dure shit amai...
                                die performance velgen 18" komen om: +/- 770 euro per velg... daar koop ik een proper setje BBS'en voor
                                Je moet een nieuwe rekenmachine kopen. Een 18" Performance velg vooraan kost 580 CHF, die achteraan kost 610 CHF. Hoe jij daarvan 770 EUR maakt is me eerlijk gezegd een raadsel.

                                Comment


                                • #56
                                  ik ga er toch van uit dat ze forged zijn anders rommel. Ze zijn 800 gr lichter dan de gewone wielen

                                  quote
                                  Approx. 800g lighter than a comparable styling in the same
                                  Dimension by special manufacturing processes
                                  Reducing the unsprung masses. This
                                  Results in a better and a Anlenkverhalten
                                  Improved driving dynamics.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Call me nuts, maar ik heb meer vertrouwen in de ingenieurs en specialisten terzake, dan in jouw oordeel dat ze "rommel" zijn.

                                    Haal de catalogus 'es, en lees na wat BMW (ja uiteraard BMW zelf, dus ze zullen zeker niet zeggen dat hun eigen velgen rommel zijn) zelf zegt erover.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Ok ik weet het niet zeker ga het es opzoeken

                                      Comment


                                      • #59
                                        Pmmke, ik zeg jou dat ze gegoten zijn. De officiële Duitse catalogus ligt hier voor me!

                                        Comment


                                        • #60
                                          "Das geheimnis der Leichtigkeit liegt vor allem in der für Gussräder ausgesprochen filigranen Gestaltung der Speichenquerschnitts - und in der hintenschnittigen Anbindung der Speichen an die Felge, einer Bauweise, die bislang Schmiederädern vorbehalten war."

                                          en nog

                                          "Die BMW Performance Doppelspeiche 269 setzt neue Massstäbe für die Leichtbauweise im Aluminium-Niederdruckgussverfahren."



                                          Indien ge nog meer aan m'n woorden twijfelt ('k heb 't al vaak gezegd: 'k ga m'n bek niet open doen als ik niet zeker weet dat 't klopt): www.bmw.de

                                          Comment

                                          Working...
                                          X