Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW RNS 510 GPS Touchscreen - FLITS CAMERA's toevoegen !!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De SW 2700 versie zou moeten uitkomen in de volgende weken. De zogezegde beta-versie die ik heb draaien, zou toch ook af-fabriek ook al worden ge-installeerd op de meest recente RNS'en, zie

Er zou ook nieuwe NAV data (V6 West Europe) op komst zijn.

@Chris_147: Is het nu gelukt?
    2008 VW Passat Variant Highline 2.0 TDI Common Rail (100kw) DSG

RNS 510 GPS Touchscreen - How to add POI's !!

Comment

• poi flitspalen

Hoi,

Ik heb alles geinstalleerd maar zie wel onder poi het icoontje en locaties , op mijn kaart zie niet het icoontje terug?
      Kan iemand mij helpen

Comment

• Allee, men heeft een nieuwe RNS geinstalleerd.

Eerst 2 uur binnengeweest om het te bekijken, geen oplossing. Garage had alles doorgestuurd naar Brussel en die zeiden om nieuwe firmware proberen te installeren. Tja, dat lukte natuurlijk ook niet.
        Vandaag dan eindelijk een nieuwe RNS gekregen .... met de oude firmware

Ik ga toch niet proberen om een nieuwe te installeren.
        Wacht wel tot die 2700 officieel uit is en zal dan eens horen of die geinstalleerd kan worden door de garage.
        Ik heb in ieder geval terug muziek.

Comment

• kan ik ergens een dvd volledig klaar met flitspalen kopen ?

Comment

• Vandaag V6 geïnstalleerd van WEST EUROPA op mijn RNS510 => werkt perfect!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door LucFrit Bekijk Berichten
              kan ik ergens een dvd volledig klaar met flitspalen kopen ?
              Legaal niet natuurlijk, want dan zitten de kaarten erbij in.

Kijk echter eens op Kapaza: http://www.kapaza.be/detail/21843158/
              Mods: als deze link niet mag, verwijder dan maar.

Wat je echter wel kan doen, en (denk ik) volledig legaal is, is de aanpassingen die je maakt met Poi Inspector zippen en online zetten. Daar zit geen kaartmateriaal met copyright in.
              Dan zou jij enkel je DVD eens moeten uitlezen op de computer, die zip file uitpakken over je DVD en branden.

Wil ik gerust wel eens doen, volgende keer als ik een DVD voor mezelf maak.
              Heb er nu ook eentje met flitspalen, fastfood (Mc, Quick, BurgerKing, ...), Winkels (Colruyt, Carrefour, Aldi, Lidl, etc) en nog vele POI, allemaal met icoontjes.
              Zou daar interesse voor zijn hier?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pelelauhan Bekijk Berichten
                Vandaag V6 geïnstalleerd van WEST EUROPA op mijn RNS510 => werkt perfect!
                Veel aanpassingen dat je weet? want naar het schijnt is dat eigenlijk ook al niet het laatste kaartmateriaal.
                Gekocht of via andere weg verkregen?

Comment

• Ik heb eerlijk gezegd weinig veranderingen gezien. Weet hier bij mij een straat zijn die al zeker een jaar enkelrichting is en die staat er nog steeds op met tweerichtingsverkeer. Heb hem via andere weg verkregen. Weet iemand of de officiële firmware update met spraakherkenning al uit is voor de RNS510??? Zou deze heel graag installeren maar vrees dat ik wat hulp zal nodig hebben.

Comment

• Geen Nederlandse spraak ondersteuning

Hello,

ik zit met een klein probleem
                    ik heb een update gedaan van de firmware
                    daardoor ben ik al mijn data kwijt...
                    En aangezien de vorige eigenaar de gps software
                    niet heeft meegeven was ik verplicht deze langs andere
                    weg te verkijgen mr nu heb ik geen Nederlandse spraak ondersteuning
                    weet iemand waar het probleem zit?
                    Of kan iemand mij de nodige file even doormailen?

Alvast bedankt
                    Mvg John

Comment

• update v6 loopt niet geheel af.. stopt op 75%

Hallo, ik probeer mijn columbus bij te werken naar v6. Dit lijkt goed te gaan, vanaf de dvd kan ik navigeren en zie ook de nieuwe POI echter bij plaatsen op HDD gaat niet verder dan 75 a 80% van de balk. (stopt boven woordje Terug zeg maar). Ik heb al enige malen een reset gedaan met <> en i echter toen sprong wel een keer van stoppen bij de T van terug naar de u van terug (snappen jullie me nog? )

bedankt voor jullie hulp.

Iemand enig idee or ervaring mee ??

alvast bedankt!

Peter

Comment

• Weer geen icoontjes zichtbaar

Hoi,

Na update firmware 7220 en laatste NAV map West Europa 6.1 heb ik via POI Inscpector v3.53 terug de vaste flitspalen bijgevoegd en ook de icoontjes gebruikt die ik reeds gebruikte op m'n versie 3 DVD.

Op de RNS510 kan ik bij Kaartdetails ook de Flitspalen kiezen als POI, ik kan er naartoe navigeren, maar de icoontjes zelf zijn niet zichtbaar op het scherm... Terwijl dat op de V3 geen probleem was.
                        Icoontjes zijn 34x39.

Iemand enig idee?

Thx

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SwiftChon Bekijk Berichten
                          Hoi,

Na update firmware 7220 en laatste NAV map West Europa 6.1 heb ik via POI Inscpector v3.53 terug de vaste flitspalen bijgevoegd en ook de icoontjes gebruikt die ik reeds gebruikte op m'n versie 3 DVD.

Op de RNS510 kan ik bij Kaartdetails ook de Flitspalen kiezen als POI, ik kan er naartoe navigeren, maar de icoontjes zelf zijn niet zichtbaar op het scherm... Terwijl dat op de V3 geen probleem was.
                          Icoontjes zijn 34x39.

Iemand enig idee?

Thx
                          Heb zelf net een nieuwe passat met de RNS510 en de nieuwe west Europa map. Heb zo'n beetje alles gedaan wat er is verteld in dit draadje.

Zowel met POI editor alle bestanden kopiëren, als de simpele oplossing; het vervangen van allen het IDX bestand van een bestaande POI groep.

Niets werkt. In alle gevallen zijn er geen POI meer te selecteren. Verder werken de kaarten wel. Zo te zien ben jij al verder dan ik.

Heeft mij al 10 DVD's gekost. Elke info = welkom ik heb het idee dat dit aan de versie 6.1 ligt.

Is iemand trouwens wel eens opgevallen dat de IDX bestanden die op de DVD staan wat betreft formaat wel heel erg afwijken van het bestand wat uit POI edit komt? Die uit POI edit is nog wel redelijk 'human readable', maar die al op de DVD staan lijken wel versleuteld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                            Legaal niet natuurlijk, want dan zitten de kaarten erbij in.

Kijk echter eens op Kapaza: http://www.kapaza.be/detail/21843158/
                            Mods: als deze link niet mag, verwijder dan maar.

Wat je echter wel kan doen, en (denk ik) volledig legaal is, is de aanpassingen die je maakt met Poi Inspector zippen en online zetten. Daar zit geen kaartmateriaal met copyright in.
                            Dan zou jij enkel je DVD eens moeten uitlezen op de computer, die zip file uitpakken over je DVD en branden.

Wil ik gerust wel eens doen, volgende keer als ik een DVD voor mezelf maak.
                            Heb er nu ook eentje met flitspalen, fastfood (Mc, Quick, BurgerKing, ...), Winkels (Colruyt, Carrefour, Aldi, Lidl, etc) en nog vele POI, allemaal met icoontjes.
                            Zou daar interesse voor zijn hier?
                            Hoi Chris,

Heb er zeker interesse in, ik krijg het niet voor elkaar, heb een nieuwe gps rns510 sinds vorige week met v6.1 en het lukt me niet , krijg foutmelding " Cannot open file " f:\tpd\nscWeu.........\LSC_Extension.LSC" Het systeem kan het opgeven bestand niet vinden.

Iemand een idee ?

Comment

• @jp1980

Hoi, had ik in het begin ook steeds.
                              Dat heb ik kunnen oplossen als volgt :

Maak van de originele DVD een image-bestand op je harde schijf.
                              Voeg daar je bestanden uit de LocalSave aan toe dmv een programma
                              zoals UltraIso. Dus je editeert het image-bestand zelf.
                              Als ik dat dan vervolgens brandde op een DVD, kreeg ik steeds mooi alle POI's te zien als keuze. Op deze manier ben je tenmionste zeker dat het formaat van de DVD krek gelijk is aan het origineel.

Mijn onzichtbare icoontjes heb ik ook kunnen oplossen intussen.
                              Je dient het bestand INFO25.PSC dat je vindt in dat imagebestand in \tpd\nscWeu_eu_20090714 aan te passen met vb. wordpad. De waarde onder <default language code>, dus naast TPD-DEF, dien je te veranderen naar 1.
                              Daarmee was mijn probleem ook opgelost ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SwiftChon Bekijk Berichten
                                @jp1980

Hoi, had ik in het begin ook steeds.
                                Dat heb ik kunnen oplossen als volgt :

Maak van de originele DVD een image-bestand op je harde schijf.
                                Voeg daar je bestanden uit de LocalSave aan toe dmv een programma
                                zoals UltraIso. Dus je editeert het image-bestand zelf.
                                Als ik dat dan vervolgens brandde op een DVD, kreeg ik steeds mooi alle POI's te zien als keuze. Op deze manier ben je tenmionste zeker dat het formaat van de DVD krek gelijk is aan het origineel.

Mijn onzichtbare icoontjes heb ik ook kunnen oplossen intussen.
                                Je dient het bestand INFO25.PSC dat je vindt in dat imagebestand in \tpd\nscWeu_eu_20090714 aan te passen met vb. wordpad. De waarde onder <default language code>, dus naast TPD-DEF, dien je te veranderen naar 1.
                                Daarmee was mijn probleem ook opgelost ;-)
                                Hoi SwiftChon,

Bedankt voor je reactie. Alles wat jij omschrijft heb ik gedaan, behalve dat ik een ander programma (MagicISO) gebruik om het ISO bestand te wijzigen. Ik zal deze week eens met ultraiso proberen. Ik had zelf het idee dat de IDX wellicht corrupt is.

Ik zag vandaag in elk geval wel de mobiele flitsers. Deze worden weergegeven als veiligheidsincident en als grijs gevarendriehoek zonder symbool. Wist ik niet, maar ben daar wel blij mee.
                                Last edited by ; 04/05/2010, 12:49.

Comment

• SwiftChon.

Dat was inderdaad de gouden tip (voor het ontbreken van de POI's). Gewoon ultraISO gebruiken. Ik gebruikte MagicISO. Verder echt precies dezelfde stappen gedaan. Zo precies komt dat dus!

>> MagicISO produceert een DVD waarin je helemaal geen POI's kunt selecteren, maar de DVD werkt verder wel normaal.
                                  >> UltraISO produceert een DVD waarin ik de nieuwe POI categorie met flitspalen kan kiezen en de DVD werkt verder normaal.

Alleen nu naar het volgende probleem. Hij toont de normale POI's wel op het scherm, maar niet de flitspalen. Ook als ik in de omgeving zoek naar POI van het type flitspalen dan vind hij helemaal niets. Kan er dus ook niet naar toe navigeren. Blijkbaar iets fout met mijn IDX bestand? Is er misschien iemand die zijn IDX bestand wil delen?? (volgens mij is dat gewoon legaal toch??)

Iemand een oplossing hiervoor!?

Trouwens : te koop aangeboden, een stuk of 10 DVD onderzetters
                                  Last edited by ; 04/05/2010, 12:59.

Comment

• Eindelijk voor elkaar!
                                    Bedankt iedereen die veel werk hebben verricht hier om de instructies te maken!

Alle palen van Europa staan er op. Paar steekproeven gedaan en alle palen die ik ken staan er op. Lijkt dan ook vrij compleet.
                                    - snelheidspalen
                                    - roodlichtpalen
                                    - trajectcontroles.
                                    'Helaas' maar in 1 categorie en dus 1 icoontje. Bij trajectcontroles is dat niet handig maar ach die ken ik toch wel. Bestaan er trajectcontroles in het buitenland?

Wie interesse heeft in de localsave directory stuur maar een PM met je mail.

Hier wat tips voor degene die nog problemen hebben:

Flitspalen bestand:
                                    Mijn favoriete website is www.poiplaza.com. Registreer je daar en download het bestand voor Garmin. Dit is een GPX bestand en POI Inspector 3.53 kan deze GPX inlezen. De ASC bestanden die daar staan pakt POI inspector om 1 of andere reden niet goed.

Icoontjes:
                                    Zoektip: http://www.google.nl/images?q=png&hl=nl&as_st=y&tbs=isch:1,isz:ex,iszw: 34,iszh:39&sa=N&start=0&ndsp=21
                                    Directe link : http://img504.imageshack.us/img504/2...ightredbo5.png
                                    Deze vind ik persoonlijk het mooist en gebruik ik ook: http://img443.imageshack.us/img443/3126/rfest.png

Wijzigen bestanden:
                                    Niet eigenwijs zijn zoals ik en met Notapad en Wordpad proberen. Download en wijzig de bestanden met WinVI.

Zelf heb ik de TPD_DEF instelling in het bestand INFO25.PSC op 1 ingesteld. Dit is blijkbaar (soms??) nodig.

Werkende DVD:
                                    De Philips DVD+R 16 speed werkt. Verkrijgbaar bij de marskramer.
                                    Ook werkt de Verbatim DVD+R 16 speed volgens mij is die stukken goedkoper.

Beide DVD's op 8-speed gebrand. Over het algemeen is de stelregel dat het branden op de helft van de maximale snelheid die op de DVD is aangegeven de best leesbare DVD oplevert. Te langzaam is soms ook niet goed! Maar het blijft afhankelijk van het type DVD en type writer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jp1980 Bekijk Berichten
                                      Bestaan er trajectcontroles in het buitenland?
                                      In NL zijn er ook enkele trajectcontroles, voornamelijk rond Utrecht.
                                      Frankrijk of Duitsland hebben er geen dacht ik.

Ken je de trajectcontrole in Oud-Turnhout?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                        In NL zijn er ook enkele trajectcontroles, voornamelijk rond Utrecht.
                                        Frankrijk of Duitsland hebben er geen dacht ik.

Ken je de trajectcontrole in Oud-Turnhout?
                                        Nou ja voor mij is NL geen buitenland
                                        Maar België heeft ze dus ook? Oh goed om te weten.

Nederland heeft op veel meer plaatsen trajectcontroles:

Comment

• Bluemotion RNS 510

Iemand een idee over het volgende:

ik heb een passat bluemotion van juni 2009 met factory fitted RNS 510 (dat laatste veronderstel ik toch).

ik heb ondertussen FW 2660 en nu FW2720 met succes geïnstalleerd.
                                          Toch merk ik nu iets raars als ik in de hidden setup menu terecht kom (blijvend op SETUP drukken).
                                          In de version info zegt hij dat ik een C version hebt (maar dit komt uiteraard door de nieuwe firmware die ik erop heb gezet).
                                          Normaal zou ik een B version af fabriek moeten hebben (vanwege de fabrieksdatum).
                                          maw een laatste versie van de B version).
                                          Echter zegt hij in dat menu achter HW dat ik een H01 heb. Vreemd want een H01 zou volgens mij een A version zijn.

Ik heb ook geen problemen met welke bug dan ook waarvan soms melding bij oudere exemplaren (regensburg syndroom, batterijprobleem,...)

Nu heb ik ergens gelezen dat bluemotions anders "genummerd" zijn. Hoe interpreteer ik dit nu want het blijft wel belangrijk te weten wat ik wel en niet mag installeren van toekomstige versies.

Comment

Working...
                                          X