Oorspronkelijk geplaatst door Black_Beretta
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW tuning
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black_BerettaOorspronkelijk geplaatst door Black_BerettaOorspronkelijk geplaatst door gwyllionDit is VW tuning.
Is het eigenlijk nog nodig om van een originele kever motor te vertrekken? Alle onderdelen kan je nu toch als after market kopen. Je begint gewoon met een aluminium carter en hangt daar alle nodige onderdelen aan ;-)
Comment
-
inderdaad, een fijn Scat-cartertje... en daar een beetje knutselwerk insteken... krukas op rollagers, deftige nokkenas en een goede zuiger/cilindercombinatie... en dan, héél belangrijk, 2 goede cilinderkoppen. geen omgebouwde VW-dingen. die scheuren toch maar bij te hoge belasting. geen flauw idee hoeveel de dingen tegenwoordig kosten, ik weet wel hoeveel mijn blok gekost heeft... en dat was niet weinig. maar het resultaat is goed. en dat telt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black_Berettainderdaad, een fijn Scat-cartertje... en daar een beetje knutselwerk insteken... krukas op rollagers, deftige nokkenas en een goede zuiger/cilindercombinatie... en dan, héél belangrijk, 2 goede cilinderkoppen. geen omgebouwde VW-dingen. die scheuren toch maar bij te hoge belasting. geen flauw idee hoeveel de dingen tegenwoordig kosten, ik weet wel hoeveel mijn blok gekost heeft... en dat was niet weinig. maar het resultaat is goed. en dat telt.
Een vriend van mij wou beginnen aan een Cal look kever met performance motor. Toen hij aan het tellen gegaan is, heeft hij besloten dat geld beter is een moderne watergekoelde VW kan steken. Hij vond het tamelijk dom om zoveel geld te steken in oude technologie en een wagen die nooit een goede wegligging zal kunnen hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black_Berettadie gedachtengang kan ik best volgen. een kever blijft een dweil op de baan. wat je er ook aan verandert, de ophanging blijft miserabel. en de gewichtsverdeling ook. bij mij is het gewoon een uit de hand gelopen hobby, die kever is maar een deeltje uit de collectie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StepperidderOorspronkelijk geplaatst door den brakkeOorspronkelijk geplaatst door gTa
onze pa zijne standaard bora vind ik nog fermer
Trouwes ook de lelijkste velgen ,lelijkste sticker/airbrush en lelijkste blondine ooit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gwyllionOorspronkelijk geplaatst door Black_Berettadie gedachtengang kan ik best volgen. een kever blijft een dweil op de baan. wat je er ook aan verandert, de ophanging blijft miserabel. en de gewichtsverdeling ook. bij mij is het gewoon een uit de hand gelopen hobby, die kever is maar een deeltje uit de collectie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StepperidderOorspronkelijk geplaatst door den brakkeOorspronkelijk geplaatst door gTa
onze pa zijne standaard bora vind ik nog fermer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HuskeEne mooie en da is dieje passat of superb. De rest is een beetje (veel) te.Maar wie ben ik he?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door drive and funprachtig(de meesten toch)ik betrap er mijn eigen op dat ik die golf 1 en 2 modellen steeds mooier ga vinden
Golf II ook wel. Het zijn vooral Engelsmanders die daar zotte dingen mee doen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LöweOorspronkelijk geplaatst door drive and funprachtig(de meesten toch)ik betrap er mijn eigen op dat ik die golf 1 en 2 modellen steeds mooier ga vinden
Golf II ook wel. Het zijn vooral Engelsmanders die daar zotte dingen mee doen!
ik denk "westside"-club. da waren vooral negers.
ik herinner me nog hun pareltjes van wagens. vooral golf I en golf II.
er reden er toen een paar constant over het terrein rond tussen het volk. en er was een golf I met een turbo op en een golf II rallye (ook met turbo op). en die lieten ze dikwijls genoeg ( ) eum.... "ontladen" (kkktttssssssss) , zal ik maar zeggen.
ok, nu lijkt da misschien niks maar als ge naast u zo nen turbo van katoen hoort geven, .....
Comment
Comment