Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Da's wel een feit, 220 met een Ibiza, ik betwijfel indien het chassis ed erop voorzien is, laat staan de stabiliteit...
Inderdaad, want normaal is de top 190km/u. En 30km/u sneller zal het onderstel en ophanging geen goed doen.
Als je zoiets doet, doe het dan met een fatsoenlijke wagen
Inderdaad, want normaal is de top 190km/u. En 30km/u sneller zal het onderstel en ophanging geen goed doen.
Als je zoiets doet, doe het dan met een fatsoenlijke wagen
chassis zal zeker stevig genoeg zijn, als je weet dat de huidige ibiza TDI 160 pk een top heeft van 220, en de ibiza cupra 230 per uur.
Mijn grootvader heeft het al megemaakt. Hij was met zijn Mercedes in een gat in de weg gereden en de ophanging is gebroken. Op zich zal een ophanging niet breken, maar een gat of bobbel en je kan wel eens pech hebben. Zeker tegen een hoge snelheid.
Wie zegt dat ik een compressorkit laat steken. Ik mag toch wel eens dromen. Maar als ik het al laat doen zal ik zeker alle nodige aanpassingen laten doen
edit: toch maar ff duidelijk maken dat ik eigenlijk niets heb tegen snel rijden, maar doe het dan wel met een stevige auto. Zelf heb ik ook al snel gereden op de autostrade, maar dan wel met een Merc S
Ja het is onverantwoord, ik geef dat toe. Ik heb dan ook geen kilometers 220 gereden he. Het wijzerke raakte de 220 en ben toen van de gas gegaan. Het was 's nachts, schoon stukske autostrade, vlak als een biljartlaken, geen verkeer, en 3 baanvakken
Ik wou gewoon de topsnelheid weten (wie wil dat niet weten?) en hij bleef maar gaan dus zit je snel aan het einde van de wijzerplaat.
Dat stukske over weekendongevallen en jongeren is zo ongelooflijk dom dat ik er echt verbaasd van sta dat sommigen zo kunnen veralgemenen.
Dat was dus met een seat ibiza.
9.5s kan verschillen want dat was manueel getimed tijdens het rijden.
Maar die 8.3s was door de passagier van de mini cooper s getimed waartegen ik spurtjes aan het trekken was. Dus dat zal wel just zijn.
Het verschil zit em in het koppel dat continu aanwezig is van 2000-4000rpm. De acceleratie stopt nu gewoon niet, ge zit zo aan 180. Topsnelheid is ook hoger (ben bij 215km/u gestopt). Wreed content dus want de cooper s rijdt mij niet meer (zomaar) voorbij.
Een Cooper S doet nog altijd 0-100 in 7,5 seconden, da's zo'n seconde sneller dan jouw Ibiza. En ik betwijfel dat een Cooper S niet sneller zou zijn dan een Ibiza van 140pk ... Met een Cooper S rij je er een 530d af in hernemingen ...
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Met een Cooper S rij je er een 530d af in hernemingen ...
Dat betwijfel ik.
Ik rijd zelf met een 530d, en heb al meerdere malen gereden met een Mini Cooper S. Ik kan je verzekeren dat een 530d veel sneller herneemt dan een Cooper S. Een Cooper S heeft wel degelijk hoge toeren nodig om echt te presteren. Een Cooper S is zo slap in lage toeren, dat ik van dit wagentje zelfs licht teleurgesteld ben.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
[QUOTE=BMWMB]Dat betwijfel ik.
Ik rijd zelf met een 530d, en heb al meerdere malen gereden met een Mini Cooper S. Ik kan je verzekeren dat een 530d veel sneller herneemt dan een Cooper S. Een Cooper S heeft wel degelijk hoge toeren nodig om echt te presteren. Een Cooper S is zo slap in lage toeren, dat ik van dit wagentje zelfs licht teleurgesteld ben.[/QUOTE Licht vind dit zelfs zwaar tegenslagen.
Comment