Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Performance Parts

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Staat er inderdaad niet bij of ze forged zijn. Bon ik heb daar eerlijk gezegd bedenkingen bij dan. Wielen lichter maken zonder ze forged te maken maar goed.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      "Das geheimnis der Leichtigkeit liegt vor allem in der für Gussräder ausgesprochen filigranen Gestaltung der Speichenquerschnitts - und in der hintenschnittigen Anbindung der Speichen an die Felge, einer Bauweise, die bislang Schmiederädern vorbehalten war."

en nog

"Die BMW Performance Doppelspeiche 269 setzt neue Massstäbe für die Leichtbauweise im Aluminium-Niederdruckgussverfahren."

Indien ge nog meer aan m'n woorden twijfelt ('k heb 't al vaak gezegd: 'k ga m'n bek niet open doen als ik niet zeker weet dat 't klopt): www.bmw.de

Das waar, das waar lol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
        Staat er inderdaad niet bij of ze forged zijn. Bon ik heb daar eerlijk gezegd bedenkingen bij dan. Wielen lichter maken zonder ze forged te maken maar goed.....
        ?

Je ziet het een beetje véél te nauw, lijkt me. Kwaliteit is niet afhankelijk van één factor. Wielen moéten niet gesmeed te zijn om goed te zijn. Bijvoorbeeld zo goed als alle Porsche-velgen (ook die van de GT3 en GT3) zijn gegoten wielen, niet gesmeed ; binnen het Porsche-gamma zijn enkel de turbo-velgen gesmeed. De superlichte en supersterke M3-velgen (18" E46, 18" E90ev) zijn gegoten, niet gesmeed.

Jij staart je (imo) blind op één term, en vergeet daarbij dat die term niet heilig maakt: een gesmede velg van mindere kwaliteit (R&D, vervaardiging, legering, ...) kan gerust een pak minder goed zijn dan een goeie gegoten velg.

Je wantrouwen is misschien wél terecht wat al dat aftermarket spul betreft. Tientallen of zelfs honderdtallen bedrijfjes die prullaria maken voor de "tuning-wereld", en zeer vaak nog geen % van de R&D en knowhow investeren in hun producten zoals de gevestigde merken doen... Just a thought.

Comment

Ja ok en toch ik vind bmw ook niet zaligmakend; overal besparingen en met marketing kun je veel dingen degelijker laten lijken dan ze zijn , ook bij bmw marketing Maar goed, ik ga bmw niet aanvallen, tis inderdaad een pak betrouwbaarder dan aftermarket en we gaan er vanuit gaan dat ze tot het tegendeel bewezen veel lichter en evensterk zijn dan zwaardere bmw velgen. Maar als ik klachten hoor dan kom ik erop terug lol

Comment

BMW maakt geen velgen. BMW koopt velgen aan bij velgenconstructeurs. Oké, zij stellen 't lastenboek samen (en kostprijs zal daar overduidelijk het grootste gewicht in de schaal werpen, anders hadden ze deze velgen inderdaad laten smeden in plaats van gieten), maar de velgenconstructeur blijft verantwoordelijk en aansprakelijk voor zijn product. De versies die die constructeur (geen idee welke) aan BMW heeft gegeven voor tests (sterkte, stijfheid, duurzaamheid, lakkwaliteit, enz.) moeten in ieder geval voldoende goes zijn geweest, anders zou BMW ze niet in 't gamma hebben opgenomen.

Comment

Los daarvan ... zelfs al zou ik ze nooit kopen, 'k had ze ook liever gesmeed gezien dan gegoten.

Comment

Zullen die prijzen ongeveer overeenkomstig zijn met belgie???
                oeveel gok je dat een setje performance velgen hierzo zal kosten gTa?

Comment

Performance

Comment

My wishlist
                    • voorbumper BMW '1 : 990 CHF, ongespoten
                    • zijschorten BMW '1 : 400 CHF, ongespoten
                    • achterbumper BMW '1 : 890 CHF, ongespoten
                    • spoilerlip carbon (BMW '1 coupé/cabrio) : 640 CHF
                    • frontsplitters carbon (BMW '1 Performance-voorbumper) : 840 CHF
                    • spiegelkappen carbon : 680 CHF
                    • ophanging : prijzen nog onbekend
                    • interieurlijsten carbon (BMW '1 hatch) : 1.132 CHF

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                      Zullen die prijzen ongeveer overeenkomstig zijn met belgie???
                      oeveel gok je dat een setje performance velgen hierzo zal kosten gTa?
                      Gokje? Hmm, waag ik me liever niet aan.

Maar bon, omdat je 't vraagt. 1.800 EUR voor de 4 velgen + 4 centercaps (zonder banden).

Is mijn gok, hè. Kan gerust minder of meer zijn.

Comment

Ik hoef de velgen niet... ALS ik een performance Eend in huis haal zullen er de LSE 18" velgen onderkomen

Comment

maar ik hoef de velgen wel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                            1 Zwitserse Frank (CHF) = 0.63669 Euro (EUR)
                            1 Euro (EUR) = 1.57063 Zwitserse Frank (CHF)

En je moet nog es bekijken of de bmw ook 21% is in zwitserland of anders krijg je nog een conversie btw ook

en als het prijzen zonder btw zijn dan eerst prijs -36% en dan terug 21% bijtellen
                            BTW in Zwitserland is 7,6%

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                              BTW in Zwitserland is 7,6%
                              en toch nog zo een hoge dieselprijs halen?

Comment

Mmm, 'k vind 't toch ni mis, die carbon lipjes op een LSE.

Comment

1 woord: doen!

Comment

Mjah, 't probleem met die dingen is dat ze snel de grond raken, en dat al op eentje met standaardophanging (die van mij is nog 'es verlaagd). Hier in Izegem is er een straat die ik zeer vaak moet nemen, en waar er een 6-tal serieuze vluchtheuvels liggen. Ik zou 't besterven moest ik daar één van die dingen op aan gort rijden, en de kans is groot denk ik.

Comment

Carbonstukjes voor + chromé rond de ramen = JUK

't is 't een af 't ander.

Niet doen dus!!!

Comment

Ik ken er hier eentje die content gaat zijn.

BMW Performance sperdifferentieel.

Meer details nog onbekend, maar 't komt dus.

FAAAK

Iemand 'n prijsschatting? Ik zeg 1.750 EUR.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          Ik ken er hier eentje die content gaat zijn.

BMW Performance sperdifferentieel.

Meer details nog onbekend, maar 't komt dus.

FAAAK

Iemand 'n prijsschatting? Ik zeg 1.750 EUR.
                                          No way

Heb je meer info ?

Comment

Working...
                                          X