Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• mjah, maar da moet toch naar de 170 kunnen neen? het is een 2 liter dus toch beter op te voeren dan een 1900 e? omdat een kameraad van mij een golf 100 pk naar 143 pk heeft laten chippen (1.9Tdi).
    en hoeveel van 0-100 zou dat dan zijn met een 170pk?
    greetz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mrgoolie
      mjah, maar da moet toch naar de 170 kunnen neen? het is een 2 liter dus toch beter op te voeren dan een 1900 e? omdat een kameraad van mij een golf 100 pk naar 143 pk heeft laten chippen (1.9Tdi).
      en hoeveel van 0-100 zou dat dan zijn met een 170pk?
      greetz

Het feit dat die golf 43pk extra heeft uit een 1900 wil niet zeggen dat je uit een 2000meer dan 43 extra kunt halen he....
      Als heinz zegt 163, is het 163.

Comment

• de waarden op de site zijn schattingen, meetsal minema!
        2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
        2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

• en op hun testbank, op een andere zul je andere waardes hebben. Het is de praktijk die telt (en het NIET roeten)
          2006 - E61 525d M pack - carbon black met zwart dakota leder
          2009 - E91 318d - saffierzwart met zwart leder (wife)

Comment

• De website van auto tune heinz is echt in een klein formaat...

Is dat bij jullie ook zo?? Ik kan gewoonweg niet zien of 'ie vandaag open is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sega
              De website van auto tune heinz is echt in een klein formaat...

Is dat bij jullie ook zo?? Ik kan gewoonweg niet zien of 'ie vandaag open is...
              Hier is die enorm groot (lees: volledig scherm = 1280 x 1024).
              Vandaag is Heinz niet open, van dinsdag tot zaterdag wel ..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JelleM
                Hier is die enorm groot (lees: volledig scherm = 1280 x 1024).
                Vandaag is Heinz niet open, van dinsdag tot zaterdag wel ..

Dank je Jelle!

Ik dacht al dat 'ie op maandag gesloten was...
                Ach dan passeer ik daar wel eens een andere keer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sega
                  Dank je Jelle!

Ik dacht al dat 'ie op maandag gesloten was...
                  Ach dan passeer ik daar wel eens een andere keer.
                  No problemo!
                  Openingsuren: 9u - 12u & 14u - 18u

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mrgoolie
                    echt niemand die weet hoever je een 136pk 320d bmw kan chipp'n?
                    je kan zelf kiezen, je kan om tot maximum tunen maar dat is niet echt gezond voor de motor, je zou er 200pk uit kunnen halen maar dat lijkt me riskant. 175pk zal zo wat het "veilige" maximum zijn

Comment

• heeft er iemand al ervaring met ne gechipte auto die uitgerust is met den DSG?
                      ik zou de mijne ook wel willen laten chippen maar kheb ni echt goesting voor diene DSG kapot te rijden....
                      2014 F11 BMW 520dA Touring

Comment

• Ik denk toch dat ik eens tot daar ga gaan ....ik denk wel dat de 535 die tuning kan verdragen ...het is per slot van rekening dezelfde motor als waar ze al 2 keer parijs dakar mee reden in de X5 ...en die was ook serieus opgedreven en wist zich in die barre omstandigheden toch goed te houden. Zou juist eens even willen weten wat het geeft op natte ondergrond..gaat de motor elektronica niet de ganse tijd vechten tegen al dat koppel?? Dat ik dit nu weer overweeg komt gewoon doordat ik eerst van plan was om veel met de mini naar de ring te trekken...maar het vrouwtje ziet dat precies zo niet zitten dat ik altijd met 'haar' wagentje ga breken....en dus breek ik maar met de 'mijne' hé . Vrouwen hé.....

Comment

• De 535d verdraagt de tuning niet beter of slechter dan elke andere wagen. En toch is 't wel effe schrikken als je ziet dat ze voorbij de 100pk/liter gaan met een dieseltje. Alpina met de D3 is de eerste officiële constructeur die die grens haalt, maar de BMW 535d is een motor die door een béétje tuner erg makkelijk ook voorbij die grens te halen valt.

Goed nadenken Wannes.
                          1. Fabrieksgarantie foetsie (whatever they say, je krijgt 't niet op papier dus dat zegt genoeg). Misschien dat Heinz wel tegen meerprijs de fabrieksgarantie overneemt ?
                          2. Bij 'n zwaar ongeval waar kennelijk overdreven snelheid bij komt kijken, kan je 't wel 'es aan je rekker hebben dat er wordt nagegaan of de kar nog "legaal" is. En gezien jouw rijstijl...
                          3. 535d niet snel genoeg, of kan je 't nog altijd niet verkroppen dat je maatje met de getunede 530d even snel is ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                            535d niet snel genoeg, of kan je 't nog altijd niet verkroppen dat je maatje met de getunede 530d even snel is ?
                            Hiervoor heeft die toch die mini gekocht die zogezegd van zn vrouw is..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
                              Meer dan 300pk is die 535 te krijgen.

En ik vrees dat die tuning in/uitschakelen enkel gaat als je een motec-systeem ofzo installeerd, aangezien je 2 verschillende programma's moet draaien, en ik weet niet of dat op de standaard computer kan...
                              - 325pk en 670nm is mogelijk

- tuning in/uitschakelen: perfect mogelijk via combinatie of alternatieve systemen. Switchen tss standaard programma en getunde is mogelijk..zelfs verschillende boostmaps zijn mogelijk.

maar ...met een Motec zult ge die 535D niet eens deftig aan de praat kunnen krijgen.
                              Injectiepatroon van EDC16 computer is niet te vergelijken met die van zelfs een M800.

Comment

• Maat van me is ook op zoek om zijn 1.9 Tdi 105 pk te tunen. Ik heb hem uiteraard naar IT doorverwezen, als hij een degelijke afstelling wilt.

150 pk en zo'n 340 Nm precies, daar zal hij meer dan tevreden met zijn!

Comment

1. 535d niet snel genoeg, of kan je 't nog altijd niet verkroppen dat je maatje met de getunede 530d even snel is ?
                                  __________________het zijn vooral die dolfkes die ik uit mijn spiegel wil rijden. En als het systeem waarvan hierboven sprake , dan zie ik niet in wat het probleem zou kunnen zijn. Dan rijd ik gewoon 90% van de tijd op fabrieks power en de overige 10% dat ik dan over de grens ga pezen kan ik hem vol laten gaan. En als je ziet dat die Schot die we daar op de ring eens tegenkwamen de hele godganse dag met zijn getunede 535 over de ring lag te breken en dat een hele week lang , dan mag je toch wel vernderstellen dat het een degelijke motor is . En dat van garantie hé , dat is voor wat een motor betreft altijd een dubbeltje op zijn kant. Ze gaan altijd wel proberen om het van hun gat te schudden. Je zal er wel te fel mee gereden hebben of er zal niet genoeg olie ingezeten hebben....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wannes
                                    1. 535d niet snel genoeg, of kan je 't nog altijd niet verkroppen dat je maatje met de getunede 530d even snel is ?
                                    __________________het zijn vooral die dolfkes die ik uit mijn spiegel wil rijden. En als het systeem waarvan hierboven sprake , dan zie ik niet in wat het probleem zou kunnen zijn. Dan rijd ik gewoon 90% van de tijd op fabrieks power en de overige 10% dat ik dan over de grens ga pezen kan ik hem vol laten gaan. En als je ziet dat die Schot die we daar op de ring eens tegenkwamen de hele godganse dag met zijn getunede 535 over de ring lag te breken en dat een hele week lang , dan mag je toch wel vernderstellen dat het een degelijke motor is . En dat van garantie hé , dat is voor wat een motor betreft altijd een dubbeltje op zijn kant. Ze gaan altijd wel proberen om het van hun gat te schudden. Je zal er wel te fel mee gereden hebben of er zal niet genoeg olie ingezeten hebben....
                                    Dat is zeker een verwijzing naar mijge zijt precies nogal gebrand om mij eraf te rijden.Als gij u bak laat tjoenen zal ik wel eens met de AMG afkomen

Comment

• Om verder te gaan over da chippen.....
                                      Ben van plan een audi sportback aan te schaffen maar ben nog aant twijfelen tussen de 105 of de 136pk.
                                      Alle goede raad is welkom.

heeft er iemand ervaring met het chippen van die 105pk?

Comment

• in mijn topis kun je er alles over lezen

Comment

• eum .. als je geld genoeg hebt ga dan voor de 136 pk! de 2.0 is nog krachtiger en wordt gechipt tot 200pk!!!

Comment

Working...
                                          X