Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Nitrox
    wat is de prijs voor het chippen van een seat ibiza 2005 1.4 tdi (75pk) naar +- 102 pk???

mvg robin
    mensen, stop nu toch eens met dingen te vragen die gewoon op de site staan!!!
    2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
    2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will
      Op het stuk tussen Asse en de oprit van Ternat ?? (Op de Moret dus?)
      Euh.Nee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboman
        Euh.Nee
        't Zou moeilijk zijn daar ook eh. Ze hebben de snelheid geloof ik nog wat naar beneden gehaald op dat stuk, maar 'k moet zeggen het is wel redelijk tot zeer lang geleden dat ik daar nog gepasseerd ben. Dus totaal niet meer bij met wat er ginder gaande is dezer dagen.

Comment

't Zou moeilijk zijn daar ook eh. Ze hebben de snelheid geloof ik nog wat naar beneden gehaald op dat stuk, maar 'k moet zeggen het is wel redelijk tot zeer lang geleden dat ik daar nog gepasseerd ben. Dus totaal niet meer bij met wat er ginder gaande is dezer dagen.
          Nee,daar mag je gewoon 70 hoor Is wel niet slim om het kot daar open te trekken want er zijn daar enkele zijbaantjes en het is ni echt overzichtelijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboman
            Nee,daar mag je gewoon 70 hoor Is wel niet slim om het kot daar open te trekken want er zijn daar enkele zijbaantjes en het is ni echt overzichtelijk
            Neen, en gewone betonbaan, met dwarsribbels en redelijk wat bochten.

Comment

Neen, en gewone betonbaan, met dwarsribbels en redelijk wat bochten.
              Id.Levensgevaarlijk om daar snel te rijden Overal trouwens.Er is maar 1 plaats om het kot open te trekken en dat is op de ring

Comment

• ik heb een bmw 525d(e60)van 2004,met 73000km op de teller.
                mag ik die nog laten tunen(chip)of is dat al teveel km
                en zo ja is er dan een vershil merkbaar aangezien de wagen op zich al vlot rijd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door smoke
                  ik heb een bmw 525d(e60)van 2004,met 73000km op de teller.
                  Normaal mag dat geen probleem zijn.En het verschil zal je zeker en vast merken,zijt daar maar gerust in

Comment

• Die van pmmeke topte af op 215pk dacht ik he ?

Dus ik denk dat je dat verschil serieus gaat kunnen merken

Comment

• Heb ééns geïnformeerd wat ze kunnen doen met een Golf III 1.9 TDI 90pk 202Nm. Ze zeiden het volgende;

Beste Jasper,

Jouw wagen staat er inderdaad niet meer tussen, maar dit wil niet zeggen dat hij niet kan getuned worden. Chiptuning op jouw wagen levert een vermogentoename van 25pk/50Nm. Dit is een toename van bijna 30%. Hiermee wordt de topsnelheid verlegt van 178 naar 195km/u. De sprint van naar 100km/h neemt ruim een seconde minder in beslag. Een absolute aanrader!
                      De kostprijs hiervoor bedraagt 450 euro, inclusief meerdere vermogenmetingen. Deze zijn noodzakelijk om het resultaat te kunnen controleren. Je krijgt tevens een grafiek mee met het vermogen voor en na.

Sportieve groeten,

Stijn Cooremans

Auto Tune Heinz
                      Ik heb ook gevraagd hoe het zit met de levensduur van de motor. En als het chippen extra kosten meebrengt, doordat de wagen eigenlijk nie voorzien is voor dergerlijk vermogen. Ze geven daar spijtig genoeg geen antwoord op. Het was gewoon ééns om te weten, mocht ik mss niet de Golf cabrio, maar de Golf III zou krijgen.

Comment

• dat is dan 115pk, 250nm
                        de waarden van een hedendaagse kleine diesel (1.6tdci, 1.5dci, etc)
                        da zal wel vlot gaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven
                          dat is dan 115pk, 250nm
                          de waarden van een hedendaagse kleine diesel (1.6tdci, 1.5dci, etc)
                          da zal wel vlot gaan
                          Wel, da zou wel tof zijn, maar toch ben ik een beetje bang.

Comment

• motor zal er wel tegen bestand zijn zeker?
                            Aangezien er toen toch ook 110pk varianten waren.

Comment

• Ik zou wel denken dat het vermogensmeting is ipv van vermogenmeting, helemaal kosjer is het dus niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door smoke
                                ik heb een bmw 525d(e60)van 2004,met 73000km op de teller.
                                Ik zou dit zeker doen.. mijn vw is gechipt op 101OOOkm
                                heeft er nu 115 op de klok (na 3 maand) en ben er heel erg tevreden over..
                                Heb van 75000km tot 100000km met powerbox gereden en dit is zelf niet met chiptuning te vergelijken..

de 525 wordt eerst naar 176pk gebracht omdat die bmw van jou "begrenst" is tot 163pk wegen takstoestanden daarna dan wordt hij gechipt..
                                op de site staat 220pk (toename van een 55pk, niet slecht) optioneel kan je zelf tot 230pk gaan en 5OONm

Dan laat je die 530D achter je hoor
                                2000 VW Golf IV 1.9 tdi (sold)
                                2008 VW Golf V 2.0 tfsi dsg (sold)

2008 Opel Astra Break 1700 cdti (gone)

2004 VW Touareg 5.0 v10 tdi

2014 Skoda Octavia 2.0 tsi dsg Combi

Comment

• Onze Mercedes E290TD is ook onder handen genomen op 200.000 km...nu bijna 300.000 km en nog steeds rijdende (maakt niet veel uit, maar toch even vermelden dat dit niet door Heinz gedaan is)
                                  Last edited by ; 16/03/2006, 17:13.

Comment

• Kunnen jullie meer PK's persen uit een oude mini 1.3 SPi of MPi?

Comment

• lichtere motor, maar het verschil zal nihil zijn

Comment

• bruno,
                                        is de motor van een seat ibiza 90 pk dezelfde als die van een 110 pk? ik had dit ergens gehoord. en neem nu een ibiza 110pk met 150 000 km, is deze ook nog te chippen ( +35pk)? of is dit al gevaarlijker... groeten

Comment

• Pfff, ik ga toch eens stilaan moeten beslissen of ik het doe of niet want aangezien den auto weg moet na ongeveer 100.000km en ik nu aan 15.000 zit

Het enige waaraan ik twijfel is de betrouwbaarheid. Mijn VW dealer wist me alvast te zeggen dat enkel ABT tuning volgens hem met behoud van garantie kon... Als er iets gebeurd, dan zit ik er wel mee

Comment

Working...
                                          X