Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door pascal
    Graag eens uw mening daaromtrent Bruno...

    Blijft de turbodruk bij jullie ook ongewijzigd?
    Dat antwoord wil ik wel eens horen, cfr het verschil tussen de winst bij een atmosferische en turbomotor. Hoe kunnen ze nu zonder de turbodruk te verhogen zoveel PK's winnen?

    Comment


    • hey bruno, kan de nissan pickup 2.5TDI 133pk ook gechipt worden? zo ja tot hoeveel? en hoeveel gaat dat kosten?

      alvast bedankt

      Comment


      • Ik heb volgende week een afspraak bij Bruno voor mijn 320d. Ze halen er meestal rond de 195PK en 410 Nm uit. Ik zou misschien willen opteren om het iets minder te laten tunen tot 180PK en 390 Nm bijvoorbeeld.

        Wat zouden jullie doen ? Volluit gaan of voor mezelf nog een kleine veiligheidsmarge laten. Volgens Bruno is 195PK en 410 Nm geen probleem...

        Comment


        • Heinz laat zelf ook al een veiligheidmarge, 195 is geen probleem.


          Oorspronkelijk geplaatst door bobo
          cc

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske
            Carlsson haalt er 211 pk en 490Nm uit!
            dat zeggen ze , maar als iemand interesse heeft , ik heb nog zo'n powerbox liggen van carlsson , gaf 193pk en 460Nm bij ons op de testbank , voor 300€ is hij van jou .

            211pk en 490Nm is eigenlijk geen probleem , maar wij vinden hem met +-205pk en 470Nm al heel goed rijden en die tuning blijft 100% betrouwbaar , als je een echt agressieve rijstijl hebt is 490Nm toch redelijk zwaar indien automaat .

            kortom bij auto tune heinz wil je liever 210pk i.p.v 205pk en wat meer koppel , dan hoef je dat alleen maar te vragen .

            groetjes
            Bruno

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
              @ Bruno: is er al iets bekend voor de X3 2.0d ? Op de site vind ik nog niks terug ...
              Ja , we hebben er al verscheidene gedaan , zelfde specificaties als voor de 320d . Ik zou zelf durven zeggen dat de X3 echt vraagt om deze tuning , want het is toch wel een zware wagen , na tuning is die al heel wat vlotter .

              groetjes
              Bruno

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door CORSA17CDTI
                Is er nog iets bekend over deze auto?
                Draait de motor nog?
                Want bijna de helft meer vermogen "bijtunen" is al heel wat.

                Ik heb ook zo een 1.7 CDTI, en ik ben eens benieuwd hoeveel reserve daar op gehouden wordt.
                Ik vraag me vooral af of de versnellingsbak en de koppeling die 100nm extra kan uithouden.
                ondertussen heeft die iets meer als 40.000km met de tuning , wel even vermelden dat hij soms in noodloop gaat bij snelheden boven 200km/h , dit is dan ook een testvoertuig , met de normale tuning (+30pk en +50Nm) waarvan wij er overigens al heel veel gedaan hebben zijn er geen problemen , integendeel dat rijdt heel goed voor een 1.7 .

                groetjes
                Bruno

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door pascal
                  Graag eens uw mening daaromtrent Bruno...


                  "Ik verwacht dat we dit ook nog minimum kunnen halen op de 3 E90, maar de partikelfilter stoort ons in die zin, dat we bvb bij de nieuwe 525d voldoende pk's halen aan de top, maar dat naar onze mening er wel een beperking is op het halen van een zeer hoog koppel bij lage toerentallen, juist vanwege deze partikelfilter. Door deze partikelfilter hebben we ondervonden dat er véél verschil is tussen één 525d en een andere, origineel gemeten en bijgevolg ook bij de getunde versies. Ik vermoed dat het heden nog niet gans op punt staat. (trouwens bij géén enkel merk).
                  Elke chip wordt hier dan ook (gelukkig) op maat gemaakt op de testbank en we verhogen de turbodruk NIET. Meestal zakt het verbruik na onze tuning."


                  Blijft de turbodruk bij jullie ook ongewijzigd?
                  Ik wil daar zeker graag op antwoorden , maar kan er mij iemand zeggen van waar dit citaat komt zodat ik de hele context kan lezen , wie zijn "we" , welke tuner verhoogt de turbodruk niet , welk is dan net dat resultaat dat hij kan halen zonder die turbodruk te verhogen , ...

                  Voor de rest staat er wel een heel deel in dat citaat wat inderdaad waar is , de partikel filter zorgt ervoor dat je best niet te veel koppel zoekt laag in toeren omdat je dan met heel wat tegendruk zit een een hoog oplopende temlperatuur aan de turbo doordat je daar met de overboost zit . Verder is er in de hogere toeren minder probleem , maar ook daar moet je zien dat de temperatuur binnen de marges blijft .

                  Verder heeft de partikel filter geen tot weinig invloed , de invloed van de tuning wordt voor de regeneratie in rekening gebracht (gebeurt automatisch) en je hebt er verder geen last van .

                  groetjes
                  Bruno

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door logic
                    Dat antwoord wil ik wel eens horen, cfr het verschil tussen de winst bij een atmosferische en turbomotor. Hoe kunnen ze nu zonder de turbodruk te verhogen zoveel PK's winnen?
                    uiteraard wordt de turbodruk gewijzigd , maar niet zo veel !
                    toch ook even vermelden dat uit een atmosferische DIESEL motor 1.9d met 68pk toch ook 12pk en 30Nm kan gehaald worden door herprogrammering , of hoe turbodruk niet alles is.

                    greetyzzz
                    Bruno

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue
                      hey bruno, kan de nissan pickup 2.5TDI 133pk ook gechipt worden? zo ja tot hoeveel? en hoeveel gaat dat kosten?

                      alvast bedankt
                      neen , gaat niet

                      groetjes
                      Bruno

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP
                        Heinz laat zelf ook al een veiligheidmarge, 195 is geen probleem.
                        meestal is het +-190pk , dus ergens tussen 185 en 195pk hangt van de wagen af , dat is net het bewijs dat we nooit forceren , we zouden altijd 195pk kunnen doen maar wagens die op 185pk uitkompen zouden we dan nog zwaarder moeten belasten om aan de 195pk te geraken .

                        greetyzzz
                        Bruno

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bruno320D
                          Ik wil daar zeker graag op antwoorden , maar kan er mij iemand zeggen van waar dit citaat komt zodat ik de hele context kan lezen , wie zijn "we" , welke tuner verhoogt de turbodruk niet , welk is dan net dat resultaat dat hij kan halen zonder die turbodruk te verhogen , ...

                          Citaat
                          Kristof:

                          Ja idd, en na contact te hebben genomen met kempower ivm met chiptuning van de komende wagen zeggen ze daar dat de partikelfilter een nadelige invloed heeft op het koppel na chippen.
                          :
                          "
                          Geachte Heer,

                          De resultaten van de tuning voor de nieuwe 3 E90 320d kennen we nog niet en zijn nog in ontwikkeling.
                          De reden van het hogere vermogen van de nieuwe 320d t.o.v. de oude, is hoofdzakelijk te wijten aan de nieuwere generatie van common rail die inspuit met een nog hogere druk.
                          Met de E46 320d van 150 pk beloven we 190 pk(150pk) en 420 Nm (330Nm), maar we halen meestal boven de 200 pk.
                          Ik verwacht dat we dit ook nog minimum kunnen halen op de 3 E90, maar de partikelfilter stoort ons in die zin, dat we bvb bij de nieuwe 525d voldoende pk's halen aan de top, maar dat naar onze mening er wel een beperking is op het halen van een zeer hoog koppel bij lage toerentallen, juist vanwege deze partikelfilter. Door deze partikelfilter hebben we ondervonden dat er véél verschil is tussen één 525d en een andere, origineel gemeten en bijgevolg ook bij de getunde versies. Ik vermoed dat het heden nog niet gans op punt staat. (trouwens bij géén enkel merk).
                          Elke chip wordt hier dan ook (gelukkig) op maat gemaakt op de testbank en we verhogen de turbodruk NIET. Meestal zakt het verbruik na onze tuning."

                          Comment


                          • Ik ga het toch vragen...ge ga mij misschien uitlachen ma bon...

                            Valt een Escort (vanaf '96) met 1.8TD te tunen? Origineel 90pk en 178Nm
                            Alvast bedankt

                            Heb een tijdje een advertentie zien staan van iemand die zijn escort verkocht en die beweerde 115pk te hebben!

                            Comment


                            • Kempower biedt een pakket aan: 105 pk en 215 Nm voor € 400
                              OO 00 OO

                              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door pascal
                                Met de E46 320d van 150 pk beloven we 190 pk(150pk) en 420 Nm (330Nm), maar we halen meestal boven de 200 pk.

                                en we verhogen de turbodruk NIET.
                                sorry ,

                                KEMPOWER IS DE GROOTSTE LEUGENAAR die er bestaat , 190pk uit de 320d zonder de turbodruk te verhogen das niet mogelijk , zelfs niet met een zwarte roetpluim van hier tot in China achter de wagen .

                                En wie wil er nu een leugenaar als tuner ???

                                groetjes
                                Bruno

                                Comment


                                • Bedankt voor het antwoord!

                                  Weer iets bijgeleerd Bruno, en tot 7 mei

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door pascal
                                    Bedankt voor het antwoord!

                                    Weer iets bijgeleerd Bruno, en tot 7 mei
                                    Laat iets weten wanneer je geweest bent he. Mijn vader is ook geinterreseerd in een epo-kuurtje...

                                    Bruno, wat kunnen jullie zoal op de factuur zetten? reviseren motor?

                                    Comment


                                    • Hebben jullie nu iets voor een Escort 1.8TD? 90pk versie
                                      Merci!

                                      Heb dus ook op de site van kempower gezien, zij gaan tot 105pk en 215Nm...ze doen dit door een mechanische aanpassing, niks elektronisch! Wat gebeurd er dan juist?
                                      Hoe doen jullie het?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door DVBert
                                        Laat iets weten wanneer je geweest bent he. Mijn vader is ook geinterreseerd in een epo-kuurtje...

                                        Bruno, wat kunnen jullie zoal op de factuur zetten? reviseren motor?
                                        Lol, jij ... Belg

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door bruno320D
                                          sorry ,

                                          KEMPOWER IS DE GROOTSTE LEUGENAAR die er bestaat , 190pk uit de 320d zonder de turbodruk te verhogen das niet mogelijk , zelfs niet met een zwarte roetpluim van hier tot in China achter de wagen .

                                          En wie wil er nu een leugenaar als tuner ???

                                          groetjes
                                          Bruno
                                          Jaja, dat dacht ik ook al dat zoiets onmogelijk is. De turbo geeft juist een mogelijkheid om vermogen en koppel bij te kweken zou ik zo denken. Als je eens vermogen en koppeldiagramma's hebt genomen de nieuwe 320d (163pk) voor en na chippen, zou je die dan eens kunnen posten of desnoods mailen?

                                          Alvast bedankt

                                          Comment

                                          Working...
                                          X