Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW4ever
    (met patrikelfilter)
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo
    en de rest, zonder patrikelfilter ?
    Het is dus weldegelijk 'partikelfilter'

Kleine correctie

Comment

• allez-gij ?

Comment

• Mag ik er even op wijzen dat er een klein foutje staat in de advertentie in het AW-tijdschrift.

"Induviduele programmatie o.a. testbank"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
          hoi tjoeners

hoe zat het met de roetuitstoot bij de diesels, sega's en dragons cars zouden een pak meer smoren nu...is dit zo, is er een verschil ??
          Ik ben met een in 2001 door Heinz gekittelde Freelander Td4 na 3 jaar (en 30.000 km) naar de controle geweest en ik had een meting van 0.9, tot hoeveel mag men gaan ? 3 of 3.5 of zo ??

Comment

• dankje will !
            positief

Comment

• Mijn 320d is gedaan door Bruno in april. Ondertussen al meer dan 7000 km mee gereden en ik vind hem echt super ! Mijn waarden toen : 187 PK en 406 Nm. Hij heeft op een meeting ook eens op een andere testbank gestaan dan die van Heinz. En daar gaf hij 190,6 PK en 393 Nm. Dus altijd ong. 190 Ponies en 400 Nm's. Niet klagen dus. Eerlijkheidshalve zeg ik er wel bij dat ik tijdens die "extreme" hitte van een paar weken geleden wel de indruk had dat hij wel minder goed reed. Maar daar heeft de AIRCO die volop draait waarschijnlijk iets mee te maken en minder zuurstof in de lucht...

Weet er trouwens iemand of een airco altijd met dezelfde hoeveelheid pk's gaat lopen ? Of is dat afhankelijk van de gevraagde temperatuur ?
              En hoeveel zou het pk verlies zijn bij vb 35°C tov 5°C ? Vraagjes voor Bruno ? Hij moet dit toch al kunnen meten hebben op de testbank...

Comment

• vraagje

mijne maat heeft ne seat ibiza 1.4 16V met 75pk, nu is er ook een versie verkrijgbaar 1.4 16V 100pk

is dat mogelijk via jullie om die conversie te doen? het enige verschil tussen die 2 versies is volgens mij enkel het motormanagement, juist?

Comment

• Ik ben tevreden van mijn heinz tuning. Maar ik heb wel twee probleempjes sinds de tuning. Ik heb nogal veel roetuitstoot. Als ik volop optrek komt er echt veel roet uit. Dat vind ik nu niet zo erg, maar ja liever niet toch. Ook heb ik een probleem nu in lage toeren. Als ik planché duw in 3e, 4e of 5e rond de 2000 toeren schokt de motor. Ik denk wel dat het door de tuning komt, want ervoor heb ik dat nooit ervaren. Eenmaal boven de 2500 is er geen probleem meer. En als ik traagjes van 1500 naar 2500 doortrek voel ik ook niets. Iemand enig idee wat dat kan zijn?

Comment

• Ik zou heinz eens opbellen, zal je al veel meer van te weten komen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pascal
                      Heb net hetzelfde voor maar heb het gewoon niet ter sprake gebracht omdat ik niet zeker wist of het rechtstreeks met de tuning te meken had
                      Even mezelf quoten...

Nog altijd geen bericht gekregen van Bruno.
                      Letomski?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atlantis8000
                        Mijn 320d is gedaan door Bruno in april. Ondertussen al meer dan 7000 km mee gereden en ik vind hem echt super ! Mijn waarden toen : 187 PK en 406 Nm. Hij heeft op een meeting ook eens op een andere testbank gestaan dan die van Heinz. En daar gaf hij 190,6 PK en 393 Nm. Dus altijd ong. 190 Ponies en 400 Nm's. Niet klagen dus. Eerlijkheidshalve zeg ik er wel bij dat ik tijdens die "extreme" hitte van een paar weken geleden wel de indruk had dat hij wel minder goed reed. Maar daar heeft de AIRCO die volop draait waarschijnlijk iets mee te maken en minder zuurstof in de lucht...

Weet er trouwens iemand of een airco altijd met dezelfde hoeveelheid pk's gaat lopen ? Of is dat afhankelijk van de gevraagde temperatuur ?
                        En hoeveel zou het pk verlies zijn bij vb 35°C tov 5°C ? Vraagjes voor Bruno ? Hij moet dit toch al kunnen meten hebben op de testbank...
                        Het is normaal dat je dan wat ponies verliest, heeft te maken met de dichtheid van de lucht, als het kouder is dan ga je zelfs een vermogenswinst voelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pascal
                          Even mezelf quoten...

Nog altijd geen bericht gekregen van Bruno.
                          Letomski?

nope, nog niks, maar ik ga morgen effe binnenspringen, ik moet zowiezo nog info gaan inwinnen voor die ibiza van m'n maat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lord Speedy
                            Het is normaal dat je dan wat ponies verliest, heeft te maken met de dichtheid van de lucht, als het kouder is dan ga je zelfs een vermogenswinst voelen.

denk ik ook want mijn diesel trekt ook aggresiever als hij koud heeft!of zou dat dan met de brandstof inspuiting te maken hebben (meer)?

nu hoe dan ook ik hou hem rustig tot hij warm heeft, de auto he!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Le Big Letomski
                              nope, nog niks, maar ik ga morgen effe binnenspringen, ik moet zowiezo nog info gaan inwinnen voor die ibiza van m'n maat
                              Wat was nu Bruno zen uitleg i.v.m. de cruise control?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW4ever
                                ...
                                Heinz heeft me wel de opmerking gemaakt dat ik niet zou moeten verschieten als er ineens wel een roetuitstoot zou zijn omdat de BMW's met een bepaalde regelmaat de partikelfilters schoonmaken en dan een roetuitstoot zouden geven, de frekwentie hiervan had hij echter nog niet kunnen achterhalen.
                                Die vind ik goed.
                                Dus de partikelfilter houd lekker het roet bij want hij wil het milieu beschermen, en wanneer 'ie bijna vol zit spuit 'ie alle vuiligheid uit, waarschijnlijk wanneer de wind goed staat?

En waar spuit die alles uit? In het milieu.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
                                  Die vind ik goed.
                                  Dus de partikelfilter houd lekker het roet bij want hij wil het milieu beschermen, en wanneer 'ie bijna vol zit spuit 'ie alle vuiligheid uit, waarschijnlijk wanneer de wind goed staat?

Lijkt mij ook maar een rare en grappige stelling ... Wat is dan het nut van dat ding? De roet concentreren in 1 bepaalde plaats, zodat we slechts 1 ozongat krijgen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
                                    Die vind ik goed.

Dat is inderdaad wel het princiepe... hij verzamelt de roetdeeltjes en eens het er genoeg zijn, komt er dan normaal gezien een fase met extra verhitting, waardoor de roetdeeltjes toch volledig zouden moeten verbranden!

In praktijk zullen ze waarschijnlijk nooit allemaal verbranden zodat er bij die kuisoperatie toch nog wat roet naar buiten vliegt.

Comment

• "Nog wat roet naar buiten vliegt"?? Als ge achter mij rijd moet ge u ruitenwissers opzetten om nog iets te kunnen zien!
                                      2014 Bmw 118d Estorill //M
                                      2000 Bmw 320d
                                      2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
                                      2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.)
                                      https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
                                      Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje...
                                      http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
                                      Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragon
                                        "Nog wat roet naar buiten vliegt"?? Als ge achter mij rijd moet ge u ruitenwissers opzetten om nog iets te kunnen zien!
                                        als ik achter zo'n roetbraker rij steek ik snel een sigaret op, die filter ervan zal de schadelijke stoffen wel filteren

Comment

Working...
                                        X