Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het ging hier toch over motortuning door Heinz he?

Dus nogmaals:
    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
    Vraagske over iets dat ik niet op de site van heinz kan vinden.
    De 1.6 met 90pk van Citroën (de C4), kan daar veel bij gedaan worden door motortuning??
    Is er eigenlijk veel vershil tussen de 1.6 90pk en de 1.6 met 110pk?

En wat kan er gedaan worden met de Zafira 1.9cdti met 100pk??
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• 'k heb een vraagske i.v.m. Porsches. 'k weet ni goe waar ik 't moet zetten want 't lijkt me iets waar Autotune Heinz wss een oplossing voor heeft

't is die PSM bij de 997/996, je kan die niet uitschakelen. 't is te zeggen, je kan ze wel uitschakelen maar telkens je het rempedaal toucheerd treed het weer in werking. nogal frustrerend voor wie wil spelen op circuit me dunkt.

nu vraag ik me af: Valt da echt ni te omzeilen? bij Heinz halen ze de begrenzer van BMW's, mercedessen e.d. zodat ze vlotjes 250+ gaan. zouden ze dan een pasklare oplossing hebben om die stabiliteitscontrole (PSM) écht te kunnen uitschakelen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
        Het ging hier toch over motortuning door Heinz he?

Dus nogmaals:

zie email.

groetjes
        Bruno

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door soepap
          'k heb een vraagske i.v.m. Porsches. 'k weet ni goe waar ik 't moet zetten want 't lijkt me iets waar Autotune Heinz wss een oplossing voor heeft

't is die PSM bij de 997/996, je kan die niet uitschakelen. 't is te zeggen, je kan ze wel uitschakelen maar telkens je het rempedaal toucheerd treed het weer in werking. nogal frustrerend voor wie wil spelen op circuit me dunkt.

nu vraag ik me af: Valt da echt ni te omzeilen? bij Heinz halen ze de begrenzer van BMW's, mercedessen e.d. zodat ze vlotjes 250+ gaan. zouden ze dan een pasklare oplossing hebben om die stabiliteitscontrole (PSM) écht te kunnen uitschakelen?
          Daar kunnen we zeker eens over denken , maar lijkt me gewoon het eenvoudigste dat je de zekering eruit haalt net voordat je het circuit oprijdt.

groetjes
          Bruno

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Adrie
            Bruno

Binnenkort wordt mijn A3 vervangen door een bmw E90 330 d, maar het wordt de gedowntunede versie van 211 pk ipv 231pk. Wat kan je daar maximaal uithalen qua pk en koppel?
            We zijn nu aan het testen met deze wagen , momenteel is het 260pk en 550Nm .(iets minder koppel inderdaad om de boite te sparen)

groetjes
            Bruno

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragon
              Hey Bruno, een vriend van mij had een vraagje: tunen jullie ook een corsaGSI 14 met 90pk? En wat is het resultaat dan en kostprijs? Kan altijd via pm
              zou ik niet aan beginnen , is prijs/pk en dus ook prijs/extra rijplezier zeker geen aanrader.Haal je maximaal 8pk extra uit.

groetjes
              Bruno

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door newadrie
                bruno, kan je bij heinz veren ven het merk MTM bestellen? het is Didier zilvere audi a3 DSG, en de mini cooper s van mijn broer is bij jullie binnen geweest)
                moet kunnen , maar waarom absoluut van MTM, ik denk dat die hun veren bij eibach laten maken. moet dat eens nakijken , maar je kan ze best rechtstreeks bij eibach bestellen.

groetjes
                Bruno

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Adrie
                  Mezelf even quoten. Kunnen jullie die begrenzing uithalen Bruno?

geen enkel probleem

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door serial
                    Iemand een idee wat er uit een 140pk BMW E36 318is (automaat) gehaald kan worden?
                    chiptuning en cold air intake en die dingen ben ik eerlijk gezegd sterk aan het overwegen indien het gewonnen vermogen genoeg is...
                    Heb begin deze week een getuned , airbox (300euro) , catvervanger 200euro (zeer belangrijk op dit model!!) en chiptuning (450euro) gaven alles samen 15pk extra . Die eigenaar was zeer tevreden , maar persoonlijk vind ik het toch niet zo interessant prijs/pk.

groetjes
                    Bruno

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door serial
                      Hier beloven ze toch volgende resultaten:
                      140pk -> 158pk
                      180nM @ 4300 -> 216 nM @ 4100

http://www.autotechnics.be/index.php...mid=48&lang=nl

sorry , maar die zijn ZOT , dat is ONMOGELIJK , als je daar gaat tunen mag je gratis bij ons op de testbank komen staan , eens meten , meer als 5pk en 8Nm halen zij niet.

groetjes
                      Bruno

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zeramed
                        Vraagje mbt BMW X3 2.0d,op de site van Heinz staat er standaard 163pk,upgrade naar195pk, maar een 2.0d heeft 150pk,zouden er daar dan ook 32pk bijkomen?,is 182pk??

De 2.0d 150pk brengen we naar 190pk/

groetjes
                        Bruno

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bruno320D
                          We zijn nu aan het testen met deze wagen , momenteel is het 260pk en 550Nm .(iets minder koppel inderdaad om de boite te sparen)

groetjes
                          Bruno
                          Telt dit ook voor 231pk versie met steptronic?

Comment

sorry , maar die zijn ZOT , dat is ONMOGELIJK , als je daar gaat tunen mag je gratis bij ons op de testbank komen staan , eens meten , meer als 5pk en 8Nm halen zij niet.

groetjes
                            Bruno

En volgens hen stijgt de topsnelheid zelfs van 213km/u naar 228km/u ... *hihi*

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fast Ace
                              Telt dit ook voor 231pk versie met steptronic?
                              JA , is ook voor deze motor .

groetjes
                              Bruno

Comment

groetjes
                                Bruno
                                Thanx, dus als ik het goed begrijp, krijg je net hetzelfde resultaat met de 211 pk versie als met de 231 pk versie. M.a.w. de 231 pk versie heeft eigenlijk géén enkel voordeel tov van de 211 pk versie ?
                                Last edited by ; 08/10/2005, 01:58.

Comment

groetjes
                                  Bruno

zie nekeer wie ze nu binnensmijten

mijn uitlaat al toegekomen?

Comment

• ook bij jou ben ik nog steeds kurjeus achter gebruikservaringen ?
                                    zeker als het over roet gaat

hoe zit dat nou, braken jullie meer of niet roet uit ?

bruno : schiet me niet dood

Comment

• vraagje aan Bruno:heb momenteel 8800 km met mijn 535d e61 ,ik meen me te herrineren dat je (toen ik met mijne maat zijne e60 530d daar was)sprak van een mogelijke tuning vanaf zo een 7500 km?! Welnu,wat mag ik verwachten van deze ingreep? De koppel en pk waarden zijn reeds vermeld,maar wat geeft het in de praktijk van 0naar 100 en qua topspeed?? Want ik heb onlangs op de ring meegereden in een opgekieteld exemplaar en vond het eigenlijk niet zo een fenomenaal gevoelsverschil (even opletten wat ik zeg:die kerel ging natuurlijk geweldig hard en we waren allen onder de indruk,maar dat kwam ook wel een groot deel door zijn ervaring en de grote van zijn ballen )Wat geeft het op een gladde ondergrond?Gaat dan de electronica niet de hele tijd vechten met het vermogen?? thx

Comment

• Dat is inderdaad ook de vraag die ik mij stel?

Wat geeft een vermogensstijging in acceleratiecijfers?

Als ik mijn 118d zou laten tunen, zou hij 150pk hebben. Aangezien een standaard 118d in 10sec. van 0 tot 100km/uur kan. Hoe snel kan deze sprint dan na de tuning?

Topsnelheid interessert mij geen kl*te...
                                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fast Ace
                                          Thanx, dus als ik het goed begrijp, krijg je net hetzelfde resultaat met de 211 pk versie als met de 231 pk versie. M.a.w. de 231 pk versie heeft eigenlijk géén enkel voordeel tov van de 211 pk versie ?
                                          Dat is ook het geval , de 211pk versie is een electronisch begrensde versie van deze motor (fiscale reden) .

groetjes
                                          Bruno

Comment

Working...
                                          X