Oorspronkelijk geplaatst door bruno320D
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Autotuning - vragen & antwoorden
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bruno320DEen tuner zonder vermogentestbank is in mijn ogen geen tuner .
Tel 0475/351253
Zeg maar gestuurd door kevin. Weet hij genoeg.
En Bruno: vertel me eens tot waar de nieuwe astra H 1.7 cdti 100 pk en 240 nm (met 6 bak) kan gechipt worden aub. En waar ik daarvoor moet zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdrieEven tussendoor: voor mensen die twijfelen aan Bruno en Heinz, niet nodig. Ze doen voortreffelijk hun werk !!
(Bruno was ziek wist hij me te zeggen.) Hij had trouwens niks dan lof over voor Bruno!
Hij gaf me onmiddellijk een gehele rondleiding en alle uitleg die je maar wenst. Op alle vragen kreeg ik een duidelijk antwoord. Grafieken, plaatsen waar ze ingrijpen, vermogen velden, ...
Ik moet nog wachten tot ik 5000 km heb voor ik hem laat tunen.
Hij toonde me ook de foto van de 3 A3's op een rij die hij op 1 dag te tunen kreeg.
Maar ook hier ging het geloof ik over 3 keer een 2.0TDI.
Na gelezen te hebben wat gta hier schreef,ben ik er toch weer niet meer zo zeker van om het te laten doen.
Zijn die 1.9 TDI motors dan zoveel zwakker dan een 2.0?
En waar vormen zich dan de problemen? Want ik zou niet graag hebben dat ik volgend jaar al een bom kosten aan mijn wagen zal hebben.
En Bruno, voor welk prijs doe jij het dan moest ik via jou een afspraak maken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fotsirkZijn die 1.9 TDI motors dan zoveel zwakker dan een 2.0?
En waar vormen zich dan de problemen? Want ik zou niet graag hebben dat ik volgend jaar al een bom kosten aan mijn wagen zal hebben.
En Bruno, voor welk prijs doe jij het dan ?
Prijs voor jou is 600€ vermogentestbank uiteraard inbegrepen.
groetjes
Bruno
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke
En Bruno: vertel me eens tot waar de nieuwe astra H 1.7 cdti 100 pk en 240 nm (met 6 bak) kan gechipt worden aub. En waar ik daarvoor moet zijn.
groetjes
Bruno
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonHey Bruno,
Vraagje: Tot waar tunen jullie de facelift van de X5 veilig? Op de site van Heinz heb ik gezien dat ze tot 250pk en 580Nm gaan. Nu heb ik een paar maand geleden met Kempower gemaild ...die zeggen dat de bak van de X5 veranderd is sinds de facelift en dat die veel meer aan kan dan de vorige.(HANDGESCHAKELD 6 VERSNELLINGEN)
Ik geloof dat hij gemaild had dat ze veilig konden tunen tot 750 Nm en op 850 Nm zou de bak breken. Wat denk jij hiervan? En hoever gaan jullie met deze wagen zonder nadelige gevolgen?
Heb men 525d trouwens ook bij Heinz laten tunen 4 jaar geleden.
De koppeling gaat met deze koppels overigens na enkele tienduizenden km's slippen .
groetjes
Bruno
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fotsirkIk ben donderdag bij Heinz langsgeweest met mijn 1.9TDI A3.
(Bruno was ziek wist hij me te zeggen.) Hij had trouwens niks dan lof over voor Bruno!
Hij gaf me onmiddellijk een gehele rondleiding en alle uitleg die je maar wenst. Op alle vragen kreeg ik een duidelijk antwoord. Grafieken, plaatsen waar ze ingrijpen, vermogen velden, ...
Ik moet nog wachten tot ik 5000 km heb voor ik hem laat tunen.
Hij toonde me ook de foto van de 3 A3's op een rij die hij op 1 dag te tunen kreeg.
Maar ook hier ging het geloof ik over 3 keer een 2.0TDI.
Na gelezen te hebben wat gta hier schreef,ben ik er toch weer niet meer zo zeker van om het te laten doen.
Zijn die 1.9 TDI motors dan zoveel zwakker dan een 2.0?
En Bruno, voor welk prijs doe jij het dan moest ik via jou een afspraak maken?
Comment
-
Ik heb een interessante objectieve uiteenzetting gevonden i.v.m. chiptuning in het algemeen.
Comment
-
Hey Bruno,
Wat kunnen jullie met een 525i touring anno 2001 uithalen? Natuurlijk beoog ik een voelbare vermogenwinst voor een betaalbare prijs. Graag alle mogelijk opties, zowel mechanisch als elektronisch, liefst ook de verwachte winsten.
groetjes
robA Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JakkelIk heb een interessante objectieve uiteenzetting gevonden i.v.m. chiptuning in het algemeen.
http://www.katho.be/vhti/automechanica/chiptuning.htm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bruno320DDe nieuwe 1.7 CDTI tunen wij naar 130pk en 290Nm , momenteel hebben we een testvoertuig rondrijden met 147pk en 340Nm van Opel Boon (officiele opel dealer op de haagtsesteenweg in Brussel) , dit is dus een voertuig waar we extra veel hebben uitgehaald om de betrouwbaarheid te kunnen nakijken .
groetjes
Bruno
Als nu zou blijken dat die demowagen geen problemen geeft dan is dat wel dik in orde hoor. Een winst van 47 paardjes!!
Hoeveel km moet die wagen rijden alvorens hij betrouwbaar wordt geacht?
Bruno waar is jouw winkel gelegen? En op hoeveel zou de tuning komen?
groeten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderkeBij heinz is het 135 pk en 305 nm.
Als nu zou blijken dat die demowagen geen problemen geeft dan is dat wel dik in orde hoor. Een winst van 47 paardjes!!
Hoeveel km moet die wagen rijden alvorens hij betrouwbaar wordt geacht?
Bruno waar is jouw winkel gelegen? En op hoeveel zou de tuning komen?
groeten
Bruno Werkt bij Heinz .. ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JakkelIk heb een interessante objectieve uiteenzetting gevonden i.v.m. chiptuning in het algemeen.
http://www.katho.be/vhti/automechanica/chiptuning.htm
Wat me wel opviel is het volgende:
Oorspronkelijk geplaatst door www.katho.beDe enige weg om tuning te legaliseren is een "attest van verandering van motor". Na de tuning moet de klant zoiets aanvragen, vervolgens moet hij de wagen bij de importeur aanbieden, die zich dan akkoord KAN verklaren met de ombouw. Als dat in orde is, KAN de auto een nieuw inschrijvingsbewijs krijgen met het correcte vermogen. Het spreekt echter voor zich dat de meeste constructeurs/importeurs zich niet geroepen voelen om hun zegen te geven over de tuningexperimenten van derden. De kans dat de klant de nodige documenten van de importeur krijgt en dat hij (gedeeltelijk) de verantwoordelijkheid neemt voor de aanpassingen,is dan ook bijna onbestaand.
Comment
-
Ik zou toch niet tunen. Is duidelijk niet erg goed voor de motor, als je die niet verder aanpast. Tunen is ook een beetje 'willen, maar niet kunnen' hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BikefreakIk zou toch niet tunen. Is duidelijk niet erg goed voor de motor, als je die niet verder aanpast. Tunen is ook een beetje 'willen, maar niet kunnen' hé.
De beste die ik hier vandaag al gelezen heb.
Zeker dat je ze niet verkeerd gezet hebt?
Want deze hoort eerder bij het humor topic.
Comment
Comment