Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
hoe zat het met de roetuitstoot bij de diesels, sega's en dragons cars zouden een pak meer smoren nu...is dit zo, is er een verschil ??
Ik ben met een in 2001 door Heinz gekittelde Freelander Td4 na 3 jaar (en 30.000 km) naar de controle geweest en ik had een meting van 0.9, tot hoeveel mag men gaan ? 3 of 3.5 of zo ??
Mijn 320d is gedaan door Bruno in april. Ondertussen al meer dan 7000 km mee gereden en ik vind hem echt super ! Mijn waarden toen : 187 PK en 406 Nm. Hij heeft op een meeting ook eens op een andere testbank gestaan dan die van Heinz. En daar gaf hij 190,6 PK en 393 Nm. Dus altijd ong. 190 Ponies en 400 Nm's. Niet klagen dus. Eerlijkheidshalve zeg ik er wel bij dat ik tijdens die "extreme" hitte van een paar weken geleden wel de indruk had dat hij wel minder goed reed. Maar daar heeft de AIRCO die volop draait waarschijnlijk iets mee te maken en minder zuurstof in de lucht...
Weet er trouwens iemand of een airco altijd met dezelfde hoeveelheid pk's gaat lopen ? Of is dat afhankelijk van de gevraagde temperatuur ?
En hoeveel zou het pk verlies zijn bij vb 35°C tov 5°C ? Vraagjes voor Bruno ? Hij moet dit toch al kunnen meten hebben op de testbank...
Mijn 320d is gedaan door Bruno in april. Ondertussen al meer dan 7000 km mee gereden en ik vind hem echt super ! Mijn waarden toen : 187 PK en 406 Nm. Hij heeft op een meeting ook eens op een andere testbank gestaan dan die van Heinz. En daar gaf hij 190,6 PK en 393 Nm. Dus altijd ong. 190 Ponies en 400 Nm's. Niet klagen dus. Eerlijkheidshalve zeg ik er wel bij dat ik tijdens die "extreme" hitte van een paar weken geleden wel de indruk had dat hij wel minder goed reed. Maar daar heeft de AIRCO die volop draait waarschijnlijk iets mee te maken en minder zuurstof in de lucht...
Weet er trouwens iemand of een airco altijd met dezelfde hoeveelheid pk's gaat lopen ? Of is dat afhankelijk van de gevraagde temperatuur ?
En hoeveel zou het pk verlies zijn bij vb 35°C tov 5°C ? Vraagjes voor Bruno ? Hij moet dit toch al kunnen meten hebben op de testbank...
Het is normaal dat je dan wat ponies verliest, heeft te maken met de dichtheid van de lucht, als het kouder is dan ga je zelfs een vermogenswinst voelen.
Het is normaal dat je dan wat ponies verliest, heeft te maken met de dichtheid van de lucht, als het kouder is dan ga je zelfs een vermogenswinst voelen.
denk ik ook want mijn diesel trekt ook aggresiever als hij koud heeft!of zou dat dan met de brandstof inspuiting te maken hebben (meer)?
nu hoe dan ook ik hou hem rustig tot hij warm heeft, de auto he!
...
Heinz heeft me wel de opmerking gemaakt dat ik niet zou moeten verschieten als er ineens wel een roetuitstoot zou zijn omdat de BMW's met een bepaalde regelmaat de partikelfilters schoonmaken en dan een roetuitstoot zouden geven, de frekwentie hiervan had hij echter nog niet kunnen achterhalen.
Die vind ik goed.
Dus de partikelfilter houd lekker het roet bij want hij wil het milieu beschermen, en wanneer 'ie bijna vol zit spuit 'ie alle vuiligheid uit, waarschijnlijk wanneer de wind goed staat?
Die vind ik goed.
Dus de partikelfilter houd lekker het roet bij want hij wil het milieu beschermen, en wanneer 'ie bijna vol zit spuit 'ie alle vuiligheid uit, waarschijnlijk wanneer de wind goed staat?
En waar spuit die alles uit? In het milieu.
Lijkt mij ook maar een rare en grappige stelling ... Wat is dan het nut van dat ding? De roet concentreren in 1 bepaalde plaats, zodat we slechts 1 ozongat krijgen?
Die vind ik goed.
Dus de partikelfilter houd lekker het roet bij want hij wil het milieu beschermen, en wanneer 'ie bijna vol zit spuit 'ie alle vuiligheid uit, waarschijnlijk wanneer de wind goed staat?
En waar spuit die alles uit? In het milieu.
Dat is inderdaad wel het princiepe... hij verzamelt de roetdeeltjes en eens het er genoeg zijn, komt er dan normaal gezien een fase met extra verhitting, waardoor de roetdeeltjes toch volledig zouden moeten verbranden!
In praktijk zullen ze waarschijnlijk nooit allemaal verbranden zodat er bij die kuisoperatie toch nog wat roet naar buiten vliegt.
"Nog wat roet naar buiten vliegt"?? Als ge achter mij rijd moet ge u ruitenwissers opzetten om nog iets te kunnen zien!
2014 Bmw 118d Estorill //M
2000 Bmw 320d
2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.) https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... " Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje... http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld Rekening nummer:Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929
Comment