Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW RNS 510 GPS Touchscreen - FLITS CAMERA's toevoegen !!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Zoals hij nu is ge-installeerd werkt hij perfect. De acurate flitspalen via flitspaal.nl voor de Benelux en die aangevuld met de camera's voor Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Zwitzerland, Italie, Spanje, Engeland en Ierland.

Nu hopen dat er iemand het gedaan krijgt om een gesproken waarschuwing te geven...
    2008 VW Passat Variant Highline 2.0 TDI Common Rail (100kw) DSG

RNS 510 GPS Touchscreen - How to add POI's !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door neilpryde Bekijk Berichten
      Zoals hij nu is ge-installeerd werkt hij perfect. De acurate flitspalen via flitspaal.nl voor de Benelux en die aangevuld met de camera's voor Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Zwitzerland, Italie, Spanje, Engeland en Ierland.

Nu hopen dat er iemand het gedaan krijgt om een gesproken waarschuwing te geven...
      kan je mij zo geen dvd bezorgen ? natuurlijk draag ik de kosten ...

greetz

Comment

Werkt die eigenlijk ook op de systemen van Audi?
        ----------------------------------------------------------------------------------
        2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
        2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
        Pictures here: BMW 7 Series
        1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
        Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
        It's like being in command of the Battlestar Galactica:
        It might need half a starsystem to turn around,
        but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
        Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Hoe heet het systeem van audi?

Comment

Voor degene die de ASC file benelux_flitspaal_all.asc gebruiken van de www.flitspaal.nl : Heb ondervonden dat niet alle flitspalen van Nederland aanwezig zijn. Ik heb dan op dezelfde site de OV2 file gedownload (origineel voor tomtom) en daarna geconverteerd naar ASC (via POI converter). Deze nieuwe ASC file bevat WEL alle flitspalen van de Benelux (ongeveer 2800 stuks).

Comment

Flitspaal vervolg

hallo allemaal,

Ik zal mezelf even kort voorstellen. Ik ben Roy en sind 1 maand de bezitter van een Passat Variant 1.8 TFSI variant Highline met de RNS 510.
              Ook ik mis de flitspalen.
              Ik heb de handleiding zaosl beschreven gevolgd, zelfs extra Nero geinstalleerd, WInVI, nieuwe DVD-r en RW geprobeerd enz.. Echter iedere keer geeft de RNS aan dat de CD/DVD fout fout is.
              Ook het resetten van de RNS helpt niet.

Wat doe ik fout?? Kan iemand me helpen hiermee, daar ik graag ook de flitspalen wil zien.

Comment

Hey,

nog een vraagje over die flitspalen.

Kan je er ook trajectcontroles op zetten?
                En meer specifiek: staan die in die asc of ov bestanden van flitspaal.nl?
                Want Nederland heeft er zo wel verscheidene (meer dan ik dacht!) en da's nog een pak gemener ook dan een flitspaal.

Is het ook mogelijk om contacten toe te voegen?
                Persoonlijk vind ik dat dat standaard functionaliteit zou moeten zijn. Een pc programmaatje van VW dat bvb je Windows adresboek of Outlook adresboek kan lezen en die in een juist formaat op een SD kaart of CD kan zetten. En de RNS510 moet die dan kunnen toevoegen zo gauw je dat kaartje erin steekt.
                Dat bestaat (nog?) niet, dus misschien kan je die zelf toevoegen met die POI editor?
                Ik kan even mijn originele DVD niet meer terugvinden, maar dan ga ik dat eens bekijken.

Comment

Je adresboek toevoegen lijkt redelijk eenvoudig te zijn:
                  1) exporteer je adresboek naar Excel, CSV formaat of zoiets
                  2) ga naar http://www.batchgeocode.com/ en arrangeer je addressen zodat ze overeenkomen met het formaat in step1 of step2 op die site
                  3) alle stappen op die site doorlopen
                  4) save de gevonden lokaties als Google Earth file (KML)
                  5) open die KML file in POIConverter
                  6) save dan die fin in POIConverter als TomTom ASCii file
                  7) open POI Inspector en laad je DVD
                  Voeg nieuwe categorie toe, bvb adresboek
                  9) Dan kan je daaronder nog subcategorien maken, bvb Vrienden, Familie, ... en telkens de juiste ASC file koppelen.
                  10) branden zoals hierboven beschreven

Zou moeten werken en ga ik straks eens proberen

Comment

OK, ik denk dat ik een goede DVD geschreven heb, alleen zie ik niets veranderen op mijn RNS.

Hoe merken jullie dat de DVD fout zou zijn? Krijg je dat echt ergens op het scherm?
                    Bij mij zei hij "CD/DVD lezen" en daarna niets meer. Ik hoor nog wel de DVD spinnen, dus hij is met iets bezig, maar wat? Oude POI categorieen staan er nog op, niet de nieuwe. Toen ik de sleutel uit het contact trok, bleef de DVD nog spinnen, dus misschien is al wel de DVD aan het kopieren?

Btw, een reset (TONE+SETUP+EJECT), wist dat iets op de harde schijf? Ik ga toch niet al mijn muziek weer moeten kopieren dan?

En laatste vraag: weet iemand hoe je het tonen van de volumebalk kan uitzetten? Ik wil meestal direct toch van zender veranderen of zo.

Comment

Hallo Chris,

Mijn RNS510 werpt de CD na enkele seconden uit met een melding dat de DVD fout is. Ik heb wel de allerlaatste versie van de RNS510 (1 maand oud) dus het kan zijn dat dit bij jouw misschien anders is.
                      Mij lukt het echter nog steeds niet om, zoals beschreven. de DVD te branden. Op de een of andere manier herkent hij dat dit niet de originele DVD is
                      Een reste wist niet de bestanden op de harde schijf uit

Comment

Hey Roy,

ik heb al verscheidene dingen geprobeerd:
                        - DVD-RW snel gewist en geschreven, in de RNS: geen melding
                        - RNS gereset: kreeg ik wel foutmelding met zelfde DVD
                        - DVD-RW volledig gewest en geschreven: geen melding, ook niet na reset
                        - Andere DVD-RW volledig gewist en geschreven: geen meldiing, ook niet na reset

Ik ga nog eens nieuwe DVD-RW kopen en proberen.
                        Beestje is wel best kieskeurig, er moet toch wel een reden voor zijn...

Welke firmware heb je? 1020 (1022, ik weet het niet meer juist) of nieuwer?
                        Kan je achter komen door bij het opstarten (VW logo op het scherm) SETUP 15 seconden ingedrukt te houden. Ergens in de menutjes staat het dan.
                        HW versie is misschien ook interessant.

Comment

Misschien vraag aan iedereen die problemen heeft, en ook aan diegenen die geen problemen hebben:
                          kunnen jullie misschien aanduiden welk merk en type DVD jullie gebruikt hebben en het resultaat daarbij?
                          Als we redelijk wat resultaten hebben, kunnen we misschien het probleem achterhalen.

Comment

Succes!

Eindelijk heb mijn navigatieDVD met adressen kunnen maken!
                            De DVD waarmee het lukte was een TDK DVD -R 1-16x 4.7GB
                            Item code van de spindel: DVD-R47CBED25, zoals deze linksboven dus.
                            Hopelijk lukt het hiermee een volgende keer ook nog!

Waar het 1x mee lukte (van Neil gekregen):
                            Philips DVD+RW 1-4x 4.7GB.
                            Maar na traag en volledig geformatteerd te hebben, wilde de RNS510 deze niet meer lezen!

Lukte ook niet (voordien ook al gebruikt!):
                            eProformance DVD+RW 4.7GB.
                            Budget merk denk ik, want website bestaat al niet meer.

Van Roy had ik nog gehoord dat hij tevergeefs Imation had gebruikt:
                            "Imation, -R, +RW en -RW enz"

Adressen lukken btw ook goed volgens de methode hierboven, alleen mag mijn icoontje wat mooier zijn (had geen transparante achtergrond gekozen)

Blijkt dat alle files van flitspaal.nl ook niet up to date zijn.
                            Ik had netjes categoriën gemaakt van 30, 50, 60, 70, 80, 90, 120 km/u, maar er ontbreken toch nog enkele 70km/u flitspalen in mijn omgeving!

Dus toch nog eens een nieuwe DVD schrijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                              OK, ik denk dat ik een goede DVD geschreven heb, alleen zie ik niets veranderen op mijn RNS.

Hoe merken jullie dat de DVD fout zou zijn? Krijg je dat echt ergens op het scherm?
                              Bij mij zei hij "CD/DVD lezen" en daarna niets meer. Ik hoor nog wel de DVD spinnen, dus hij is met iets bezig, maar wat? Oude POI categorieen staan er nog op, niet de nieuwe. Toen ik de sleutel uit het contact trok, bleef de DVD nog spinnen, dus misschien is al wel de DVD aan het kopieren?

Btw, een reset (TONE+SETUP+EJECT), wist dat iets op de harde schijf? Ik ga toch niet al mijn muziek weer moeten kopieren dan?

En laatste vraag: weet iemand hoe je het tonen van de volumebalk kan uitzetten? Ik wil meestal direct toch van zender veranderen of zo.
                              Als de DVD fout is (of als hij niet kan gelezen worden) krijg je een korte foutmelding en dooit hij de DVD er gewoon terug uit.

Als de DVD goed is, krijg je de vraag of je de navigatie wilt opslaan of vanaf de DVD gebruiken. Daarna zie je idd geen vooruitgang. Als je echter de DVD toch wilt uithalen en het kopieren is nog niet voltooid, zal hij je dat zeggen.

Met een reset verlies je helemaal niets op je harde schijf !!! Heb ik ook al een paar keren gedaan.

Wat bedoel je met volumebalk uitzetten? Wanneer krijg je die dan wel te zien? Telkens als je je RNS aanzet???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roy1972 Bekijk Berichten
                                Hallo Chris,

Mijn RNS510 werpt de CD na enkele seconden uit met een melding dat de DVD fout is. Ik heb wel de allerlaatste versie van de RNS510 (1 maand oud) dus het kan zijn dat dit bij jouw misschien anders is.
                                Mij lukt het echter nog steeds niet om, zoals beschreven. de DVD te branden. Op de een of andere manier herkent hij dat dit niet de originele DVD is
                                Een reste wist niet de bestanden op de harde schijf uit

Maak zeker dat je nieuwe DVD een hoger LABEL geeft dan de huidige. Ook die CDROM.TOC wijzigen.

Ik heb trouwens gemerkt dat bij een geformatteerde DVD meer problemen voorkomen. Waarom het bij de ene DVD niet en bij de andere wel lukt, is me nog steeds een raadsel. Ik gebruik telkens hetzelfde merk en heb geen problemen zolang hij maar niet is geformatteerd.

Comment

Misschien vraag aan iedereen die problemen heeft, en ook aan diegenen die geen problemen hebben:
                                  kunnen jullie misschien aanduiden welk merk en type DVD jullie gebruikt hebben en het resultaat daarbij?
                                  Als we redelijk wat resultaten hebben, kunnen we misschien het probleem achterhalen.

PHILIPS DVD +RW geen problemen (zolang ze maar niet zijn geformatteerd!!)

Ik heb ondertussen al 8 updates gedaan, en geen enkele foutmelding (wel eens een reset moeten doen vooraleer hij hem wou accepteren)

Comment

Succes!

Eindelijk heb mijn navigatieDVD met adressen kunnen maken!
                                    De DVD waarmee het lukte was een TDK DVD -R 1-16x 4.7GB
                                    Item code van de spindel: DVD-R47CBED25, zoals deze linksboven dus.
                                    Hopelijk lukt het hiermee een volgende keer ook nog!

Waar het 1x mee lukte (van Neil gekregen):
                                    Philips DVD+RW 1-4x 4.7GB.
                                    Maar na traag en volledig geformatteerd te hebben, wilde de RNS510 deze niet meer lezen!

Lukte ook niet (voordien ook al gebruikt!):
                                    eProformance DVD+RW 4.7GB.
                                    Budget merk denk ik, want website bestaat al niet meer.

Van Roy had ik nog gehoord dat hij tevergeefs Imation had gebruikt:
                                    "Imation, -R, +RW en -RW enz"

Adressen lukken btw ook goed volgens de methode hierboven, alleen mag mijn icoontje wat mooier zijn (had geen transparante achtergrond gekozen)

Blijkt dat alle files van flitspaal.nl ook niet up to date zijn.
                                    Ik had netjes categoriën gemaakt van 30, 50, 60, 70, 80, 90, 120 km/u, maar er ontbreken toch nog enkele 70km/u flitspalen in mijn omgeving!

Dus toch nog eens een nieuwe DVD schrijven.

Zijn idd niet allemaal up to date! Ik heb op 50 flitspalen ergens 1 teveel of te weinig...

Trouwens die trajectcontroles (NL) staan er ook bij hoor (op die ene DVD) want ik ga vaak windsurfen en passeer dan van die controles (Zeeland) en die staan toch mooi aangegeven.

Let op als je van plan bent om verschillende categoriën te maken (vb 30, 50 , rode licht, traject, adresboek, etc...)

Je kan slechts een beperkt aantal categoriën tegelijkertijd weergeven op je RNS (en het zijn er niet al te veel, ik dacht iets van !!!

Zou toch leuk zij om een audio-warning te krijgen ook... Maar dat zal bij dromen blijven denk ik.

Chris_147: Leuk idee trouwens van dat adresboek, zal ik ook eens doen.

PS: Laat me weten of iemand 'betere' up to date flitspalen weet te vinden (free off course ) van gans Europa.

Comment

Zijn idd niet allemaal up to date! Ik heb op 50 flitspalen ergens 1 teveel of te weinig...

Trouwens die trajectcontroles (NL) staan er ook bij hoor (op die ene DVD) want ik ga vaak windsurfen en passeer dan van die controles (Zeeland) en die staan toch mooi aangegeven.

Let op als je van plan bent om verschillende categoriën te maken (vb 30, 50 , rode licht, traject, adresboek, etc...)

Je kan slechts een beperkt aantal categoriën tegelijkertijd weergeven op je RNS (en het zijn er niet al te veel, ik dacht iets van !!!

Zou toch leuk zij om een audio-warning te krijgen ook... Maar dat zal bij dromen blijven denk ik.

Chris_147: Leuk idee trouwens van dat adresboek, zal ik ook eens doen.

PS: Laat me weten of iemand 'betere' up to date flitspalen weet te vinden (free off course ) van gans Europa.
                                      Die audio warning gaat niet lukken vrees ik. Is ook niet bij de standaard POI op de DVD, die functionaliteit zit er gewoon niet in vrees ik.

Ik heb nu wel aparte categorien voor 30, 50, 60, 70, ... km/u palen. Maar niets belet je om verscheidene dingen te combineren! Ik heb er bvb begin en einde trajectcontrole apart in staan, maar ook gecombineerd. En ook een categorie "volledig" voor alle flitspalen.
                                      Meestal wil je enkel maar de snelheidscontroles continue aan hebben staan, andere POI zoals kerken, restaurants, tankstations kan je beter naar zoeken als je ze nodig hebt. Ik vind het toch wel handig dat de snelheid in het flitspaal icoontje staat!

Adressen van vrienden heb ik niet meer aanstaan nadat ik merkte dat er dan icoontjes soms verdwenen. Ik denk dat er ook een maximum van aantal iconen is op het scherm of zo. En vermits bijna heel mijn adresboek in dezelfde gemeente woont, is het scherm dan snel vol. Sommige flitspalen werden pas zichtbaar als ik tot op het laagste niveau inzoomde!

Comment

Totaal geen POI's meer

@neilpryde

Hi, vooreerst bedankt met je uistekende uiteenzetting ;-)
                                        Ik kon alles mooi aanpassen en branden, echter...
                                        Als ik de DVD in de wagen steek, krijg ik de vraag of ik deze wil Tijdelijk gebruiken of Opslaan.
                                        Als test zei ik "Tijdelijk".
                                        Dan kan ik wel navigeren, maar ik heb geen enkel POI meer.
                                        Dat menuutje op de RNS is gewoon leeg (buiten de knoppen GEEN en Return)
                                        Is dat nu normaal omdat ik "Tijdelijk gebruiken" heb gekozen?
                                        Of zou dit dan ook al moeten ingevuld zijn?
                                        Ik durf die DVD nu niet copieren uit schrik dat ik dan een versie heb met geen enkel POI meer.

Als test heb ik alles nog eens opnieuw egdaan op een nieuwe lege DVD-R (geen rw) waar ik dan zelfs ook de Engelse versie heb aangepast, maar nog steeds hetzelfde.

Any idea?

Bedankt alvast

Comment

Als je nieuwe kaarten gebruikt, dan wordt de POI selectie en weergave gewist.
                                          Dus je moet terug aanzetten dat je POI wil zien (bvb je camera's) en dan zou je ze met de nieuwe DVD moeten zien. Werkte toch zo bij mij.

Als je dan de DVD kopieert, zal je terug de weergave moeten opzetten.

Indien het niet de weergave is die afgezet is, maar hij echt geen POI kan vinden... dan heb je ergens iets verkeerd gedaan!

Comment

Working...
                                          X