Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagen verlagen, waar ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wagen verlagen, waar ?

Even wil ik jullie aandacht
    Ik bezit een blauwe Honda Civic 1.4 IS (90pk) van 2001.
    Deze gaat voorzien worden van 15" Borbet LS velgen met de daarbij horende banden 195/50/15

Uiteraard zal hierna een verlaging volgen, maar hiervoor wil ik gewoon voor kwalitatieve veertjes gaan, de wagen heeft nu nog maar 70.000km gelopen dus ik denk dat sportschokdempers niet echt nodig zijn nu.
    De gewenste verlaging is tussen de 3-4 cm.

Welke zijn hier de topveren voor Honda ?
    En waar gaan jullie voor een verlaging (plaatsing) ?

Van welke streek ben je?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk Berichten
      Van welke streek ben je?
      Ovl Gent, maakt opzich weinig uit hoor, ben bereid eindje te rijden als het maar goed gedaan is, maw geen prutsmerken of prutswerk aan mijne civic.

Comment

Nuja zelf ben ik het ook een 30tal km van huis gaan zoeken, mijn wagen, geen Honda, werd verlaagd bij Aarschot Banden Center. Ben ik altijd goed geholpen geweest.

Comment

Nuja zelf ben ik het ook een 30tal km van huis gaan zoeken, mijn wagen, geen Honda, werd verlaagd bij Aarschot Banden Center. Ben ik altijd goed geholpen geweest.
          Enkel door verlaagde verenset of schroefset, of combi schokdempers + veren ?
          Prijskaartje , merk ? Resultaat van de verlaging (aantal cm) ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door necropolis Bekijk Berichten
            Enkel door verlaagde verenset of schroefset, of combi schokdempers + veren ?
            Prijskaartje , merk ? Resultaat van de verlaging (aantal cm) ?
            Gewoon andere veren -3,5 achteraan en -4 ofzo vooraan. Schokdempers was ook niet nodig hoewel sommigen het wel aanraadden.
            Ik koos voor KW omdat ik er nog niets slechts van gehoord had, ik heb er ook geen problemen mee en ben tevreden van het resultaat. Ik heb wel grotere velgen gekocht, wat ook veel doet aan de uitstraling.
            Materiaal en plaatsing kostten mij 300€, je vindt het doorgaans voor 50€ minder, maar ik ben supertevreden van de service. (bijna een jaar na plaatsing zorgden ze voor papieren om in orde te zijn met de keuring van een verlaagd voertuig)

Comment

Gewoon andere veren -3,5 achteraan en -4 ofzo vooraan. Schokdempers was ook niet nodig hoewel sommigen het wel aanraadden.
              Ik koos voor KW omdat ik er nog niets slechts van gehoord had, ik heb er ook geen problemen mee en ben tevreden van het resultaat. Ik heb wel grotere velgen gekocht, wat ook veel doet aan de uitstraling.
              Materiaal en plaatsing kostten mij 300€, je vindt het doorgaans voor 50€ minder, maar ik ben supertevreden van de service. (bijna een jaar na plaatsing zorgden ze voor papieren om in orde te zijn met de keuring van een verlaagd voertuig)
              Het merk dat ik altijd onthouden heb en ook nog niets slechts over gehoord heb is dan weer Eibach.
              300€ vind ik als het werk goed gedaan is niet overdreven duur, is daar uitlijning ook bijgedaan of niet ?

Comment

Het merk dat ik altijd onthouden heb en ook nog niets slechts over gehoord heb is dan weer Eibach.
                300€ vind ik als het werk goed gedaan is niet overdreven duur, is daar uitlijning ook bijgedaan of niet ?
                Met de bekendere merken zal je altijd wel waar voor je geld krijgen. Misschien dat Honda (japans) andere merken vereist, dat weet ik niet.

Jaja uitlijning erbij.

Er zijn hier tenandere genoeg mensen van Oost-vlaanderen die hun wagen ook verlaagd hebben, ze zullen wel reageren als ze ook een goede garage kennen.

Comment

Ikzelf heb KW en ben er heel tevreden van. Rijgedrag is super. Maar 't is wel een schroefkit.

Geplaatst bij Crauwels banden. Goed werk.

Ps. Zou je niet groter gaan dan 15" op die civic?

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                  2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                  2012-...
                  '07 BMW 118d

Comment

Ik zou voor Eibach veren gaan. Waar je ze laat plaatsen maakt niet veel uit h§. Het is gewoon 4 veren vervangen en uitlijnen, dat kan iedere deftige bandenboer.

Denk wel dat dit in de buurt is? Ik heb persoonlijk goede ervaringen met de mannen van Decondé.

Banden de Condé Deinze
                    Gentsesteenweg 21
                    9800 Deinze
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
                      Ikzelf heb KW en ben er heel tevreden van. Rijgedrag is super. Maar 't is wel een schroefkit.

Een schroefkit oid ga ik nog niet bestellen omdat ik maar al te vaak heb gehoord als je niet te laag gaat verlagen dat enkel veren ook volstaan, maar wil dan wel kwaliteit.

Je kan wel goed in iemands geheugen kijken, eerlijk gezegd twijfel ik wel of ik inderdaad niet beter zou zijn met 16" velgen, ik zou enkel voor 15" gaan omdat deze setjes veel goedkoper zijn maar denk ook wel dat een iets grotere velg mooier zal staan uiteindelijk.

Bij 15" heb je ook nog het voordeel dat de bandjes 195/50/15 spotgoedkoop zijn
                      Als je voor 16" gaat , heb je normaal de 205/45/16 misschien ook nog prijselijk maar het loopvlak vind ik iets te breed voor onder een civic, en de 195/45/16 is dan weer een duurdere band (deze zal wel het beste uitkomen, denk ik)

Comment

Daar zou ik ook gaan, nog geen slecht woord over gehoord en goede service.

Idd, ik vind mijn 16" er al klein onder staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                          Ik zou voor Eibach veren gaan. Waar je ze laat plaatsen maakt niet veel uit h§. Het is gewoon 4 veren vervangen en uitlijnen, dat kan iedere deftige bandenboer.

Denk wel dat dit in de buurt is? Ik heb persoonlijk goede ervaringen met de mannen van Decondé.

Banden de Condé Deinze
                          Gentsesteenweg 21
                          9800 Deinze
                          Klopt het dat Eibach wel maar max. 3cm zakt ? Daar heb ik dan beetje bang voor , je bestelt erg goeie veren, je laat ze plaatsen en je bent dan niet tevreden met het resultaat qua look ..
                          Ik heb zo geen idee of het veel uitmaakt qua uitzicht of het nu 3cm of 4cm is

Comment

Een schroefkit oid ga ik nog niet bestellen omdat ik maar al te vaak heb gehoord als je niet te laag gaat verlagen dat enkel veren ook volstaan, maar wil dan wel kwaliteit.

Je kan wel goed in iemands geheugen kijken, eerlijk gezegd twijfel ik wel of ik inderdaad niet beter zou zijn met 16" velgen, ik zou enkel voor 15" gaan omdat deze setjes veel goedkoper zijn maar denk ook wel dat een iets grotere velg mooier zal staan uiteindelijk.

Bij 15" heb je ook nog het voordeel dat de bandjes 195/50/15 spotgoedkoop zijn
                            Als je voor 16" gaat , heb je normaal de 205/45/16 misschien ook nog prijselijk maar het loopvlak vind ik iets te breed voor onder een civic, en de 195/45/16 is dan weer een duurdere band (deze zal wel het beste uitkomen, denk ik)
                            Ik heb er standaard 205/55/16 onderliggen.

De hondaverdeler kan trouwens ook andere (lagere) veren steken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Glenn C Bekijk Berichten
                              Ik heb er standaard 205/55/16 onderliggen.
                              En je rijdt met civic ? Geloof ik geen bal van..

Comment

En je rijdt met civic ? Geloof ik geen bal van..
                                Ja hoor, maar ik besef juist dat 2001 nog EK was

Edith: de EP was er toch ook in 2001, ook 90pk 1.4
                                Last edited by ; 27/01/2008, 17:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Glenn C Bekijk Berichten
                                  Ja hoor, maar ik besef juist dat 2001 nog EK was
                                  Klopt. Ik heb nog het EK model, persoonlijk vind ik een 205/55 niet echt een laagprofielband, zal wellicht wel een goedkopere band zijn dan.

Bij 15" was m'n keuze al gemaakt >>> 195/50/15
                                  Bij 16" dat ik overigens mooier zal vinden maar dieper in m'n budget zal moeten graven >>> 205/45/16 of 195/45/16

* Ik heb al civic's gezien op 15" met een verlaging en als de velgenkeuze goed is kan je een mooi resultaat bekomen

Comment

Klopt. Ik heb nog het EK model, persoonlijk vind ik een 205/55 niet echt een laagprofielband, zal wellicht wel een goedkopere band zijn dan.

Bij 15" was m'n keuze al gemaakt >>> 195/50/15
                                    Bij 16" dat ik overigens mooier zal vinden maar dieper in m'n budget zal moeten graven >>> 205/45/16 of 195/45/16

* Ik heb al civic's gezien op 15" met een verlaging en als de velgenkeuze goed is kan je een mooi resultaat bekomen
                                    Idd 15" op een EK kan knap zijn. Maar dan zou ik toch voor een schroefkitje opteren. Is duurder in aankoop maar dan gaat ie volgens mij wel beter liggen.

205/55/ = traktorbanden, maar inderdaad vrij betaalbaar.

Comment

Klopt het dat Eibach wel maar max. 3cm zakt ? Daar heb ik dan beetje bang voor , je bestelt erg goeie veren, je laat ze plaatsen en je bent dan niet tevreden met het resultaat qua look ..
                                      Ik heb zo geen idee of het veel uitmaakt qua uitzicht of het nu 3cm of 4cm is
                                      Bij mij is hij toen iig 4cm gezakt. Ik ook wat Eibach opgeeft...

Dit was het resultaat:

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

4cm verlaagd + 15" velg

Comment

Working...
                                        X