Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW RNS 510 GPS Touchscreen - FLITS CAMERA's toevoegen !!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hey Chris

Ik heb exact dezelfde problemen; mijn HDD blijft meestal hangen, DVD wordt niet herkend (blijft staan op CD/DVD wordt geladen). POI's staan uit.

Ben bij de garage geweest en ze weten het niet (uiteraard niet verteld van de " illegale" DVD) en waarschijnlijk krijg ik nu een nieuwe RNS 510 (en hopelijk een DVD V4)

Gr
    Jeroen

Comment

• Ben eventjes niet meer op het forum geweest wegens te druk. Blijkbaar zijn er toch nog altijd veel problemen met die POI's toevoegen.

Kunnen jullie eens zien welke unit en firmware jullie hebben?

Ik heb een A unit met HW versie H04 en SW versie (firmware) 1020. De nieuwste firmware is nu de 2660 reeks. Echter nog geen tijd gehad om dit te updaten. Wel enkele leuke nieuwtjes bij de nieuwste firmware (voice command, klok op rns wanneer die uit staat, climatronic bedienen via touchscreen, foto's toevoegen aan je opgeslagen bestemmingen, etc...) Meer te vinden via google. Ik laat wel iets weten wanneer ik die update heb volbracht.

Ik heb nu zonder problemen V4 op mijn RNS510 gekopieerd met POI's. Ik heb dezelfde manier gebruikt als bij de V3 (dus ook categorie 9000 gebruikt en dus geen 45000).

Ik heb de DVD op PC gekopieerd en wat je nu nog moet doen is de file DUT_EXT.LSC uit tpd\ntcWeu_eu_20081110\DUT kopieren naar de directory tpd\ntcWeu_eu_20081110 en herbenoemen naar LSC_EXTENSION.LSC. Indien je dit niet doet, zul je een foutmelding krijgen van je POI inspector 2.5. Ik heb dat ook maar gevonden door de DVD V3 te vergelijken met de DVD V4 en gezien dat die LSC_EXTENSION niet bestond in V4.

De rest van de werkwijze is identiek als beschreven op pag 1-2. Alleen moet je achteraf de LSC_EXTENSION die in je LOCALSAVE directory staat herbenoemen naar DUT_EXT.LSC en kopieren in tpd\ntcWeu_eu_20081110\DUT. De LSC_EXTENSION.LSC uit tpd\ntcWeu_eu_20081110 mag nu worden verwijderd.

Tip: Voor je begint met POI Inspector, moet je maken dat je LOCALSAVE directory LEEG is !!

Ik heb ook enkele malen mijn RNS moeten resetten alvorens hij begon te kopieren. Hij herkende de DVD direct maar ik toen ik moest kiezen tussen EJECT en VERDER bleef hij eerst hangen op het scherm 'EVEN WACHTEN AUB...' De 3de keer heeft hij netjes alles gekopieerd en nu werkt zelfs mijn TMS functie terug in België

De DVD is terug geschreven met NERO burning ROM en is terug gebrand met een Philips DVD+RW 1-4x speed en geschreven aan 2.4 x speed. Ik heb die moeten schrijven op de laptop van mijn vrouw (win XP) omdat mijn vista laptop enkel Roxio heeft en dit nogmaals mislukt was...

Weet ook V4 de kaarten zijn van november 2008 terwijl je reeds kaarten van zomer 2009 kunt weergeven op je RNS510. Daarvoor moet je de BMW DVD zien te bemachtigen die identiek dezelfde kaarten gebruikt (Werkwijze, zie bvb http://www.gpsunderground.com/forums...2009-2&page=10)

Waarom heb ik dit niet gedaan? Wel met de BMW kaarten krijg je geen rijstrookaanduiding en ik vind dat soms toch erg handig. Zeker op snelwegen met meerdere afritten op 1 knooppunt. Maar als je dit niet stoort, kun je dus reeds actuelere data gebruiken dan Q4 2008.

En nu ik toch bezig ben hier, misschien wel leuk om te weten dat je nu ook je DVD's kunt afspelen terwijl de auto beweegt zonder extra hardware. Uiteraard is dat enkel bedoeld om je medepassagiers te kunnen laten genieten

Normaal zeggen ze dat dit enkel werkt bij de laatste firmware, maar bij mij werkt het perfect met de SW1020 versie:

- Speel je DVD af terwijl je stilstaat
      - Ga nu rjiden tot hij blokkeert (audio gaat normaal gezien verder)
      - Doe nu een full stop
      - Druk op de 'i' in de rechterbovenhoek direct gevolgd door de 'TONE' knop. Je hoort een bevestigingsgeluidje en je beeld blijft eventjes stil staan
      - Ga nu lekker cruisen terwijl je DVD (of TV) gewoon verder blijft spelen
      - Je kan terwijl je navigatie gebruiken en de voice commands komen er ook nog gewoon door. De visuele route moet je dan wel volgen op je MFD. Indien je je navigatie wilt gebruiken, moet je dit wel instellen vooraleer je de 'trick' doet. Telkemale je iets selecteert op je RNS, gaat je video terug in standby en moet je dus wel telkens opnieuw die trick uitvoeren.

Ik zou ook willen upgraden naar de nieuwste firmware, maar ben nog een beetje op zoek naar how-to-do-it. Want die laatste firmware is denk ik enkel voor een B-unit. Wel kun je via een bepaalde firmware versie je unit 'veranderen' in een B-unit. Ik zoek het wel even uit en post het hier wel.
      Last edited by neilpryde; 09/10/2009, 22:30.
      2008 VW Passat Variant Highline 2.0 TDI Common Rail (100kw) DSG

RNS 510 GPS Touchscreen - How to add POI's !!

Comment

• Laatste POI inspector is versie 3.51. Speciaal voor de V4 kaarten (of V5 East Europe). Naar het schijnt kun je zelfs rechtstreeks je ISO file branden en is de TMC problematiek opgelost. Echter nog niet geprobeerd. Ik ga nu eerst mijn firmware upgraden. Ik laat wel iets weten als het is gelukt.

Comment

• Ik zat al te wachten tot wanneer je dat ging proberen

Had zelf ook al gezien dat er een nieuwe firmware uit is, maar toch nog maar even afwachten.
          Kennelijk kan hij bij MP3 met VBR niet meer zeggen hoe lang het liedje is, vind ik toch wel spijtig.
          En er was nog iets anders waardoor ik besloot om toch nog maar even af te wachten

i + TONE om films te kunnen afspelen, tof!
          Ik had al wel gemerkt dat als je een DVD met muziek erin stopt en je start hem voordat je begint te rijden, hij de muziek wel gewoon afspeelt, da's geen probleen.

Heb ook eens een image van die BMW DVD gedownload, stond bij dat hij voor RNS 510 was, maar deed niets in de auto. Misschien toch ook eens verscheidene keren resetten. (ik heb slechts 1x geprobeerd.)

Comment

• firmware 2660

Ik heb de nieuwe firmware 2660 al een paar weken draaien en ik moet zeggen zonder problemen. De dvd afspeelmogelijkheid is prima. Je kan alleen voor en achteruit spoelen en verder kan je niets doen. Van te voren dus volume instellen en de verkeersinfo uitzetten.
            De nieuwe poi inspector werkt ook prima, maar ik blijf problemen met de icoontjes op de display hebben .
            Vervangen van de aardgasgroep gaat wel, maar meerdere poi toevoegen gaat dan niet meer.
            Op de display de airco bedienen is me ook nog niet gelukt. Is misschien alleen mogelijk in de nieuwe serie golf.
            Groet en veilige kilometers
            Last edited by ; 11/10/2009, 11:56.

Comment

• Ik zal morgen de firmware update doen. Ik ga voor het zekerste eerst een update doen naar de 1100 versie en daarna de 2660 versie. Had ergens gelezen dat dit de beste manier was als je nog de 'oude' 1000 versie had. Misschien overbodig, maar ik neem toch het zekerste voor het onzekere. Ik ben morgen standby in Brussel, dus nu maar hopen dat ze me niet opbellen, want anders moet ik mijn auto en RNS510 alleen laten terwijl update misschien nog niet gedaan is. Weet iemand of de RNS510 na de update vanzelf terug in OFF mode gaat? Waarschijnlijk wel.

Ik laat wel iets weten !!

Comment

• Zojuist de 2 firmware updates gedaan. Alles goed verlopen, echter was ik na de eerste update (1100 versie) wel al mijn data op de HD kwijt (dus alle mp3's en alle navigatie incl opgeslagen doelen).

Ben nu voor de moment navigatie terug aan het zetten en zal dan eens zien naar de nieuwe features. Ik moest toch ooit eens mijn mp3's terug ordenen, dus dat verlies is niet zo erg. Minder leuk is dat ik heel wat opgeslagen bestemmingen had en die in nu mondjesmaat opnieuw zal moeten ingeven. Ik laat wel iets weten als het buiten dit de moeite loont om up te graden.

Hieronder kun je heel wat info vinden:

Vergeet niet die ene file te editten als je zonder vagcom toch nog in je setup wilt geraken (om bvb een downgrade te doen, etc), zie http://www.my-gti.com/1200

DVD+RW geschreven op zelfde manier als de navigatie DVD's

Comment

• Toch even melden dat ik toch al mijn opgeslagen navigatiebestemmingen heb kunnen terugroepen.

Na de eerste firmware was idd de HD leeg, dus geen mp3's en geen navigatiekaarten. Daarom dacht ik dus ook dat al mijn opgeslagen bestemmingen ook foetsjie waren. Leuk was de verrassing toen ik na het kopieren van V4 West Europe zag dat al mijn instellingen bewaard waren gebleven. Ook de instellingen ivm volume, equaliser, etc bljiven bewaard.

Dus als je je muziek die je op je RNS hebt staan gemakkelijk terug kan kopieren (bvb itunes playlists), dan zou ik de firmware zeker niet afraden.

Hieronder de belangrijkste wijzigingen die ik heb aangetroffen:

- een mooie visuele voorstelling van het interieur waar je met een kruisje kunt aangeven waar de audio moet worden waargenomen (ipv 2 balkjes links/rechts en voor/achter)

- veel snellere reactietijd !! Als je nu van radiozender verandert, dan heb je de nieuwe direct beet.

- veel meer volume-instelmogelijkheden (ook inschakelvolume)

- nu kun je kiezen om de vooraf ingestelde voorkeurszenders 1-6, 7-12, 13-18,19-24 weer te geven (met vorige firmware moest je op GEHEUGEN duwen en dan naar beneden scrollen om bvb naar zender 13 te gaan)

- ik kan nu al mijn DVD's op 16:9 formaat afspelen (dus volledig scherm) en ook de trick met de 'i' + tone blijt werken

- heel handig is dat je nu je scherm kunt uitzetten (in alle menu's aanwezig onder 'extra'). Dat stoorde me soms wel 's nachts. Je krijgt nu enkel een lijntje onderaan met de gekozen zender, cd, mp3,etc. Volume kun je wijzigen met scherm uit. Door simpele aanraking van de touchscreen floept het scherm weer aan.

- volumeveranderingen worden nu mooi weergegeven in een tijdelijke balk onderaan je scherm

- bij de navigatie krijg je nu ook de toegelaten snelheid (alhoewel dat bij mij altijd klopte !!! opletten dus)

- nog bij de navigatie kun je nu je route 'tracken' zodat je de volgende keer identiek dezelde route kan rijden

- je kan ook navigeren naar een gps coordinaat op je SD kaartje

- je kan ook foto's toevoegen aan je bestemmingen die dan worden weergegeven op je scherm

- vanaf nu kun je SD kaartjes gebruiken tot 32GB (ipv 2 of 4 gb vroeger) !!!

- als je je RNS afzet, krijg je een klok in het midden van het scherm (GPS tijd)

- setup kun je nu veel gemakkelijker benaderen door op SETUP te blijven duwen (eerst kom je in de gewone setup, daarna in FM/AM en als je nog langer blijft duwen kom je in de system setup terecht waar je echt vanalles kunt veranderen en aflezen (bvb 5 verschillende temperaturen !!)

- je zou ook de climacontrol moeten kunnen regelen via het scherm, maar dat lukt bij mij niet. Waarschijnlijk is dit enkel bij de nieuwste wagens (maar die konden dat toen met de vorige firmware ook al, dus ik weet niet wie daar nu mee geholpen is???)

- ook kun je nu je rns510 bedienen via voice-control indien je microfoon hebt ingebouwd (en ik had ergens gelezen dat de mic van de telefoonvoorbereiding niet werkt voor deze functie). Aangezien ik dat niet ga gebruiken en volgens mij niet feilloos werkt, ga ik dat niet installeren.

Dat is zowat alles die nu zo direct uit het hoofd in me opkomt. Daarnaast zijn er nog wat extra setupmogelijkheden. Vooral de reactiesnelheid, de nieuwe balance regelaar, het kunnen uitzetten van het scherm en de 16:9 instelling voor de DVD is voor mij de belangrijkste reden om de firmware te installeren.

Veel succes !!

EDIT: Mijn TMC werkt weeral niet meer, maar dat deed hij ook al niet meer voor de firmware update. Hij heeft toch 1 dag gewerkt na de V4 update. Ik ga de V4 eens herschrijven via de nieuwe POI inspector (ik had de mijne via de vorige geschreven). Ik laat wel iets weten als de TMC dan wel blijft werken.

EDIT2: Ik had eerst een A unit. Na de 1100 firmware een B unit en na de 2660 version een C unit :-)
                  Last edited by neilpryde; 13/10/2009, 23:15.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door neilpryde Bekijk Berichten
                    - veel snellere reactietijd !! Als je nu van radiozender verandert, dan heb je de nieuwe direct beet.
                    - volumeveranderingen worden nu mooi weergegeven in een tijdelijke balk onderaan je scherm
                    - bij de navigatie krijg je nu ook de toegelaten snelheid (alhoewel dat bij mij altijd klopte !!! opletten dus)
                    - nog bij de navigatie kun je nu je route 'tracken' zodat je de volgende keer identiek dezelde route kan rijden
                    - je kan ook navigeren naar een gps coordinaat op je SD kaartje
                    - je kan ook foto's toevoegen aan je bestemmingen die dan worden weergegeven op je scherm
                    Een paar vragen:
                    - was de reactie tijd eerst dan zo lang? Is mij nooit opgevallen.
                    - volumeveranderingen: dus geen pop-up meer over je scherm? Want daar werd ik gek van. Gaat wel direct weg als je eens op het scherm tikt, maar toch...
                    - toegelaten snelheid? Enkel bij navigatie? En ik neem aan dat je bedoelt dat dat bij jou NIET altijd klopte? Da's wel cool en handig.
                    - tracken: kan je die dan ook terug kopieren naar SD kaart? Ik dacht namelijk dat je op http://vwlabs.com/ een applicatie kan downloaden waarmee je POI of bestemmingen op je SD kaart kan zetten en met de nieuwe firmware kan je SD kaart uitlezen.
                    - foto's van je bestemmingen? Hoe werkt dat juist? Wat zie je dan op je scherm?

Ik denk dat ik me toch ook maar eens aan de firmware update ga wagen.
                    Hoe lang duurde dat ongeveer?
                    Heb je de DVD's nog liggen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                      Een paar vragen:
                      - was de reactie tijd eerst dan zo lang? Is mij nooit opgevallen.
                      - volumeveranderingen: dus geen pop-up meer over je scherm? Want daar werd ik gek van. Gaat wel direct weg als je eens op het scherm tikt, maar toch...
                      - toegelaten snelheid? Enkel bij navigatie? En ik neem aan dat je bedoelt dat dat bij jou NIET altijd klopte? Da's wel cool en handig.
                      - tracken: kan je die dan ook terug kopieren naar SD kaart? Ik dacht namelijk dat je op http://vwlabs.com/ een applicatie kan downloaden waarmee je POI of bestemmingen op je SD kaart kan zetten en met de nieuwe firmware kan je SD kaart uitlezen.
                      - foto's van je bestemmingen? Hoe werkt dat juist? Wat zie je dan op je scherm?

Ik denk dat ik me toch ook maar eens aan de firmware update ga wagen.
                      Hoe lang duurde dat ongeveer?
                      Heb je de DVD's nog liggen?
                      De reactietijd is toch een stuk sneller geworden, dat zul je wel merken. De volume pop-up is er niet meer, je krijgt nu een balkje onderaan je scherm als je aan je volume-knop draait. Toegelaten snelheid wordt ook weergegeven in MAP-status (dus ook als niet aan het navigeren bent) en ben idd het woordje NIET vergeten.

Ivm die foto's: Ik hebt het volgende daaromtrent gevonden (maar nog geen tijd gehad om te proberen) => zie ook below (linkje how to do it)):

MERIAN scout route guides (ReiseGuides) for the RNS 510 can also be accessed under www.volkswagen.merianscout.de. These route guides provide information and tips on tourist attractions, restaurants, hotels and other interesting places with photos. Additionally, it is also possible to listen to interesting sound clips on selected tourist attractions. The MERIAN scout route guides are available for a large number of regions and cities in Germany and Europe. Operating it is really simple: before the journey, the customer has to load the files from the internet on an SD card and transfer them to the RNS 510. Here, the MERIAN scout route guide pictures can be selected and the stored information can be accessed.
                      Apart from this, the RNS 510 also has the function “Picture Navigation”. With this function, it is possible to attach one’s own pictures to the respective addresses or geographical data. On saving these on an SD card and transferring them to the RNS 510, these pictures are displayed and selected and the routes are calculated. (bron: http://www.my-gti.com/1640/volkswage...8-announcement)

DVD's zijn al terug gewist om een nieuwe V4 (met TMC) te proberen. Zit bijna door mijn voorraad van die philips DVD+RW en omdat met deze reeks nog nooit problemen heb gehad ism mijn rns510 spaar ik ze liever

Dat tracken zoek ik nog eens uit voor je.

Firmware 1100: http://www.my-gti.com/497/volkswagen...o-version-1100 (duurt 50 min op batterij, geen contact maken !!)

Firmware 2660: http://www.my-gti.com/1198/volkswage...2664-2666-2668 (duurt 50 min op batterij, geen contact maken !!)

File herschrijven om in je setup-menu te geraken zonder vagcom: http://www.my-gti.com/1200

Foto - navigatie: http://www.cameluk.co.cc/Picnavi.htm

Voice control mic installeren: http://www.my-gti.com/1234/volkswage...-voice-control

Als je batterij telkens ontlaad doordat de fan van je rns blijft draaien (niet zo bij mij): http://www.my-gti.com/1101

Nieuwe POI-inspector : http://vwnavi.com/forums/showthread.php?t=10041&page=13

Voor degene die de allernieuwste kaarten wil (BMW kaarten gebruiken op je RNS): http://www.r32oc.com/car-entertainme...ps-rns510.html
                      Last edited by neilpryde; 20/10/2009, 12:24.

Comment

• Bedankt voor het overzichtje!

Kan jij nu wel je DVD's wissen, herschrijven en terug gebruiken?
                        Ik dacht dat het altijd 'maagdelijke' DVD's moesten zijn...

Heb je nu ook een waarschuwing als je bestemming wil ingeven terwijl je aan het rijden bent?

Comment

• Mijn firmware heb ik allebei op gewiste DVD's geschreven zonder problemen.

Die waarschuwing krijg ik dus niet

Comment

• Damn!

Upgrade naar 1100 ging perfect

Upgrade naar 2660 niet
                            Fragment error of zoiets bij HOST op 87%
                            Als ik wil downgraden naar 1100 krijg ik ook een fragment error bij HOST, maar dan op 25% of zoiets. Met dezelfde CD waarmee het eerst wel lukte!

Nu zit ik wel een beetje met de handen in het haar...

EDIT: blijkt dat die 2660 nog geen officiele versie is. Het is nog maar een beta. De echte komt uit in week 45.
                            Had ik dat geweten.
                            Last edited by Chris_147; 23/10/2009, 19:39.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door neilpryde Bekijk Berichten
                              Mijn TMC werkt weeral niet meer, maar dat deed hij ook al niet meer voor de firmware update. Hij heeft toch 1 dag gewerkt na de V4 update. Ik ga de V4 eens herschrijven via de nieuwe POI inspector (ik had de mijne via de vorige geschreven). Ik laat wel iets weten als de TMC dan wel blijft werken.
                              Ergens gelezen dat dit zou helpen:

Solution:

-Put map-DVD back in Columbus.
                              -Because this is already loaded it should do nothing
                              -Reset with '<' + '>' + 'i' while DVD is still loaded.
                              -Software now runs from DVD. After several minutes you should see TMC info.
                              -Remove DVD and reset again '<' + '>' +'i'

Comment

• Shit Chris... dat is ellende. En nu?? Werkt je RNS niet meer???
                                Ik wil het ook doen, maar wacht wel ff.....
                                Ben benieuwd of er meer mensen zijn met deze problemen, lijkt er op dat we beter maar ff kunnen wachten met de 2600-versie.

Comment

• Hij toont het VW logo en dan komen er bovenaan en onderaan rode balken die zeggen dat ik een SW Load CD erin moet steken.
                                  Ik kan dan wel een firmware beginnen installeren, maar zowel 904, 1100 en 2600 falen op HOST met error code 185 en daarna "FILE FRAGMENT READ" of "FRAGMENT FILE READ".

Comment

• Chris,

Toen je zei dat hij bleef steken op 87% meende ik mij te herinneren daar iets van te hebben gelezen en uiteindelijk terug gevonden in mijn favorieten. Moet je zeker eens proberen:

en
                                    Post 43896 - Website dedicated to VW, Audi, Seat, Skoda, Lamborghini Satellite Navigation Systems

en
                                    Try reboot with: setup+eject+i to force the SWL load screen... if that doesn't work, go into the Testmode (hidden menu), then System & Enable SW downgrade... put the disc in & when you get the downgrade error screen, then reboot with: setup+eject+i

Hopelijk (ben er bijna zeker van) lukt het hierna wel !!!

Ik heb wel mijn DVD's op de laagst mogelijke snelheid geschreven.

Hier kun je wat screenshots zien van de nieuwigheden:

Ik heb tot nu toe geen problemen met de nieuwe firmware. Wel heb ik reeds 1 maal gehad dat mijn GPS dacht dat ik ergens in Duitsland zat (op 650 km van mijn thuis). Dat was toen ik de NAV aan had gezet in de garage (waar hij geen ontvangst had). Ik reed dan ook off-road in het begin. De RNS terug afzetten en terug opzetten en alles was terug in orde. Heb ook gelezen dat ik niet de enigste ben met dat 'probleempje'. En iedereen start op diezelfde positie in Duitsland (VW fabriek misschien ;-) )? Ik weet ook niet of dat ligt aan de firmware of aan V4 Europe West.
                                    Last edited by neilpryde; 24/10/2009, 22:18.

Comment

Ergens gelezen dat dit zou helpen:

Solution:

-Put map-DVD back in Columbus.
                                      -Because this is already loaded it should do nothing
                                      -Reset with '<' + '>' + 'i' while DVD is still loaded.
                                      -Software now runs from DVD. After several minutes you should see TMC info.
                                      -Remove DVD and reset again '<' + '>' +'i'
                                      Zal ik eens proberen !!

Comment

• Merci,

die eerste link had ik ook al gevonden, maar lukte me niet.
                                        Heb ik al geprobeerd met 2660, 1100 en 904, maar no go.

Ik heb ook niet bij 87% totaal een fout, maar bij HOST 87% (met 2660)
                                        Met 1100 heb ik bij HOST 38% of zo een fout (ERROR 185 komt er dan in die progress bar)
                                        En met 904 nog wat vroeger.

Ik vrees dat hij een bestand op de RNS niet kan lezen of overschrijven of zo.

Eigenlijk heb ik op 1 of andere manier dat rebooten met setup+eject+i al een keer of 20 gedaan.
                                        Morgen eens naar de garage rijden denk ik, wagen is toch nog onder garantie.
                                        Of zou ik best wachten tot de 2660 officieel uit is?
                                        Anders krijg ik waarschijnlijk slechts de 1100 en dan ga ik toch niet meer zelf durven upgraden

Comment

Merci,

die eerste link had ik ook al gevonden, maar lukte me niet.
                                          Heb ik al geprobeerd met 2660, 1100 en 904, maar no go.

Ik heb ook niet bij 87% totaal een fout, maar bij HOST 87% (met 2660)
                                          Met 1100 heb ik bij HOST 38% of zo een fout (ERROR 185 komt er dan in die progress bar)
                                          En met 904 nog wat vroeger.

Ik vrees dat hij een bestand op de RNS niet kan lezen of overschrijven of zo.

Eigenlijk heb ik op 1 of andere manier dat rebooten met setup+eject+i al een keer of 20 gedaan.
                                          Morgen eens naar de garage rijden denk ik, wagen is toch nog onder garantie.
                                          Of zou ik best wachten tot de 2660 officieel uit is?
                                          Anders krijg ik waarschijnlijk slechts de 1100 en dan ga ik toch niet meer zelf durven upgraden
                                          Je hebt PB!

Comment

Working...
                                          X