Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW tuning

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als je niet overdrijft qua diepte is dat geen probleem.
    veren leggen hem lager, schroefset legt hem vooral harder.
    als je bv min 10 gaat (of zelfs min 5) mag je wagen niet veel veerweg hebben of je slaat overal tegen, bij het wiegen. een must bij het diep gaan is wel ook een veerpootbrug, om torsie tegen te houden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
      Als je niet overdrijft qua diepte is dat geen probleem.
      veren leggen hem lager, schroefset legt hem vooral harder.
      als je bv min 10 gaat (of zelfs min 5) mag je wagen niet veel veerweg hebben of je slaat overal tegen, bij het wiegen. een must bij het diep gaan is wel ook een veerpootbrug, om torsie tegen te houden.
      Een schroefkit is doorgaans zachter dan een vaste kit, zeker als je lager gaat dan -5.

Veren kies je als je maar een beetje wilt verlagen. Voordeel is dat het minder kost, nadeel is dat je hem niet 'recht kunt leggen'. Een schroefkit kies je als je veel lager wilt gaan, of als je je auto mooi recht wil leggen. Om veilig zo laag te gaan heb je echt wel een schroefkit nodig, veren van -6 of meer zijn niet echt aan te raden.

Een veerpootbrug is alleen nodig bij bepaalde modellen, en bepaalde (veelal extreme) verlagingen.
      Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beké Bekijk Berichten
        Een schroefkit is doorgaans zachter dan een vaste kit, zeker als je lager gaat dan -5.

Veren kies je als je maar een beetje wilt verlagen. Voordeel is dat het minder kost, nadeel is dat je hem niet 'recht kunt leggen'. Een schroefkit kies je als je veel lager wilt gaan, of als je je auto mooi recht wil leggen. Om veilig zo laag te gaan heb je echt wel een schroefkit nodig, veren van -6 of meer zijn niet echt aan te raden.

Een veerpootbrug is alleen nodig bij bepaalde modellen, en bepaalde (veelal extreme) verlagingen.
        rood, je bedoeld waarschijnlijk een volledige verlaging maar geen verstelbare?
        dat is waar. maar ik bedoelde de schroefkit tegenover de gewone standaard vering.

groen, tot -4 à5 kan je idd met enkel veren gaan lager is sowieso een volledige set (al dan niet verstelbaar)

bij grote verlaging zou ik het toch bij elke wagen plaatsen. als je ziet wat voor krachten er vrij komen op je steunpunten. (die kunnen tot 3cm of meer gaan bijplooien in bochten)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
          rood, je bedoeld waarschijnlijk een volledige verlaging maar geen verstelbare?
          Yep, verlagingsveren + dempers.

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
          dat is waar. maar ik bedoelde de schroefkit tegenover de gewone standaard vering.
          In dat geval, klopt

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
          groen, tot -4 à5 kan je idd met enkel veren gaan lager is sowieso een volledige set (al dan niet verstelbaar)
          Globaal gezien, afhankelijk van je wagen, kan je het zo stellen:

0-3 cm: veren
          3-5 cm: veren + dempers
          + 5 cm: schroefkit

Schroefkit kan je ook in de eerste 2 gevallen gebruiken, als je bv achteraan iets lager wilt dan vooraan (want een standaard auto hangt meestal niet mooi recht)

Tijd voor een sticky topic, lijkt mij
          Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

• iemand foto's van vette golf 1 in rat race look ?

Comment

• Als je die hebt, zeker posten!

Als je ze nodig hebt, sorry
              nls2000

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nls Bekijk Berichten
                  Als je die hebt, zeker posten!

Als je ze nodig hebt, sorry
                  idd, ik zoek zo'n foto's

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Starlite69R Bekijk Berichten

PAS ZAT

Comment

• vraagje ( aangezien google mij niets bijleert :p )

op welke manier kan je de logo's op je koffer verwijderen en zonder schade toe te brengen aan je kofferdeksel ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door m4TTi Bekijk Berichten
                        vraagje ( aangezien google mij niets bijleert :p )

op welke manier kan je de logo's op je koffer verwijderen en zonder schade toe te brengen aan je kofferdeksel ?
                        De ene zegt warm water, met flosdraad achter de logo's flossen. Daarna kan je met wasbenzine de lijmresten verwijderen.

De andere zegt dat je met een haardroger de lijm kunt opwarmen en dan zo weer met de flosdraad werken.

Comment

Ik heb het gedaan met een haardroger en een papiertje. Dus lang (je moet wel geduld hebben) op één lettertje blazen en dan komt de lijm een beetje los, dan heb ik met een dun papiertje tussen de letter en de lak gegaan en zo voortgedaan tot het eraf was.

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                          2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                          2012-...
                          '07 BMW 118d

Comment

• En die Passat is echt superknap!! Ik ben altijd al fan geweest van dat model passat met die AMG-style velgen.
                            Hier in de buurt reed er vroeger ook zoééntje rond.

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                            2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                            2012-...
                            '07 BMW 118d

Comment

Ben ik ook van plan. 'TDI' en 'Golf' althans.

Het VW logo mag blijven staan. Is dat logo ook niet in de koffer 'geprikt'?
                              nls2000

Comment

• Kdenk het wel.

Het vw-embleem zit er eigenlijk een paar mm dieper in, dus vele mooier met logo!

Comment

• denk het niet (vroeger toch)
                                  het zit gewoon in een uitsparing zodat het vaster zit. Maar geen geboorde gaatjes normaal.

Comment

• Ewel ja, da bedoel ik ook, moeilijk uit te leggen, geen gaten, maar gewoon een stukje dat iets dieper is ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten

Hoe lelijk is dat? Die wielen !

Comment

• Toevallig gevonden in mijne foto-emmer

*edit*
                                        Verlaging is maximaal, maar hij staat nog altijd te hoog

Comment

• Dju, der staan hier foto's tussen die mij toch met enig weemoed aan mijne Golf 2 GTI doen terugdenken. May she rest in peace...

Comment

Working...
                                          X