Voor alex, een Zwarte 5deurs met RS4 velgen:
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW tuning
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DubOorspronkelijk geplaatst door alex69alexHoi ! ziet er goed uit ! Ik vraag me wel af of dat 17" is ... Ik vrees dat ze een maatje groter zijn
Oorspronkelijk geplaatst door shauniOorspronkelijk geplaatst door alex69alexIk zit met een vraagje ... Welke bandenmaat kan je leggen onder een Golf ? En welke velgenmaat is wettelijk toegestaan ? Of waar kan ik dat terugvinden ?
Zoals wellicht geweten komen er OZ Superturismo's onder, en ik heb eigenlijk al banden, maar volgens mijn bandenboer zouden de banden die ik liggen heb, er niet onder passen. Nu ja, je kent dat hè ... "Aja, je hebt al banden ? Maja, die passen niet, ik zou nieuwe kopen. 'k Hem hier stief goeie liggen wè!" ... Allez ja, volgens mij wil'ie gewoon een setje verkopen, zodat ik met m'n banden hier overblijf ...
Het gaat om Pirelli's, 215/55 R17. Mijn vader denkt dat die inderdaad vrij breed zijn voor onder een Golf, maar mijn vriendin heeft een iets kleinere maat onder haar Mini, en da's toch een veel kleinere auto dan mijn Golf ...
Dus: Zijn OZ Superturismo's in 17" wettelijk toegelaten ? En kan je 215/55 R17 op die velgen leggen ? En past dat nog onder een Golf ?
Alvast hartelijk bedankt aan hij/zij die kan antwoorden
=> http://www.goca.be/banden/pvg_n.asp
PVG-nummer invullen en dan zie je welke banden je op je wagen mag leggenMiljaarde, 't mag dus idd niet ...
Banden voorzien in het pvg
175/80 R14
215/45 R17
225/45 R17
205/55 R16
195/65 R15
205/60 R15
Nochtans, 205/55 mag wel, terwijl 215/55 niet mag Op die site staat dat die 55 slaat op serie, wat betekent dat dan ?
En zou het riskant zijn om wel met die maat rond te rijden ? Zowel op vlak van boetes als voor de auto ?
Sorry voor de vele vragen, ik ben een leek Merci voor de link alvast !!
En ook bij de dealer & bandenboer zeggen ze dat 17" het maximum is, wettelijk toegelaten. Spijtig, maar ja ...1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Als onafhankelijk platform draagt GOCA Vlaanderen bij tot netwerkvorming, expertise-ontwikkeling,gegevensuitwisseling en opleiding voor de autokeuring- en rijbewijssector.
"Indien de gemonteerde banden niet overeenstemmen met één van de banden vermeld in het PVG, COC, instructieboekje van de constructeur of op de originele sticker van de constructeur dient de buitendiameter van elke band overeen te stemmen met de buitendiameter van één van de banden vermeld in het PVG, COC, instructieboekje of originele sticker van de constructeur met een tolerantie van -2% en +1,5%"
daarbij niet vergeten dat uw laad en snelheisindex gelijk of hoger moet zijn
dan uw originele !
EN uw spoorverbreding moet binnen de 2% vallen.
uw ET moet juist zijn.
de meeste velgen komende van centrales voldoen hieraan.
op http://www.goca.be/banden/pvg_n.asp kunt ge misschien al een deel
controleren qua toegelaten banden
Vul maar eens in:
225/40 18
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DubIk begin de 5 mooi te vinden
Tzal allemaal gewenning zijn zeker. Alleen da interieur vinnek nie zo mooi
Comment
-
Gotverdemiljaardedju is me dat een lekkere Golf V seg :shocked!:2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DubIk denk het niet nee.
Ik zit wel degelijk in het juiste topic, kvraag mij af hoe je daar bij komt.
Comment
Comment