Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW tuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
    Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze
    Wat een vorte rotbakken allemaal, djeezes !!

    Bij technische controle staan ze allemaal te janken.

    Dit is trouwens de typische auto, die dient getakeld( of geschept) te worden rond 6u 's morgens in het weekend....

    Nadat we eerst de bestuurder en inzittenden hebben gestabiliseerd ter vervoer....

    Ik vind er niks bijzonder aan, en het lokt agressie uit, zowel van bestuurder als van mede weggebruikers.
    Een auto wordt fabrieksmatig getest op veiligheid en milieunormen, die worden hier allemaal vlotjes van tafel geveegd met de gevolgen vandien...

    Niet voor mij..
    Ook niet voor mij. Maar dat jij er agressief van wordt, is enkel en alleen aan jezelf te wijten. Sorry...

    En niet alle "licht" getunede wagens lappen de technische voorschriften aan hun been. Ik ben ook verre van een tuning-fan, maar ik houd wel een open mind. Polyesterprutbakken moeten ze niet bij me komen aanbieden, maar een Golf met andere velgen, gekleurde achterlichtjes en een (matige) verlagingsset, daar kan ik tegen.
    Ik wordt er gelukkig niet agressief van, ik moet er meestal hard mee lachen...
    Als je echt een knappe snelle wagen wil, spaar dan wat langer en koop een wagen die ervoor gemaakt is of fabrieksmatig de looks heeft.
    Ipv een Golf bouwdoosje(of andere) met extra accesoires.
    De eerste soort wagens heeft trouwens een veel hogere overlevingsfactor bij ongevallen met hoge snelheid.
    Dat is mijn punt.
    Allicht zijn er mensen die dergelijke tuning mooi vinden, maar zet tussen die polyester toestanden 1 mooie porsche carrera en ze staan allemaal bij de porsche te kwijlen. Al is die dan minder geïndividualiseerd, zoals de 'harde' tuners het woord graag in de mond (proberen te) nemen als excuus voor hun 'opgezette'(in de zin van Hotbox) bakjes.

    Comment


    • zet tussen die polyester toestanden 1 mooie porsche carrera en ze staan allemaal bij de porsche te kwijlen.
      Denk toch van niet. Maar naar mijn mening zitten hier te weinig van die tuners...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze
        Dit is trouwens de typische auto, die dient getakeld( of geschept) te worden rond 6u 's morgens in het weekend....
        En dan? Dat lijkt mij stigmatiserend en naast de kwestie. Bestuurder van een Porsche of van een veredelde VW, het maakt mij niets uit. Als bewezen is dat de bestuurder in fout is, laat hem dan maar rond een boom plakken hé.

        en het lokt agressie uit, zowel van bestuurder als van mede weggebruikers.
        :

        Een auto wordt fabrieksmatig getest op veiligheid en milieunormen, die worden hier allemaal vlotjes van tafel geveegd met de gevolgen vandien...
        Inderdaad, fabrieksmatig staan die wagens misschien op peil maar ge moet dat zien als een "fabrieksaanbeveling". Eventuele veranderingen en gevolgen daarvan zijn voor rekening van de bestuurder. Als een bestuurder bijvoorbeeld met afgezaagde veertjes uit de bocht gaat, is dat zijn probleem en zal dat hopelijk een les zijn voor anderen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze
          Als je echt een knappe snelle wagen wil, spaar dan wat langer en koop een wagen die ervoor gemaakt is of fabrieksmatig de looks heeft.
          Die mannen willen helemaal geen "snelle" wagen of een wagen die er af-fabriek "snel uitziet". Die mannen willen gewoon een betaalbare wagen kopen en de rest van hun budget besteden zij aan veredeling van het bestaande model. (Veredeling van het bestaande model is de enige tolereerbare tuning. De rest is tupperware-verkrachting)

          De eerste soort wagens heeft trouwens een veel hogere overlevingsfactor bij ongevallen met hoge snelheid.
          Dat punt maakt geen indruk, Kamikaze. Ik vertrouw voor 10% op de actieve en passieve veiligheid van een wagen en voor 90% op mijn eigen waakzaamheid, alertheid en verantwoordelijk en berekend rijgedrag.

          Allicht zijn er mensen die dergelijke tuning mooi vinden, maar zet tussen die polyester toestanden 1 mooie porsche carrera en ze staan allemaal bij de porsche te kwijlen. Al is die dan minder geïndividualiseerd, zoals de 'harde' tuners het woord graag in de mond (proberen te) nemen als excuus voor hun 'opgezette'(in de zin van Hotbox) bakjes.
          Natuurlijk vinden die mensen een Porsche ook mooi maar dat is iets helemaal anders dan een veredelingsproject. De Porsche is evengoed een droomwagen voor die mensen, net als voor u en voor mij. Die mannen beseffen echter dat het waarschijnlijk bij een droom zal blijven en het realisme wint dus: Zij kopen een betaalbare droom en bouwen aan die droom verder door veredeling.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze
            Oorspronkelijk geplaatst door gTa
            Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze
            Wat een vorte rotbakken allemaal, djeezes !!

            Bij technische controle staan ze allemaal te janken.

            Dit is trouwens de typische auto, die dient getakeld( of geschept) te worden rond 6u 's morgens in het weekend....

            Nadat we eerst de bestuurder en inzittenden hebben gestabiliseerd ter vervoer....

            Ik vind er niks bijzonder aan, en het lokt agressie uit, zowel van bestuurder als van mede weggebruikers.
            Een auto wordt fabrieksmatig getest op veiligheid en milieunormen, die worden hier allemaal vlotjes van tafel geveegd met de gevolgen vandien...

            Niet voor mij..
            Ook niet voor mij. Maar dat jij er agressief van wordt, is enkel en alleen aan jezelf te wijten. Sorry...

            En niet alle "licht" getunede wagens lappen de technische voorschriften aan hun been. Ik ben ook verre van een tuning-fan, maar ik houd wel een open mind. Polyesterprutbakken moeten ze niet bij me komen aanbieden, maar een Golf met andere velgen, gekleurde achterlichtjes en een (matige) verlagingsset, daar kan ik tegen.
            Ik wordt er gelukkig niet agressief van, ik moet er meestal hard mee lachen...
            Als je echt een knappe snelle wagen wil, spaar dan wat langer en koop een wagen die ervoor gemaakt is of fabrieksmatig de looks heeft.
            Ipv een Golf bouwdoosje(of andere) met extra accesoires.
            De eerste soort wagens heeft trouwens een veel hogere overlevingsfactor bij ongevallen met hoge snelheid.

            Dat is mijn punt.
            Allicht zijn er mensen die dergelijke tuning mooi vinden, maar zet tussen die polyester toestanden 1 mooie porsche carrera en ze staan allemaal bij de porsche te kwijlen. Al is die dan minder geïndividualiseerd, zoals de 'harde' tuners het woord graag in de mond (proberen te) nemen als excuus voor hun 'opgezette'(in de zin van Hotbox) bakjes.
            Vaak kosten zulke getunede wagens meer dan een standaard dure wagen. Heb zelfs al eens een golf 4 tdi van 1,8 miljoen bef gezien. Zinvol? Ik denk het niet maar als die eigenaar zo zot is waarom niet?

            Oke er zijn onveiligere voertuigen tussen de getunede maar er zijn er ook veel die juist veiliger zijn dankzij hun rolkooi, porsche-remmen, bredere banden( uit duitse studie is gebleken dan de remweg van een golf 4 met een 225 aanzienlijk korter was dan met een 195), 4-puntsgordel, ...

            Meestal gaat hem in België niet om een snelle wagen te hebben maar om iets anders te hebben dan de rest vooral optisch dan. Indien ze dus ineens een "duurdere" wagen zouden kopen dan hebben ze weer iets van 13 in een dozijn maar door hun veranderingen zal er niemand zijn die volledig dezelfde wagen heeft. Ik ben zelf ook geen voorstander van extreme tuning maar ik vind dat discrete veranderingen (grote velgen, verlaging, emblemen weg,...maar zeker geen spoilers!) best een wagen mooier kunnen maken.

            Als jij een bmw 3 cabrio ziet rijden met M-ophanging en 18 of 19 inch originele bmw-velgen lach jij die dan ook uit? Ik denk het niet dus waarom zou iemand met een polo,golf, astra,etc. dan zelf zijn auto niet mogen verlagen en een mooie grote velg steken aangezien ze voor zulke wagens niet in de officiële garage te verkrijgen zijn? Ik moet wel toegeven dat de huidige tendens is hoe meer veranderingen hoe beter en dat vind ik een spijtige zaak maar zolang het stijlvol is zoals de voorbeelden in dit topic vind ik dat echt mooi en kunnen ze op mijn sympathie rekenen.

            Comment


            • kamikaze, das allemaal heel flink da jij dan zogezegd wel ne porsche carrera kunt kopen. *tap tap tap*

              maar ik vind het dan weer zielig hoe gij hier ns den toon komt stellen. ge houdt vast aan het stereotiep da over een bepaalde groep mensen hangt, een totaal verkeerd beeld trouwens. en ge weet ni waar ge over klapt.

              enne.... ge kunt uw mening hier wel met een beetje meer respect komen verkondigen i.p.v. da ge just gedaan hebt

              Comment


              • Kom eens een nachtje mee werken op de dienst 100 in het weekend en tel eens de ongevallen met getunede wagens en de standaard auto's. Ondanks de sterke minderheid van getunede wagens in het verkeer, komt de som van bovenstaande telling ongeveer gelijk uit voor beide categorïen.

                Zo heb ik laatst het 'geluk' gehad onze buurjongen uit zijn getunede Astra te mogen halen. De jongen zit nu in een rolstoel en heeft alles van posters en alles wat naar tuning verwijst, in een doos gestopt en symbolisch opgestookt.
                Altijs welkom om een nachtje mee te rijden, heren tuners !! Weliswaar om te kijken, ik wens niemand dergelijk ongeval toe.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze
                  Zo heb ik laatst het 'geluk' gehad onze buurjongen uit zijn getunede Astra te mogen halen. De jongen zit nu in een rolstoel en heeft alles van posters en alles wat naar tuning verwijst, in een doos gestopt en symbolisch opgestookt.
                  Zeer spijtig voor uw buurjongen maar ik vind dat een hypocriete reactie van hem en helemaal niet relevant. Hij denkt dat tuning de schuldige is? De zondebok? Hij zit er naast volgens mij.
                  Komaan Kami'jte, ge gaat mij niet vertellen dat tuning één van de hoofdoorzaken van vele ongevallen is? In de eerst plaats ligt het aan de bestuurders van wagens of een bepaalde situatie en niet aan de wagens zélf! Ik ben er vrij zeker van...
                  Probleem is dat tuning populair is bij de jeugd en het is vooral die laatste groep die we in het weekend wel eens rond een boomstam terugvinden.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Löwe
                    Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze
                    Zo heb ik laatst het 'geluk' gehad onze buurjongen uit zijn getunede Astra te mogen halen. De jongen zit nu in een rolstoel en heeft alles van posters en alles wat naar tuning verwijst, in een doos gestopt en symbolisch opgestookt.
                    Zeer spijtig voor uw buurjongen maar ik vind dat een hypocriete reactie van hem en helemaal niet relevant. Hij denkt dat tuning de schuldige is? De zondebok? Hij zit er naast volgens mij.
                    Komaan Kami'jte, ge gaat mij niet vertellen dat tuning één van de hoofdoorzaken van vele ongevallen is? In de eerst plaats ligt het aan de bestuurders van wagens of een bepaalde situatie en niet aan de wagens zélf! Ik ben er vrij zeker van...
                    Probleem is dat tuning populair is bij de jeugd en het is vooral die laatste groep die we in het weekend wel eens rond een boomstam terugvinden.
                    Feit is dat er heel wa johny's bij zitten.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Löwe
                      Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze
                      Zo heb ik laatst het 'geluk' gehad onze buurjongen uit zijn getunede Astra te mogen halen. De jongen zit nu in een rolstoel en heeft alles van posters en alles wat naar tuning verwijst, in een doos gestopt en symbolisch opgestookt.
                      Zeer spijtig voor uw buurjongen maar ik vind dat een hypocriete reactie van hem en helemaal niet relevant. Hij denkt dat tuning de schuldige is? De zondebok? Hij zit er naast volgens mij.
                      Komaan Kami'jte, ge gaat mij niet vertellen dat tuning één van de hoofdoorzaken van vele ongevallen is? In de eerst plaats ligt het aan de bestuurders van wagens of een bepaalde situatie en niet aan de wagens zélf! Ik ben er vrij zeker van...
                      Probleem is dat tuning populair is bij de jeugd en het is vooral die laatste groep die we in het weekend wel eens rond een boomstam terugvinden.
                      idd zo ist. Tuning is algemeen niet zo populair maar wel bij de leeftijdscategorie die de weekendongevallen veroorzaken en de oorzaak van die ongevallen liggen in 95% van de gevallen niet aan het feit dat de wagen getuned is maar aan overdreven snelheid eventueel in combinatie met alcohol en/of drugsgebruik.

                      Comment


                      • Om maar even terug over VW Tuning te beginnen.

                        Ik ben sinds zondag eigenaar van een prachtig setje BBS E30.




                        Deze komen uiteindelijk onder mijn Golf I GTI (bouwjaar 1983) te liggen.

                        De volgende uitgave zal een schroefkit (KW, H&R, ...) zijn om deze kleinere wielen rond te rijden.

                        Comment


                        • Allez, proficiat.

                          Foto(s) van MKI?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gwyllion
                            Om maar even terug over VW Tuning te beginnen.

                            Ik ben sinds zondag eigenaar van een prachtig setje BBS E30.




                            Deze komen uiteindelijk onder mijn Golf I GTI (bouwjaar 1983) te liggen.

                            De volgende uitgave zal een schroefkit (KW, H&R, ...) zijn om deze kleinere wielen rond te rijden.
                            Steek die juweeltjes onder een E30 Aub

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Löwe
                              Allez, proficiat.
                              Merci.
                              Foto(s) van MKI?
                              Die is nog niet toonbaar ;-)

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Mercules
                                Steek die juweeltjes onder een E30 Aub
                                Dit zijn velgen van BBS en niet van BMW. De benaming staat los van BMW modelnummering.

                                Voorbeelden van BBS rennsport velgen

                                BBS E30


                                BBS E75


                                BBS E76


                                BBS E50


                                BBS E26 (prachtig op nieuwe wagens)

                                Comment










                                • Bron en meer foto's: www.golfist.be

                                  Comment


                                  • Dat zijn RS6 velgen zeker? Passen mooi onder de Golf, maar 19" is toch wat veel..


                                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                    cc

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Löwe








                                      Bron en meer foto's: www.golfist.be
                                      golfist zijn 5 is af !!!!

                                      standaard is de 5 maar gewoon maar zo is ie echt VET

                                      Comment


                                      • da's de eerste golf V waar ik m'n kop ni direct van wegdraai....

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Mercules
                                          Oorspronkelijk geplaatst door gwyllion
                                          Om maar even terug over VW Tuning te beginnen.

                                          Ik ben sinds zondag eigenaar van een prachtig setje BBS E30.




                                          Deze komen uiteindelijk onder mijn Golf I GTI (bouwjaar 1983) te liggen.

                                          De volgende uitgave zal een schroefkit (KW, H&R, ...) zijn om deze kleinere wielen rond te rijden.
                                          Steek die juweeltjes onder een E30 Aub
                                          ik zoek trouwens velgen voor onder men E30 ... maar dat goud zie ik minder zitten

                                          Comment

                                          Working...
                                          X