Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW RNS 510 GPS Touchscreen - FLITS CAMERA's toevoegen !!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Wel, er zijn effectief geen POI meer om uit te kiezen op de RNS
    Heb dus echt geen idee wat ik kan verkeerd gedaan hebben he, zo moeilijk is dat nu niet.
    Kreeg telkens mooi de LocalSave, met de aangemaakte bestanden.
    Die mooi op de plaats gezet waar ze meosten staan, de TOC verhoogt, label van de DVD aangepast.
    Als ik achteraf met die POI inspector ga kjken naar de door mij aangemaaktde DVD, dan staat Flitsontroles er ook mooi bij als kiesbaar POI.
    Het is dus enkel op de RNS zelf dat ik geen enkele POI meer kan kiezen
    Dat is gewoon een leeg scherm nu.

Misschien ander vraagje, mocht ik de Dvd laten copieren naar de harddisk, kan ik dan achteraf nog de originele DVD terug gebruiken hoewel die dan een versie nummer kleiner is?

Comment

Nee, de map moet altijd hoger zijn.
      Je kan waarschijnlijk wel de unit resetten zodat alle informatie eraf is: maps en muziek, maar hoe weet ik niet zeker.

Ik zou echter niet deze DVD naar de HD kopieren, normaal moet dat even goed werken vanaf DVD, enkel een beetje trager.
      Misschien toch eens opnieuw met die DVD beginnen met kleine stappen.

Comment

Nog steeds niks

Ik maak een ISO van de originele DVD met MagicIso.
        Alles uit de LosalSave voeg ik toe zoals beschreven door Neil.
        De cdrom.toc verhoog ik, het label van de ISO ook naar CD_6319.
        Als ik de DVD in de RNS steek, dan vraagt hij ook Tijdelijk op Bewaren, dus de DVD is wel degelijk goed.
        Dan Setup - Kaart - Details en weer geen enkele POI meer, niks nada., ook geen enkele originele POI meer of hoofdcategorie.

Is er nog iemand die zo ver geraakt en hetzelfde tegenkomt?

Trouwens, dat is blijkbaar de truc om een altijd leesbare DVD te hebben, maak er eerst een ISO van, voeg aan die ISO de bestanden toe enz... (met MagicISo) en dan kan je die ISO probleemloos branden met Nero (gewoon Image branden)
        Dan is het formaat zeker ok.

Comment

Waar heb je dat van, die truk met MagicISO?
          Dat ga ik volgende keer wel eens proberen.

Nu ja, het is het enige verschil dat ik zie met wat Neil en ik gedaan hebben.
          Misschien toch eens proberen om de bestanden gewoon te kopieren vanaf de DVD?
          Maar volgens Murphy ga je dan natuurlijk het probleem hebben dat hij de DVD niet wil herkennen

Comment

@Chris_147

Wel, gezien een Iso letterlijk een image is, dan moet het formaat wel goed zijn zodat een RNS510 het kan lezen dacht ik bij mezelf ;-) En inderdaad, de DVD's op die manier gemaakt zijn goed leesbaar.

Als ik het zoals Neil en jij probeer, is de DVD telkens opnieuw niet leesbaar.
            Ik heb ondertussen wel op andere threads mensen gevonden met juist hetzelfde probleem als ik: dus geen enkele POI meer instelbaar op hun RNS510 met de nieuwe dvd.

Iemand anders had daar dan weer een oplossing op gevonden : neem een bestaande categorie in de POI Inspector, en lees daar de ASC flitspaal database op in. (kan je doen vanuit POI Inspector dmv rechtermuisklik op vb. "Aardgasstations")
            Dat zou wel werken, zelf nog niet geprobeerd.

Comment

Kan je misschien de links naar die threads eens posten?

En hoe voeg je exact die localsave toe, is dat in IsoMagic?

Ik vermoedde dat het probleem van de onleesbare DVD's aan het soort DVD lag of zo, echt de fysieke eigenschappen. Want hoe kan het anders dat een DVD-RW de eerste maal wel werkt, maar de tweede maal niet?

Comment

@Chris_147

Link naar zelfde lege folderprobleem : http://vwnavi.com/forums/showthread....0521#post30521

Inderdaad, met magiciso open ik de ISO van de originele DVD als ware het een folder op je harddisk.
                Dan sleep je de bestanden gewoon uit je Localsave folder in de juiste folders in MagicIso en klaar is kees.
                Die compatibiliteit van bepaalde DVD's ligt volgens mij aan het feit dat sommige merken een soort van hoog compatibele lead-in track hebben van fabriek uit.
                Zie deze link daarover http://www.media.utah.edu/dvdworksho...CompatTest.pdf
                en meer bepaald dus hoofdstuk "Some media brands work better"
                Dit dus als je ze aanmaakt als Data-DVD.
                Let wel, dit is enkel een vermoeden van mij he, maar is wel snel te testen vermoed ik.

Comment

Icons

Ik kom een probleem tegen dat ik nog niet heb terug kunnen vinden op dit forum. Ik heb de handleiding van neilpryde gevolgd en een keurig DVD'tje gebrand. De RNS510 herkent hem als nieuwe navigatie DVD en bij setup - kaarten kan ik alle POI selecteren, inclusief de verkeerscontroles. Dan ben ik al verder dan anderen, zou je zeggen.

Maar, als ik de verkeerscontroles activeer, zie ik ze vervolgens niet terug op mijn kaart. Alle overige icoontjes doen het wel gewoon. De POI - flitsers staan wel op mijn DVD'tje, want ik kan ze 'navigeren naar POI' wel gewoon zien. Iemand enig idee?

Ik heb elders een complete DVD met flitsers gedownload en deze laat ze wel zien, alhoewel ik het vermoeden heb dat hij ze niet allemaal laat zien en dat ze af en toe uit- en aanknipperen.

Iemand bekend met dit probleem?

Comment

Onzichtbare icoontjes

@Drikus

Heb ik toevallig ook gezien in dezelfde thread welke ik reeds aanhaalde hierboven.
                    Nog eens de link : http://vwnavi.com/forums/showthread.php?t=7358&page=16

Blijkbaar toch iets te zien met de PNG file

Succes

Comment

Weet iemand of dit werkt voor de RNS-E van Audi (voor in een Audi A3)?

Comment

Ik denk ook dat je icoontjes niet goed zijn.

Ik heb mijn icoontjes even geupload, die werkten bij mij perfect!
                        Icoontjes voor 30-40-50-60-70-80-90-100-110-120 en 130 km/u.
                        Ook een icoontje voor adresboek items toe te voegen als je dat zou willen.
                        Bijgevoegde Bestanden

Comment

TMC kapot?

Ik weet niet of het gerelateerd is, maar sinds dat ik bovenstaande procedure heb uitgevoerd om de flitspalen toe te voegen, lijkt mijn TMC niet meer te werken

Als ik met de nieuwe DVDs probeer de TMC berichten op te halen via de Traffic knop, dan is de lijst leeg. Ik heb al eens geprobeerd met de originele DVD maar dit werkt ook niet blijkbaar.

Ik heb de instellingen voor verkeersinfo ook eens nagekeken, en die lijken allemaal goed te staan.

Heeft nog iemand dit probleem gehad? En toevallig een oplossing ervoor.

Comment

Ik denk niet dat dit aan de kaarten ligt. Lijkt me vrij sterk. Hoewel bij mij de tijdsspanne ook wel ongeveer overeen komt.

Maar ik heb ook wel dat ik bijna geen Traffic informatie doorkrijg!
                            Vooral 's morgens heb ik feitelijk nooit informatie.
                            Zo had ik enkele weken geleden ook quasi geen traffic informatie, totdat ik 's avonds ineens wel informatie had. Nu is het 's morgen nog altijd niets, maar 's avonds heb ik toch regelmatig wel info.
                            Ik heb al lang geleerd dat je toch niet enkel op die TMC kan vertrouwen, je moet toch nog naar de radio luisteren.

Zenden de zenders (4FM bvb) dat bijna niet meer uit? Ik weet het niet.
                            Je kan het eigenlijk alleen maar controleren door tegelijk met een andere GPS unit met TMC rond te rijden...

Comment

Ik dacht inderdaad niet dat het aan de DVD ging liggen.

Ik heb inderdaad ook meer TMC informatie op het systeem naar de avond/nacht toe, dan 's morgens in de file (wanneer je het meestal kan gebruiken :-) )

Zijn er nog mensen die hun TMC maar half zo goed werkt dat ze gedacht hadden??
                              Last edited by ; 27/10/2008, 21:22.

Comment

Ach, bij mijn vorige auto (Opel Vectra) was die TMC ook niet altijd zo betrouwbaar.
                                Het hangt nog altijd af van de informatie die het toestel binnen krijgt!

Ik denk dat de kerel die de vroege heeft bij de radio en die verantwoordelijk is voor TMC, op verlof is of zo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                  Weet iemand of dit werkt voor de RNS-E van Audi (voor in een Audi A3)?
                                  ^^

Comment

Een tijdje weggeweest, maar gezien dat Chris de meeste toch geholpen heeft. Thx!

Het probleem van de leesbaarheid van een bepaalde DVD merk, heb ik nog niet gevonden. Ik heb er met de mijne nooit geen last mee, zolang ze nog nooit zijn beschreven geweest...

Het probleem met die icoontjes die je niet kun zien op je scherm. Dat heb ik ook 1 maal gehad en dat lag toen blijkbaar een de grootte van die PNG file. Lukt het nu wel met de icoontjes van Chris? Anders moet je eens dat icoontje van 'bezienswaardigheden' kopieren (is een fototoestel). Dit zou zeker moeten werken.

De originele DVD kun je later altijd opnieuw schrijven met gewoon een hoger label nummer (en TOC file). Ik heb nog nooit een DVD ingestoken en gezegd dat hij die 'tijdelijk' moet gaan gebruiken (dus vanaf de DVD). Ik laat die steeds volledig kopieren.

Bij de minste problemen, probeer zeker eens een reset te doen. Dat heeft al veel ellende opgelost.

Als ik ergens naar een meeting kom, dat laat ik het hier wel weten en dan breng ik wel eens een DVD mee en dan kun je ze proberen. Gelieve geen emails meer te versturen om een DVD op te sturen...

Ik vrees een beetje voor de mensen met de RNS-E, maar op http://audiforum.us/rns-e/ kun je misschien wel wat vinden voor je RNS systeem

Het probleem met de TMC heeft volgens mij nog niet echt iets te maken met de DVD. Maar daar kunnen misschien mensen uitsluitsel geven met een 'cleane' RNS 510
                                    2008 VW Passat Variant Highline 2.0 TDI Common Rail (100kw) DSG

RNS 510 GPS Touchscreen - How to add POI's !!

Comment

Ik moet geregeld voor mijn werk naar onze noorderburen.

Ik ga even afwachten tot ik daar nog eens naartoe moet, en aangezien NL zowat TMC heaven is, zou het daar toch goed moeten werken.
                                      Als het zelfs daar nu niet goed werkt, ga ik toch eens een telefoontje plegen naar de garagist om antennes en zo eens na te kijken. (Nu ik nog garantie heb op mijn passat :-) )

Comment

Weet iemand hoe je een volledige reset doet van de RNS?
                                        Zodat de kaarten, muziek en instellingen weg zijn?

Ik wil wel eens proberen of die TMC dan terug beter werkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                          Weet iemand hoe je een volledige reset doet van de RNS?
                                          Zodat de kaarten, muziek en instellingen weg zijn?

Ik wil wel eens proberen of die TMC dan terug beter werkt.
                                          Pagina 1 was te ver zeker?

Oorspronkelijk geplaatst door neilpryde Bekijk Berichten
                                          Als hij de DVD niet herkent, zal het hoogst waarschijnlijk ofwel de manier van het branden zijn (heb je exact de Nero methode toegepast?), ofwel moet je je RNS eens resetten (dit kun je doen door gelijktijdig TONE + SETUP + EJECT te duwen)

Comment

Working...
                                          X