Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW RNS 510 GPS Touchscreen - FLITS CAMERA's toevoegen !!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Cherio Bekijk Berichten
    Beste Henk, Ik heb een paar dagen geleden beschreven hoe je dit op kunt lossen (door bijv. de Aardgasmap te gebruiken). Erg simpel en als je genoegen neemt met aardgasicoontjes voor je flisters, is het maar 1 extra handeling.
    Cherio,
    Ik heb je handelingen gevolgd en het is gelukt! Alleen het icoontje en de map aardgsatankstation aanpassen nog niet. Ben wel aan het experimenteren , maar nog niet gelukt. Je hoort van me als alles het doet. Als je nog suggesties heb, verneem ik ze graag.
    En de beste wensen nog voor jou en iedereen op dit forum.
    Groet,
    Henk.

HET IS HELEMAAL GELUKT!!!!!
    Ik heb alles nog eens rustig gedaan en het werkt. Bedankt.
    Henk
    Last edited by ; 07/01/2009, 21:34.

Comment

• DVD Naviagtion V5 for RNS510

Hallo,

Ik heb mij net de volkswagen DVD navigatie Europa V5 aangekocht voor mijn RNS510.

Als ik deze in de cd gleuf steek, gebeurd er helemaal niets....

Maar ik merk dat op de hoes achteraan staat : Volkswagen RNS MFD DVD, RN S2 DVD en ik beschik nl over een RNS510. Weet hier iemand raak mee of dit wel gaat werken of zit ik met een probleem...?

Hopeloos op de baan..

Groeten en dank bij voorbaat.

Johan

Comment

• Ik vrees een beetje dat je de verkeerde DVD hebt gekocht. Die RNS MFD is nml de vorige versie van navigatie-unit. Op mijn DVD staat " Enkel voor gebruik bij VW RNS 510, SEAT Mediasystem en SKODA RNS Trinax/ RNS Columbus"

Ik heb de mijne een goed half jaar en ik heb V3. Zou me dus sterk verwonderen dat ze op amper 6 maand al 2 nieuwe versies zouden hebben uitgebracht....
        2008 VW Passat Variant Highline 2.0 TDI Common Rail (100kw) DSG

RNS 510 GPS Touchscreen - How to add POI's !!

Comment

• Je hebt de DVD voor het oude systeem (RNS MFD DVD) gekocht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door neilpryde Bekijk Berichten
            Ik vrees een beetje dat je de verkeerde DVD hebt gekocht. Die RNS MFD is nml de vorige versie van navigatie-unit. Op mijn DVD staat " Enkel voor gebruik bij VW RNS 510, SEAT Mediasystem en SKODA RNS Trinax/ RNS Columbus"

Ik heb de mijne een goed half jaar en ik heb V3. Zou me dus sterk verwonderen dat ze op amper 6 maand al 2 nieuwe versies zouden hebben uitgebracht....
            Hallo

Ik heb sinds 2 dagen mijn nieuwe superb en zou deze ook graag iets slimmer maken op het vlak van flitsers. Eerlijk gezegd frons ik toch nog even mijn wenkbrauwen bij het lezen van al de uitleg ook al is het overzichtelijk in stapjes uitgelegd. Is het mogelijk om eventueel je recentste geüpgrade dvd te copiëren (wil je hier gerust voor vergoeden)? Als dit niet mogelijk is begrijp ik het wel hoor!

Gr Kris

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door transeurope Bekijk Berichten
              Hallo

Ik heb sinds 2 dagen mijn nieuwe superb en zou deze ook graag iets slimmer maken op het vlak van flitsers. Eerlijk gezegd frons ik toch nog even mijn wenkbrauwen bij het lezen van al de uitleg ook al is het overzichtelijk in stapjes uitgelegd. Is het mogelijk om eventueel je recentste geüpgrade dvd te copiëren (wil je hier gerust voor vergoeden)? Als dit niet mogelijk is begrijp ik het wel hoor!

Gr Kris
              edit Merk net ook op een ander skoda forum dat de v4 versie er is (ik heb de v3 meegeleverd gekregen) http://cgi.ebay.de/VW-Navigations-DVD-EUROPA-West-V4-RNS-510-RNS510_W0QQitemZ190290403180QQcmdZViewItemQQptZTec hnik_Auto_Hi_Fi_Navigation_Einbau_Navigationssyste me?hash=item190290403180&_trksid=p3286.c0.m14&_trk parms=72%3A1683|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

Comment

• De infotainmentsystemen RCD 810 en RNS 810 werden opnieuw ontworpen voor de Phaeton. Hij beschikt over een aanraakscherm van 8 duim in 16:9-formaat. Het neusje van de zalm, de RNS, is een echt multimediacentrum waarmee je muziek kan beluisteren vanop cd, SD-kaarten en MP3-spelers, maar ook vanop de 30 gigabyte grote harde schijf. Bovendien kan je naar de radio luisteren of, wanneer de auto stilstaat, dvd's bekijken of televisiekijken (tuner als optie), het navigatiesysteem regelen, bepaalde parameters van de auto instellen en een Bluetooth-gsm verbinden. Voor de echte muziekliefhebbers kan de RNS 810 worden aangevuld met de optie Dynaudio Temptation, een vermogen van 1.000 watt, een twaalfwegversterker en een Digital Sound Processor.

bron: http://www.zita.be/nieuws/auto/20031...n-phaeton.html

Prijs voor een RNS510 : 3600 USD
                Prijs voor een RNS810 : 8600 USD (enkel de unit!! Dus bt, tv, dynaudio apart bij te bestellen)

Enigste verschil: RNS510 = 6,5" en RNS810 = 8"
                Last edited by neilpryde; 05/03/2009, 20:56.

Comment

Hallo

Gr Kris
                  Opgelet, de DVD uit een VW werkt niet in een Skoda. Ik heb het geprobeerd met het vorige systeem MFD DVD (en niet de RNS).
                  In mijn aanloopwagen zit hetzelfde systeem als in mijn Passat. Blijkbaar levert AVIS echter nooit een DVD mee, waardoor je de navigatie dus niet kan gebruiken. Ik heb de DVD uit de Passat geprobeerd en deze wordt dus niet herkend!

Comment

• heb de v3 van skoda erbij gekregen...

Comment

heb de v3 van skoda erbij gekregen...
                      Dat dacht ik al . Ik bedoelde maar dat er mogelijks verschillen zijn in de software aangezien de DVD's blijkbaar niet uitwisselbaar zijn.

Comment

• dan toch maar zelf maar eens proberen? Heeft echt niemand een recente aangepaste versie voor de skoda?

Gr,

Comment

• Problemen met nieuwe categorie op DVD V4

Hallo...

Allereerst hartelijk dank voor alle informatie over het toevoegen van de flitspalen aan de RNS 510. Alles werkt(e) perfect met V3 van de DVD

Maar... met versie 4 van de DVD (code 6672) - overigens beschikbaar via nieuwsgroepen - geeft POIeditor (v 2.5) een foutmelding bij het toevoegen van een categorie, namelijk: 'Cannot open file "H:\tpd\ntc\Weu_eu_20081110\LSC_EXTENSION.LSC"

Iemand hiervoor een oplossing??

Alvast bedankt,
                          Groeten,
                          Jack

Comment

• Gekend probleem bij versie V4. De POI inspector zou moeten aangepast worden. Het heeft iets te maken met de volgorde van de POI's. Die moeten in dezelfde volgorde voorkomen in de LSC file. Blijkbaar gebruikt men ook de 9000 range niet meer, maar de 45000.

Kann man eigentlich ins RNS 510 POI's laden? Mir geht es dabei weniger um stationäre Blitzer, mehr um Gastankstellen.

Hierboven (vanaf onderaan pag 36) kun je zien hoe het moet, echter mijn Duits is nog slechter dan die van Jean Marie . Dus mocht er iemand zo vriendelijk zijn om dit hier in dit topic aan te vullen in het Nederlands, dat zou zeer erg op prijs gesteld worden. Alvast bedankt.

Btw: Ik heb tot nog toe niet de V4 in mijn bezit, dus kan jullie voor de moment niet verder helpen.

Comment

• De werkwijze voor V4 is niet anders dan bij V3. Alleen even nieuwe POIEditor downloaden...

Ik heb mijn probleem met het niet verschijnen van de icoontjes (met hartelijke dank aan Wim) opgelost. Er morgen GEEN spaties in de ASC file voorkomen (mijn converter van .ov2 naar .asc zette er dus wel spaties in waardoor het niet werkte).

Maar.... er is toch nog een probleem.. De verkeersmeldingen verschijnen niet meer als de V4 DVD geladen is... Iemand hiervoor misschien nog een oplossing..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjaakie70VW Bekijk Berichten
                                De werkwijze voor V4 is niet anders dan bij V3. Alleen even nieuwe POIEditor downloaden...

Ik heb mijn probleem met het niet verschijnen van de icoontjes (met hartelijke dank aan Wim) opgelost. Er morgen GEEN spaties in de ASC file voorkomen (mijn converter van .ov2 naar .asc zette er dus wel spaties in waardoor het niet werkte).

Maar.... er is toch nog een probleem.. De verkeersmeldingen verschijnen niet meer als de V4 DVD geladen is... Iemand hiervoor misschien nog een oplossing..

Hallo,

Volledig nieuw in dit forum, maar misschien heb ik toch wel enkele tips.
                                Ik heb een RNS510 versie B met sowtware versie 1100.
                                Bij mij werkt TMC wel, maar ik heb al gelezen dat anderen de map met de TMC informatie van V3 gekopieerd hebben op hun V4 DVD, waarna TMC wel terug werkte
                                Voor de LSC_EXT file heb ik de regel ICONDESC .... voor de door mijzelf aangemaakte POI's gekopieerd uit de LSC file naar de LSC_EXT file, en telkens daarboven de twee regels (die met de SHADOWS) die je ook bij de andere POI's ziet die al in deze file staan. Dan nog even het nummer aanpassen, en hopla, alles werkt!
                                O ja, de range 9000 werkt nog altijd, ik heb gewoon het zelf aangemaakte gedeelte van de LSC file van V3 naar die van V4 gekpoieerd om niet alles terug te moeten aanmaken, en alles zonder problemen.
                                Voor diegenen die nog altijd geen iconen zien van de flitspalen op hun kaart : in de INFO25 file de standaard taal op 1 (nederlands) ipv 2 (engels) zetten, dan moet je alleen de LSC file in de map DUT aanpassen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door drevw Bekijk Berichten
                                  Hallo,

Volledig nieuw in dit forum, maar misschien heb ik toch wel enkele tips.
                                  Ik heb een RNS510 versie B met sowtware versie 1100.
                                  Bij mij werkt TMC wel, maar ik heb al gelezen dat anderen de map met de TMC informatie van V3 gekopieerd hebben op hun V4 DVD, waarna TMC wel terug werkte
                                  Voor de LSC_EXT file heb ik de regel ICONDESC .... voor de door mijzelf aangemaakte POI's gekopieerd uit de LSC file naar de LSC_EXT file, en telkens daarboven de twee regels (die met de SHADOWS) die je ook bij de andere POI's ziet die al in deze file staan. Dan nog even het nummer aanpassen, en hopla, alles werkt!
                                  O ja, de range 9000 werkt nog altijd, ik heb gewoon het zelf aangemaakte gedeelte van de LSC file van V3 naar die van V4 gekpoieerd om niet alles terug te moeten aanmaken, en alles zonder problemen.
                                  Voor diegenen die nog altijd geen iconen zien van de flitspalen op hun kaart : in de INFO25 file de standaard taal op 1 (nederlands) ipv 2 (engels) zetten, dan moet je alleen de LSC file in de map DUT aanpassen.

hallo,
                                  zou je dit eens precies uit willen leggen want hier heb ik wel oren naar. ben al een heel pak dvd's verder maar bij mij werkt de tmc niet.
                                  dus als je dat stap voor stap zou willen beschrijven hoe dat te doen zullen er hier veel mensen je dankbaar zijn!

Comment

• Hallo allemaal,

Na flink wat expirenteer werk heb ik de V4 DVD inclusief POI's en TMC aan de praat.

Hierbij enkele tips:
                                    - ASC files mogen geen spaties bevatten
                                    - Gebruik POIEditor 2.5 (met versie 3.x is het mij in elk geval niet gelukt)
                                    - Geef je eigen POI's ID's vanaf 9000 (ID's > 40000 zorgen ervoor dat TMC niet meer werkt)
                                    - Vergeet niet de waarde van TPD-DEF op 1 te zetten in het INFO25.ASC bestand (als je tenminste alleen de POI's toevoegd in de DUT sectie)
                                    - RNS 510 resetten voordat je de nieuwe DVD laad (<> + info tegelijk indrukken)

Suc6 ermee!

Groeten,
                                    Jack

Comment

• Heeft iemand een werkende v4 versie voor de skoda gps?

gr,

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjaakie70VW Bekijk Berichten
                                        Hallo allemaal,

Na flink wat expirenteer werk heb ik de V4 DVD inclusief POI's en TMC aan de praat.

Hierbij enkele tips:
                                        - ASC files mogen geen spaties bevatten
                                        - Gebruik POIEditor 2.5 (met versie 3.x is het mij in elk geval niet gelukt)
                                        - Geef je eigen POI's ID's vanaf 9000 (ID's > 40000 zorgen ervoor dat TMC niet meer werkt)
                                        - Vergeet niet de waarde van TPD-DEF op 1 te zetten in het INFO25.ASC bestand (als je tenminste alleen de POI's toevoegd in de DUT sectie)
                                        - RNS 510 resetten voordat je de nieuwe DVD laad (<> + info tegelijk indrukken)

Suc6 ermee!

Groeten,
                                        Jack
                                        hey jack,

ik ben nieuw hier maar hier heb ik wel oren naar.
                                        ik vindt alleen niet de juiste poieditor 2.5. (de mijne geeft steeds een foutmelding als je de poi probeert te saven) waarschijnlijk niet de juiste versie. het werkte wel bij V3 dvd. hij vind dat lsc bestand niet. hoe heb je dit omzeilt?

groeten

Comment

• Hey,

ik heb onlangs een nieuwe DVD gemaakt.
                                          Alles stond er netjes op:
                                          • flitscamera's van de BeNeLu, opgedeeld in 30-50-60-70-80-90-100-120 palen
                                          • flitscamera's van Europa, opgedeeld in 4 categorien (waarvan me niet helemaal duidelijk was wat de laatste 2 waren)
                                          • adresboek van mijn vrienden via geolocatie
                                          Hier heb ik toch wel rare problemen mee gehad:
                                          de eerste DVD wilde niet goed laden. Hij merkte wel dat het een nieuwe DVD was, maar ik kon niet alle POI categorien kiezen.
                                          Dan heb ik de POI categorien omgewisseld (maar met dezelfde data dus!) en dan werkte het wel.
                                          Totdat ik vorige week op reis mijn RNS wel 5 keer heb moeten resetten.

De eerste dagen ging het perfect, alle palen netjes op het scherm.
                                          Na een paar dagen ging het echter minder goed: soms bleef hij hangen, soms niet de juiste categorien, ...
                                          Ik merkte ook dat de DVD nooit volledige gekopieerd is geworden en de laatste dagen begint hij ook te zeggen dat de DVD foutief is. Even uitwerpen en terug erin en het is opgelost.

Gisteren was het echter de max: bij het starten 's avonds, was mijn RNS helemaal gereset.
                                          Geen radioposten meer, alles in het Duits, etc.
                                          Na enkele minuten kon ik hem wel in het Nederlands zetten, muziek stond nog op de HD, navigatie werkte ook weer goed.
                                          Toch wel raar.

Ik heb exact hetzelfde type DVD gebruikt als van mijn vorige DVD (zelfde spindel).

Heeft er iemand meer informatie over die V4 DVD?
                                          Zijn dat gewoon nieuwere kaarten en van wanneer zijn die dan?
                                          Welke nummer heeft die in cd_rom.toc?

Comment

Working...
                                          X