Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bij wie gaan jullie om banden/velgen ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
    Ik betaal de Michelin Pilot Sport PS2 in 255/35/19 iets minder dan wat jij betaalt voor de Conti's!
    Wat is de juiste maat van jouw 19"?
    Jimmy69,
    Woensdag mijn A5 2.7 gaan afhalen, donderdag in een put in het asfalt gereden ( 40 - 50 Km/h) met als gevolg dat mij PIRELLI Zero Rosso 255/35/19 op 5 Y spaak na enkele minuten plat stond. Onzichtbaar gaatje in de buitenflank van de band.
    Volgens de garage kan dit gebeuren en zijn die banden, door het lage profiel daar gevoelig aan. Conclusie bij de garage zal die band ongeveer 600 € all in kosten. Bij de bandencentrale kan ik Michelines kopen aan 312 € all in.
    Ik heb aangedrongen op garantie op de band. Deze had maar 200 Km !!!
    De garage zal de Pirelli naar de fabriek opsturen en hun oordeel op fabrikagefout afwachten 5 ongeveer 2 maanden!)
    Graag uw komentaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KV32 Bekijk Berichten
      Jimmy69,
      Woensdag mijn A5 2.7 gaan afhalen, donderdag in een put in het asfalt gereden ( 40 - 50 Km/h) met als gevolg dat mij PIRELLI Zero Rosso 255/35/19 op 5 Y spaak na enkele minuten plat stond. Onzichtbaar gaatje in de buitenflank van de band.
      Volgens de garage kan dit gebeuren en zijn die banden, door het lage profiel daar gevoelig aan. Conclusie bij de garage zal die band ongeveer 600 € all in kosten. Bij de bandencentrale kan ik Michelines kopen aan 312 € all in.
      De garage zal de Pirelli naar de fabriek opsturen en hun oordeel op fabrikagefout afwachten 5 ongeveer 2 maanden!)
      Graag uw komentaar.
      Als ik jou was zou ik toch eens bij een andere bandencentrale gaan gaan horen!
      Op één as moeten dezelfde banden steken en dan ben je ook meer dan 600€ kwijt.
      Ik persoonlijk wil 4 dezelfde dus zou het nogal duur uitvallen!
      Ik heb anders nog 4 Dunlop's Sportmaxx GT liggen in dezelfde maat die 3500km hebben gelopen!
      Ook niet te veel hopen op garantie,ze zien meestal wel wat met de band is gebeurd.
      Welke omgeving woon je?Mag ook via pm.

Comment

Wat betreft die DOT-aanduiding: die speelt geen al te grote rol. Met een kwaliteitsband met een DOT aanduiding waaruit je kan opmaken dat hij pakweg drie jaar oud is ga je heus niet verongelukken omdat het rubber zoveel kwaliteitsverlies zou hebben geleden hoor...
        Last edited by ; 15/02/2009, 11:25.

Comment

als je een band stuk rijd in een put, heeft dat niets met fabricagefouten te maken hé... Ik denk dat dit terecht niet onder de garantie valt. Of die band nu 200 km of 15000 km heeft afgelegd

Iedereen wil altijd een maatje meer van band. Dat dit uiteraard ook consequenties heeft op de prijs, daar moet men zich bewust van zijn...
          saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
          saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
          saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
          saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
          saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
          renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
          Porsche 993 (1994)

Comment

Jimmy69,
            Graag uw komentaar.
            Pure tegenslag zou ik zeggen dat je net na 200km je band kapot rijd in een put. Je kan dat natuurlijk altijd eens proberen in garantie te trekken, maar dat zal niet pakken vrees ik. In eerste instantie zal je zelf een nieuwe band moeten kopen. Met een beetje geluk, keurt Pirelli je garantie aanvraag goed en krijg je hem terugbetaald. Maar ik zou daar niet te hard op rekenen.

Comment

Afgelopen vrijdag nieuwe banden laten monteren bij Banden Ackermans te Opglabbeek.
              Zeer vriendelijke kerel, goede service, goede prijzen en recente banden (DOT 2009)

Mvg

Comment

Bij Peter kan je inderdaad terecht voor een goede service en correcte tot zeer correcte prijzen. Altijd handig als zijn schoonmoeder bij je in de straat woont

Comment

banden >>> autobandenmarkt.
                  plaatsing bij Vulco

velgen nodig, ofwel naar Crauwels in Begijnendijk ofwel Decondé in St-Truiden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                    banden >>> autobandenmarkt.
                    plaatsing bij Vulco

velgen nodig, ofwel naar Crauwels in Begijnendijk ofwel Decondé in St-Truiden
                    Ik heb mijn banden inclusief montering goedkoper bij Ackermans dan de prijs zonder verzending op autobandenmarkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                      Ik heb mijn banden inclusief montering goedkoper bij Ackermans dan de prijs zonder verzending op autobandenmarkt.
                      goed zo!
                      banden zijn gratis verzending en montage ook gratis

Comment

goed zo!
                        banden zijn gratis verzending en montage ook gratis
                        Wist ik niet... Dus Vulco plaatst de banden van autobandenmarkt.be gratis?

Comment

Remacle in Montenaken, de laatste keer Toyo T1r 195/55/15 aan 78 euro geplaatst
                          Database error.
                          The database has encountered a problem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                            Wist ik niet... Dus Vulco plaatst de banden van autobandenmarkt.be gratis?
                            nee, enkel omdat ik die mensen ken

Comment

nee, enkel omdat ik die mensen ken
                              Dat is een andere zaak Maar dan ben ik nog goedkoper af bij banden Ackermans

Comment

omdat jij die mensen ook kent misschien

Comment

Jimmy69,
                                  Graag uw komentaar.
                                  Amai, dat moet toch al een serieuze put zijn dan... Dergelijke laagprofiels zijn toch "heavy load banden" (of hoe schrijf je dat?) met versterkte flanken?
                                  Maar 600€ voor 1 band (als ik het goed begrijp) is er serieus over denk ik... zelfs voor een Pzero rosso.

Ik ga altijd bij Rubonit in Wevelgem en krijg er steeds zeer goeie service en prijzen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                                    Amai, dat moet toch al een serieuze put zijn dan... Dergelijke laagprofiels zijn toch "heavy load banden" (of hoe schrijf je dat?) met versterkte flanken?
                                    Maar 600€ voor 1 band (als ik het goed begrijp) is er serieus over denk ik... zelfs voor een Pzero rosso.
                                    Woensdag 2 banden van een Range Rover Sport stukgereden op een varkensrug (255/50R20 Continental) Dat waren ook verzwaarde banden, maar dat doen ze omdat het gewicht dat eropstaat ook zo hoog is, dus als je daar een ket mee maakt zijn ze even snel stuk natuurlijk.
                                    Catalogusprijs van die banden is 589 euro per stuk.

Catalogusprijs van die Pirelli's is inderdaad "maar" 467.50

Comment

en bij bandenmarkt 277€
                                      wimoptiek.be op

Comment

Ik snap toch ook niet goed hoe je een band kapot kan rijden in een put. Ofwel kijk je gewoon niet goed genoeg uit je doppen tijdens het rijden ofwel ben je gewoon roekeloos en dan nog. Ik heb al verschillende keren meegemaakt dat ik in een put of op een rand reed tegen hoge snelheid dat ik dacht dat de velg geplooid zou zijn of de band kapot maar er bleek geen enkele schade te zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                        Woensdag 2 banden van een Range Rover Sport stukgereden op een varkensrug (255/50R20 Continental) Dat waren ook verzwaarde banden, maar dat doen ze omdat het gewicht dat eropstaat ook zo hoog is, dus als je daar een ket mee maakt zijn ze even snel stuk natuurlijk.
                                        Catalogusprijs van die banden is 589 euro per stuk.

Catalogusprijs van die Pirelli's is inderdaad "maar" 467.50

In welke catalogus kijk je dan? Die van Pirelli? Dat zijn slechts adviesprijzen die ze daar opgeven. Als je eens snel zoekt op het net dan vind je al snel prijzen die stukken lager liggen zoals wisali ook weet. Bij de meeste bandencentrales hanteren ze ook die concurentiële prijzen.

Als je natuurlijk naar de Range Rover dealer gaat op een band te vernieuwen dan moet je niet verschieten als je te veel betaalt.

Comment

• Hebben jullie ervaringen met Crauwels in Begijnendijk ?
                                          Banden ?
                                          Velgen ?
                                          Kwaliteit van de goederen en de service ?

Comment

Working...
                                          X