Staat er inderdaad niet bij of ze forged zijn. Bon ik heb daar eerlijk gezegd bedenkingen bij dan. Wielen lichter maken zonder ze forged te maken maar goed.....
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Performance Parts
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten"Das geheimnis der Leichtigkeit liegt vor allem in der für Gussräder ausgesprochen filigranen Gestaltung der Speichenquerschnitts - und in der hintenschnittigen Anbindung der Speichen an die Felge, einer Bauweise, die bislang Schmiederädern vorbehalten war."
en nog
"Die BMW Performance Doppelspeiche 269 setzt neue Massstäbe für die Leichtbauweise im Aluminium-Niederdruckgussverfahren."
Indien ge nog meer aan m'n woorden twijfelt ('k heb 't al vaak gezegd: 'k ga m'n bek niet open doen als ik niet zeker weet dat 't klopt): www.bmw.de
Das waar, das waar lol
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk BerichtenStaat er inderdaad niet bij of ze forged zijn. Bon ik heb daar eerlijk gezegd bedenkingen bij dan. Wielen lichter maken zonder ze forged te maken maar goed.....
Je ziet het een beetje véél te nauw, lijkt me. Kwaliteit is niet afhankelijk van één factor. Wielen moéten niet gesmeed te zijn om goed te zijn. Bijvoorbeeld zo goed als alle Porsche-velgen (ook die van de GT3 en GT3) zijn gegoten wielen, niet gesmeed ; binnen het Porsche-gamma zijn enkel de turbo-velgen gesmeed. De superlichte en supersterke M3-velgen (18" E46, 18" E90ev) zijn gegoten, niet gesmeed.
Jij staart je (imo) blind op één term, en vergeet daarbij dat die term niet heilig maakt: een gesmede velg van mindere kwaliteit (R&D, vervaardiging, legering, ...) kan gerust een pak minder goed zijn dan een goeie gegoten velg.
Je wantrouwen is misschien wél terecht wat al dat aftermarket spul betreft. Tientallen of zelfs honderdtallen bedrijfjes die prullaria maken voor de "tuning-wereld", en zeer vaak nog geen % van de R&D en knowhow investeren in hun producten zoals de gevestigde merken doen... Just a thought.
Comment
-
Ja ok en toch ik vind bmw ook niet zaligmakend; overal besparingen en met marketing kun je veel dingen degelijker laten lijken dan ze zijn , ook bij bmw marketing Maar goed, ik ga bmw niet aanvallen, tis inderdaad een pak betrouwbaarder dan aftermarket en we gaan er vanuit gaan dat ze tot het tegendeel bewezen veel lichter en evensterk zijn dan zwaardere bmw velgen. Maar als ik klachten hoor dan kom ik erop terug lol
Comment
-
BMW maakt geen velgen. BMW koopt velgen aan bij velgenconstructeurs. Oké, zij stellen 't lastenboek samen (en kostprijs zal daar overduidelijk het grootste gewicht in de schaal werpen, anders hadden ze deze velgen inderdaad laten smeden in plaats van gieten), maar de velgenconstructeur blijft verantwoordelijk en aansprakelijk voor zijn product. De versies die die constructeur (geen idee welke) aan BMW heeft gegeven voor tests (sterkte, stijfheid, duurzaamheid, lakkwaliteit, enz.) moeten in ieder geval voldoende goes zijn geweest, anders zou BMW ze niet in 't gamma hebben opgenomen.
Comment
-
My wishlist
- voorbumper BMW '1 : 990 CHF, ongespoten
- zijschorten BMW '1 : 400 CHF, ongespoten
- achterbumper BMW '1 : 890 CHF, ongespoten
- spoilerlip carbon (BMW '1 coupé/cabrio) : 640 CHF
- frontsplitters carbon (BMW '1 Performance-voorbumper) : 840 CHF
- spiegelkappen carbon : 680 CHF
- ophanging : prijzen nog onbekend
- interieurlijsten carbon (BMW '1 hatch) : 1.132 CHF
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk BerichtenZullen die prijzen ongeveer overeenkomstig zijn met belgie???
oeveel gok je dat een setje performance velgen hierzo zal kosten gTa?
Maar bon, omdat je 't vraagt. 1.800 EUR voor de 4 velgen + 4 centercaps (zonder banden).
Is mijn gok, hè. Kan gerust minder of meer zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten1 Zwitserse Frank (CHF) = 0.63669 Euro (EUR)
1 Euro (EUR) = 1.57063 Zwitserse Frank (CHF)
En je moet nog es bekijken of de bmw ook 21% is in zwitserland of anders krijg je nog een conversie btw ook
en als het prijzen zonder btw zijn dan eerst prijs -36% en dan terug 21% bijtellen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenBTW in Zwitserland is 7,6%
Comment
-
Mjah, 't probleem met die dingen is dat ze snel de grond raken, en dat al op eentje met standaardophanging (die van mij is nog 'es verlaagd). Hier in Izegem is er een straat die ik zeer vaak moet nemen, en waar er een 6-tal serieuze vluchtheuvels liggen. Ik zou 't besterven moest ik daar één van die dingen op aan gort rijden, en de kans is groot denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIk ken er hier eentje die content gaat zijn.
BMW Performance sperdifferentieel.
Meer details nog onbekend, maar 't komt dus.
FAAAK
Iemand 'n prijsschatting? Ik zeg 1.750 EUR.
Heb je meer info ?
Comment
Comment