Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bij wie gaan jullie om banden/velgen ?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten€220 per band?
Welke zijn dat dan? Semi slicks van Michelin ofzo?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIk geloof zo uit mijn hoofd... 225 55 17 101W Michelin (type weet ik niet uit mijn hoofd)
Kost online inderdaad €194.
Dafuq man, ik betaal maar €150 voor een Michelin Pilot Super Sport in de maat 225/40/18
Comment
-
Ja, is een duur bandje he. Schijnt enkel op Espace en S-klasse gebruikt te worden in die maat. Zou daarom zo duur zijn...190 Euro online, dan zijn ze wel al een beetje goedkoper geworden intussen. Op mijn nieuwe Espace nog geen banden moeten leggen uiteraard, maar op mijn vorige kwam ik steeds op 220 plus BTW in de garage en 220 online.Is intussen zo'n 3 jaar geleden dat ik de laatste keer die maat gekocht heb. Blijkbaar kan goedkoper worden ook
Comment
-
Ja, dat is spotgoedkoop... Maar blijf toch in de garage gaan denk ik. Die zijn ook erg loyaal. Ik weet niet, zou het een beetje 'overspel' vinden, misschien ben ik te rechtlijnig want gaat hier wel over honderden euro's.
Nu leggen ze wel geen Michelins meer als eerste montage maar Goodyears. Heb de indruk dat die beter zijn, vooral qua geluid en slijtage. Wegligging en remafstand weet ik niet, want dan moet je echt op de limieten gaan en dan nog kan je niet vergelijken. Schijnt dat Goodyear ook een goed band is. Toch zeer tevreden van de Goodyears op de Scenic (zowel winter als zomerbanden). Vooral die winterbanden zijn extreem goed! Binnenkort wielen wisselen en twee banden nodig voor de Scenic. Zal ook wel weer Goodyear worden. Denk niet dat verschillende merken op voor en achteras ideaal kan zijn..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenWaarschijnlijk de Primacy 3.
Kost online inderdaad €194.
Dafuq man, ik betaal maar €150 voor een Michelin Pilot Super Sport in de maat 225/40/18
Comment
-
Waarschijnlijk staan die banden op die site zo goedkoop omdat ze op al hun banden dezelfde korting toekennen of het nu om courante maten (waar er veel concurrentie heerst) gaat dan wel om de eerder exotische maten. Ook zullen deze grote onlineshops waarschijnlijk in grotere getallen aankopen dan bijvoorbeeld een Renault dealer en zo betere prijzen van groothandel/fabrikant kunnen krijgen, ook liggen de kosten voor onlineshops dikwijls lager dan een fysiek verkooppunt.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Ik begrijp het toch niet. Kocht vroeger toen ik nog in auto's deed altijd banden bij Profile tyre center. Da's een grote speler op de markt. En die geraken ook niet onder de tweehonderd euro voor zo'n band, zelfs met de korting die ik daar nog altijd krijg als handelaar (heb er in het verleden honderden banden gekocht).
En dezelfde kortingen op courante als op minder courante maten, ze moeten zelf toch ook aankopen?
Maar is er niet zo iets dat banden niet hetzelfde zijn voor alle werelddelen? Wel gelijke benamingen maar andere samenstelling. Of zou dat maar een verhaaltje zijn?
Ik begrijp er niks van. Ga morgen eens googelen of je daar één of andere afneembare reden voor kan vinden (als die info dan al betrouwbaar is natuurlijk)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenMaar hoe die banden op die site zo goedkoop kunnen zijn? Onbegrijpelijk ergens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenJa, is een duur bandje he. Schijnt enkel op Espace en S-klasse gebruikt te worden in die maat. Zou daarom zo duur zijn...190 Euro online, dan zijn ze wel al een beetje goedkoper geworden intussen. Op mijn nieuwe Espace nog geen banden moeten leggen uiteraard, maar op mijn vorige kwam ik steeds op 220 plus BTW in de garage en 220 online.Is intussen zo'n 3 jaar geleden dat ik de laatste keer die maat gekocht heb. Blijkbaar kan goedkoper worden ook
Ligt ook op vito/viano, Peugeot 508, BMW 5 F10, Opel insignia,... dus begint meer en meer en courante band te worden en dus zal de prijs ook wel dalen.
En banden kopen online en die dan laten monteren in een bandencentrale vindt ik een no-go. Als wij als bandencentrale een band kapot trekken die jullie gekocht hebben online dan hebben wij dikke problemen. En waar te lopen als bijv. een verkeerde productie zit in uw band?
Hebben we nog tegen gekomen dat we de band niet perfect konden balanceren...
En als je de montage bijrekentbij uw online koop dan verschilt de prijs dan toch niet zo veel als in een bandencentrale (af geldt dat enkel voor ons
Comment
-
Ja, dat zou inderdaad wel een reden kunnen zijn dat die prijs lager werd. Toen was het enkel nog S klasse en Espace die deze maat had. Maar ben je zeker dat Peugeot en Opel die maat niet in 97 V gebruiken?
Wat je daar zegt over banden elders kopen en dan laten monteren in een bandencentrale... volledig gelijk hebben jullie. Niet alleen de band kapot trekken, maar een module van de bandendruk kapot trekken of na een paar duizend kilometer een dikke blaas op zo'n band, of klant blijft terugkomen voor trilling op zijn stuur,... Kan zoveel mislopen he. Groot gelijk dat dit bij jullie een grote no go is. En voor de klant zou dit ook zo moeten zijn. Wat gaat die doen als er iets kapot getrokken wordt, als er een garantiegevalletje met de band is,...?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenJa, dat zou inderdaad wel een reden kunnen zijn dat die prijs lager werd. Toen was het enkel nog S klasse en Espace die deze maat had. Maar ben je zeker dat Peugeot en Opel die maat niet in 97 V gebruiken?
Wat je daar zegt over banden elders kopen en dan laten monteren in een bandencentrale... volledig gelijk hebben jullie. Niet alleen de band kapot trekken, maar een module van de bandendruk kapot trekken of na een paar duizend kilometer een dikke blaas op zo'n band, of klant blijft terugkomen voor trilling op zijn stuur,... Kan zoveel mislopen he. Groot gelijk dat dit bij jullie een grote no go is. En voor de klant zou dit ook zo moeten zijn. Wat gaat die doen als er iets kapot getrokken wordt, als er een garantiegevalletje met de band is,...?
Aangezien de 245/45R18 op Opel 100 LI hoeft te zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIk begrijp het toch niet. Kocht vroeger toen ik nog in auto's deed altijd banden bij Profile tyre center. Da's een grote speler op de markt. En die geraken ook niet onder de tweehonderd euro voor zo'n band, zelfs met de korting die ik daar nog altijd krijg als handelaar (heb er in het verleden honderden banden gekocht).
En dezelfde kortingen op courante als op minder courante maten, ze moeten zelf toch ook aankopen?
Maar is er niet zo iets dat banden niet hetzelfde zijn voor alle werelddelen? Wel gelijke benamingen maar andere samenstelling. Of zou dat maar een verhaaltje zijn?
Ik begrijp er niks van. Ga morgen eens googelen of je daar één of andere afneembare reden voor kan vinden (als die info dan al betrouwbaar is natuurlijk)
En dat geld niet enkel id 'bandenmarkt'
Leve Europa hé, consument kan er soms wel bij varen...
Volgend heb je dan nog;
Aankopen in grote loten, overstock, betere condities bij 1 welbepaalde 'merk',...
Comment
-
Gregory,
Antoon denkt er nochtans anders over, liet hij mij tijdens een vorig gesprek weten.
Hij weet maar al te goed wat die online-verkopers voor de markt betekenen. Als Rubonit ze niet legt aan X euro per band, dan doet het een andere wel.
BTW: mijn banden komen ofwel van bij jullie, ofwel van bij een andere plaatselijke collega (die ook client is bij mij).
Als men u kent als regelmatige klant, dan krijg je ook correcte prijzen.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenAls men u kent als regelmatige klant, dan krijg je ook correcte prijzen.
En anders krijg je geen correcte prijzen? En dan verschieten dat mensen alles online beginnen kopen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenEn anders krijg je geen correcte prijzen? En dan verschieten dat mensen alles online beginnen kopen...
Ikzelf heb er geen probleem mee dat het op die manier gebeurt.
Onlangs nog een klein probleempje gehad met m'n wagen, ik mocht direct langsgaan bij m'n garagist, ging hij er eens naar kijken. Heeft er 15 - 20 min aan gewerkt, factuur was €0
Ik ben daar zeer goeie klant, en dan doen zij zo eens iets voor mij.
Comment
Comment