Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Performance Parts

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Passen zullen ze zeker, de cabrio en de coupé hebben dezelfde remmen.

Maar of je er nut van zal hebben? 't Is geen goedkope mod, en ik vraag me af of 't veel nut heeft bij een auto die hoogst waarschijnlijk 't grootste deel van z'n kilometers eerder zal gecruised worden. Right?
    Normaal wel maar m'n mg had een hele AP winkel en daar kon ik dus niet echt over klagen.

Comment

• @TomT kijk maar is in
      Mijn Voertuig ==> Mijn Duitse Auto ==> http://www.autoforum.be/showthread.php?t=18776
      M.J.J.

Comment

Pianolak is niet, zoals vaak wordt aangenomen, een beetje hoogglanzende verf op een plastic lijstje. Pianolak is een gestreken laklaag op hout als ondergrond. Ook bij BMW Individual.

En BMW weldegelijk pianolak lijsten aan voor de BMW E91. Vraag 't bij je dealer na, die kan je meteen onderdeelnummers en prijzen geven.

Effe kijken of ik ze vind.

Edit : here you go.
        • dashboard links (pianolak zwart) : 51 45 8 031 333 = 58,70 EUR
        • dashboard rechts (pianolak zwart) : 51 45 8 031 334 = 143,00 EUR
        • paneel armsteun deur v links (pianolak zwart) : 51 41 8 031 329 = 101,00 EUR
        • paneel armsteun deur v rechts (pianolak zwart) : 51 41 8 031 330 = 101,00 EUR
        • paneel armsteun deur a links (pianolak zwart) : 51 42 8 031 331 = 58,60 EUR
        • paneel armsteun deur a rechts (pianolak zwart) : 51 42 8 031 332 = 58,60 EUR
        • alle panelen voor deuren (pianolak zwart) : 51 41 8 033 341 = 319,00 EUR
        • middenconsole incl. asbak zo. I-Drive (pianolak zwart) : 51 16 8 033 419 = 247,00 EUR
        • middenconsole incl. asbak met I-Drive (pianolak zwart) : 51 16 8 033 410 = 247,00 EUR
        That's it. Dus de hele set = 58,70 EUR + 143,00 EUR + 319,00 EUR + 247,00 EUR = 767.70 EUR.

Let wel : dat zijn Duitse prijzen. 't Zou me niet verwonderen mochten de prijzen hier in België zo'n 15 à 20% hoger liggen.

@gTa .... idd je hebt (zoals altijd) gelijk ...1129,- voor de set hier in Be verschil van 361,- €uro
        't ja
        M.J.J.
        Last edited by ; 04/09/2008, 15:19.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vfr50 Bekijk Berichten
          Normaal wel maar m'n mg had een hele AP winkel en daar kon ik dus niet echt over klagen.
          Mjah, AP is van 'n ander kaliber dan standaardremmetjes, ja. Als je die gewoon bent, wil dat zeggen dat je waarschijnlijk ook gewoon bent van je niks te hoeven aantrekken van je remmen... en dan zou je bij ronde-na-ronde voluit gaan en maximaal remmen inderdaad teleurgesteld kunnen zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M.J.J. Bekijk Berichten
            @gTa .... idd je hebt (zoals altijd) gelijk ...1129,- voor de set hier in Be verschil van 361,- €uro
            't ja
            M.J.J.
            Je bent van Leuven. Aachen is dan niet zo ver. Neem contact op met iemand van de dienst Accesoires (Teile und Zubehör) bij BMW Kohl (Neuenhofstrasse Aachen), b.v. dhr. Vroomen. Die helpt je verder.

Tenzij... die setprijs in België inclusief montage is?

Comment

• Gta je hebt het misbegrepen. Ik zeg niet dat met een p rijden en bmw perf parts bezitten hetzelfde zijn. Ik verklaarde het woord overkill: zijnde een zakenman van 60 in penopauze die er meestal mee rijden (omdat ze het kunnen betalen) in een P = overkill

(iets kopen met 100% mogelijkheden en er dan 1O% van gebruiken)

Is trouwens geen verwijt e, we zijn allemaal schuldig aan overkill. We zijn mannen, das normaal voor ons ras.
              Last edited by ; 04/09/2008, 17:20.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M.J.J. Bekijk Berichten
                @TomT kijk maar is in
                Mijn Voertuig ==> Mijn Duitse Auto ==> http://www.autoforum.be/showthread.php?t=18776
                M.J.J.
                Thanks! Knappe kar zeg!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                  Gta je hebt het misbegrepen. Ik zeg niet dat met een p rijden en bmw perf parts bezitten hetzelfde zijn. Ik verklaarde het woord overkill: zijnde een zakenman van 60 in penopauze die er meestal mee rijden (omdat ze het kunnen betalen) in een P = overkill

(iets kopen met 100% mogelijkheden en er dan 1O% van gebruiken)

Is trouwens geen verwijt e, we zijn allemaal schuldig aan overkill. We zijn mannen, das normaal voor ons ras.
                  Aaaaah, zo, oké. Ja 'k had je post niet goed begrepen.

Liever rustig met een P rijden, als overkill (ik vind dat niet meteen zwaren overkill), dan dik 2.000 EUR moeten neerdokken voor remmen die je bij wijze van spreken nooit echt nodig hebt (dat vind ik dan weer wel zware overkill).

Comment

• ok

Comment

• Performance velgen zijn enkel in 19" te krijgen voor de E90ev ... niet dus voor de '1. Maar dat weerhoudt sommigen niet om ze toch te monteren.

Prachtig, op 19" is 'ie echt af.

Comment

• 3 jaar geleden gingen de meesten gezegd hebben hier : te groot maar nu vind iedereen het perfekt
                        Evolution

Comment

Performance velgen zijn enkel in 19" te krijgen voor de E90ev ... niet dus voor de '1. Maar dat weerhoudt sommigen niet om ze toch te monteren.

Prachtig, op 19" is 'ie echt af.
                          Ik zeg het toch nog: TE GROOT

19" op een 1 gooien heeft ook niet veel meer met performance te maken he.

Comment

• ik vind het ook te groot eerlijk gezegd.

Comment

3 jaar geleden gingen de meesten gezegd hebben hier : te groot maar nu vind iedereen het perfekt
                              Evolution
                              Ik hou het op 18" als ideaal op een '1, maar ik leef wel vaker in het verleden als 't over auto's gaat
                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                              Bestelt
                              1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Ik kom nog dagelijks mensen tegen die verwonderd naar mijn 2Otigers staan te kijken en spreken over nog maar 5 a 6 jaar geleden waar 14 inch mega was en zeldzaam, 15 inch was al buitenaards.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                  ik vind het ook te groot eerlijk gezegd.
                                  Veel hangt af van design, bij een velg in een donkere kleur zou ik meer geneigd zijn om voor een maatje meer te gaan. Voor een 1-Reeks is 18" perfect.

Comment

• Er staat op Autoweek.nl trouwens net een fijn filmpje voor wie van de BMW Performance Parts houdt:

De opgevraagde pagina kon niet gevonden worden

Btw: in Nederland kost een E82 125i Coupé 72.000 euro als je hem volledig met performance parts uitrust , ik hoop dat ze zich vergissen en de 135i bedoelen in plaats van de 125i...

Comment

• Trouwens eens de foto's plaatsen van een volledig uitgeruste 123d Coupé die in BMW Welt stond.

Comment

3 jaar geleden gingen de meesten gezegd hebben hier : te groot maar nu vind iedereen het perfekt
                                        Evolution
                                        Nee, ik ging dat niet gezegd hebben. Van model naar model wijzigt dat wel, ja. 20" op een BMW '7 E38 vind ik verschrikkelijk, maar 20" op een BMW '7 E65 vind ik prachtig. Bijvoorbeeld. Op een E34 is 17" echt 't maximum (tenzij misschien op een M5 waar je die 18" Parallelspaak M-velgen legt), terwijl op een E60 19" evenzeer perfect is. Enzovoort.

Op 'n '1 zijn bepaalde 19" velgen al van in 't begin knap geweest. Toen ik net nog maar de mijne had ben ik ook hard op zoek gegaan naar een setje 19" BMW Styling 101M (setje van de '3 E90).
                                        Last edited by ; 07/09/2008, 20:25.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TUNE*IT Bekijk Berichten
                                          Ik zeg het toch nog: TE GROOT

19" op een 1 gooien heeft ook niet veel meer met performance te maken he.
                                          Says who?

Als ge lichte 19" velgen hebt en goei banden, dan is dat evenzeer "performance" als 18".

Een E90 en een E87 hebben ongeveer dezelfde ophanging en reageren ook identiek op gelijkaardig rubber qua maat en type en zo. Op een E92 mag 19", maar op een E91 niet? Why? Da's puur marketingtechnisch, zie maar naar BMW zelf want die bieden ook 19" aan voor de berline en de touring (zij het in accessoire, waar ze er nog meer aan verdienen).

De '1 zit wel met 'n beperking qua breedte van de band achteraan, wielkassen zijn vrij smal, en zelfs 255 kan al bij bepaalde verlaging slepen. Is natuurlijk afhankelijk van de offset van je velg.

Bijvoorbeeld die 19" set CS/CSL-velgen die hier ooit te koop hebben gestaan -> prachtig.

Visueel verdraagt een '1 die 19" perfect, vind ik. Alleen moeten 't aanvaardbare velgen zijn qua styling, zeker drukke black chrome polished deep lip dingen (die sowieso m'n stijl niet zijn) zijn naar mijn smaak not done.

Maar die 19" Performance, of de 19" CS-velgen? Perfect.

Comment

Working...
                                          X