Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy
    Bruno, wat hebben jullie voor een Peugeot 206 1.4 HDI 69pk?

Grtz, Timothy
    95pk en 40Nm erbij , gaat echt vlot voor zo'n kleine motor .
    prijs 450euro testbank incl
    groetjes
    Bruno

Comment

• Wat tuning betreft via de dealer denk ik wel dat we even een aantal zaken moeten opklaren :

1) tuning via de VW/AUDI dealer is niet altijd van ABT

2) sommige dealers zeggen dat de tuning van ABT zal zijn , maar laten elders tuning doen en geven enkel de papieren mee van ABT ( kan makkelijk met de kopieer machine )

3) de meeste d'Ieteren garages doen uitsluitend ABT , toch er zijn 2 uitzonderingen , want bij d'Ieteren Centre en Meiser kan je ook terecht voor Heinz tuning

4) sommige dealers werken met een andere tuner dan ABT samen en zeggen dat ook gewoon aan de klant

dat alles om te zeggen dat tuning van bij de dealer en zelfs van d'Ieteren niet noodzakelijk van ABT komt .

Comment

• verder heb ik ook nog ander nieuws :

*september : Auto Tune Heinz officiele tuner van grootste Mini dealer van Belgie ( http://www.coopertuning.be/ )

* begin oktober Audi TT meeting bij Heinz van de Belgian Audi TT club , maar alle andere TT eigenaars uiteraard van harte welkom

* november-december : bij heinz zal een zeer exclusieve race-jaguar te bewonderen zijn met V6 biturbo motor .

* Einde 2005 open-deur weekend bij Heinz , er wordt dan niet getuned , maar je kan het hele weekend test rijden met enkele wagens waaronder enkele echte pk monsters (+600pk) . Mss dat we discotheek carre kunnen afhuren ofzo om daar dan 's avonds een groot feest te bouwen.

*januari 2006 , autosalon op Heizel in Brussel , Auto Tune Heinz nodigt al haar klanten uit voor een drink en hapjes op de Heinz stand op het autosalon

andere ideeen zeker en vast welkom !!!

Comment

• hoi bruno heb al eens gevraagd voor mijn wagen te tunen (320d e90)

maar ik wil dit samen doen met de montage van een sportuitlaat van eisenmann...weet je of er nu al eentje te krijgen is ?

alvast bedankt.

Comment

• kan je de nieuwe polo 1.9tdi ook al tunen? Wat kost dit en wat zijn de risico's?

Comment

• Die 1.9tdi uit de nieuwe is dezelfde als de oude . Ja dus
              Kan makkelijk tot 130pk of meer gaan denk ik...

Comment

• mm zal wel goed gaan zekers ma misschien toch ma wachten tot garantie weg is ... na 2 jaar ofzo en nu misschien lichte tuning ... ma lichte tuning e, lichten vervangen ofzo of kleine dingen aan de body..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N
                  Idd, bij d'Ieteren geven ze jouw auto ook een vitamienenkuur met het grote voordeel dat uw garantie behouden blijft.
                  Ik zou in dit geval niet twijfelen en voor de zekerheid kiezen.
                  heb ik ook zo gedaan bij volvo.
                  geen testbank...is trouwens niet nodig,mijn beestje gaan nu al ferm genoeg vooruit

Comment

• ik kom ook één dezer eens af bruno, ge weet wel voor die imolarode 320cd

CU

Comment

• Is niet echt bedoeld voor Heinz maar meer een algemene vraag in verband met chiptuning.

mss een domme vraag maar kan je een wagen op lpg(lpi) laten chiptunen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke
                        hoi bruno heb al eens gevraagd voor mijn wagen te tunen (320d e90)

maar ik wil dit samen doen met de montage van een sportuitlaat van eisenmann...weet je of er nu al eentje te krijgen is ?

alvast bedankt.
                        eisenmann nog niet te krijgen voor e90 . Binnen 2 weken gaan we naar de iaa in frankfurt , mischien dat eisenmann daar die uitlaat voorstelt . laten we hopen .

groetjes
                        Bruno

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Govaerts
                          Is niet echt bedoeld voor Heinz maar meer een algemene vraag in verband met chiptuning.

mss een domme vraag maar kan je een wagen op lpg(lpi) laten chiptunen?

dat kan , maar veel hangt af van welk lpi systeem je exact hebt en of het een compleet eigen management heeft of niet ... als je lpi een appart systeem heeft , dan zal de tuning dus enkel effect hebben wanneer je op benzine rijdt . indien de lpg gekoppeld is aan je origineel MMS dan kan je niet zo ver tunen . over het algemeen worden slechts zeer weinig wagens op lpi getuned .

groetjes
                          Bruno

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bruno320D
                            eisenmann nog niet te krijgen voor e90 . Binnen 2 weken gaan we naar de iaa in frankfurt , mischien dat eisenmann daar die uitlaat voorstelt . laten we hopen .

groetjes
                            Bruno
                            thx bruno ik hoop het ook

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Adrie
                              Bruno

Binnenkort wordt mijn A3 vervangen door een bmw E90 330 d, maar het wordt de gedowntunede versie van 211 pk ipv 231pk. Wat kan je daar maximaal uithalen qua pk en koppel?
                              Versnellingsbaksgewijs zit je daar een beetje begrensd, vrees ik. Motorisch gezien is 250 pk en 580 Nm goed mogelijk, maar of de bak dat 'n eind uit zal houden ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                Versnellingsbaksgewijs zit je daar een beetje begrensd, vrees ik. Motorisch gezien is 250 pk en 580 Nm goed mogelijk, maar of de bak dat 'n eind uit zal houden ...
                                kan die manuele dat niet aan?

Comment

• Ik vermoed dat de bak wederom wat geupdatet zal worden.

In ieder geval, de manuele 6-versnellingsbak van de E60 530d (die hoogst waarschijnlijk nagenoeg ongewijzigd in de E90 330d zal komen te liggen).

Ik heb navraag gedaan naar de exacte versnellingsbak die in de E60 530d ligt, hopelijk komt daarop snel antwoord. Doorgaans is het zo dat de versnellingsbakken een gestegen koppel van 15 à 20% redelijk goed kunnen verdragen, soms is dat ook meer.

Om zeker te zijn, moet je van de fabrikant het breekmoment en het slipmoment krijgen. Dan kan je al beter raden naar de mogelijkheid van die bak om het gechipte koppel te verdragen.

Ik vermoed dat 580 Nm voor de manuele bak in de 530d (en dus ook de 330d) nog wel doenbaar zal zijn over redelijke afstand. De koppeling zal zowiezo sneller verslijten, dus de oorspronkelijke levensduur zal wel ingekort worden (maar niet drastisch).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                    Ik vermoed dat de bak wederom wat geupdatet zal worden.

In ieder geval, de manuele 6-versnellingsbak van de E60 530d (die hoogst waarschijnlijk nagenoeg ongewijzigd in de E90 330d zal komen te liggen).

Ik heb navraag gedaan naar de exacte versnellingsbak die in de E60 530d ligt, hopelijk komt daarop snel antwoord. Doorgaans is het zo dat de versnellingsbakken een gestegen koppel van 15 à 20% redelijk goed kunnen verdragen, soms is dat ook meer.

Om zeker te zijn, moet je van de fabrikant het breekmoment en het slipmoment krijgen. Dan kan je al beter raden naar de mogelijkheid van die bak om het gechipte koppel te verdragen.

Ik vermoed dat 580 Nm voor de manuele bak in de 530d (en dus ook de 330d) nog wel doenbaar zal zijn over redelijke afstand. De koppeling zal zowiezo sneller verslijten, dus de oorspronkelijke levensduur zal wel ingekort worden (maar niet drastisch).

Anders moet je de motor zo afstellen dat hij in eerste versnelling en misschien ook in tweede niet zijn maximum koppel bereikt, enkel in de hogere versnellingen. Dat zou het de versnellingsbak toch al een bak draaglijker moeten maken en je kan nog steeds het maximum uit de motor halen.

PS: Bruno, morgen ben ik daar he!

Comment

• Dat maakt niet zóveel uit. 't Is de koppeling die afziet.

Als je in derde plankgas geeft, en die motor laat het volle vermogen los op de koppeling, dan is 580 Nm nog altijd 580 Nm. Als de koppeling daar niet op voorzien is, gaat ze lijden. Hetzelfde bij 120 km/u, aan 5e, om maar iets te zeggen.

Uiteraard is 't vooral schadelijk in de lagere versnellingen.

Comment

• Hey Bruno, een vriend van mij had een vraagje: tunen jullie ook een corsaGSI 14 met 90pk? En wat is het resultaat dan en kostprijs? Kan altijd via pm
                                        2014 Bmw 118d Estorill //M
                                        2000 Bmw 320d
                                        2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
                                        2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.)
                                        https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
                                        Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje...
                                        http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
                                        Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

Comment

• bruno, kan je bij heinz veren ven het merk MTM bestellen? het is Didier zilvere audi a3 DSG, en de mini cooper s van mijn broer is bij jullie binnen geweest)

Comment

Working...
                                          X