Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bij wie gaan jullie om banden/velgen ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
    Laatste aankoop:
    4 x Goodyear Ultra Grip 9 175/65/15
    4 x Dezent-velg voor deze banden
    600 euro.
    Zal bij Ameye geweest zijn denk'k?
    Doet vrij veel Goodyears dus kunnen we denk ik niet aan z'n prijzen.

Ieder moet z'n keuze maken van merken. En Goodyear/Dunlop valt bij ons door de boot. Vandaar.
    Had je een prijs offerte laten maken met een evenredigmerk bij ons dan waren we zeker competitief geweest.

Comment

• Was idd bij Jo.
      Ik gun die ook graag iets. En ik moest er toch langs voor de bandenwissel van Volvo (mag niet meer bij jullie van Alphabet).
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• De voorbanden op de C4 zitten er ook bijna door (komen dicht bij de minimum).
        Ben nu aan het denken of ik er terug Michelin Energy's op ga laten zetten, of toch voor een andere band ga kiezen??
        En dan de banden achteraan, die zien er nog heel goed uit, maar die zijn toch ook al van 2007 (of ouder), dus zullen ook al niet meer van de beste kwaliteit zijn
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Ben nu aan het denken of ik er terug Michelin Energy's op ga laten zetten, of toch voor een andere band ga kiezen??
          Hoeveel kilometers met de Michelins? En tevreden van het weggedrag? Dan zou ik kiezen voor het bekende/vertrouwde...
          Mijn Skoda

Comment

• ik ben zeker de enige die dat gewoon tijdens onderhoud bij de dealer laat doen? :p
            lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
              ik ben zeker de enige die dat gewoon tijdens onderhoud bij de dealer laat doen? :p

Je zal vast en zeker de enige niet zijn. Als er nu eens één plaats is waar je echt veel te veel betaalt voor banden/velgen dan is het wel bij een merkdealers en/of veel garages. Das gewoonweg afzetterij zelfs.

Comment

• das waar maar het is zo makkelijk
                lets have some more member berries

Comment

• Ik laat dat ook gewoon bij mijn garage doen hoor, nog nooit bij een bandencentrale binnen geweest eigenlijk… Nu als ik de prijs vergelijk met wat ik voor een band zou betalen wanneer ik ze zou online kopen bvb dan heb ik geen probleem met de redelijke meerprijs die ik betaal bij m’n garage, voor goede service wil ik best wel betalen. Als ik bvb m’n winter/zomer wielen wil gaan wisselen dan is dat één telefoontje en meestal kan ik s’anderendaags of na enkele dagen s’avonds vlug eens binnenrijden, wisselen en klaar is kees…. Als ik dan zie dat sommigen weken op voorhand moeten afspraken maken om dat bij een bandenboer gedaan te krijgen dan weet ik het wel. Ik heb meer te doen dan dat…
                  Ik ga me trouwens eens iets proberen, rij momenteel met Michelin PSS , heel goeie band maar niet direct van de goedkoopste (255/40R19) , m’n maat zweert al een paar jaar bij Fulda Sportcontrols, toch een pak beterkoop , binnen enkele maandjes zullen de Michelins aan vervanging toe zijn , ik ga me ook eens aan die Fulda’s wagen.

Comment

• Ik ook altijd bij de dealer... Je kan het afzetterij noemen maar je kan het ook anders bekijken. Ik zie het als luxe.
                    Eerlijk, bandencentrale is toch niet zo makkelijk als dealer he. Afspraak maken onderhoud en banden. Gratis vervangwagen of lekker wachten in de gezellige zithoek. Colaatje intussen, babbeltje slaan.
                    En vooral, netjes een papieren voetmatje erin, plastic hoes over de zetels, plastic rond het stuur. Dus geen vuile sporen achteraf in de wagen. Indien gewenst gratis nog eens netjes gewassen. Banden op exact de juiste spanning, geen gebroken sensoren, geen krassen op mijn velgen, geen geklungel door een leercontract dat de werking van de parkeerrem niet kent,... enz enz.
                    Kleinigheden die voor mij het grote verschil uitmaken. Dat is zoals gaan eten, in de frituur kan je je maag vullen, in een restaurant kan je dat ook. Sommigen verklaren je zot dat je voor hetzelfde resultaat het restaurant binnengaat.
                    Hoe ouder je wordt, hoe meer je bereid bent wat geld aan luxe te geven (wat absoluut begrijpelijk is natuurlijk, als je jong bent hebt je je centen nodig voor andere belangrijkere zaken.)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                      Hoeveel kilometers met de Michelins? En tevreden van het weggedrag? Dan zou ik kiezen voor het bekende/vertrouwde...
                      Zit nu net over de 60.000 km en de voorste zijn zo goed als op het blokje.
                      Wat het weggedrag betreft nooit problemen gehad.
                      Twijfel er ook aan om de achterste mee te laten vervangen, nog lang niet volledig versleten, maar wel al wat ouder natuurlijk.

Andere optie is doen zoals bij de Saxo, de auto ineens verkopen
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• nieuwe banden achteraan leggen en de achterste vooraan. dan zijn die de volgende dat versleten zijn.

als ge bij nat wegdek limiet gaat rijden, hebt ge vooraan heeeeeel goeie banden, en achteraan... schuift ge in het decor.
                        beter dat je de beste achteraan legt. achterwielen die schuiven is moeilijker te corrigeren (geleerd met de golf paar jaar terug).

bij mijn leasebakken gingen er op 70k km 2 nieuwe banden vooraan op, en op einde lease waren die voorste weer op en de achterste nog steeds goed. probleem is dus dat de achterste bandcen nu 8jaar oud zijn? en tegen dat de voorste weer versleten zijn, gaan ze al dik 10-12jaar zijn. beter die vooraan liggen en wa vlotter 'oprijden'
                        Last edited by ; 19/03/2015, 20:52.

Comment

• Heb ik ook al aan gedacht om die vooraan te leggen, alleen heb ik toch mijn twijfels of ze nog wel goed genoeg zijn?
                          Ze zijn toch ook al 8 jaar oud he.

Comment

• dan zou ik ze achteraan ook niet laten zitten. als ge met te oude banden rijd, dan schuiven die sneller.
                            als ge die vooraan legt, dan gaat uw stuur ineens heel zacht worden en gaat ge beginnen schuiven. ge kunt snel bijsturen en ge gaat eens verschieten.
                            als die achteraan liggen, dan zult ge dat pas zien, als ge door u zijruit naar de weg kijkt... als ge ze niet vertrouwd, vervang ze dan mee.
                            het probleem is niet zozeer dat ze te oud zijn, ge hebt met de voorste ook tot vandaag gereden.
                            het probleem is het verschil tussen de nieuwe voorste en de oude achterste. die nieuwe vooraan gaan VEEEL meer grip hebben en ge gaat die niet voelen schuiven (tov vroeger met de versleten voorbanden die slechter waren dat de achterste).
                            terwijl u voorste banden dan nog steeds genoeg grip hebben, kunt ge over de grens zitten met de achterste (=decor in).
                            als ge nu de oude van achteraan vooraan ligt, gaat ge dezelfde rijstijl moeten aanhouden als vorige week omdat u voorbanden nog altijd even oud blijven. als ge nieuwe vooraan ligt, gaat ge vanzelf vlotter in de bochten gaan hangen, omdat je voelt dat het kan.

2jaar terug zou ge mij van bovenstaande niet overtuigen. ik legde ALTIJD de beste banden vooraan. daar zit immers 70% van u remkracht, uw aandrijving, uw sturing. als die schuiven, kunt ge niet meer sturen noch deftig remmen (die achterremmen die 30% pakken schuiven ook zo door als ze de hele auto alleen moeten afremmen).
                            maar ik heb geleerd: als uw achterbanden schuiven, dan kunt ge die met een FWD amper nog op de baan houden zonder iets te raken (ik heb de vangrail gepakt aan 70km/h). sindsdien ligt beste band achteraan. mijn golf heeft vooraan nieuwe zomerbanden nu, en achteraan winterband. achterste banden niet geschoven dit jaar, voorste een beetje. nieuwe zomerbanden zijn in principe bijna evengoed als oudere winterbanden, vandaar de keuze gemaakt om geen 2 nieuw winterbanden voor vooraan te kopen dit jaar
                            Last edited by ; 20/03/2015, 06:07.

Comment

• Ik weet niet bij wat voor bandenmannen jullie langs gaan . Maar als morgen mijn banden zouden binnen zijn. Dan rij ik een half uur na ik ben binnen gekomen met 4 nieuwe banden buiten hier in katelijne

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door necropolis Bekijk Berichten
                                Uiteindelijk ben ik om een setje 15" gegaan bij Degezelle te Deinze op de Kouter...

Goede snelle service & zeker niet te duur..hier alvast een tevreden klant.

(foto's >> voor Degezelle, bij Degezelle, na Degezelle)

Vorige maand ook eens langs geweest bij Degezelle in Deinze voor winterbanden. Hij wou mij tweedehands banden verkopen. 4 Klebers (dot2010) of 4 continentals (dot2007) voor 250 euro incl. plaatsing.

Ik heb maar mijn banden gekocht bij M&W te Gent. Ik was 256 euro kwijt voor 4 nieuwe Uniroyal winterbanden...montage inbegrepen..Afspraak om 12u30 en om 12u50 reed ik terug buiten.

Bij pneus-online was het 47.32 euro per band, 189.28 euro voor vier.

Dus ik heb 66.72 euro betaald voor het opleggen en de man zijn winst....
                                Last edited by fronteradriver; 06/12/2018, 12:00.

Comment

Working...
                                X