Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW tuning

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Black_Beretta
    Oorspronkelijk geplaatst door gwyllion
    Dit is VW tuning.
    een wit kruisje in een rood bolletje?
    is nog steeds geen flat six... een type 4 blok met Porsche-koeling is daarom geen Porsche-blok hé. type 4-pk's zijn trouwens enorm duur wegens onvindbare onderdelen. een goed, ongescheurd blok is niet te vinden aan een redelijke prijs.

Comment

Dit is VW tuning.
      een wit kruisje in een rood bolletje?
      is nog steeds geen flat six... een type 4 blok met Porsche-koeling is daarom geen Porsche-blok hé. type 4-pk's zijn trouwens enorm duur wegens onvindbare onderdelen. een goed, ongescheurd blok is niet te vinden aan een redelijke prijs.
      Ik heb toch nooit beweerd dat dit een 6 cilinder is. Ik heb gewoon een fototje van een snelle dragrace kever getoond.

Is het eigenlijk nog nodig om van een originele kever motor te vertrekken? Alle onderdelen kan je nu toch als after market kopen. Je begint gewoon met een aluminium carter en hangt daar alle nodige onderdelen aan ;-)

Comment

inderdaad, een fijn Scat-cartertje... en daar een beetje knutselwerk insteken... krukas op rollagers, deftige nokkenas en een goede zuiger/cilindercombinatie... en dan, héél belangrijk, 2 goede cilinderkoppen. geen omgebouwde VW-dingen. die scheuren toch maar bij te hoge belasting. geen flauw idee hoeveel de dingen tegenwoordig kosten, ik weet wel hoeveel mijn blok gekost heeft... en dat was niet weinig. maar het resultaat is goed. en dat telt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door den brakke
          Oorspronkelijk geplaatst door gTa
          deze vind ik niet mooi
          onze pa zijne standaard bora vind ik nog fermer
          Wel geleverd met standaard "blondine " op de passagierszetel, deze hé

Comment

inderdaad, een fijn Scat-cartertje... en daar een beetje knutselwerk insteken... krukas op rollagers, deftige nokkenas en een goede zuiger/cilindercombinatie... en dan, héél belangrijk, 2 goede cilinderkoppen. geen omgebouwde VW-dingen. die scheuren toch maar bij te hoge belasting. geen flauw idee hoeveel de dingen tegenwoordig kosten, ik weet wel hoeveel mijn blok gekost heeft... en dat was niet weinig. maar het resultaat is goed. en dat telt.
            Dat kost allemaal heel veel geld.

Een vriend van mij wou beginnen aan een Cal look kever met performance motor. Toen hij aan het tellen gegaan is, heeft hij besloten dat geld beter is een moderne watergekoelde VW kan steken. Hij vond het tamelijk dom om zoveel geld te steken in oude technologie en een wagen die nooit een goede wegligging zal kunnen hebben.

Comment

die gedachtengang kan ik best volgen. een kever blijft een dweil op de baan. wat je er ook aan verandert, de ophanging blijft miserabel. en de gewichtsverdeling ook. bij mij is het gewoon een uit de hand gelopen hobby, die kever is maar een deeltje uit de collectie.

Comment

Die Passat is echt wel lekker! Beetje pimp mag wel.

Comment

die gedachtengang kan ik best volgen. een kever blijft een dweil op de baan. wat je er ook aan verandert, de ophanging blijft miserabel. en de gewichtsverdeling ook. bij mij is het gewoon een uit de hand gelopen hobby, die kever is maar een deeltje uit de collectie.
                  Zo'n kever is natuurlijk wel leuk om een johny af te drogen bij een spurtje aan een rood licht ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stepperidder
                    deze vind ik niet mooi

Trouwes ook de lelijkste velgen ,lelijkste sticker/airbrush en lelijkste blondine ooit

Comment

Zo'n kever is natuurlijk wel leuk om een johny af te drogen bij een spurtje aan een rood licht ;-)
                      het type johnny dat bij een spurtje aan een rood licht af te drogen is, is meestal nog te nat achter de oren om in 1 maal droog te krijgen. zijn auto slaat na 1 poging wel een modderfiguur, dan moet die ook afgedroogd worden na een wasbeurt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stepperidder
                        deze vind ik niet mooi
                        in dat geval.....

Comment

Comment

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Huske
                                Ene mooie en da is dieje passat of superb. De rest is een beetje (veel) te.Maar wie ben ik he?
                                Ik zou zelf ook nóóit met zo'n auto gezien willen worden, maar dat neemt niet weg dat heel wat van die wagens toch verdorie héél mooi ineengestoken en aangepakt zijn. Vooral de durf & het vakmanschap dat erin steekt vind ik enorm bewonderenswaardig.

Comment

vw-page.at

Comment

prachtig(de meesten toch)ik betrap er mijn eigen op dat ik die golf 1 en 2 modellen steeds mooier ga vinden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drive and fun
                                      prachtig(de meesten toch)ik betrap er mijn eigen op dat ik die golf 1 en 2 modellen steeds mooier ga vinden
                                      Golf I is bangelijk!
                                      Golf II ook wel. Het zijn vooral Engelsmanders die daar zotte dingen mee doen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Löwe
                                        Oorspronkelijk geplaatst door drive and fun
                                        Golf I is bangelijk!
                                        Golf II ook wel. Het zijn vooral Engelsmanders die daar zotte dingen mee doen!
                                        wel, vorig jaar bij VW-Hofstade en VW-Mechelen herinner ik me nog een club uit engeland. wacht, hoe noemde die nuweer??.................
                                        ik denk "westside"-club. da waren vooral negers.
                                        ik herinner me nog hun pareltjes van wagens. vooral golf I en golf II.

er reden er toen een paar constant over het terrein rond tussen het volk. en er was een golf I met een turbo op en een golf II rallye (ook met turbo op). en die lieten ze dikwijls genoeg ( ) eum.... "ontladen" (kkktttssssssss) , zal ik maar zeggen.
                                        ok, nu lijkt da misschien niks maar als ge naast u zo nen turbo van katoen hoort geven, .....

Comment

En dees is een Belg, denk ik... Smaak heeft die dame/heer, mijn respect. Als 't nu nog 'es een V6 4-Motion zou zijn...

mijn favoriete manier van tuning

Comment

Working...
                                          X