Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW RNS 510 GPS Touchscreen - FLITS CAMERA's toevoegen !!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik dacht niet dat TONE+SETUP+EJECT een volledige reset doet (kaarten weg)
    Die reset wel de RNS, maar inhoud blijft bewaard.

Had ik toch al eens gedaan, dacht ik.

Comment

TONE+SETUP+EJECT is idd een soft reset.

Probeer eens bij het opstarten van je systeem 'setup' 15 sec ingedrukt te houden. Dan zou je in een service menu moeten zitten en misschien kun je daar ergens een factory reset doen. Zelf nog niet geprobeerd.

Je kan ook steeds een full reset doen door met een klein pennetje te duwen in de 'reset hole' in de rechter bovenhoek van je RNS 510.

Laat maar iets weten.
      Last edited by neilpryde; 31/10/2008, 17:19.
      2008 VW Passat Variant Highline 2.0 TDI Common Rail (100kw) DSG

RNS 510 GPS Touchscreen - How to add POI's !!

Comment

Icons

@ Chris_147 en NeilPryde,

Alvast thanks voor de hulp, moet dit nog gaan proberen met de icons van Chris_147, maar heb goede hoop. Ik heb nog twee vraagjes:

1. Ik heb in eerste instantie twee POI categorien gemaakt, een voor verkeerslichtflitser en een voor losse flitsers, beide voor heel Europa. Daarna ook al eens alle flitsers (verkeerslicht en losse flitsers) in één categorie gezet. In het eerste geval toont hij alleen de losse flitsers, in het tweede geval geen enkele. Kan het zijn dat er een maximum aan POI is dat in een categorie mag zitten voor de RNS? Dit lijkt er bijna op, omdat jullie allemaal sub-categorieen hebben gemaakt voor 30, 50 etc. Iemand enig idee?

2. Als dit zo is dan moet ik ook subs aanmaken, maar tegelijkertijd kan de RNS maximaal 10 categorieen aan, heb ik ergens gelezen. De icons van Chris_147 bevatten 14 categorieen. Hoe zijn jullie hiermee omgegaan?

Als iemand toevallig een werkend LocalSave mapje heeft met de laatste flitsers (en niet zijn eigen adresboek ) zou dat erg handig zijn. Iemand bereid om deze te posten?

@Elvito: Ik ben een van jullie noorderburen. Ik kom af en toe ook in Belgie en moet zeggen dat ik het ook eens heb meegemaakt geen enkele TMC info te krijgen in Belgie. Zodra ik Nederland binnen rijd krijg ik de Nederlandse info prima door. Misschien toch iets te maken met de Belgische TMC-service van de radiostations?
        Last edited by ; 01/11/2008, 11:35.

Comment

1) kan misschien wel zijn dat er een maximum is, maar ik heb nog maar 2 versies gemaakt: eentje met alle flitsers van de benelux in 1 categorie (allee, Neil eigenlijk) en eentje met aparte categorieen voor iedere snelheid. Die 2e DVD heb ik enkel maar gemaakt omdat ik twijfels had over de juistheid van die POI van de eerste, het icoontje was niet mooi en nu moet ik niet meer nadenken hoe snel ik daar mocht rijden.
          Dus de volledige benelux in 1 categorie gaat wel, maar ja da's nog iets minder dan heel europa. Dus het kan goed zijn dat er een limiet is.
          Heb je cijfers hoeveel POI je zo hebt?

Ik kan wel slechts 10 POI categorieen laten zien tegelijk.

En ik heb ook gemerkt dat hij problemen heeft als er teveel icoontjes tegelijk op het scherm getoond moeten worden. Sommige worden dan niet getoond. Ik had namelijk een categorie met alle adressen van vrienden, en die wonen bijna allemaal in dezelfde gemeente. Dus als ik die opzette en tegelijk ook flitspalen, durfden er wel eens flitspalen wegvallen, tenzij ik tot op het allerlaagste niveau inzoomde! Vrienden staan dus nu af, die zijn eerder om op te zoeken.

2) Enkele categorieen zet ik niet op: 130 bvb is enkel in Frankrijk,die staat momenteel nog niet op de DVD. Die maak ik wel eens als we naar daar op reis gaan. Dan heb ik ineens de meest recente flitspalen. 110 is bij mijn weten in Belgie ook niet aan de orde.
          Enkel einde trajectcontrole staat bij mij af, ik zal wel merken waar de rest van het verkeer terug begint te versnellen (of als ik begin trajectcontrole tegenkom, zet even snel einde trajectcontrole op)

Maar als je de tijd hebt, ben je op zich niet zo hard beperkt in het aantal categorieen dat je aanmaakt. Op de DVD is nog best wat ruimte (ik weet niet hoe groot heel europa is qua flitspalen). Dus ik heb die aparte categorieen ook samengevoegd in eentje met alle flitspalen voor de benelux met een algemeen icoontje.

Je zou zo ook bvb kunnen groeperen per land of zo ingeval er echt een limiet zou zijn qua aantal per categorie.

In verband met je voorstel voor de localsave. De mijne is van augustus en bevat natuurlijk het adresboek ook. Dat zijn slechts 3 files, maar ik weet eigenlijk niet of je die zo kan deleten, want dat is wel de eerste extra categorie. Als het de laatste was misschien wel.
          Maar misschien is het geen slecht idee om dat ergens te posten als iemand nieuwe updates maakt. Zo groot is dat tenslotte toch niet.

En in verband met de TMC, ik moet ook regelmatig in NL zijn en daar krijg ik ook direct alle TMC informatie binnen. Ik vrees inderdaad dat het bij ons weer allemaal halfslachtig geimplementeerd is (zoals zoveel dat met verkeer te maken heeft)

Comment

POI's op de RNS

Zou er toch eens iemand kunnen bevestigen dat - als je een DVD met een recentere versienummer in de RNS plaatst en je kiest voor "Tijdelijk gebruiken" - er geen enkele POI meer kiesbaar is op de RNS510 zelf?
            Ik heb dit immers ook al voor met een identieke ongewijzigde copie van de originele DVD waar ik dus wel enkel de CDROM.TOC en de label van de DVD zelf verhoogd heb.

Ik vraag dit omdat tot nu toe met alle aangepaste DVD's met Flitslocaties die ik gemaakt heb, die lijst telkens leeg is en ik dus ook niet durf te laten copieren maar dus telkens kies voor "Tijdelijk gebruiken"
            Het ligt misschien aan dat "Tijdelijk gebruiken" vandaar mijn vraag.

Bedankt alvast

Comment

Ik heb dat eigenlijk nooit uitgeprobeerd, heb altijd direct gekopieerd op de HD. Mocht het dan toch niet werken, dan kun je steeds een full system reset doen en je originele DVD terug installeren.

Waarom het niet zou werken als je 'tijdelijk gebruik' kiest, zou ik echt niet weten. Misschien dat je deze functie alleen kunt gebruiken indien er nog geen NAV data op je HD staat, omdat je misschien alle memory op je HD wilt reserveren voor mp3's.... Alhoewel, dat kan ook niet, want er is zowieso een stuk van je HD gereserveerd voor NAV data (waar je dus geen andere data op kan zetten...)...

Probeer gewoon eens de full install. Mocht het niet werken, probeer dan eens een ander merk DVD en/of andere schrijfwijze. Volgens mij ligt 80% van de problemen bij het niet correct schrijven en/of niet-compatibele DVD's...

Indien je het dan nog niet werkt, probeer dan eens een full system reset (zoals hierboven beschreven)

@ Chris_147: Is het ondertussen gelukt met die reset? Laat eens iets weten.

Trouwens, hoeveel POI's in 1 categorie staan heeft geen belang (bij mij staat gans Europa nu in 1 categorie). Ik heb ben toch nog nergens geweest waar de flitscamera's niet werden weergegeven (heb natuurlijk nog niet gans Europa afgereden, enkel BENELUX, FRA en D). Je kunt ook oneindig veel categorieën aanmaken, maar zoals Chris al zei kun je slechts 10 categorieën weergeven op je RNS scherm.
              Last edited by neilpryde; 04/11/2008, 10:15.

Comment

@SwiftChon: ik heb al 2x genavigeerd vanaf DVD met icoontjes voor flitscamera's. Dus dat jij geen icoontjes kan zien of POI kan selecteren heeft volgens mij niets te maken met het feit dat je vanaf DVD draait. Je DVD is op een of andere manier (een klein beetje) verkeerd.
                Ik zou hem zeker niet naar harde schijf kopieren.

Het is dat mijn localsave nu ook een adresboek bevat, anders zou ik hem wel doorsturen. Dan kan je die eens proberen.

@Neil: die reset heb ik nog niet geprobeerd. Staat nu net veel muziek op de harde schijf.
                In het gewone setup menu staat trouwens ook een item SYSTEM waar je vanalles kan resetten. Ik weet niet hoe ver dat gaat.

Als jij heel Europa in 1 categorie kan zetten, dan is er kennelijk iets mis in de ASC van Drikus voor verkeersflitsers lijkt me.

Comment

TMC

Ik ben afgelopen week nog eens naar NL gereden, en vanaf Breda (dus net over de grens)... PLOEINK!! 54 verkeersmeldingen.

Dus de TMC ontvangst in de radio en de antenne lijken dus wel mooi te werken.

Volgens mij ligt het probleem dan ofwel aan inderdaad de radio stations die TMC weer op z'n Belgisch hebben geïmplementeerd, ofwel ligt het aan de (originele/gekopiëerde) navigatieDVD en de TMC codes die erop staan.
                  Misschien krijg je in Belgie wel mooi de TMC binnen, maar kan de RNS 510 de codes niet 'mappen' in de TMC tabellen op de DVD

Ik vraag het nog wel eens een keertje aan mijn dealer, als ik binnen moet voor een onderhoud

Comment

Misschien krijg je in Belgie wel mooi de TMC binnen, maar kan de RNS 510 de codes niet 'mappen' in de TMC tabellen op de DVD
                    Nee, dat klopt niet.
                    Ik heb namelijk flitspalen van BE, maar ook van NL op mijn DVD staan, en in NL werkt die ook beter. Ook dat mappen klopt volgens mij niet want 's avonds zie ik wel degelijk files op wegen waar 's morgens ook genoeg flitspalen staan.
                    Ook als je kijkt naar dat programma dat die flitspalen toevoegt, dan zie je dat de categorie nummers gewoon optellen. Dus aan de originele data wordt niets veranderd!

Het ligt volgens mij echt wel degelijk aan de implementatie van TMC. (op z'n Belgisch)

Comment

Icoontjes

Weet iemand misschien waar ik werkende icoontjes vandaan kan halen, de icoontjes van Chris die werken wel alleen ik zou graag icoontjes willen hebben van flitspalen,mobiele controle,roodlicht controle, en roodlicht/snelheids controle.
                      Ik ben zelf aan het knutsellen geweest met icoontjes maar tot nu toe krijg ik ze niet te zien in mijn navi scherm
                      Last edited by ; 14/12/2008, 15:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Drikus Bekijk Berichten
                        Ik kom een probleem tegen dat ik nog niet heb terug kunnen vinden op dit forum. Ik heb de handleiding van neilpryde gevolgd en een keurig DVD'tje gebrand. De RNS510 herkent hem als nieuwe navigatie DVD en bij setup - kaarten kan ik alle POI selecteren, inclusief de verkeerscontroles. Dan ben ik al verder dan anderen, zou je zeggen.

Maar, als ik de verkeerscontroles activeer, zie ik ze vervolgens niet terug op mijn kaart. Alle overige icoontjes doen het wel gewoon. De POI - flitsers staan wel op mijn DVD'tje, want ik kan ze 'navigeren naar POI' wel gewoon zien. Iemand enig idee?

Ik heb elders een complete DVD met flitsers gedownload en deze laat ze wel zien, alhoewel ik het vermoeden heb dat hij ze niet allemaal laat zien en dat ze af en toe uit- en aanknipperen.

Iemand bekend met dit probleem?
                        Hierbij de oplossing voor het probleem dat ik ook heb gehad: alles werkt, maar wat je ook probeert (ook icoontjes van het systeem zelf gebruiken) , de flitspaal icoontjes verschijnen maar niet op het scherm.
                        De oplossing is niets anders dan volledig gebruik te maken van een bestaande POI map, in mijn voorbeeld de aardgas POI’s (deze wordt meestal toch niet gebruikt) en deze volledig aan te passen.
                        Alle stappen die al eerder zijn beschreven moeten worden gevolgd. Nadat in de map “local save” de aangepaste bestandjes zijn geplaatst, wordt het volgende gedaan:
                        1. Zet op je harde schijf een kopie van je navigatie DVD
                        2. Pas het label nummer aan in het TOC bestand met “Kladblok”
                        3. In de map saved/tables/0/ het bestand **.idx de naam wijzigen van het idx bestand in die van het idx bestand met aardgas POI’s: “0085.idx” Kopieer dit bestand vervolgens naar de doelmap en vervang het oude bestand.
                        4. In principe werkt het zo al, alleen verschijnen nu aardgas icoontjes op je scherm. Als je ook de mapnaam en de icoontjes aan wilt passen doe dan ook het volgende.
                        5. Verander de naam van jouw icoontje in de map saved in “GAS_STATION_CNG.png”. Plaats dit icoontje in de doelmap. Bij stap 3 en 5 kun je beste de originele bestandje laten staan en de nieuwe naar de doelmappen kopieren. Als gevraagd wordt “Vervangen Ja/Nee”, op Ja drukken. Je weet dat de namen dan identiek zijn. Als ze niet identiek zijn en de oude bestandjes blijven staan, werkt het niet.
                        6. Om de mapnaam “Aardgastankstations” te wijzigen in bijv. “Flitsers”, open het originele bestand DUT.lsc (dus niet in de map Saved!) met “Kladblok” en ga op zoek (ctrl f) naar de string “TPD-CAT 31001 N Aardgastankstation”. Vervang “Aardgasstation” door “Flitsers” en bewaar de file.
                        7. DVD branden met de beschreven Nero methode, thats all.
                        8. Een update is erg simpel: kopieer alleen het 0085.idx bestand ( wel eerst naam wijzigen) en daarna DVD branden

Comment

Toch vreemd allemaal dat dit bij sommigen niet wil lukken. Ik kan echter zonder veel moeite gelijk welk icoontje gebruiken. Zorg wel voor een redelijk formaat (bvb 16 x 16) en zorg dat het een PNG file is...

Als ik binnenkort wat meer tijd heb, zal ik nog wel eens wat verder experimenteren. Het is trouwens al enkele maanden geleden dat ik mijn POI database heb geupdate en aan het huidige tempo dat ze tegenwoordig flitspalen neerplanten zou ik beter niet te lang meer wachten...

Het enigste probleem dat ik ben tegengekomen is dus het niet lezen van bepaalde geschreven DVD's. Voor de rest heb ik reeds een 8 tal updates gedaan sinds de 'originele' DVD en telkens zonder enig probleem en met exact de methode zoals ik op pagina 1 heb beschreven...

Is er uberhaupt al iemand (buiten mezelf en Chris_147) die er WEL is in geslaagd om een werkende DVD te schrijven met juiste weergave en zelf gekozen icoontje?

Comment

Ik niet

@NeilPryde

Vandaag nog eens geprobeerd een nieuwe dvd te maken.
                            Deze keer bij plaatsen in de RNS direkt gezegd Opslaan ipv Tijdelijk gebruiken
                            Na het overzetten had ik weer geen enkele POI meer op de RNS. Dus de originele worden ook niet meer getoond.
                            Toen ik wou resetten, bleek dat die pinhole rechts boven wel kan ingedrukt worden met een balpen, maar het doet niks EN hetgeen ik ingedrukt heb, blijft u ook dieper zitten???

En ook heel raar, toen ik de oriinele CD_6317 dvd er weer inplaatste, vroeg hij toch om Tijdelijk te gebruiken of op te slaan.
                            Dus hoewel zowel label als CDROM.TOC van een lagere versie zijn (ik had een CD_6319 gemaakt), heeft de RNS toch de oude DVD weer overgeopcieerd. Nu heb ik ook weer de originele POI's...

Volgens mij zijn er dus verschillende soorten RNS in omloop...

Comment

Ik heb hetzelfde versie nummer (6317), had dezelfde problemen en ook ik kon (gelukkig) de originele DVD terugzetten. Ik werk nu aleen nog met "tijdelijk", dit gaat prima. De Philips RW DVD's (4x) kan ik moeiteloos overschrijven en hergebruiken.

Comment

Taal

@NeilPryde en Chris_147

Nog steeds ivm het leeg zijn van de POI's op de RNS na toevoeging van flitsers :

Jullie RNS-510 staat toch niet in het Engels he?

Ik heb namelijk al wat threads gevonden waar ze het over bestand INFO25.PSC hebben.
                                Daarin iets met de DEFAULT taal?

Daar even CTRL-F op "info25" doen

Op ander forums vind ik dan soms weer dat je de datum en tijd van de toegevoegde POI's zou moeten aanpassen?

Pfff.... lastig zeg

Comment

RNS staat in het nederlands, maar de taal van mijn boordcomputer staat wel in het engels.
                                  Maar dat is omdat er geen Nederlands is.

Anders moeten jullie eens kijken welke software en hardware versie jullie hebben?
                                  Kan je in dat menu vinden door SETUP ingedrukt te houden bij het opstarten (dacht ik toch)

Ik heb enkel de instructies van Neil op de eerste pagina gevolgd en met een TDK -R ging dat perfect.

Comment

Succes !!!!

Het is me eindelijk gelukt!
                                    Ik heb via de POI Inspector zowel de DUTCH als de ENGLISH allebei aangepast
                                    Dan alles uit de LocalSave op DVD gezet en bingo..het werkte direkt zelfs met te kiezen voor Tijdelijk op de RNS.
                                    I'm so happy

Moet dus toch iets te zien hebben met de taal raar genoeg.

Nu alleen nog eens zoeken naar een meer complete ASC
                                    Degene van Flitspaal.nl zijn immers alleen de vaste palen, en ik zou graag ook de plaatsen hebben waar ze veel staan langs de autosnelweg.
                                    Als iemand hier nog een likje voor weet, ik zou zeer erkentelijk zijn.
                                    Thx ook aan NeilPryde an Chris_147 voor de hulp en tips

Ik hoop dat er nog mensen geholpen worden door mijn 'vondst'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SwiftChon Bekijk Berichten
                                      Het is me eindelijk gelukt!
                                      Ik heb via de POI Inspector zowel de DUTCH als de ENGLISH allebei aangepast
                                      Dan alles uit de LocalSave op DVD gezet en bingo..het werkte direkt zelfs met te kiezen voor Tijdelijk op de RNS.
                                      I'm so happy

Moet dus toch iets te zien hebben met de taal raar genoeg.

Nu alleen nog eens zoeken naar een meer complete ASC
                                      Degene van Flitspaal.nl zijn immers alleen de vaste palen, en ik zou graag ook de plaatsen hebben waar ze veel staan langs de autosnelweg.
                                      Als iemand hier nog een likje voor weet, ik zou zeer erkentelijk zijn.
                                      Thx ook aan NeilPryde an Chris_147 voor de hulp en tips

Ik hoop dat er nog mensen geholpen worden door mijn 'vondst'
                                      Ben erg blij voor je , maar kun je mij exact vertellen wat je gedaan hebt. Ik heb denk ik alles al geprobeerd heb, maar het lukt nog steeds niet. Navigeren naar een flits gaat wel: zien is nog steeds niet mogelijk.
                                      Verder een mooi apparaat
                                      Groet,
                                      Henk

Comment

@rietb219
                                        Henk,

Ik had gewoon het fenomeen dat ik geen enkele POi meer te zien kreeg op mijn RNS-510.
                                        Bij jou werkt dat blijkbaar wel, maar je ziet je Icoontjes niet op je GPS
                                        Da's een ander verhaal nog vrees ik.

Kijk hier eens, daar had iemand hetzelfde voor en dat had dan toch te zien met het soort icootnjes : http://vwnavi.com/forums/showthread.php?t=7358&page=16

Veel succes
                                        Chris

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rietb219 Bekijk Berichten
                                          Ben erg blij voor je , maar kun je mij exact vertellen wat je gedaan hebt. Ik heb denk ik alles al geprobeerd heb, maar het lukt nog steeds niet. Navigeren naar een flits gaat wel: zien is nog steeds niet mogelijk.
                                          Verder een mooi apparaat
                                          Groet,
                                          Henk
                                          Beste Henk, Ik heb een paar dagen geleden beschreven hoe je dit op kunt lossen (door bijv. de Aardgasmap te gebruiken). Erg simpel en als je genoegen neemt met aardgasicoontjes voor je flisters, is het maar 1 extra handeling.

Comment

Working...
                                          X