Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Atlantis8000
    Mijn 320d is gisteren binnengeweest bij Heinz (Bruno), en ik kan alleen maar positief zijn erover. Ik ben geen racer, rijdt meestal correct de toegelaten snelheden, maar ik vind het wel tof om de extra power achter de hand te hebben. Verder is het rijden ook veel soepeler. Good job !
    Inderdaad, heb mijn Freelander Td4 ook laten "doen" bij Heinz (al sinds october 2001) en ik had dezelfde indrukken, spijtig dat het "verschilgevoel" na een week of zo verdwenen is, dan schijnt het normaal te zijn (tot men eens doorduwt en men het verschil van accelereren ziet met de rest van de file). En het is precies alsof de Steptronic beter functioneert met het extra koppel, de motor moet niet sleuren, zoals A8000 zegt, veel soepeler (en o zoveel plezanter).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie
      @ sleeps

Hoe ga je dat doen met de garantie bij BMW ?

@ Bruno320D

Ik rijd met een MINI One... 90pk. Kan ik die bij jullie naar Cooper-waarden laten tunen en eventueel iets meer ? 125pk'ish... En indien ja, quanta costa ongeveer zo ?
      tuurlijk , geen probleem we tunen die naar +-130pk , kost je 450€ vermogentestbank uiteraard inbegrepen.
      greetyzz
      Bruno

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gaston
        ben eigenlijk ook wel benieuwd wat er allemaal met een audi tt 225pk mogelijk is
        met OBDtuning gaan we tegenwoordig al naar +-260pk en +-380Nm , met volledige uitlaatlijn nog eens 10pk en 10Nm extra , daarna met grotere turbo's is 350pk geen probleem , heb nog zo'n kit liggen voor een klant , die steken we volgende week normaal.

greetyzz
        Bruno

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bruno320D
          tuurlijk , geen probleem we tunen die naar +-130pk , kost je 450€ vermogentestbank uiteraard inbegrepen.
          greetyzz
          Bruno
          Dan ga je mij zien na m'n eerste groot onderhoud Bruno !!

Comment

met OBDtuning gaan we tegenwoordig al naar +-260pk en +-380Nm , met volledige uitlaatlijn nog eens 10pk en 10Nm extra , daarna met grotere turbo's is 350pk geen probleem , heb nog zo'n kit liggen voor een klant , die steken we volgende week normaal.

greetyzz
            Bruno
            Maar dat is dan toch geen wagen voor de openbare weg ? Of toch ?
            Zo ja, wat geeft dat dan van verschil in verbruik ? :p

350 pk .. uw klant mag wel happy zijn !

Oh btw, nu ik toch bezig ben,
            Wat zou zo ongeveer een Opel Astra Gtc cdti 88kw/120pk gestegen zijn in prestaties na een beurt bij Heinz ?

grtz
            Last edited by ; 22/04/2005, 22:21.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N!trOn
              Maar dat is dan toch geen wagen voor de openbare weg ? Of toch ?
              Zo ja, wat geeft dat dan van verschil in verbruik ? :p

350 pk .. uw klant mag wel happy zijn !

Oh btw, nu ik toch bezig ben,
              Wat zou zo ongeveer een Opel Astra Gtc cdti 88kw/120pk gestegen zijn in prestaties na een beurt bij Heinz ?

grtz
              Die klant rijdt daar gewoon mee op de openbare weg , gaat daarmee naar de GB winkelen enz. Verbruik zo'n 0.2 tot 15 l/100km meer afhankelijk van de rijstijl.

De 120pk CDTi geven we een 27pk en 50Nm extra voor 600euro.

greetyzzz
              Bruno

Comment

• ik neem aan dat het verschil in verbruik tussen 225 en 260 dan minimaal zal zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gaston
                  ik neem aan dat het verschil in verbruik tussen 225 en 260 dan minimaal zal zijn.
                  +-0.2l minder verbruik / 100km bij zelfde rijstijl

greetyzz
                  Bruno

Comment

Die klant rijdt daar gewoon mee op de openbare weg , gaat daarmee naar de GB winkelen enz. Verbruik zo'n 0.2 tot 15 l/100km meer afhankelijk van de rijstijl.

De 120pk CDTi geven we een 27pk en 50Nm extra voor 600euro.

greetyzzz
                    Bruno

En de 150 pk versie? Hoeveel kan die hebben. Iemand die ik ken Heeft zijn vectra gts naar 185 pk laten tunen. Is dit doenbaar of is dit te veel?

Comment

• Na 1 week en 400km gereden te hebben met mijn 118d, durf ik zeggen dat ik algemeen tevreden ben over deze wagen. De wagen is natuurlijk nog niet ingereden, maar ik kan toch al zeggen dat het vermogen voldoende is. Natuurlijk kan het altijd nog wat beter. In vergelijking met mijn 530d is deze 118d toch wat aan de trage kant. In lage toeren is hij redelijk vinnig, maar in hoge toeren mist hij toch wat punch.

Ik heb vorige week al contact gehad met Autotuneheinz. Een vermogen van 155pk en een koppel van 340Nm zijn mogelijk voor €750 excl. BTW.
                      Dat is een peulschil vergeleken met de meerprijs voor een 120d.
                      Mijn enige zorg is echter: Hoe zit het met de fabrieksgarantie na deze tuning? Kunnen ze bij de dealer bij een onderhoud dit opmerken?

Als ze me hierin gerust kunnen stellen, maak ik binnen enkele maanden een afspraak (na 5000km).
                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Bruno,

als je het merk van die uitlaten te pakken heb mag je effe via pm sturen hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke
                          En de 150 pk versie? Hoeveel kan die hebben. Iemand die ik ken Heeft zijn vectra gts naar 185 pk laten tunen. Is dit doenbaar of is dit te veel?
                          das zeker geen probleem , +-185pk en 390Nm voor de 150pk versie na tuning

greetyzzz
                          Bruno

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Adrie
                            Na mijn tuning heb de garagist mijn auto laten 'uitlezen' en ze hebben niks teruggevonden van de tuning.

Zelfs na een testrit en zo merkten ze hier niks van op.

Dus ik ben er 100 % zeker van dat ze hier niks kunnen van terug vinden.
                            waren dat dan gasten van een vw audi garage? zoja, dan waren ze ook niet al te snugger, zoiets zou je toch moeten merken als je er mee rijdt ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                              Na 1 week en 400km gereden te hebben met mijn 118d, durf ik zeggen dat ik algemeen tevreden ben over deze wagen. De wagen is natuurlijk nog niet ingereden, maar ik kan toch al zeggen dat het vermogen voldoende is. Natuurlijk kan het altijd nog wat beter. In vergelijking met mijn 530d is deze 118d toch wat aan de trage kant. In lage toeren is hij redelijk vinnig, maar in hoge toeren mist hij toch wat punch.

Als ze me hierin gerust kunnen stellen, maak ik binnen enkele maanden een afspraak (na 5000km).
                              Waarom maak je eens geen afspraak voor een testrit nadat hij is ingereden , dan kan je eens rijden met die tuning op je wagen .
                              Wat garantie betreft moet je je zeker geen zorgen maken , BMW Van Den Broeck in Dilbeek , een van de grotere dealers van Belgie is vaste klant bij ons.

greetyzzz
                              Bruno

Comment

• Ik sta op't punt van een nieuwe firmawagen Renault Espace 1.9 dci Dynamique te bestellen.

'k Heb testgereden met zowel de 2.2 en de 1.9, maar het leasingbedrag is zoooo'n verschil dat ik er me de opties niet voor wilde laten.
                                Wat kost het mij om die 1.9 te laten "opkietelen" tot pakweg 140 pk, en is dit bij evtl panne te traceren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Adrie
                                  ... En ook, de motor is koud als ze een testrit doen dus NORMAAL rijden ze dan in lage toeren (hoop ik).
                                  Ik heb al meerdere keren gemerkt dat die kerels van de garage niet zo lief zijn met koude motoren.
                                  Een nieuwe auto van de parking naar binnen rijden.. net een stoplicht sprintje dat die doen. En dat dan met een vonkel nieuwe, ijskoude diesel.

Ik kan daar niet tegen als ze dat voor uwe neus zouden doen... zeker niet als 't uwe eigen wagen is...
                                  Opel Corsa Sport 1.7 CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CORSA17CDTI
                                    Ik heb al meerdere keren gemerkt dat die kerels van de garage niet zo lief zijn met koude motoren.
                                    Een nieuwe auto van de parking naar binnen rijden.. net een stoplicht sprintje dat die doen. En dat dan met een vonkel nieuwe, ijskoude diesel.

Ik kan daar niet tegen als ze dat voor uwe neus zouden doen... zeker niet als 't uwe eigen wagen is...
                                    Heb zo al eens ambras gehad in de garage.
                                    Ik let daar dan zo hard op. Mijn afstand woon-werk is slechts 7km, maar ik rij die dan zo goed mogelijk warm (geen gebruik maken van verwarming). ge moet niet vragen. En dan doen ze zoiets in de garage? Het was zelfs met een klein gepiep van de banden. Ik had die gast op zijn oog kunnen slagen...

Comment

• @Sportael : Bij Dielis ?

Comment

• Wat kan er gedaan worden aan een BMW 120d? en wat is de prijs?

Hoe lang duurt zo een installatie ongeveer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stig
                                          Wat kan er gedaan worden aan een BMW 120d? en wat is de prijs?

Hoe lang duurt zo een installatie ongeveer
                                          met een chip haalt een 120d: 190 pk en 390 nM.

Hoe lang het duurt weet ik niet. Tis waarschijnlijk wel het wachten waard

Comment

Working...
                                          X