En gTa wat ga je doen als je Babs terug moet afgeven ?? Het vermogen terug schroeven of gewoon de sleutels afgeven en van niets gebaren ??
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Autotuning - vragen & antwoorden
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaVandaag dus (op uitnodiging van een uiterst vriendelijke medewerker) een bezoekje gebracht aan Heinz.
Edit: als de versnellingsbak volgens Sachs 460 nm aankan...dan speelt BMW het toch wel supersafe voor de 320d...
Toch een afknapper als je eens goed doortrekt dat je achter je wagen zwarte roetwolkskes ziet...
hoe zit dat trouwens met tuning en firmawagens; gebeurt dit bij jou in overleg met je baas of is zoiets not done ?Peugeot 307 Sw 1.4HDI
& BMW E36 318TDS Touring
Wanna hear&see some fantastic cars ? It's the Gumball:
http://www.passion-gt.com/video/GumB..._PassionGT.mpg
Ode aan de eigen wagen!
Terroristen bombarderen enkel openbaar vervoer!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa
<knip nuttige info>
Lees : bij Heinz kan je jouw 318d nagenoeg even snel laten maken als een standaard 320d.Weet wel dat je bak dus minder kracht verwerken kan, en dat ook jouw remmen een slagje kleiner zijn dan die van de 320d ... keep it safe.
nu weet ik waaraan en waaraf, ik zal dan de komende 3jaar het moeten doen met 115pk.
ik wou eerst een 320d maar door mijn jeugdige leeftijd van 22 was het verschil in lease een kleine 140eur per maand oftewel 1700eur per jaar...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sleepsOorspronkelijk geplaatst door Blink360Oorspronkelijk geplaatst door gTaVandaag dus (op uitnodiging van een uiterst vriendelijke medewerker) een bezoekje gebracht aan Heinz.Peugeot 307 Sw 1.4HDI
& BMW E36 318TDS Touring
Wanna hear&see some fantastic cars ? It's the Gumball:
http://www.passion-gt.com/video/GumB..._PassionGT.mpg
Ode aan de eigen wagen!
Terroristen bombarderen enkel openbaar vervoer!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Blink360Oorspronkelijk geplaatst door gTaVandaag dus (op uitnodiging van een uiterst vriendelijke medewerker) een bezoekje gebracht aan Heinz.
Edit: als de versnellingsbak volgens Sachs 460 nm aankan...dan speelt BMW het toch wel supersafe voor de 320d...
Toch een afknapper als je eens goed doortrekt dat je achter je wagen zwarte roetwolkskes ziet...
hoe zit dat trouwens met tuning en firmawagens; gebeurt dit bij jou in overleg met je baas of is zoiets not done ?
Garanti 100% dat ze neen zeggen als je het vraagt. Weet je, leasingmaatschappijen houden niet van spoilers en dergelijke, dat zegt misschien al iets.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sleepsOorspronkelijk geplaatst door gTa
<knip nuttige info>
Lees : bij Heinz kan je jouw 318d nagenoeg even snel laten maken als een standaard 320d.Weet wel dat je bak dus minder kracht verwerken kan, en dat ook jouw remmen een slagje kleiner zijn dan die van de 320d ... keep it safe.
nu weet ik waaraan en waaraf, ik zal dan de komende 3jaar het moeten doen met 115pk.
PS gTa, bedankt voor de info! Maar die roetuitstoot zou toch niet mogen, komt door een onvolledige verbranding. (ach weet ik veel, heb ik ook maar van horen zeggen)
Comment
-
't Is inderdaad zo dat het koppel in de lagere versnellingen wordt beperkt. Hoe hoger je in de versnellingen komt, hoe voller het vermogen.
'k Zag ze bij Heinz de programmerng doen, en 'k heb duidelijk gezien hoe ze het gestegen koppel bij de eerste versnelling niet doorvoerden, en bij de Ze versnelling maar gedeeltelijk.
Comment
-
Ik weet één ding, van die chiptuning blijf ik af.
Als het dan zogezegd allemaal geen kwaad kan, dan vraag ik mij eigenlijk wel af waarom BMW dan bijvoorbeeld geen "soft 320d" aanbiedt voor de mensen die het geen reet kan schelen hoe snel ze accelereren naar de volgende file en een "hard 320 d" voor die anderen.
In de wedren van de diesels naar een met zo'n klein mogelijke cilinderinhoud zoveel mogelijk Pk's uit de motoren te puren zou het voor BMW, dat toch een merk met een sportief imago is, misschien niet misstaan om een 320 d met 190 Pk aan te bieden, waarom doen ze dat dan niet?
Trouwens ben je wel zeker dat BMW eventuele schade aan je gechiptunede motor in garantie zou verhelpen?
Mijn 318 d is de toegeknepen vorige 320 d van 136 Pk zonder kinderziektes dan. Ik heb 115 Pk en een koppel van 265 N/m.
Ik zou ook liever meer vermogen hebben, maar niet met een diesel dan, ik krijg nu al het sch**t van die rauwe diesel als ik volaccelereer, wat moet dat niet zijn als die gechipt is?
En dan nog maar te zwijgen van die vettige zwarte rook.
Die diesel heb ik uit puur financiële redenen, anders zou het een vette 330i met 231 Pk zijn met zulk een motor kan je zelfs moeiteloos 300.000 km doen, de diesels van nu kunnen dat niet meer hoor.
Mijn gedacht: afblijven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DaneEn gTa wat ga je doen als je Babs terug moet afgeven ?? Het vermogen terug schroeven of gewoon de sleutels afgeven en van niets gebaren ??
Hmm. Ik denk dat 'k 'r dan terug in seriestaat laat zetten, ja.
Waarom, geïnteresseerd ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaOorspronkelijk geplaatst door DaneEn gTa wat ga je doen als je Babs terug moet afgeven ?? Het vermogen terug schroeven of gewoon de sleutels afgeven en van niets gebaren ??
Waarom, geïnteresseerd ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TommieOorspronkelijk geplaatst door gTaOorspronkelijk geplaatst door DaneEn gTa wat ga je doen als je Babs terug moet afgeven ?? Het vermogen terug schroeven of gewoon de sleutels afgeven en van niets gebaren ??
Waarom, geïnteresseerd ?
Lol, zou Mercules zijn 730d al hebben
. Lang geleden dat hij nog iets heeft laten horen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa*lol* Ik had zo'n reactie verwacht.
Maar daar doelde ik niet op.Zelfs al zou ik plots supergoed gaan scoren, dan nog doe ik m'n termijn met Babs uit, hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommieen 410 koppels van jetje geven in je koffer
Ik hoor je al komen, Tommie ... jij en je liefje hebben geen plaats in de trunk van jouw MINI, dus je wil al komen schooien.
*schudt van neen*
Mooi niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaOorspronkelijk geplaatst door Tommieen 410 koppels van jetje geven in je koffer
Ik hoor je al komen, Tommie ... jij en je liefje hebben geen plaats in de trunk van jouw MINI, dus je wil al komen schooien.
*schudt van neen*
Mooi niet.
Het hoofd van m'n vriendin past perfect door m'n glazen schuifdak ! 't Vraagt wel wat gewenning, maar dat 'bobt' perfect zo hoor :o
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JakkelMijn 318 d is de toegeknepen vorige 320 d van 136 Pk zonder kinderziektes dan. Ik heb 115 Pk en een koppel van 265 N/m.
Er zijn al constructeurs die 'tunen' onder garantie he. Op een Subaru WRX (Sti) bieden ze toch ook het Prodrive pakket aan. Voor zover ik weet, komt men zelfs niet aan het motorblok. Of de Works Mini Cooper bijvoorbeeld.
…
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa
en ook een aantal hele mooie originele en namaakvelgen stonden er te pronken. Namaak M-velgen voor je BMW liggen er dus voor het rapen, ja zelfs de laatste styling van de M5 staat al in het rekje in namaakversie. Knap !!
Kosten die dan veel minder dan de originele die je af fabriek bestelt?
En hoe zit het dan met de kwaliteit van die velgen?
Lijkt me dan beter als je een auto bestelt, hem laten afkomen met de standaardvelgen en na een tijdje namaakvelgen te kopen en de standaardvelgen te gebruiken voor winterbanden..BMW E61 525d LCI '09
Suzuki Bandit 1250NA /07
Fiesta Red Edition '16
Comment
Comment