Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wat klopt hier niet?

In één van de eerste posts in dit topic het gTa dit als citaat vermeld:

Beste Gilles,

Wij hebben zelf een 320Cd getuned natuurlijk. Kom een proefrit doen. Het verbruik daald met 0.5 liter.
    Natuurlijk is er maar één goede manier om de nieuwe BMW motor te tunen : herprogrammeren van de computer ( geen chip verwissellen of een blackbox steken , kompleet mis ). In het slechtste geval herprogrammeren wij uw computer terug origineel , zonder enig spoor van tuning.

Wij werken nu al voor 80 % van de off. BMW dealers in Vlaanderen. Garantie : geen probleem.

Bel voor een afspraak.

Sportieve groeten

Heinz

Dus ik lees heel goed: GARANTIE: GEEN PROBLEEM.
    En tijdens onze meeting vertelde Heinz dat de garantie wel komt te vervallen...

De eerste post dateert van vorig jaar. Misschien had hij toen nog geen probleemgevallen, en nu dus wel. Hierdoor heeft hij misschien zijn stelling verandert...
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
      Wat klopt hier niet?

In één van de eerste posts in dit topic het gTa dit als citaat vermeld:

Beste Gilles,

Wij hebben zelf een 320Cd getuned natuurlijk. Kom een proefrit doen. Het verbruik daald met 0.5 liter.
      Natuurlijk is er maar één goede manier om de nieuwe BMW motor te tunen : herprogrammeren van de computer ( geen chip verwissellen of een blackbox steken , kompleet mis ). In het slechtste geval herprogrammeren wij uw computer terug origineel , zonder enig spoor van tuning.

Wij werken nu al voor 80 % van de off. BMW dealers in Vlaanderen. Garantie : geen probleem.

Bel voor een afspraak.

Sportieve groeten

Heinz

Dus ik lees heel goed: GARANTIE: GEEN PROBLEEM.
      En tijdens onze meeting vertelde Heinz dat de garantie wel komt te vervallen...

De eerste post dateert van vorig jaar. Misschien had hij toen nog geen probleemgevallen, en nu dus wel. Hierdoor heeft hij misschien zijn stelling verandert...
      Ik geloof dat je garantie niet vervalt als je via de BMW garage hem laat chippen, zij laten dit dan door Heinz doen maar je betaald meer dan dat je dit zelf bij Heinz laat doen.

Ik dacht dat het zo was

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy
        Ik geloof dat je garantie niet vervalt als je via de BMW garage hem laat chippen, zij laten dit dan door Heinz doen maar je betaald meer dan dat je dit zelf bij Heinz laat doen.

Ik dacht dat het zo was

Zo is het inderdaad wat de garantie betreft .

De cruise-controle van le big letowski die ben ik inderdaad vergeten te activeren , dat moeten we dan nog eens doen , is 2minuten werk .

@freud : maak een afspraak en dan bekijken we dat zeker voor je , maar als je niets zegt kunnen we uiteraard niet weten.

Dat geld overigens voor iedereen die een tuning heeft , als er iets niet 100% in orde is , dan moet je dat laten weten , en liefst reeds tijdens de testrit na de tuning , of enkele dagen nadien , liefst geen maanden later .

groetjes
        Bruno

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bruno320D
          Zo is het inderdaad wat de garantie betreft .

De cruise-controle van le big letowski die ben ik inderdaad vergeten te activeren , dat moeten we dan nog eens doen , is 2minuten werk .

groetjes
          Bruno
          Reken mij er dan ook maar bij... Gaat ook niet meer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bruno320D

het was idd bijna le big letowski toen mijn kar niet meer startte

ik spring wel es binnen om dat te laten fixen

Comment

• Ik ben gisteren ook bij Heinz geweest voor een vitaminekuurtje. Resultaat is schitterend, en cruise control werkt naar behoren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Le Big Letomski
                het was idd bijna le big letowski toen mijn kar niet meer startte
                Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

• Bruno, wat hebben jullie voor een Peugeot 206 1.4 HDI 69pk?

Grtz, Timothy
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Heeft er hier trouwens niemand negatieve ervaringen na een ongeval met een motorisch getunede auto?
                    Bekijkt de verzekering de computer niet om te zien of de wagen meer
                    vermogen aflevert dan hij zou mogen???
                    Last edited by ; 05/08/2005, 15:55.

Comment

• Ga het even hier neerzetten, omdat ik niet weet waar anders

Turboman, heb jij je golf nu al laten chippen?
                      Anders heb ik hier een opmerking:
                      Na even te babbelen met iemand die ook een golf V gti heeft. Wist die mij het volgende te vertellen.
                      zijn garagehouder, kan je golf een pepkuur geven van om en bij de 30pk (zelfde als bij heinz en consoorten),maar met als voordeel dat het originele VW-software uit duitsland zou zijn. Dit alles voor een 1000€ (of iets minder).
                      Grote voordeel is dat uw garantie blijft op de motor, omdat hij door VW zelf ontwikkeld is.
                      Terwijl je met andere pepkuren, steevast je garantie verliest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
                        Ga het even hier neerzetten, omdat ik niet weet waar anders

Na even te babbelen met iemand die ook een golf V gti heeft. Wist die mij het volgende te vertellen.
                        zijn garagehouder, kan je golf een pepkuur geven van om en bij de 30pk (zelfde als bij heinz en consoorten),maar met als voordeel dat het originele VW-software uit duitsland zou zijn. Dit alles voor een 1000€ (of iets minder).
                        Grote voordeel is dat uw garantie blijft op de motor, omdat hij door VW zelf ontwikkeld is.
                        Wss is dat software van ABT. Iemand in de familie heeft dat ook laten doen bij zijn Audi TDI en was ook +30pk met behoud van garantie en alles.

Comment

Lekker!Ik ga het zeker laten doen,maar het zal maar voor begin volgend jaar zijn. 230pk en 350nm op de voorwielen......zaligIk heb daar al eens voor geinformeerd en het is ABT software.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboman
                            Lekker!Ik ga het zeker laten doen,maar het zal maar voor begin volgend jaar zijn. 230pk en 350nm op de voorwielen......zaligIk heb daar al eens voor geinformeerd en het is ABT software.
                            Dacht ik al. Zal wel lekker gaan, 230pk en 350Nm in een Golf.

Veel plezier ermee.

Comment

• En toch zou ik voor Heinz gaan

Die halen er nog wel meer uit (voor minder geld), zonder de veiligheid in het gedrang te brengen + alles kan aangepast worden naar eigen goesting.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Junni
                                En toch zou ik voor Heinz gaan

Die halen er nog wel meer uit (voor minder geld), zonder de veiligheid in het gedrang te brengen + alles kan aangepast worden naar eigen goesting.
                                je kunt zelfs voor nog minder geld dan heinz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboman
                                  Ik zou ook voor Heinz gaan. Hoe kunnen die van ABT nu tunen zonder testbank? Elke motor is trouwens anders. Ik heb dat ook eens gevraagd voor ABT. Dan moet ge uwe auto naar de garage doen, zij halen u stuurdoos eruit en die sturen zij naar Dieteren. Daar passen ze het prog aan en dan sturen ze't terug. Ik denk dat ge daarom bij ABT altijd minder PK's krijgt dan bij een andere tuner. conclusie: Bij abt minder pk's voor veel meer geld maar wel garantie

Comment

• Bruno ge moet mij nog eens prijs maken voor een golf IV 1.9TDI. Ik denk 105pk. Forum prijs hé . greetz.

Comment

Idd, bij d'Ieteren geven ze jouw auto ook een vitamienenkuur met het grote voordeel dat uw garantie behouden blijft.
                                      Ik zou in dit geval niet twijfelen en voor de zekerheid kiezen.

Comment

• waarschijnlijk eist d'ieteren wel dat je je verzekering aanpast en dat je hem opnieuw inschrijft (extra BIV).

Comment

• Beste Bruno,

Wij hebben op de firma een VW Caddy 1.9TDI (105pk). Hoeveel kost het bij jouw om deze te tunen tot ongeveer 140pk? (Liefst niet te duur, we gaan niet zoveel geld uitgeven voor een camionette)

Als we deze tuning zetten daalt dan ook het verbruik ?

groetjes
                                          MiniCooper
                                          Last edited by MiniCooper; 25/08/2005, 19:33.

Comment

Working...
                                          X