Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW RNS 510 GPS Touchscreen - FLITS CAMERA's toevoegen !!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Eventjes wachten en dan zie je 'SAVED' tevoorschijn komen. Nu verlaat je het programma en ga je naar de directory LOCALSAVE in de directory waar je je POI inspector hebt geinstalleerd. Dat zou er dan zo moeten uitzien:

Beste is nu op je originele DVD op je harde schijf van je PC/laptop te kopieren. De bestanden die je ziet in die LOCALSAVE directory moet je dan kopieren naar de desbetreffende mappen van je originele gekopieerde DVD op je harde schijf. Deze mappen kun je allemaal terug vinden onder TPD\NTCWEU_EU_200.......

Dus de originele bestanden overschrijven door deze !!

Je bent er bijna. Nu moet je nog zien welk label je originele DVD heeft. Bij mij was dat CD_6317. Ga nu naar je root van je gekopieerde DVD op je harde schijf en zoek naar CDROM.TOC

In dit bestand verander je de naam bij Volume : Maak hier minstens 1 cijfer hoger dan je originele DVD (dus bij mij was dit CD_6318 ). Dit bestand kun je bvb openen via WINVI (http://www.winvi.de/). Bewaar het veranderde bestand.
    Nu moet je de nieuwe DVD gaan schrijven. Daar is het bij mij enkele keren mislukt (Roxio). Een manier waarop het zeker lukt is de volgende (via Nero Burning Rom):

Last edited by neilpryde; 19/06/2008, 23:21.
    2008 VW Passat Variant Highline 2.0 TDI Common Rail (100kw) DSG

RNS 510 GPS Touchscreen - How to add POI's !!

Comment

Hieronder vul je het nieuwe label (vb CD_6318 ) in:

Voila dat is het. Best aan 2x branden.
      Last edited by neilpryde; 19/06/2008, 23:22.

Comment

Als je later nog DVD's wilt schrijven, dan moet je maken dat je LOCALSAVE folder leeg is !! En ook dat je telkens een ander labelnummer gebruikt.

Nog een site waar je POI's kunt downloaden:

of

File content :
        - Fixed speed cameras
        - Mobile speed cameras
        - Traffic light cameras
        - Danger zones- Fixed speed cameras
        - Mobile speed cameras
        - Traffic light cameras
        - Danger zones

Country :
        - United Kingdom
        - France
        - Belgium
        - Netherlands
        - Spain
        - Portugal
        - Sweden

En last but not least: http://www.navifriends.com/nfpois/download.php (gratis flitspalen van gans Europa, voor de moment 20581 flitslocaties )

Voila, vele zorgeloze kilometers gewenst.

Met dank aan www.vwnavi.com en http://www.bmwnavaddpoi.co.uk/default.htm
        Last edited by neilpryde; 16/06/2008, 22:55.

Comment

thx voor de info...

na de examens mij is mee bezig houden want lijk me niet zo snel gefixt ... khoopte dat het maar 1 bestandje branden was hehe !!!

greetz

Comment

is het ook mogelijk een geluidje toe te voegen? Heb je daar weet van?

Alvast bedankt voor de duidelijke uitleg, zal een van de dagen is proberen of het lukt.

edit: wat voor icoontje heb je gebruikt en kan je dat hier eventueel ns posten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dolce_JVD Bekijk Berichten
              thx voor de info...

na de examens mij is mee bezig houden want lijk me niet zo snel gefixt ... khoopte dat het maar 1 bestandje branden was hehe !!!

greetz
              Dankzij dat programmatje gaat het wel zeer snel hoor. Op een 30 minuutjes is je DVD klaar (als je ten minste al de nodige files hebt, dus ASC file met camera's, icoontje, programma, winvi,...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krukas Bekijk Berichten
                is het ook mogelijk een geluidje toe te voegen? Heb je daar weet van?

Alvast bedankt voor de duidelijke uitleg, zal een van de dagen is proberen of het lukt.

edit: wat voor icoontje heb je gebruikt en kan je dat hier eventueel ns posten?
                Geluid toevoegen gaat (voorlopig) niet. Denk niet dat dat zal lukken ook.

Ik heb een icoontje gebruikt, maar die is eigenlijk te klein. Het beste zal zijn dat je het icoontje van TOURIST_ATTRACTION kopieerd en andere naam geeft. Dat icoontje is nml een 'fototoestel'. Als je tenminste niet die TOURIST_ATTRACTION wilt weergeven op je RNS.

Elk icoontje is goed, als het maar in .PNG formaat staat. (Een JPEG/BMP file kun je makkelijk omzetten naar PNG). De grootte is natuurlijk persoonlijk. Hoe groter, hoe beter je het zult zien (en zonder geluid kan dit soms wel handig zijn).

Ik heb mijn DVD geschreven op een DVD+RW zodat je die kan hergebruiken (updates van POI's). De RNS leest dat zonder problemen.

Comment

kheb het getest maar bij mij herkent hij de cd niet ... dusja hij doet eignelijk niets ...

mss nog is opnieuw proberen

Comment

het luk me dus na 3 keer nog niet pff

wil er iemand mss 1 voor mij branden dan stuur ik een lege dvd op incl postzegels en dan stuur je die terug hehe

ofwel iemand uit limburg ?

greetz

Comment

kheb het getest maar bij mij herkent hij de cd niet ... dusja hij doet eignelijk niets ...

mss nog is opnieuw proberen
                      Als hij de DVD niet herkent, zal het hoogst waarschijnlijk ofwel de manier van het branden zijn (heb je exact de Nero methode toegepast?), ofwel moet je je RNS eens resetten (dit kun je doen door gelijktijdig TONE + SETUP + EJECT te duwen)

Mocht het echt niet lukken, ik ben van Limburg... (alle neen van Brugge, maar woon in Limburg )

Comment

Hier kun je Simple File Joiner downloaden die je kunt gebruiken om meerdere ASC files te 'joinen' in 1 ASC file. Je moet de functie 'Insert Dividers' aanvinken zodat je een 'spatie' krijgt tussen het laatste karakter van de voorgaande ASC file en het eerste karakter van de volgende ASC file. Zo kun je verschillende files kunnen samenvoegen in 1. Save de file en verander de extentie in .ASC (vb in Windows verkenner)

Weet dat je op je RNS510 maximum 10 POI categories kan weergeven !!!

Een ander programma die de functie 'Insert Dividers' heeft, is Wordsmith
                        Last edited by neilpryde; 10/02/2009, 14:36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door neilpryde Bekijk Berichten
                          Als hij de DVD niet herkent, zal het hoogst waarschijnlijk ofwel de manier van het branden zijn (heb je exact de Nero methode toegepast?), ofwel moet je je RNS eens resetten (dit kun je doen door gelijktijdig TONE + SETUP + EJECT te duwen)

Mocht het echt niet lukken, ik ben van Limburg... (alle neen van Brugge, maar woon in Limburg )
                          ja ik heb het op 3 manieren getest gewoon met nero express toen hoe jij het hebt gezegt en dan nog met een ander prog... maar allemaal negatief kheb ook de RNS gereset en ook werkte dit niet ...

aaa brugge daar zit ik ook soms industrie blauwe toren ... hehe

greetz

Comment

Nero Burning Rom heb ik gebruikt en daar deed hij het mee. Heb je je label aangepast? En die CD-ROM.TOC ook? Niet met een gewone windows editor, want dan doet hij het niet he !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door neilpryde Bekijk Berichten
                              Nero Burning Rom heb ik gebruikt en daar deed hij het mee. Heb je je label aangepast? En die CD-ROM.TOC ook? Niet met een gewone windows editor, want dan doet hij het niet he !
                              jaja ik heb het ook met burning rom gedaan en label ook met da prog wat je zei winvi ofziets... maar te vergeeffs

Comment

jaja ik heb het ook met burning rom gedaan en label ook met da prog wat je zei winvi ofziets... maar te vergeeffs
                                Hmmm heel bizar allemaal. Ik had een DVD meegegeven met Chris_147 en die deed het ook direct.

Nog iemand geprobeerd en mislukt? Misschien ben ik ergens een stap vergeten toe te lichten... Laat me weten of er nog iemand problemen heeft !

Comment

Dolce_JVD: Ik heb gisteren geprobeerd een DVD+RW te schrijven met deze keer alle flitspalen van Europa en een ander icoontje. Tot mijn verbazing wou mijn RNS de DVD niet accepteren. Na een reset zei hij zelfs :'Fout DVD'

Ik had deze DVD+RW al eens beschreven en daarna snelgewist vooraleer ik die had gebruikt voor mijn navigatie.

Deze ochtend dan eens een nieuwe (nooit beschreven) DVD+RW (zelfde merk, zelfde stapel) geschreven met idendtiek dezelfde info, and guess what... Nu werkt het wel !!! Hij is nu op dit moment aan het kopieren. Alles ziet er goed uit en als ik wou navigeren naar een flitspaal in bvb Marseille, dan deed hij dat direct. Alleen heb ik nog mijn oude icoontjes, maar dat kan zijn omdat hij nog niet helemaal is gekopieerd (en misschien een reset nodig daarna).

Dus bij mij lag het aan het feit dat de DVD leeg werd gemaakt door 'snelwissen'.

Heb jij toevallig ook jouw beschreven DVD's al eens gebruikt? Probeer anders eens een nieuwe.

EDIT: Ondertussen is de ganse DVD op de HD gekopieerd en zijn de huidige (grotere) icoontjes wel zichtbaar.
                                  Last edited by neilpryde; 18/06/2008, 22:57.

Comment

ik heb het 3 keer op een nieuwe dvd-r gedaan khad geen rw hier daarmee ... dus dat kan het ook al niet zijn vrees ik ... kgebruik trouwens sony dvd's ...

greetz

Comment

Vandaag eens uitgebreid getest en alles werkt naar behoren. Alleen geeft hij teveel flitslocaties aan die er niet zijn (onder bruggen op snelwegen, etc).

Ik zal die dus nog moeten verfijnen en denk er aan om de ASC file van flitspaal.nl te combineren met de ASC files van de andere Europese landen. Dus BENELUX palen te gebruiken van flitspaal.nl omdat die toch correcter zijn.

Comment

i want a dvd !!!

Comment

Working...
                                        X