Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Staat er inderdaad niet bij of ze forged zijn. Bon ik heb daar eerlijk gezegd bedenkingen bij dan. Wielen lichter maken zonder ze forged te maken maar goed.....
"Das geheimnis der Leichtigkeit liegt vor allem in der für Gussräder ausgesprochen filigranen Gestaltung der Speichenquerschnitts - und in der hintenschnittigen Anbindung der Speichen an die Felge, einer Bauweise, die bislang Schmiederädern vorbehalten war."
en nog
"Die BMW Performance Doppelspeiche 269 setzt neue Massstäbe für die Leichtbauweise im Aluminium-Niederdruckgussverfahren."
Indien ge nog meer aan m'n woorden twijfelt ('k heb 't al vaak gezegd: 'k ga m'n bek niet open doen als ik niet zeker weet dat 't klopt): www.bmw.de
Staat er inderdaad niet bij of ze forged zijn. Bon ik heb daar eerlijk gezegd bedenkingen bij dan. Wielen lichter maken zonder ze forged te maken maar goed.....
?
Je ziet het een beetje véél te nauw, lijkt me. Kwaliteit is niet afhankelijk van één factor. Wielen moéten niet gesmeed te zijn om goed te zijn. Bijvoorbeeld zo goed als alle Porsche-velgen (ook die van de GT3 en GT3) zijn gegoten wielen, niet gesmeed ; binnen het Porsche-gamma zijn enkel de turbo-velgen gesmeed. De superlichte en supersterke M3-velgen (18" E46, 18" E90ev) zijn gegoten, niet gesmeed.
Jij staart je (imo) blind op één term, en vergeet daarbij dat die term niet heilig maakt: een gesmede velg van mindere kwaliteit (R&D, vervaardiging, legering, ...) kan gerust een pak minder goed zijn dan een goeie gegoten velg.
Je wantrouwen is misschien wél terecht wat al dat aftermarket spul betreft. Tientallen of zelfs honderdtallen bedrijfjes die prullaria maken voor de "tuning-wereld", en zeer vaak nog geen % van de R&D en knowhow investeren in hun producten zoals de gevestigde merken doen... Just a thought.
Ja ok en toch ik vind bmw ook niet zaligmakend; overal besparingen en met marketing kun je veel dingen degelijker laten lijken dan ze zijn , ook bij bmw marketing Maar goed, ik ga bmw niet aanvallen, tis inderdaad een pak betrouwbaarder dan aftermarket en we gaan er vanuit gaan dat ze tot het tegendeel bewezen veel lichter en evensterk zijn dan zwaardere bmw velgen. Maar als ik klachten hoor dan kom ik erop terug lol
BMW maakt geen velgen. BMW koopt velgen aan bij velgenconstructeurs. Oké, zij stellen 't lastenboek samen (en kostprijs zal daar overduidelijk het grootste gewicht in de schaal werpen, anders hadden ze deze velgen inderdaad laten smeden in plaats van gieten), maar de velgenconstructeur blijft verantwoordelijk en aansprakelijk voor zijn product. De versies die die constructeur (geen idee welke) aan BMW heeft gegeven voor tests (sterkte, stijfheid, duurzaamheid, lakkwaliteit, enz.) moeten in ieder geval voldoende goes zijn geweest, anders zou BMW ze niet in 't gamma hebben opgenomen.
Mjah, 't probleem met die dingen is dat ze snel de grond raken, en dat al op eentje met standaardophanging (die van mij is nog 'es verlaagd). Hier in Izegem is er een straat die ik zeer vaak moet nemen, en waar er een 6-tal serieuze vluchtheuvels liggen. Ik zou 't besterven moest ik daar één van die dingen op aan gort rijden, en de kans is groot denk ik.
Comment