Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Starlite69R
    @ Bruno

Wat kan je zoal aanvangen met een E500 W124?
    Origineel houden graag

In welke staat is hij ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman
      Origineel houden graag

In welke staat is hij ?
      Momenteel is hij in originele staat en heeft hij zo'n 175 000km op de teller.

Comment

• Hmm, 175k is niet weinig natuurlijk, maar ook niet veel.

Heb je er foto's van ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman
          Hmm, 175k is niet weinig natuurlijk, maar ook niet veel.

Heb je er foto's van ?
          Schitterende auto... Mijn baas heeft zo'n originele Brabus E500 staan, uniek in België. Waren er vroeger 2, eentje is perte totale..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
            Dat betwijfel ik.
            Ik rijd zelf met een 530d, en heb al meerdere malen gereden met een Mini Cooper S. Ik kan je verzekeren dat een 530d veel sneller herneemt dan een Cooper S. Een Cooper S heeft wel degelijk hoge toeren nodig om echt te presteren. Een Cooper S is zo slap in lage toeren, dat ik van dit wagentje zelfs licht teleurgesteld ben.
            Ik zou eens moeten de cijfertjes opzoeken, maar ik heb zowel twee stoplichtsprintjes gewonnen tegen een 530d, als hernemen van zo'n 40 tot 100 per uur ... Heb toen thumbs up gekregen van de 530d-eigenaar

Ik heb al met beide auto's gereden en ik moet ook zeggen dat de 530d sneller aanvoelt, maar het blijkbaar niet is ...
            1963 Land Rover Series IIa
            1994 Mercedes SL320
            2015 Land Rover Discovery SDV6
            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Starlite69R
              @ Bruno

Wat kan je zoal aanvangen met een E500 W124?

kunnen we zeker doen , enkele jaren geleden hebben ze er bij Heinz enkele getuned , resultaat een +25pk en +20Nm en de v-max eruit (1 volledig dag werk op de testbank voor af te stellen prijs 790euro)

groetjes
              Bruno

Comment

• Niet dat ik een dergelijke auto heb, maar op de site van Auto Tune Heinz vond ik het volgende terug:

Audi A3 3.2 V6 250 pk --> met biturbo-kit tot 650 pk???!!!

Is dit een typefout of inderdaad werkelijk mogelijk? Want dat is dan toch een serieuze verandering... een toename van 160 % ???!!!

Wel niet mis natuurlijk!
                "Oh, kijk daar een A3'ke, zal wel weer zo'n mazoutstoof zijn zeker..., die zullen we eens rap iets laten zien..."
                *trekt een sprintje*
                "ow... "

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bruno320D
                  kunnen we zeker doen , enkele jaren geleden hebben ze er bij Heinz enkele getuned , resultaat een +25pk en +20Nm en de v-max eruit (1 volledig dag werk op de testbank voor af te stellen prijs 790euro)

groetjes
                  Bruno
                  @Bruno

Bedankt voor de info!

@Mbman

Foto's van de auto in kwestie heb ik niet bij de hand maar wel enkele van een gelijkaardig model. Hij heeft dezelfde velgen als de 190E Evo2.

Als je wil stuur ik je de foto's door via pm.

Comment

• @ Bruno: hebben jullie al programma's voor de Range Rover Sport TDV6 ? Die heeft de 2.7 diesel die ook in de S-type diesel en 607 2.7 HDI ligt, maar hij heeft wel maar één turbo ...

190 pk, 440Nm @ 1900 opm zijn de oorspronkelijke waarden ... Enig idee van wat tot de mogelijkheden behoort ?
                    1963 Land Rover Series IIa
                    1994 Mercedes SL320
                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tMAZ
                      Niet dat ik een dergelijke auto heb, maar op de site van Auto Tune Heinz vond ik het volgende terug:

Audi A3 3.2 V6 250 pk --> met biturbo-kit tot 650 pk???!!!

Is dit een typefout of inderdaad werkelijk mogelijk? Want dat is dan toch een serieuze verandering... een toename van 160 % ???!!!

Wel niet mis natuurlijk!
                      "Oh, kijk daar een A3'ke, zal wel weer zo'n mazoutstoof zijn zeker..., die zullen we eens rap iets laten zien..."
                      *trekt een sprintje*
                      "ow... "
                      Dat doen ze toch ook met die Golf R32'jes, en als ik me niet vergis hebben die dezelfde krachtbron onder de capot

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Earman
                        Dat doen ze toch ook met die Golf R32'jes, en als ik me niet vergis hebben die dezelfde krachtbron onder de capot
                        Idd, is wel waar ja, nu ge't zegt! Maar toch, 650 pk in een A3/Golf... Abnormaal gewoonweg!

Comment

Idd, is wel waar ja, nu ge't zegt! Maar toch, 650 pk in een A3/Golf... Abnormaal gewoonweg!
                          Die gast in zijne Enzo zal raar opkijken wanneer je in zijn gat blijft plakken

Comment

Wel, bestaat daar geen filmke over met die golf R32 van +600pk?? Dat heeft al meerdere malen op het forum gestaan volgens mij (en het is idd geschift)

Comment

• Wat zou zo nen 3.2 A3/golf biturbo-kit moeten kosten? Kwestie van even te dromen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de Pé
                                Die gast in zijne Enzo zal raar opkijken wanneer je in zijn gat blijft plakken
                                zeker als je met je lichten begint te knipperen om voorbij te willen steken.
                                A Twist of the Wrist

Comment

• De enzo zal nog altijd sneller zijn, zal in hernemingen mischien nipt verliezen ma kwa topsnelheid geraakt de audi/golf toch niet over de 280/290 volgens mij.

En euh geef mij maar nen enzo ze

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy
                                    De enzo zal nog altijd sneller zijn, zal in hernemingen mischien nipt verliezen ma kwa topsnelheid geraakt de audi/golf toch niet over de 280/290 volgens mij.
                                    Volgens jou...

en jij hebt dat effe mooi berekent.

Weet je dat er vorig jaar een test was op de hogesnelheidsbaan van Nardo met een Golf getuned tot 515/540 pk, en die haalde al meer dan 315 km/h.

Dus die Golf met 650 pk zal nog een pak sneller zijn.
                                    A Twist of the Wrist

Comment

• Iemand die weet wat de 4x4rolling road bij Heinz inhoudt? (staat op zijn homepage, nieuw vanaf half juni)

Comment

• 't zal dienen voor de 4x4 wagens te kunnen testen op de testbank. Tot nu toe ging dat niet denk ik .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                                          Volgens jou...

en jij hebt dat effe mooi berekent.

Weet je dat er vorig jaar een test was op de hogesnelheidsbaan van Nardo met een Golf getuned tot 515/540 pk, en die haalde al meer dan 315 km/h.

Dus die Golf met 650 pk zal nog een pak sneller zijn.
                                          Ja volledig gestripped en getuned , waarschijnlek nog op hoogwaardige benzine bij ideale omstandigheden. En na 2 ronden is em al naar de zak !

Dat haal je niet met een gewone personewagen.

Als je weet dat RUF turbo's in gewone omstandigheden in een rechte lijn met moeite 315/320 halen, en die zijn dan nog is zeer aerodynamisch afgesteld van RUF uit.

Heb trouwens al een enzo gezien met 360 op de teller dus, vergeet dat maar.

Comment

Working...
                                          X