Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb op de site van Heinz gezien dat ze een 1,9 TDI 105 kunnen chippen tot 140pk en 320Nm. Maar euh... stond de Golf IV TDI 150 niet bekend als de meest onbetrouwbare TDI ooit? Wat gaat dit met de betrouwbaarheid van mijn motor doen? Iemand? Bruno?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nfonteijn
      Ik heb op de site van Heinz gezien dat ze een 1,9 TDI 105 kunnen chippen tot 140pk en 320Nm. Maar euh... stond de Golf IV TDI 150 niet bekend als de meest onbetrouwbare TDI ooit? Wat gaat dit met de betrouwbaarheid van mijn motor doen? Iemand? Bruno?
      Heb maar één advies te geven, ga even langs, laat er het programma opzetten en je zal zelf snel overtuigd zijn .. ;-)

greets

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nas
        Heb maar één advies te geven, ga even langs, laat er het programma opzetten en je zal zelf snel overtuigd zijn .. ;-)

greets
        Overtuigd raken is het probleem niet . Ik herinner me nog de verhalen van TDI 150-rijders die hun motor heel voorzichtig warm moesten rijden voordat ze eens konden optrekken, anders direct boem-patat... stukken. Ik trek nu ook niet op met een koude motor maar toch.

Comment

• Als die na 1 maal met koude motor optrekken hun motor al stuk rijden dan zal dan ook wel gebeuren met warme motor...
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Alle 1.9 TDI zijn veel gevoeliger dan de meeste andere motoren voor ruwe behandeling. Chippen maakt de marge nog wat kleiner, so you do the maths.

Al zullen er wel piepers zijn met positieve ervaringen, no doubt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
              Alle 1.9 TDI zijn veel gevoeliger dan de meeste andere motoren voor ruwe behandeling. Chippen maakt de marge nog wat kleiner, so you do the maths.

zijn niet alle moderne motoren gevoeliger?? maar moet je daarom zo laagdunkend (lees: Piepers) doen over je mede forumbezoekers / autoliefhebbers?

greets

Nas
              Last edited by ; 08/02/2005, 15:52.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nas
                Dat je negatief staat tov tuning is jouw goed recht
                Als ik me niet vergis, ging gTa zijn BABS'je ook een opkietelbeurt geven

Comment

• Eén ... met piepers bedoelde ik niks verkeerd, ik schudde gewoon wat ik dacht een hip woordje te zijn uit m'n mouw.

Twéé ... binnenkort onderwerp ik m'n 320d zélf aan een Heinz-kuur, dus wat zit je nou te bazelen over anti ?

Drie ... dat van die 1.9 TDI, dat is de pure waarheid en niks dan de waarheid : 1. ze zijn héél teer, 2. er zullen zeker mensen zijn die tevreden zijn van hun gechipte 1.9, maar 3. het aantal totaal ontevreden mensen over de gechipte 1.9 TDI is véle malen groter omdat ze snel stuk durven gaan. Eigen ervaring, ervaring uit naaste omgeving, en véél leesvoer erover.

It's a fact, joh, sad bu true.

p.s.: Wat betekent "piepers" nóg dan, naast de A.N.-betekenis 'aardappelen' ? Ik liet 't uit m'n vingers rollen als een verbastering van people -> piepel -> piepers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                    Als ik me niet vergis, ging gTa zijn BABS'je ook een opkietelbeurt geven

Had het ook te laat gezien, heb mijn post juist ook veranderd..

met een vraag die relevanter is denk ik.

nas

Comment

Eén ... met piepers bedoelde ik niks verkeerd, ik schudde gewoon wat ik dacht een hip woordje te zijn uit m'n mouw.

Twéé ... binnenkort onderwerp ik m'n 320d zélf aan een Heinz-kuur, dus wat zit je nou te bazelen over anti ?

Drie ... dat van die 1.9 TDI, dat is de pure waarheid en niks dan de waarheid : 1. ze zijn héél teer, 2. er zullen zeker mensen zijn die tevreden zijn van hun gechipte 1.9, maar 3. het aantal totaal ontevreden mensen over de gechipte 1.9 TDI is véle malen groter omdat ze snel stuk durven gaan. Eigen ervaring, ervaring uit naaste omgeving, en véél leesvoer erover.

It's a fact, joh, sad bu true.

p.s.: Wat betekent "piepers" nóg dan, naast de A.N.-betekenis 'aardappelen' ? Ik liet 't uit m'n vingers rollen als een verbastering van people -> piepel -> piepers.
                      LOL piepers betekent hier eerder zo van jonkies die niet weten waarover ze spreken, of maw een jong kuiken

mijn eigen ervaring met de 1.9 tdi (heb een 85kw versie gehad en de 130 pk versie) is enkel maar positief hoewel ik deze wagens elke keer weer zwaar op de proef gesteld heb. De eerste had wel wat probs met de LMM maar das een gekende kwaal.

greets ;-)

nas

Comment

• Voila, je bevestigt m'n stelling dat velen wél tevreden waren van hun 1.9 TDI. Maar chippen was een bijwijlen zeer hachelijke onderneming met die motoren, zéker met powerboxjes. Het aantal gesmolten zuigers dat VW en Audi binnenkreeg, is oveweldigend.

Alle moderne diesels gevoeliger ? Nou, ik weet 't niet, hoor. Hangt eerder af van de motor waarvan je vertrekt. Een E39 525d met 163 pk naar ietwat van een 190 chippen zal in ieder geval véél veiliger zijn dan een 136 pk 320d naar 175 chippen. Een C 30 CDI AMG chippen geeft nagenoeg in 100% van de gevallen zware troubles (de niet-gechipte standaardversies gaan al in héél veel gevallen voortijdig naar de haaien), maar een nieuwere 320 CDI wat opkietelen lijkt me dan weer wel beter te doen. Enzoverder.

Wat die piepers betreft : i didn't know. Excuse me. ;-)

Comment

• Zou de 2.0TDI dan minder gevoelig zijn aan chiptuning dan de 1.9TDI? Ik dacht dat de verschillen tussen deze 2 motoren niet zo groot waren?
                          In elk geval, binnen dit en 2 weken mag ik mijn fonkelnieuw karretje afhalen met die 1.9TDI en ik denk dat de kans héél groot is dat ik Heinz een bezoekje ga brengen. Allé, moest het vermogen toch tegenslagen na de inrijperiode.

P.S. Moet je na een krachtkuur de verzekering hierover inlichten, of doen de meeste dit niet?

Comment

Alle 1.9 TDI zijn veel gevoeliger dan de meeste andere motoren voor ruwe behandeling. Chippen maakt de marge nog wat kleiner, so you do the maths.

Dan blijf ik er wel af, er pruttelt nu al iets bij het hernemen ...

Hehe, ik had het eerst ook begrepen zoals Nas maarja... Die van de Vloanders éh hast

Comment

• Wuh zimmuh wiedr nie vwo nietn boeruhzeuns, nji ! (was dus niet zo bedoeld van die aardappelen, nogmaals excuus gevraagd)

Of de 2.0 TDI beter een chipkuur verdraagt weet ik niet ... wat ik wél weet is dat de tuning-maatregelen de dag van vandaag wel al wat gezonder zijn (niet meer van die rotboxjes).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nfonteijn
                                Ik heb op de site van Heinz gezien dat ze een 1,9 TDI 105 kunnen chippen tot 140pk en 320Nm. Maar euh... stond de Golf IV TDI 150 niet bekend als de meest onbetrouwbare TDI ooit? Wat gaat dit met de betrouwbaarheid van mijn motor doen? Iemand? Bruno?
                                De 150pk tdi kan je zonder probleem tunen naar 190pk en 410Nm , en jouw 105pk is nagenoeg identiek aan de tdi150pk enkel intercooler is anders , de 105pk tunen naar 140pk en 320Nm is helemaal geen probleem , betrouwbaarheid blijft 100% .

groetjes
                                Bruno

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke
                                  Ik heb al 3 wagens laten chippen en mijne maat ook ene bij raats motorsport. En altijd content en zonder problemen. En goedkoper dan heinz hoor.
                                  Een tuner zonder vermogentestbank is in mijn ogen geen tuner .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bruno320D
                                    Daar geef ik je 100% gelijk in!

Comment

De 150pk tdi kan je zonder probleem tunen naar 190pk en 410Nm , en jouw 105pk is nagenoeg identiek aan de tdi150pk enkel intercooler is anders , de 105pk tunen naar 140pk en 320Nm is helemaal geen probleem , betrouwbaarheid blijft 100% .

groetjes
                                      Bruno
                                      Hmm, toch maar eens overwegen dan

Comment

Hey Bruno,

Vraagje: Tot waar tunen jullie de facelift van de X5 veilig? Op de site van Heinz heb ik gezien dat ze tot 250pk en 580Nm gaan. Nu heb ik een paar maand geleden met Kempower gemaild ...die zeggen dat de bak van de X5 veranderd is sinds de facelift en dat die veel meer aan kan dan de vorige.(HANDGESCHAKELD 6 VERSNELLINGEN)
                                        Ik geloof dat hij gemaild had dat ze veilig konden tunen tot 750 Nm en op 850 Nm zou de bak breken. Wat denk jij hiervan? En hoever gaan jullie met deze wagen zonder nadelige gevolgen?

Heb men 525d trouwens ook bij Heinz laten tunen 4 jaar geleden.
                                        2014 Bmw 118d Estorill //M
                                        2000 Bmw 320d
                                        2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
                                        2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.)
                                        https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
                                        Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje...
                                        http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
                                        Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

Comment

• Koppel opdrijven tot bijna 90 % van het punt waar de bak breekt? Hmmmm... Zou ik niet vertrouwen. Kan niet goed zijn voor de levensduur.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X