Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bij wie gaan jullie om banden/velgen ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
    Gregory,
    Antoon denkt er nochtans anders over, liet hij mij tijdens een vorig gesprek weten.
    Hij weet maar al te goed wat die online-verkopers voor de markt betekenen. Als Rubonit ze niet legt aan X euro per band, dan doet het een andere wel.
    BTW: mijn banden komen ofwel van bij jullie, ofwel van bij een andere plaatselijke collega (die ook client is bij mij).
    Als men u kent als regelmatige klant, dan krijg je ook correcte prijzen.
    I know, zijn mening en mijn mening zijn verschillend op dat vlak.
    Nu 'he's the boss' dus kan ik moeilijk anders.

Feit is wel dat we nog geen probleem hebben gehad bij montage van 'on-line banden'. Die problemen zullen wel komen en dan ben ik benieuwd of het idee dan ook nog zo goed zal zijn...

Allemaal mooi op papier maar in de praktijk is het minder 'rozegeur en maneschijn' me dunkt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
      En anders krijg je geen correcte prijzen? En dan verschieten dat mensen alles online beginnen kopen...
      Wat is een correct prijs voor U?
      Je kan toch niet verwachten dat je als particulier die 1x 4 banden koopt op 5jaar dezelfde prijs krijgt als een firma met 25 wagens?

De bandenmarkt is volledig in elkaar gestuikt de laatste jaren. De marges zijn marginaal geworden. Dus het prijs verschil die jij krijgt als éénmalige klant verschillen dan ook geen €100 hoor. Dat moet je ook niet denken.

Feit is wel dat prijzen lichtjes worden aangepast aan uw historiek. Dat is niet enkel bij bandencentrales, trust me

Comment

• Ik ben er verder wel gerust in hoor. Ik krijg steeds de scherpste prijzen online, daar kan de prijs voor vaste klanten bij gelijk welke bandencentrale niet aan tippen.

Comment

• met mijn laatste set banden de vergelijking gemaakt: online gaan kijken en wat vroeg mijn leverancier/plaatser ervoor. Het verschil was marginaal en dan ga ik liever naar mijn leverancier. Die moet ook leven en die doet ook zijn best om mij een afspraak te geven die het beste in mijn planning past. Als dat 9 uur 's avonds is dan is dat zo. Banden bij hem besteld en de volgende dag lager ze erop. Sneller dan online dus.
          Zelfs de winterset voor mijn auto was goedkoper bij de dealer dan bij gelijk welke online shop. En de dealer heeft ze dan nog gratis voor niets op de auto gezet hoewel hij goed weet dat ik het altijd zelf doe.
          Altijd het goedkoopste willen hebben zal ergens wel effect op hebben. Is het niet bij de service, dan later wel op iets anders.
          www.peugeotforum.be

Comment

• Ik heb dezelfde ervaring als Flappy. Quasi dezelfde prijzen als online. Mijn winterbanden zelfs nog iets goedkoper bij Jo Ameye in Zwevegem.

Bij Rubonit ook altijd ferme kortingen tegenover de officiële prijzen gekregen.
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• de laatste keer dat ik bij een bandencentrale ging vragen, was er toch VEEEEEL verschil.
              -4x toyo proxes T1R 195/50R15 stond bij de online banden site aan 46€/band
              -diezelfde banden kon ik in duitsland kopen (set) met thuislevering waarbij ik ze op de stoep had aan 43€/band (wel enkel door de 4 te kopen, losse band kopen, kwam de verzending echt te duur uit).
              -ging ff horen of het wel de moeite was in duitsland te bestellen, dus ik een bandencetranle binnen (dacht tussen ninove en dilbeek). die stond daar in de 80€/band. bijna het dubbele en ik moest ze daar dan nog afhalen (niet thuis geleverd). 320€/set of 172€/set was me toch wat teveel verschil. ook al moet die bandencentrale er van leven.
              ik heb dan nog vaak gedacht dat die mij niet begrepen had en zijn prijzen inclusief montage was, maar dan nog zat die er ver over. 4banden monteren koste toen iets van een 60-80€.

ze zijn uit duitsland gekomen, en sindsdien bijna zowat al mijn banden. de volgende set voor de capri ook, die van de caravan ook.

Comment

• Indien het écht niets mag kosten bijvoorbeeld voor een tweedehandskeuring oid.

2dehands banden Autobandenpark
                0495 60 75 58
                Wijkstraat 26
                3590 Diepenbeek

Prijzen voor 15-16" zijn 20 EUR voor 3mm profiel, 25EUR voor 3-5mm profiel, 30EUR voor 5-8mm profiel. 17" en hoger komt er 5EUR bij ongeveer dacht ik.

Monteren op velg is 10 EUR all-in, dus recyclage van je oude banden, monteren op velg, balanceren, en velgen monteren op de wagen.

2dehandsbanden zijn niet ieder zijn ding (en zelf ook geen voorstander van) maar heeft me uit een noodgeval geholpen voor het aanvaardbare bedrag van (4x30)+40=160EUR!
                Mijn Skoda

Comment

Ik heb dezelfde ervaring als Flappy. Quasi dezelfde prijzen als online. Mijn winterbanden zelfs nog iets goedkoper bij Jo Ameye in Zwevegem.
                  Post hier eens de prijzen die jij daar krijgt, dan kunnen we eens vergelijken.

Comment

• kuhmo ecsta le sport 225/40 r 19

op autobanden 107€ (toen op die moment)
                    bij die van mij 130€ alles inbegrepen (montage ventiel balanceren en recyclage).
                    hij wou ze ook op de auto zetten en dus wisselen met mijn winterbanden, maar dat heb ik zelf gedaan de dag erna.
                    www.peugeotforum.be

Comment

• Das inderdaad niet slecht maar ik vind die online voor 101,3 euro. Is dus een verschil van meer dan €100 voor vier banden. Montage en balanceren kost mij €10 per band.

Comment

• Tja, maar wat is 100 euro dan weer op laat ons zeggen 30.000 km. Als je in die tijd 2 keer een klein snackske gaat eten ben je meer kwijt. Maar als je in die tijd eens de garage nodig hebt voor iets dringends is mij dat meer waard dan 2 snackskes op 30.000 km... Ik vind eerlijk gezegd dat geld, goederen en diensten een beetje uit proportie gehaald worden tegenwoordig. Tegenwoordig geldt weinig geld, veel goederen en veel diensten. Vermits dit niet samengaat gaat men een trapje naar beneden naar weinig geld, veel goederen en weinig service. Als je van het eerste niet meer of veel maakt, kunnen de volgende twee ook nooit veel zijn. En dat geldt voor alle aankopen. Van wasmachine tot kledij tot een auto.

Comment

Das inderdaad niet slecht maar ik vind die online voor 101,3 euro. Is dus een verschil van meer dan €100 voor vier banden. Montage en balanceren kost mij €10 per band.
                          hebt ge er de montage bijgerekend bij die 101,3€? Neen! Dus is het verschil in het echt veel kleiner. Ik heb bij bandenonline al montagecentra gezien die meer dan 20€ per band aanrekenen. Hier 100m van mij thuis zit er ook eentje die het doet. De schade op uw velgen moet ge er wel bijnemen, zeker als ge met grote maten afkomt.

en 30.000 km's is optimistisch ... heel optimistisch
                          www.peugeotforum.be

Comment

• Iedereen koopt waar hij wil he. Ik koop veel banden dus online kopen loont voor mij wel degelijk. Op de banden die ik koop is het verschil veel groter dan op zo'n laag geprijsde c merken.

Feit is en blijft dat het internet voor veel meer concurrentie en veel lagere prijzen heeft gezorgd. Vroeger betaalde je je blauw aan banden die je bij een bandencentrale kocht. Die tijd is voorgoed voorbij.

Comment

• kuhmo is al lang geen C merk meer, al lang niet meer. Is op dit moment zelfs eerder qua grip heel dicht in de buurt aan het komen van wat de A merken aanbieden.
                              www.peugeotforum.be

Comment

• en bij de bandencentrale heb ik altijd 50% of meer korting gekregen. Ik ging vroeger bij Lambrechts in Diest en daar kreeg ik dat al 8 jaar geleden.
                                www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  en bij de bandencentrale heb ik altijd 50% of meer korting gekregen. Ik ging vroeger bij Lambrechts in Diest en daar kreeg ik dat al 8 jaar geleden.

50% op tarief prijs...
                                  Tarief is echt van de pot gerukt... Tarieven zijn overigs 15 a 20% gezakt begin dit jaar dus dan krijg je maar 35% meer op tarief... Maar wel dezelfde prijs op het einde van de rekening...

Comment

• 8 jaar geleden was het nochtans niet zo. Toen bestond autobandenonline ook al geloof ik en hun prijs was toen net hetzelfde van hetgeen ik bij Lambrechts kreeg. Zijnde 263€ voor Continental ContiSport M3 in bovenstaande maten. Prijs bij de garage was toen meer dan 520€ voor 1 band.
                                    Toen had ik bij autbandenonline welgeteld 1 pagina (en nog geen volledige) als keuze en geen één daarvan die onder de 150€ viel. Zelfs de grootste ruftband moest ge toen duur betalen.
                                    Nu heb ik keuze te over (pagina of 8 ) en dankzij onze koreaanse vrienden ook nog eens zeer goed rubber voor weinig geld.
                                    www.peugeotforum.be

Comment

Post hier eens de prijzen die jij daar krijgt, dan kunnen we eens vergelijken.
                                      Laatste aankoop:
                                      4 x Goodyear Ultra Grip 9 175/65/15
                                      4 x Dezent-velg voor deze banden
                                      600 euro.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gregory.declercq Bekijk Berichten
                                        50% op tarief prijs...
                                        Tarief is echt van de pot gerukt... Tarieven zijn overigs 15 a 20% gezakt begin dit jaar dus dan krijg je maar 35% meer op tarief... Maar wel dezelfde prijs op het einde van de rekening...
                                        Zal ook zoiets zijn dat ik krijg bij jullie. Op sommige merken iets meer (Michelin Primacy waren altijd heel mooie kortingen), andere iets minder.

Comment

Zal ook zoiets zijn dat ik krijg bij jullie. Op sommige merken iets meer (Michelin Primacy waren altijd heel mooie kortingen), andere iets minder.
                                          Is omdat we gewoon veel Michelin's doen. Dus vandaar betere condities die dan ook doorstralen naar onze klanten.
                                          Beter dit dan het geld van de condities in eigen zak te houden

Comment

Working...
                                          X