Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Yep, de facelift 330d kreeg een sterkere variant van de 6-bak. En ik vermoed dat de nieuwe '3 weldegelijk een sterkere versnellingsbak dan die van de huidige '3 zal krijgen, want men fluistert nu al duchtig over een 335d.
Het fluisteren is gedaan erover, ze roepen het bijna bij bmw, de 335d komt er zei onze verkoper
Yep, de facelift 330d kreeg een sterkere variant van de 6-bak. En ik vermoed dat de nieuwe '3 weldegelijk een sterkere versnellingsbak dan die van de huidige '3 zal krijgen, want men fluistert nu al duchtig over een 335d.
Het fluisteren is gedaan erover, ze roepen het bijna bij bmw, de 335d komt er zei onze verkoper
Ik rakel deze thread weer op omdat ik toevallig de eer heb gehad om s'avonds eens een gesprek te hebben met Heinz zelf.
En eigenlijk denk ik wel dat ik hem een excuus schuldig ben. Bepaalde dingen die ik ervaren heb, zijn blijkbaar toch niet aan hem te wijten, zoals bv. mijn versnellingsbak die kort na de chiptuning naar de vaantjes was.
Ik heb hem s'avonds eens ontmoet, via een vriend van hem. En na een gesprek te hebben en mij als Basix voorgesteld te hebben, wist hij onmiddelijk wie ik was daar hij deze thread natuurlijk ook op de voet volgt. Bepaalde punten zijn besproken en ik moet zeggen dat ik bepaalde ervaringen blijf aanhouden omdat ik zeo p het ogenblik van gebeuren op een bepaalde manier heb ervaren, maar andere punten zijn uitvoerig besproken.
Aangezien ik technisch een leek ben, heb ik een uitvoerige uitleg gekregen van hem waardoor ik mijn mening moest herzien en waardoor ik nu meen dat ik hem een excuus schuldig ben, bij deze....
Het is nooit mijn bedoeling geweest om iemand die commerce doet te kraken en ik denk dat iedereen dat wel heeft kunnen ervaren op de replieken die ik gaf op mijn verhaal. Maar ik besef nu dat ik met mijn verhaal hem wel schade kon berokken en dat is nooit de bedoeling geweest. Vandaar deze rechtzetting!!
Ik heb hem s'avonds eens ontmoet, via een vriend van hem. En na een gesprek te hebben en mij als Basix voorgesteld te hebben, wist hij onmiddelijk wie ik was daar hij deze thread natuurlijk ook op de voet volgt.
Inderdaad, tijdens een van de andere threads waarin er sprake was van Heinz heb ik hem een mailtje gestuurd om er hem attent op te maken, 'k denk dat hij van die tijd af deze site met Argusogen volgt.
Hij mag deze post gerust volgen, want Heinz is een van de beste voor motortuning. Vanuit england komen ze naar hem. En als je weet dat hij ook raceporsches prepareert, kan je hem wel vertrouwen. Hij heeft trouwens een schitterende vermogenstestbank staan (tot 600pk dacht ik)
zelf ben ik er ook al geweest info gaan vragen om mijn coupe te chippen. Maar het resultaat zou toen weinig geweest zijn.
Bij deze als Heinz, al iets meer uit mijn wagen kan toveren, mag hij mij altijd PM
Mocht 'ie nu nog 'es inloggen en me een PM'etje sturen met een bodemprijs-offerte voor een kuur voor m'n 320d business...
Babs heeft het nodig. Ben niet tevreden van 'r prestaties. Niet dat de 320d (Business of niet) niet snel is, maar 'k ben verwend door m'n vorige auto's.
Nu ... mijn dealer spreekt niet van Heinz, maar plaatst boxjes. Volgens een verkoper van Hindrickx in Roeselare is dat beter dan een OBD-tuning, en toen ik 'm zei dat dat mij onwaarschijnlijk lijkt omdat bepaalde waarden gewoon worden vermenigvuldigd zonder meer ... trok 'ie maar een bedenkelijk gezicht.
Graag zou 'k daar 'es een duidelijke en technische uitleg over krijgen van een onderlegd iemand. Heinz ? Of nog beter, Heinz : neem 'es contact op met Hindrickx in Roeselare, en meld ze 'es dat je tevreden samenwerkt met andere dealers (die de BMW-garantie blijven garanderen) en leg ze vooral 'es het verschil tussen die prutsboxjes uit en jouw tunewerk ?
Thx.
Want ... ik wil meer vermogen voor Babs, maar wil het doen op een manier die me de volle ondersteuning van m'n dealer garandeert. En aangezien mijn dealer zegt niet te werken met Heinz maar met een boxjes-ontwikkelaar van ergens in de Ardennen ... vermoed ik dat dat vooral komt omdat ze meer winst maken op die laatste dingen.
de 320d 136pk kan via OBD geherprogrammeerd worden,
de 320d 150pk en de 2.0TDI van VAG kan NIET via OBD getuned worden , dit kan via gewoon solderen van de chip , maar bij Auto Tune Heinz (en vele andere tuners) hebben ze een ander toestel (seriele programmatie) waarmee je dus de chip niet hoeft eruit te solderen .
Mooie zaak : propere werkplaats (i've seen MUCH worse), uiterst propere vermogensbank-ruimte, erg mooie toonzaal, en ja zelfs de "werkruimte" (waar Heinz en z'n compaan hun toverwerk verrichten) ligt er eigenlijk proper bij (gezien de drukte deze namiddag).
Zowel Heinz als z'n medewerker zijn uiterst vriendelijk, 't is geen afstandelijk gedoe of je wordt niet met een "uh-oh ik ben hier maar klantje nummer zoveel" opgezadeld.
De uitleg die beiden geven is simpelweg grandioos. Elke vraag wordt treffend beantwoord, en zelfs zonder vragen krijg je voldoende inlichtingen om te weten wat ze aan 't doen zijn.
De 320Cd-eigenaar was wat later, dus ik had massa's tijd om het schitterende materiaal dat in de showroom wordt tentoongesteld, te bekijken.
Die Mov'It-remmen zijn simpelweg breathtaking. Sjonge wat een joekels. Die grootste (best prijzig ook) zien eruit alsof ze een 747 in een vingerknip tot staan kunnen houden, en de afwerking van het geheel ziet er magnifiek uit.
Eisenmann-uitlaatjes lagen er bij wijze van spreken op een hoopje, en ook een aantal hele mooie originele en namaakvelgen stonden er te pronken. Namaak M-velgen voor je BMW liggen er dus voor het rapen, ja zelfs de laatste styling van de M5 staat al in het rekje in namaakversie. Knap !!
En dan de schitterende Recaro-zeteltjes ... zit goed, blijft goed. De Sloggi voor de veeleisende automobielliefhebber, zeg maar.
De gegevens worden uit de box gelezen ... dus je start altijd met jouw eigenste motorsturing, en niet met een reeds getweaked (of verneukt) ander sturingsprogramma.
Daarna wordt er een referentieprogramma geladen, dus een sturingsprogramma van een wagen met een identieke motor als die van jou, die voordien al werd getuned.
En dan worden zowat alle kenvelden overlopen. Een aantal daarvan worden navenant aangepast, en dat alles in een superformiweldig Windows-programma waarbij een 3D-weergave van de kenvelden perfect mogelijk is, en afvlakken of verhogen van bepaalde regio's met een simpele klik-en-sleep van de muis mogelijk is. Een beetje zoals PhotoShoppen van de spoiler van een auto, maar dan van het motorvermogen.
De handel weer dicht, geïnstalleerd ... en ikkie met m'n vehikel de baan op.
Als ik eerlijk mag zijn ... ik was rustig vertrokken ... en ik vond er niet zoveel verschil aan, eigenlijk. Beetje teleurstelling.
Tot ik kort daarna (het dorpje voorbij), voor 't eerst plankgas gaf na een bochtje.
Nu, ik had de grafiek van de ingaande meting nog niet gezien ... dus ik wist niet hoe Babs 'r originele curve uit ziet ... maar je moet een rund zijn om niet te voelen dat de wagen al van voor de 3.500 tpm een duidelijke knevel heeft aangemeten gekregen. Het vermogen stagneert, en het klimmen in toeren gaat moeizaam.
ik heb een bmw 318d berline/115pk(bj nov 2004), volgens diverse bronnen is dit dezelfde motor uit de 320d/150pk maar enkel goed toegenknepen door bmw zelf...
Iemand een id tot hoeveel ik die kan laten chippen ?
ik heb een bmw 318d berline/115pk(bj nov 2004), volgens diverse bronnen is dit dezelfde motor uit de 320d/150pk maar enkel goed toegenknepen door bmw zelf...
Iemand een id tot hoeveel ik die kan laten chippen ?
Jouw bronnen liegen. Er zijn verschillende hardware-onderdelen verschillend.
Okay, de cilinderinhoud is dezelfde, en 't is ook een moderne turbo-diesel ... maar daar houdt het niet op. Turbo bij de 320d kan meer aan, en z'n intercooler is ook performanter. Bovendien ben je met de 318d in de k°nt genaaid omdat je versnellingsbak een duidelijk minder performante versie is dan die van de 320d.
De gegevens van Sachs betreffende de bak uit de 318d heb ik niet, maar als we afgaan van de opgave van BMW (280 Nm) en we passen het regeltje van 3 toe ... dan komen we aan een mooie 330 Nm uit. Uiteraard klopt zo'n regeltje van 3 niet ... maar ik zou die vijfbak van jouw wagen (allez, de koppeling) niet veel meer dan 320 Nm te slikken geven, wil je niet in de jus komen te zitten.
Bovendien beginnen de meeste chippers vanaf de basis-software van jouw specifieke auto ... en dus zit je zowiezo met een achterstand.t.o.v. een 320d.
Dus ... sorry to disappoint you ... maar van jouw 318d een 320d maken, of nog beter een gechipte 320d ... da's onmogelijk. En zij die zeggen dat de 318d en de 320d identiek dezelfde motor hebben, die zwanzen vierkant uit hun bek.
Op de site van Heinz wordt voor de 318d 143 pk en 330 Nm aangegeven. Doorgaans geeft de vermogensbank een iets hogere waarde aan ... maar dat ligt volgens mij aan de bank. Ik denk dat een kleine 2,5% Ã 5% aftrekken van de gemeten waarde ongeveer het juiste cijfer weergeeft.
Lees : bij Heinz kan je jouw 318d nagenoeg even snel laten maken als een standaard 320d. Weet wel dat je bak dus minder kracht verwerken kan, en dat ook jouw remmen een slagje kleiner zijn dan die van de 320d ... keep it safe.
Comment