Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bruno320D
    De 150pk tdi kan je zonder probleem tunen naar 190pk en 410Nm , en jouw 105pk is nagenoeg identiek aan de tdi150pk enkel intercooler is anders , de 105pk tunen naar 140pk en 320Nm is helemaal geen probleem , betrouwbaarheid blijft 100% .

groetjes
    Bruno
    Enkel de intercooler? ben je daar zeker van?
    A Twist of the Wrist

Comment

Een tuner zonder vermogentestbank is in mijn ogen geen tuner .
      Raats motorsport ligt in Sint-job-in-'t-goor Mieksebaan 166.
      Tel 0475/351253
      Zeg maar gestuurd door kevin. Weet hij genoeg.

En Bruno: vertel me eens tot waar de nieuwe astra H 1.7 cdti 100 pk en 240 nm (met 6 bak) kan gechipt worden aub. En waar ik daarvoor moet zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Adrie
        Even tussendoor: voor mensen die twijfelen aan Bruno en Heinz, niet nodig. Ze doen voortreffelijk hun werk !!
        Ik ben donderdag bij Heinz langsgeweest met mijn 1.9TDI A3.

(Bruno was ziek wist hij me te zeggen.) Hij had trouwens niks dan lof over voor Bruno!

Hij gaf me onmiddellijk een gehele rondleiding en alle uitleg die je maar wenst. Op alle vragen kreeg ik een duidelijk antwoord. Grafieken, plaatsen waar ze ingrijpen, vermogen velden, ...

Ik moet nog wachten tot ik 5000 km heb voor ik hem laat tunen.

Hij toonde me ook de foto van de 3 A3's op een rij die hij op 1 dag te tunen kreeg.
        Maar ook hier ging het geloof ik over 3 keer een 2.0TDI.

Na gelezen te hebben wat gta hier schreef,ben ik er toch weer niet meer zo zeker van om het te laten doen.

Zijn die 1.9 TDI motors dan zoveel zwakker dan een 2.0?
        En waar vormen zich dan de problemen? Want ik zou niet graag hebben dat ik volgend jaar al een bom kosten aan mijn wagen zal hebben.

En Bruno, voor welk prijs doe jij het dan moest ik via jou een afspraak maken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fotsirk
          En waar vormen zich dan de problemen? Want ik zou niet graag hebben dat ik volgend jaar al een bom kosten aan mijn wagen zal hebben.

En Bruno, voor welk prijs doe jij het dan ?
          De 1.9 TDI is een oerdegelijke motor , ik vraag me af waarom er verhalen de ronde gaan dat dit geen sterk motorblok zou zijn . De 2.0 tdi is er niet gekomen omdat de 1.9 niet sterk genoeg is , maar omdat de 2.0 een doorstroommotor is en dit kan een zeer gunstige invloed hebben op de emissies . De 1.9 tdi heeft in gechipte 1.9 TDI 150pk (naar 190pk) zeker bewezen sterk te zijn . Deze motor met tuning een 30pk en 50Nm extra meegeven is gewoon een must , een echte aanrader .

Prijs voor jou is 600€ vermogentestbank uiteraard inbegrepen.

groetjes
          Bruno

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke

En Bruno: vertel me eens tot waar de nieuwe astra H 1.7 cdti 100 pk en 240 nm (met 6 bak) kan gechipt worden aub. En waar ik daarvoor moet zijn.
            De nieuwe 1.7 CDTI tunen wij naar 130pk en 290Nm , momenteel hebben we een testvoertuig rondrijden met 147pk en 340Nm van Opel Boon (officiele opel dealer op de haagtsesteenweg in Brussel) , dit is dus een voertuig waar we extra veel hebben uitgehaald om de betrouwbaarheid te kunnen nakijken .

groetjes
            Bruno

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
              Enkel de intercooler? ben je daar zeker van?
              en een nieuw motormanagement , maar voor zover ik weet zijn het dezelfde 550 pompverstuivers en dezelfde garret GT1749v turbo .

groetjes
              Bruno

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragon
                Hey Bruno,

Vraagje: Tot waar tunen jullie de facelift van de X5 veilig? Op de site van Heinz heb ik gezien dat ze tot 250pk en 580Nm gaan. Nu heb ik een paar maand geleden met Kempower gemaild ...die zeggen dat de bak van de X5 veranderd is sinds de facelift en dat die veel meer aan kan dan de vorige.(HANDGESCHAKELD 6 VERSNELLINGEN)
                Ik geloof dat hij gemaild had dat ze veilig konden tunen tot 750 Nm en op 850 Nm zou de bak breken. Wat denk jij hiervan? En hoever gaan jullie met deze wagen zonder nadelige gevolgen?

Heb men 525d trouwens ook bij Heinz laten tunen 4 jaar geleden.
                Deze nieuwe versnellingsbak kan inderdaad een stuk meer aan , maar wij houden het op 600Nm (tenzij op verzoek , maar in dat geval geen garantie) , het koppel naar 750Nm laten stijgen wil meteen ook zeggen dat je dan met een reusachtige turbodruk gaat zitten + zeer veel inspuiting en hoge verbrandingsdrukken , wat niet meteen ideaal is . Geen aanrader dus .
                De koppeling gaat met deze koppels overigens na enkele tienduizenden km's slippen .
                groetjes
                Bruno

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fotsirk
                  Ik ben donderdag bij Heinz langsgeweest met mijn 1.9TDI A3.

(Bruno was ziek wist hij me te zeggen.) Hij had trouwens niks dan lof over voor Bruno!

Hij gaf me onmiddellijk een gehele rondleiding en alle uitleg die je maar wenst. Op alle vragen kreeg ik een duidelijk antwoord. Grafieken, plaatsen waar ze ingrijpen, vermogen velden, ...

Ik moet nog wachten tot ik 5000 km heb voor ik hem laat tunen.

Hij toonde me ook de foto van de 3 A3's op een rij die hij op 1 dag te tunen kreeg.
                  Maar ook hier ging het geloof ik over 3 keer een 2.0TDI.

Na gelezen te hebben wat gta hier schreef,ben ik er toch weer niet meer zo zeker van om het te laten doen.

En Bruno, voor welk prijs doe jij het dan moest ik via jou een afspraak maken?
                  Ging het soms om deze 3 A3's?

Comment

• Ik heb een interessante objectieve uiteenzetting gevonden i.v.m. chiptuning in het algemeen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door STA911
                      Ging het soms om deze 3 A3's?
                      Yep dat is inderdaad de foto!

Hij liet hem mij zien op zijn laptop in zijn bureau!

Hebt gij die genomen misschien?

Comment

• Hey Bruno,

Wat kunnen jullie met een 525i touring anno 2001 uithalen? Natuurlijk beoog ik een voelbare vermogenwinst voor een betaalbare prijs. Graag alle mogelijk opties, zowel mechanisch als elektronisch, liefst ook de verwachte winsten.
                        groetjes

rob
                        A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
                          Ik heb een interessante objectieve uiteenzetting gevonden i.v.m. chiptuning in het algemeen.

http://www.katho.be/vhti/automechanica/chiptuning.htm
                          Idd, de moeite waard om te lezen.

Comment

• Tsja, in dat verslag wordt er veel gesproken over die "powerboxen", en ik denk dat iedereen ondertussen al wel weet dat dit foute boel is

Comment

De nieuwe 1.7 CDTI tunen wij naar 130pk en 290Nm , momenteel hebben we een testvoertuig rondrijden met 147pk en 340Nm van Opel Boon (officiele opel dealer op de haagtsesteenweg in Brussel) , dit is dus een voertuig waar we extra veel hebben uitgehaald om de betrouwbaarheid te kunnen nakijken .

groetjes
                              Bruno
                              Bij heinz is het 135 pk en 305 nm.
                              Als nu zou blijken dat die demowagen geen problemen geeft dan is dat wel dik in orde hoor. Een winst van 47 paardjes!!
                              Hoeveel km moet die wagen rijden alvorens hij betrouwbaar wordt geacht?
                              Bruno waar is jouw winkel gelegen? En op hoeveel zou de tuning komen?
                              groeten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke
                                Bij heinz is het 135 pk en 305 nm.
                                Als nu zou blijken dat die demowagen geen problemen geeft dan is dat wel dik in orde hoor. Een winst van 47 paardjes!!
                                Hoeveel km moet die wagen rijden alvorens hij betrouwbaar wordt geacht?
                                Bruno waar is jouw winkel gelegen? En op hoeveel zou de tuning komen?
                                groeten

Bruno Werkt bij Heinz .. ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
                                  Ik heb een interessante objectieve uiteenzetting gevonden i.v.m. chiptuning in het algemeen.

http://www.katho.be/vhti/automechanica/chiptuning.htm
                                  Inderdaad, zeer interessant.
                                  Wat me wel opviel is het volgende:
                                  Oorspronkelijk geplaatst door www.katho.be
                                  De enige weg om tuning te legaliseren is een "attest van verandering van motor". Na de tuning moet de klant zoiets aanvragen, vervolgens moet hij de wagen bij de importeur aanbieden, die zich dan akkoord KAN verklaren met de ombouw. Als dat in orde is, KAN de auto een nieuw inschrijvingsbewijs krijgen met het correcte vermogen. Het spreekt echter voor zich dat de meeste constructeurs/importeurs zich niet geroepen voelen om hun zegen te geven over de tuningexperimenten van derden. De kans dat de klant de nodige documenten van de importeur krijgt en dat hij (gedeeltelijk) de verantwoordelijkheid neemt voor de aanpassingen,is dan ook bijna onbestaand.
                                  Dus de mensen die hun motor wat willen tunen, maar hiervoor ook de verantwoordelijkheid willen dragen en dit willen aangeven aan de verzekering, krijgen het deksel op de neus...
                                  Last edited by wazowski; 15/02/2005, 14:50. Reden: typfouten

vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nas
                                    Bruno Werkt bij Heinz .. ;-)
                                    Da begint al goed. Bij heinz zeggen ze twee verschillende vermogens!
                                    't is in de voormiddag misschien meer dan in de namiddag.

Comment

• ik ga nu zaterdag als Heinz himself niet gaat skieën, anders de week erop

Comment

• Ik zou toch niet tunen. Is duidelijk niet erg goed voor de motor, als je die niet verder aanpast. Tunen is ook een beetje 'willen, maar niet kunnen' hé.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
                                          Ik zou toch niet tunen. Is duidelijk niet erg goed voor de motor, als je die niet verder aanpast. Tunen is ook een beetje 'willen, maar niet kunnen' hé.

De beste die ik hier vandaag al gelezen heb.
                                          Zeker dat je ze niet verkeerd gezet hebt?
                                          Want deze hoort eerder bij het humor topic.

Comment

Working...
                                          X