Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Heeft iemand POI inspector 3.5 voor me?
Of een complete map met europeese flitsers?
Goeie dag,
Als eerste zal ik mezelf even voorstellen, ik ben Alexander en dit is mijn eerste reactie op dit forum. Sinds begin dit jaar (2010) ben ik de trotse bezitter (leaseauto) van een Golf6 met een RNS510 navigatiesysteem.
Gisteren is het me gelukt om, mede dankzij dit forum en dit topic, de flitspalen te integreren in het systeem. Eerlijk is eerlijk, met bloed, zweet en tranen! maar het resultaat is er. De meeste informatie die je hier leest is wat verouderd en gebaseerd op oudere kaarten (ik heb V6! Na veel op internet te hebben rondgeken kwam ik tot de conclusie dat je in ieder geval het programma POI Inspect0r nodig hebt van de maker "rds76". De meest recente versie is op dit momend van schrijven 4.1 en kun je via de officiele site downloaden. Zie link: http://poinspect0r.blogspot.com/
Buiten dit programma heb je alleen een flitspaalbestand nodig die ik persoonlijk van http://flitspaal.nl/ vandaan heb gehaald. Uiteraard zijn er op meerdere plekken op internet deze bestanden te downloaden. Ik heb de ".asc" bestanden gebruikt maar dit programma kan er tegenwoordig meer aan en er is momenteel een poll aan de gang of ze ook "OV2" van TomTom zullen gaan integreren.
Daarnaast heb je nog 1 of meerdere pictogrammen nodig (zie eerder dit forum).
Voor de rest is het erg eenvoudig met de laatste versie, het programma doet de rest!!!
Kleine kanttekening hierbij, om van alle functies die het programma geeft gebruik te kunnen maken dien je wel een bedrag van minimaal € 9,00 te "doneren". Dit heb ik via PayPal gedaan. Ik had niet zo'n rekening maar die heb ik speciaal hiervoor geopend, kost niks, en waarschijnlijk gebruik ik het hierna ook nooit meer. Uiteraard heb ik me helemaal suf gezocht naar een "gratis" exemplaar (ben Hollander) maar niet kunnen vinden. Uiteindelijk was ik van mening dat als je een RNS510 in je auto hebt, dan kun je ook die € 9,00 wel missen.
Tot slot...Zoals gezegd heb ik veel gehad aan de informatie die op internet staat en ben bereid anderen hierin ook bij te staan. wanneer je vragen hebt of het wil niet lukken hoor ik het graag.
Kan er iemand mij aub helpen ?
Wij hebben een RNS 510 Radio sinds 2 dagen in onze wagen zitten .
Mijn vriend plaatsten er gisteren een DVD in ( Avatar ) , om hem te testen .
Nu wilden we dezelfde avond nog een CD luisteren terwijl we ergens heen reden , maar elke keer kwam op het scherm : SAFE DRIVING ! .
We hebben al van alles geprobeert , maar krijgen het niet van het scherm af ..
Heeft iemand van jullie dit ook al eens voorgehad ? Of weet misschien een van jullie wat ik er aan kan doen ?
Alvast bedankt .
Groetjes .
Kan er iemand mij aub helpen ?
Wij hebben een RNS 510 Radio sinds 2 dagen in onze wagen zitten .
Mijn vriend plaatsten er gisteren een DVD in ( Avatar ) , om hem te testen .
Nu wilden we dezelfde avond nog een CD luisteren terwijl we ergens heen reden , maar elke keer kwam op het scherm : SAFE DRIVING ! .
We hebben al van alles geprobeert , maar krijgen het niet van het scherm af ..
Heeft iemand van jullie dit ook al eens voorgehad ? Of weet misschien een van jullie wat ik er aan kan doen ?
Alvast bedankt .
Groetjes .
Ik vermoed dat dit komt doordat hij nog steeds de dvd wil afspelen maar dit gaat niet doordat het simpelweg enkel werkt bij stilstand. Heb je de dvd er al uitgehaald en eens op radio gezet? (vermoedelijk wel maar toch maar even checken. Een DVD kan enkel in stilstand afgespeeld worden. Dus ik denk dat ie een eventuele DVD met liedjes ook enkel afspeelt in stilstand. Waarschijnlijk heb je hier niks aan maar ik heb toch men best gedaan
Comment