Oorspronkelijk geplaatst door pascal
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Autotuning - vragen & antwoorden
Collapse
X
-
Ik heb volgende week een afspraak bij Bruno voor mijn 320d. Ze halen er meestal rond de 195PK en 410 Nm uit. Ik zou misschien willen opteren om het iets minder te laten tunen tot 180PK en 390 Nm bijvoorbeeld.
Wat zouden jullie doen ? Volluit gaan of voor mezelf nog een kleine veiligheidsmarge laten. Volgens Bruno is 195PK en 410 Nm geen probleem...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MercedeskeCarlsson haalt er 211 pk en 490Nm uit!
211pk en 490Nm is eigenlijk geen probleem , maar wij vinden hem met +-205pk en 470Nm al heel goed rijden en die tuning blijft 100% betrouwbaar , als je een echt agressieve rijstijl hebt is 490Nm toch redelijk zwaar indien automaat .
kortom bij auto tune heinz wil je liever 210pk i.p.v 205pk en wat meer koppel , dan hoef je dat alleen maar te vragen .
groetjes
Bruno
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex@ Bruno: is er al iets bekend voor de X3 2.0d ? Op de site vind ik nog niks terug ...
groetjes
Bruno
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CORSA17CDTIIs er nog iets bekend over deze auto?
Draait de motor nog?
Want bijna de helft meer vermogen "bijtunen" is al heel wat.
Ik heb ook zo een 1.7 CDTI, en ik ben eens benieuwd hoeveel reserve daar op gehouden wordt.
Ik vraag me vooral af of de versnellingsbak en de koppeling die 100nm extra kan uithouden.
groetjes
Bruno
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pascalGraag eens uw mening daaromtrent Bruno...
"Ik verwacht dat we dit ook nog minimum kunnen halen op de 3 E90, maar de partikelfilter stoort ons in die zin, dat we bvb bij de nieuwe 525d voldoende pk's halen aan de top, maar dat naar onze mening er wel een beperking is op het halen van een zeer hoog koppel bij lage toerentallen, juist vanwege deze partikelfilter. Door deze partikelfilter hebben we ondervonden dat er véél verschil is tussen één 525d en een andere, origineel gemeten en bijgevolg ook bij de getunde versies. Ik vermoed dat het heden nog niet gans op punt staat. (trouwens bij géén enkel merk).
Elke chip wordt hier dan ook (gelukkig) op maat gemaakt op de testbank en we verhogen de turbodruk NIET. Meestal zakt het verbruik na onze tuning."
Blijft de turbodruk bij jullie ook ongewijzigd?
Voor de rest staat er wel een heel deel in dat citaat wat inderdaad waar is , de partikel filter zorgt ervoor dat je best niet te veel koppel zoekt laag in toeren omdat je dan met heel wat tegendruk zit een een hoog oplopende temlperatuur aan de turbo doordat je daar met de overboost zit . Verder is er in de hogere toeren minder probleem , maar ook daar moet je zien dat de temperatuur binnen de marges blijft .
Verder heeft de partikel filter geen tot weinig invloed , de invloed van de tuning wordt voor de regeneratie in rekening gebracht (gebeurt automatisch) en je hebt er verder geen last van .
groetjes
Bruno
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logicDat antwoord wil ik wel eens horen, cfr het verschil tussen de winst bij een atmosferische en turbomotor. Hoe kunnen ze nu zonder de turbodruk te verhogen zoveel PK's winnen?
toch ook even vermelden dat uit een atmosferische DIESEL motor 1.9d met 68pk toch ook 12pk en 30Nm kan gehaald worden door herprogrammering , of hoe turbodruk niet alles is.
greetyzzz
Bruno
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiPHeinz laat zelf ook al een veiligheidmarge, 195 is geen probleem.
greetyzzz
Bruno
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bruno320DIk wil daar zeker graag op antwoorden , maar kan er mij iemand zeggen van waar dit citaat komt zodat ik de hele context kan lezen , wie zijn "we" , welke tuner verhoogt de turbodruk niet , welk is dan net dat resultaat dat hij kan halen zonder die turbodruk te verhogen , ...
Citaat
Kristof:
Ja idd, en na contact te hebben genomen met kempower ivm met chiptuning van de komende wagen zeggen ze daar dat de partikelfilter een nadelige invloed heeft op het koppel na chippen.
:
"
Geachte Heer,
De resultaten van de tuning voor de nieuwe 3 E90 320d kennen we nog niet en zijn nog in ontwikkeling.
De reden van het hogere vermogen van de nieuwe 320d t.o.v. de oude, is hoofdzakelijk te wijten aan de nieuwere generatie van common rail die inspuit met een nog hogere druk.
Met de E46 320d van 150 pk beloven we 190 pk(150pk) en 420 Nm (330Nm), maar we halen meestal boven de 200 pk.
Ik verwacht dat we dit ook nog minimum kunnen halen op de 3 E90, maar de partikelfilter stoort ons in die zin, dat we bvb bij de nieuwe 525d voldoende pk's halen aan de top, maar dat naar onze mening er wel een beperking is op het halen van een zeer hoog koppel bij lage toerentallen, juist vanwege deze partikelfilter. Door deze partikelfilter hebben we ondervonden dat er véél verschil is tussen één 525d en een andere, origineel gemeten en bijgevolg ook bij de getunde versies. Ik vermoed dat het heden nog niet gans op punt staat. (trouwens bij géén enkel merk).
Elke chip wordt hier dan ook (gelukkig) op maat gemaakt op de testbank en we verhogen de turbodruk NIET. Meestal zakt het verbruik na onze tuning."
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pascalMet de E46 320d van 150 pk beloven we 190 pk(150pk) en 420 Nm (330Nm), maar we halen meestal boven de 200 pk.
en we verhogen de turbodruk NIET.
KEMPOWER IS DE GROOTSTE LEUGENAAR die er bestaat , 190pk uit de 320d zonder de turbodruk te verhogen das niet mogelijk , zelfs niet met een zwarte roetpluim van hier tot in China achter de wagen .
En wie wil er nu een leugenaar als tuner ???
groetjes
Bruno
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pascalBedankt voor het antwoord!
Weer iets bijgeleerd Bruno, en tot 7 mei
Bruno, wat kunnen jullie zoal op de factuur zetten? reviseren motor?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bruno320Dsorry ,
KEMPOWER IS DE GROOTSTE LEUGENAAR die er bestaat , 190pk uit de 320d zonder de turbodruk te verhogen das niet mogelijk , zelfs niet met een zwarte roetpluim van hier tot in China achter de wagen .
En wie wil er nu een leugenaar als tuner ???
groetjes
Bruno
Alvast bedankt
Comment
Comment