Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• die lijken mekaar allemaal rauw te lusten in die tuningwereld

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krulle
      die lijken mekaar allemaal rauw te lusten in die tuningwereld
      't Zijn tjoet'ns die tjoeners

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VWgolf ABT Caractere
        ik hab identiek dezelfde wagen getuned door heinz. superprestaties achteraf voor een driecilinder! verbruik daalde zelfs! over duurzaamheid kan ik jammer genoeg niks zeggen
        allez aan te raden dus, merci voor de reactie

Comment

• ben ook een langs de vw-garage geweest (beerens aan metropolis) waar ze "weeral" zo vriendelijk waren..daar kan ik hem ook laten tunen voor 1000 euro en volgens hem gaan ze dan van 70pk naar 110pk..ik denk dat hij lichtjes aan het overdrijven was of niet? Bij heinz gaan ze naar 95pk voor +-500 euro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sammie
            ben ook een langs de vw-garage geweest (beerens aan metropolis) waar ze "weeral" zo vriendelijk waren..daar kan ik hem ook laten tunen voor 1000 euro en volgens hem gaan ze dan van 70pk naar 110pk..ik denk dat hij lichtjes aan het overdrijven was of niet? Bij heinz gaan ze naar 95pk voor +-500 euro
            tot 95 pk ist veilig, als je geluk hebt 102 pk, meer geloof ik ni! tis maar een driecilinder hé
            2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
            2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

tot 95 pk ist veilig, als je geluk hebt 102 pk, meer geloof ik ni! tis maar een driecilinder hé

lijkt mij ook..
              waar heb jij je wagen laten tunen en hoe zit het bij jou met de garantie?
              merci

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sammie
                lijkt mij ook..
                waar heb jij je wagen laten tunen en hoe zit het bij jou met de garantie?
                merci
                Mijn wagen was getuned bij Heinz. Garantie werd behouden door alle VW-dealers in mijn regio.

Comment

• Ik ben vandaag op het autosalon geweest en heb ook eens een bezoekje gebracht aan de stand van Auto Tune Heinz. Zowel Heinz als Bruno waren van de partij.

Het loont echt de moeite om eens een kijkje te gaan nemen. Er stond een M3 CSL met maar liefst 400pk...een ervaren Ring-beest...
                  Ook stonden er prachtige velgen waaronder een setje 23" voor een Porsche Cayenne...
                  Zoals de meesten geven ook zij nu saloncondities...
                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• wat valt er dan zoal aan zaakjes te doen bij Heinz. ook chiptuningzaakjes?

Comment

• ze hebben speciale condities op alles wat ze verkopen, dus ook op motortuning...
                      OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                        ze hebben speciale condities op alles wat ze verkopen, dus ook op motortuning...
                        dus ik ga toch nog naar het autosalon moeten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krulle
                          die lijken mekaar allemaal rauw te lusten in die tuningwereld
                          Daar lijkt het sterk op. En omdat ze daar over elkaar geen enkel goed woord kwijt willen zou ik wel een onafhankelijke vergelijkende studie willen maken tussen de verschillende "tuners":
                          • op een onafhankelijke vermogenbank.
                          • Met een roetmeting voor en na de tuning.
                          • Met een test van een bepaalde tijdsduur op vollast om te zien of het een degelijke/duurzame tuning is.
                          • Met een controle van de herprogrammatie door een onafhankelijke expert.
                          • Identieke brandstof.

Bvb: Heinz, Squadra, Inter-Tuning, CTH...

En wie de uitdaging niet aandurft, die heeft volgens mij al op voorhand al verloren.
                          Last edited by 911turbo; 11/01/2006, 22:35.
                          A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                            Daar lijkt het sterk op. En omdat ze daar over elkaar geen enkel goed woord kwijt willen zou ik wel een onafhankelijke vergelijkende studie willen maken tussen de verschillende "tuners":
                            • op een onafhankelijke vermogenbank.
                            • Met een roetmeting voor en na de tuning.
                            • Met een test van een bepaalde tijdsduur op vollast om te zien of het een degelijke/duurzame tuning is.
                            • Met een controle van de herprogrammatie door een onafhankelijke expert.

Bvb: Heinz, Squadra, Inter-Tuning, CTH...

En wie de uitdaging niet aandurft, die heeft volgens mij al op voorhand al verloren.
                            zou mss eens goed zijn, maar om dat te kunnen verwezenlijken heb je macht (lees media) nodig! Mss iets voor de autowereld-redactie in medewerking van D'Ieteren of BMW of Toyota ... (een automerk dat hier ook een testbank heeft in België)

tenzij jullie zelf de apparatuur hebben, en je wilt samenwerken met autowereld

Comment

• hehe, good idea 911Turbo...geloof het of niet, Inter-tuning heeft mij dit al eens voorgesteld om te organiseren.

Elke tuner, die wilt meedoen, mag de wagen 1 dagen houden om zo'n optimaal mogelijk resultaat te bekomen. Na het volledig afstellen, wordt het standaardprogramma uiteraard weer ingeladen, en gaat de wagen naar de volgende tuner. Als iedereen aan de beurt is geweest, allen samenkomen en het programma één voor één inladen en dus ook de onafhankelijke tests laten draaien. Resultaten bundelen en verspreiden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Junni
                                hehe, good idea 911Turbo...geloof het of niet, Inter-tuning heeft mij dit al eens voorgesteld om te organiseren.

Elke tuner, die wilt meedoen, mag de wagen 1 dagen houden om zo'n optimaal mogelijk resultaat te bekomen. Na het volledig afstellen, wordt het standaardprogramma uiteraard weer ingeladen, en gaat de wagen naar de volgende tuner. Als iedereen aan de beurt is geweest, allen samenkomen en het programma één voor één inladen en dus ook de onafhankelijke tests laten draaien. Resultaten bundelen en verspreiden
                                Dat MOET gewoon eens gebeuren! Alles wordt over vergeleken, tuning moet dus ook vergeleken worden!

En ik wil weten hoeveel % Heinz afdoet opt salon!!!!

Comment

En ik wil weten hoeveel % Heinz afdoet opt salon!!!!
                                  Onderhandelen zal de boodschap zijn...
                                  OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman
                                    Minstens één van de twee meetinstrumenten zal dan toch niet geijkt zijn
                                    doet er niet toe.. ik ben er 2,2sec op vooruit gegaan, ik heb verschillende keren hetzelfde resultaat en ik meet altijd op dezelfde manier + er zijn er die beslist beter doen met dezelfde wagen/type dan ik..
                                    2000 VW Golf IV 1.9 tdi (sold)
                                    2008 VW Golf V 2.0 tfsi dsg (sold)

2008 Opel Astra Break 1700 cdti (gone)

2004 VW Touareg 5.0 v10 tdi

2014 Skoda Octavia 2.0 tsi dsg Combi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wachma
                                      doet er niet toe.. ik ben er 2,2sec op vooruit gegaan, ik heb verschillende keren hetzelfde resultaat en ik meet altijd op dezelfde manier + er zijn er die beslist beter doen met dezelfde wagen/type dan ik..
                                      het is mogelijk hoor: als er vooral getuned is op de lage toerentallen, dan zal je maximum vermogen daarvoor niet stijgen, maar je kunt wel sneller optrekken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wachma
                                        Met wat heb je dat gemeten?
                                        A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                                          Met wat heb je dat gemeten?
                                          Met een banaan.

Comment

Working...
                                          X