Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Overdreven tuning

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Overdreven tuning

Wat vinden jullie van overdreven tuning. Zelf hou ik zeer veel van "chique-tuning" zoals Alpina,Carlsson,... of van sportpacks op auto's (M-pack,S-line,R-versie,..) maar haat ik rommel die over elke vluchtheuvel sleept of onbekende velgen die een mooie basis auto om zeep helpen. Kortom een Johnny bak vind ik verschikkelijk.

Hoe denkt men daar op dit forum over.

Let op: dit is persoonlijke mening!

-Vanaf je een opzetstuk op de uitlaat zet, ben je een johhny.
    -Vanaf je een vleugel op je wagen staat die de lijn van de wagen helemaal niet volgt, en die de wagen helemaal niet nodig heeft, ben je een Johhny.
    -Vanaf je denkt dat je door je wagen in 101 kleurtjes te zetten hij eruit gaat zien als een racemachien, ben je een Johhny.
    -...

Met andere woorden: GEEN FAKE!

Dit moet je niet te letterlijk nemen, want een nieuw bumpertje e.d. moet wel kunnen, maar daar is de grens natuurlijk moeilijk te trekken. Kaplan zei ooit over terroristen: "I'll know one when I'll see one." Ik heb zoiets met Johhnys!

Comment

Ik vid dat het gewoon functioneel moet zijn, en/of niet al te opzichtig.
      Last edited by 911turbo; 08/02/2006, 12:18.
      A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
        Ik vid dat het gewoon functioneel moet zijn, en niet al te opzichtig.
        dat is ook mijn mening, al de rest wordt foutief tuning genoemd

Comment

dit is foute tuning
          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Nog een voorbeeld van foute tuning:

TV-schermpjes in de achterste hoofdsteunen.
            A Twist of the Wrist

Comment

Gelieve goed de forumindeling te bekijken alvorens een topic te openen.

Topic Moved naar Tuning en ICE.

Comment

Eerst en vooral: er staat geen definitie op 'fout'.

Je moet denken: als het rondrijdt, is er minimum 1 iemand die het mooi vindt. (de maker)
                En ik vind dat je je daar -al was het maar uit respect voor die éne persoon- moet bij neerleggen.

Hiermee keur ik die extreme of lelijke vormen van tuning zeker niet goed, maar het kan me eerlijk gezegd weinig schelen...

Ik vind wat mcclane postte trouwens minder erg dan bvb iemand met een M5 die daar een enorm goedkoop ogende spoiler ofzo opzet.
                Je moet alles in zijn context bekijken, en soms zijn er idd twijfelgevallen...
                Laat het ons 'willen maar niet kunnen' noemen, en die geven inderdaad een redelijk 'foute' indruk....

Ik zou trouwens al die catalogeerders met kun grote dikke 'jonny'-stempel eens willen zien polyesteren of sleutelen. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat ze er niks van bakken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dastof
                  Let op: dit is persoonlijke mening!

-Vanaf je een opzetstuk op de uitlaat zet, ben je een johhny.
                  joepie, ik ben tot johnny gebombardeerd !

draai het of keer het, dit forum is zo hard anti-tuning. iets da origineel van een erkende tuner komt (schnitzer, hartge, alpina, brabus, carlsson...) da is altijd proper en niet-johnny en cool en graaf en nog vanalles. maar der steekt ene ander velgen onder zijnen otto en 'm krijgt commentaar da het niet origineel van het merk is.

en dermee ben ik ook helemaal geen voorstander van overdreven tuning. overdreven tuning is lelijk en belachelijk. maar niet OEM-tuning wordt op dit forum al direct scheef bekeken. en spijtig genoeg heeft ons forum ook die reputatie op andere fora....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb
                    Ik zou trouwens al die catalogeerders met kun grote dikke 'jonny'-stempel eens willen zien polyesteren of sleutelen. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat ze er niks van bakken.
                    Jonny !

Pech hé: ik kan sleutelen en polyesteren en nog veel meer.
                    A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door manos
                      Eerst en vooral bedankt om die eerste lijn ook te quoten!

Wat ik niet snap aan zo een opzetstuk is waarom. Hoewel dit ook te relativeren valt. Een roestig hangend pijpje, of een verchroomde uitlaat, het kan veel doen (ik spreek hier niet over uw auto want weet begot niet welke dat is!). Maar langs de andere kant vind ik het dan weer zo een mentaliteit van het ziet er knap uit maar het is het eigenlijk niet. Pro opzetstuk is dan weer de prijs. Een heel uitlaatsysteem is ook weet niet goedkoop!

Comment

draai het of keer het, dit forum is zo hard anti-tuning. iets da origineel van een erkende tuner komt (schnitzer, hartge, alpina, brabus, carlsson...) da is altijd proper en niet-johnny en cool en graaf en nog vanalles. maar der steekt ene ander velgen onder zijnen otto en 'm krijgt commentaar da het niet origineel van het merk is.

en dermee ben ik ook helemaal geen voorstander van overdreven tuning. overdreven tuning is lelijk en belachelijk. maar niet OEM-tuning wordt op dit forum al direct scheef bekeken. en spijtig genoeg heeft ons forum ook die reputatie op andere fora....
                        Bwah, ik vind het beter dat je een mooie niet-originele velg onder je wagen steekt dan bvb: een M3 velg op een 320d gewoon omdat het van een M3 afkomt of uit wannabee of uit naloperij.

Maar met gigantische 28" chromé velgen (om het in het belachelijke te trekken) om de grootste te hebben ga je me niet imponeren.
                        A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                          Jonny !

Pech hé: ik kan sleutelen en polyesteren en nog veel meer.
                          Je bent een uitzondering op de regel

En for the record: ik ben geen jonny !

Comment

ik spreek hier niet over uw auto want weet begot niet welke dat is!
                            Nen ibizaaa !

Johnny !

Voor alle duidelijkheid, een smaakvol getunede ibiza kan ik wel appreciëren.
                            Last edited by 911turbo; 08/02/2006, 12:35.
                            A Twist of the Wrist

Comment

dat zeggen alle johnies ....

ontkenningsfase

Comment

Je bent een uitzondering op de regel

Maar hoeveel kerels met een getunede wagen kunnen zelf polyesteren en sleutelen.
                                A Twist of the Wrist

Comment

Ja, het is wel een feit dat niet iedereen het zelf doet...

Maar de knapste dingen die je ziet zijn meestal zelf gedaan hoor
                                  (maja, die worden dan ook als marginaalst beschouwd..go figure)

En hier beëindig ik mijn deelname in deze discussie, want straks leidt mijn rationeel denken nog tot een jonny-veroordeling...
                                  Het zal je maar overkomen... je denkt verder dan de massa, en je staat direct met je rug tegen de muur

Comment

Ik begrijp uw frustratie. Nu moet ik wel zeggen dat ik ook geen liefhebber ben van tuning hoor. Vind het persoonlijk een grote verspilling van geld. Maar bon, er zijn zoveel mensen die aan vanalles veel te veel geld uitgeven (bvb gsm e.d.) en das dan wel cool. Ik vind da ieder voor zich moet uitmaken waar hij/zij zijn/haar geld aan uitgeeft.

Comment

Trouwens ik ben ook een Johnny...dat maakt jou nog eens een meesterjohnny!

Als ik geld zou hebben zou ik iets in deze stijl doen:

Hoewel ik er zeker van ben dat er forummers zijn die dit zelfs al te johnny vinden µ!
                                      Meeste forummers hebben gelijk
                                      Mss heb je dus wel gelijk dat op dit forum nog al snel iemand een johnny genoemd wordt!

Comment

het begrip jonnie is wel erg ruim
                                        ik vind iemand met een m-pakket, of iemand die amg op ze'n auto laat staan ook een jonnie
                                        ik begrijp gewoon niet dat mensen bovenop de aankoop van een wagen zoveel duiten uitgeven om zich toch maar te onderscheiden

no offence
                                        want jonnies kunnen best toffe mensen zijn

Comment

Working...
                                        X