Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
der zit gewoon ne porsche 911 onder de huid van die corrado.
De eigenaar van die corrado werkt bij porsche en is een paar keer door de magazijnen gegaan.
Ik zit met een vraagje ... Welke bandenmaat kan je leggen onder een Golf ? En welke velgenmaat is wettelijk toegestaan ? Of waar kan ik dat terugvinden ?
Zoals wellicht geweten komen er OZ Superturismo's onder, en ik heb eigenlijk al banden, maar volgens mijn bandenboer zouden de banden die ik liggen heb, er niet onder passen. Nu ja, je kent dat hè ... "Aja, je hebt al banden ? Maja, die passen niet, ik zou nieuwe kopen. 'k Hem hier stief goeie liggen wè!" ... Allez ja, volgens mij wil'ie gewoon een setje verkopen, zodat ik met m'n banden hier overblijf ...
Het gaat om Pirelli's, 215/55 R17. Mijn vader denkt dat die inderdaad vrij breed zijn voor onder een Golf, maar mijn vriendin heeft een iets kleinere maat onder haar Mini, en da's toch een veel kleinere auto dan mijn Golf ...
Dus: Zijn OZ Superturismo's in 17" wettelijk toegelaten ? En kan je 215/55 R17 op die velgen leggen ? En past dat nog onder een Golf ?
Alvast hartelijk bedankt aan hij/zij die kan antwoorden
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Op een golf zal je toch maar 205/45R17 mogen leggen denk ik. Die 215 zal ook wel gaan maar dan moeten je velgen 7,5*17 zijn van maat.
En geraak je daar nog mee door de keuring ? Wat had jij van banden op de superleggera's ? 205/45, naar ik vermoed ? En geraakte je daarmee nog door de keuring ?
1994 Mercedes SL320
2016 Porsche Cayenne GTS
Ik zit met een vraagje ... Welke bandenmaat kan je leggen onder een Golf ? En welke velgenmaat is wettelijk toegestaan ? Of waar kan ik dat terugvinden ?
Zoals wellicht geweten komen er OZ Superturismo's onder, en ik heb eigenlijk al banden, maar volgens mijn bandenboer zouden de banden die ik liggen heb, er niet onder passen. Nu ja, je kent dat hè ... "Aja, je hebt al banden ? Maja, die passen niet, ik zou nieuwe kopen. 'k Hem hier stief goeie liggen wè!" ... Allez ja, volgens mij wil'ie gewoon een setje verkopen, zodat ik met m'n banden hier overblijf ...
Het gaat om Pirelli's, 215/55 R17. Mijn vader denkt dat die inderdaad vrij breed zijn voor onder een Golf, maar mijn vriendin heeft een iets kleinere maat onder haar Mini, en da's toch een veel kleinere auto dan mijn Golf ...
Dus: Zijn OZ Superturismo's in 17" wettelijk toegelaten ? En kan je 215/55 R17 op die velgen leggen ? En past dat nog onder een Golf ?
Alvast hartelijk bedankt aan hij/zij die kan antwoorden
Als je daar je standaardband ingeeft => bv. 225/45/17 en dan je nieuwe band 215/55/17 zal je zien dat je 5,4% verschil hebt.
Je mag een afwijking hebben van 1,5% naar boven en 2% naar onder.
Jij hebt een afwijking van 5,4% naar boven. Je km-teller gaat dus aangeven dat je trager rijdt dan dat je in werkelijkheid rijdt.
Het kan ook gevolgend hebben voor je ABS. Zou kunnen dat die niet aanspringt.
Voor boetes moet je niet direct schrik hebben, maar je kan niet met die banden naar de keuring dan.
Crap, dat zullen nieuwe banden worden dan ... Zal het eerst eens moeten overleggen met de ouders, en eventueel eens voorleggen in de garage, en dan beslissen wat we gaan doen ...
1994 Mercedes SL320
2016 Porsche Cayenne GTS
Ik moet zeggen dat ik die Corrado best wel knap vind!
Dat is dus wel degelijk een corrado he mensen, heeft in de vw scene gestaan tijdje geleden, dat van ups is omdat die wagen idd gebruikt wordt als firmawagen door een werknemer. Is een opgepepte VR6 motor met turbo op, piekt op 600 pk en is begrenst op 800 nm koppel, wegens het springen van het differentieel. Wel knappe bak, volledig wit leder interieur, full ICE installatie, juist de velgen zijn nieuw voorheen stonden er BBS'jes onder! Lijken me trouwens velgen van de GT3
Mja, ze moeten wel 19" zijn dan ... Heb 'm een tijdje terug gezien aan de kinepolis in't zwart met die velgen in 17", niet verlaagd, en hij was ronduit lelijk. En meer dan 17" wil ik er niet onder, anders mag ik telkens gaan veranderen voor de keuring
1994 Mercedes SL320
2016 Porsche Cayenne GTS
Mja, ze moeten wel 19" zijn dan ... Heb 'm een tijdje terug gezien aan de kinepolis in't zwart met die velgen in 17", niet verlaagd, en hij was ronduit lelijk. En meer dan 17" wil ik er niet onder, anders mag ik telkens gaan veranderen voor de keuring
Ofwel verlaag je hem juist genoeg, zodat die 17 incher eigenlijk perfect passen onder je Golfie!
Velgen veranderen neemt hoeveel tijd in beslag? Drie kwartier? Daarvoor wil ik gerust 18" steken
Comment