Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Die bovenste cijfers kloppen niet. een A3 met 100pk doet er 10.8sec over.Zo heb ik mij laten vertellen
Volgens www.autoweek.nl 11 seconden, wat wel eens zou kunnen gezien hij bijna 200kg lichter is dan de A4.
Maar dit gaat misschien wat teveel off topic.
Die 2 sec kan wel hoor. @turboman: Je mag niet vergelijken met een wagen die standaard van 0-100 in 7 sec gaat, zoals de GTI. Om die dan naar 5 sec te brengen heb je indeed meer dan 30pk nodig. Die laatste seconden kosten in verhouding veel vermogen.
kan men dit eigenlijk vaststellen bij de dealer, dat een auto gechipt is ?
Ik zou een diesel nog zien zitten als volgende wagen, gewoon omwille van het lage verbruik en de mogelijkheid tot meer vermogen voor relatief weinig centen ... het enige wat me zou tegenhouden in die situatie is het verlies van garantie, dus ik neem aan dat het wel kan nagetrokken worden ?
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Audi A4 1.9 TDI 100pk (250Nm): opsnelheid 195 km/h acceleratie 0-100 km/h 12,1 s
Audi A4 1.9 TDI 130pk (285Nm): topsnelheid 207 km/h acceleratie 0-100 km/h 9,9 s
Zeg nooit nooit.
Ik kan ook maar mijn chronometer geloven he ... Ik heb de metingen voor de tuning wel 3x opnieuw gedaan en met mn A4 avant 2005 1,9 tdi deed ik er 11,6 seconden over ... na de tuning was dit (ook 3x opnieuw gemeten) 9,8 seconden
dus bijna een verschil van 2 seconden zoals ik al zei ...
Ik kan ook maar mijn chronometer geloven he ... Ik heb de metingen voor de tuning wel 3x opnieuw gedaan en met mn A4 avant 2005 1,9 tdi deed ik er 11,6 seconden over ... na de tuning was dit (ook 3x opnieuw gemeten) 9,8 seconden
dus bijna een verschil van 2 seconden zoals ik al zei ...
Ik sleurde mijn gechipte passat-100PK in 8.9sec naar 100, Wutputt zat erbij Schakel dan ook wel klein beetje veel sneller dan in de boekskes staat... Denk ook dat de standaard waarde iets van 11sec of meer was...
----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver 2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
-------------------------------------------------------------------------------------------- It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Toevallig op dit Forum gevallen, ik heb een A3 2.0tdi met vogtland veren onder, na veel opzoekwerk en twijfels toch de move gedaan om hem binnekort te laten chippen,weet het nog steeds niet zeker,of het veilig is voor de koppeling en dergelijke... wat haal je daar uit zonder dat de auto elektrische defecten begint te krijgen, zoals bijvoorbeeld bij een inhaalmanoeuvre dat de motor ineens afslaagt,
hopelijk is dit niet bij Heinz ?
En gaat de prijs mee met het aantal pk dat je wil,
of betaald iemand dat 170pk wil evenveel als iemand dat 190pk wil ?
Wat is het maximum dat ge uit die motor krijgt zonder afbreuk eraan te doen,
en trekt ge dan rookpluimen gelijk nen John Deere :p en wat is het verschil tss de 185pk en de 200pk,wat doen jullie daar meer aan? En zou het kunnen dat een ABT chip sneller is met 170pk dan jullie 185pk.
voila da wast
C yah
35000km en no problems so far . Ze hebben er 184 pk uitgehaald ze konden meer, maar ik heb een DSG en die kan niet zoveel aan als een handgeschakelde. Handgeschakeld tunen ze al tot +200pk. Ik denk niet dat een ABT chip sneller is. Ik zou niet weten waarom trouwens. Meer betalen voor minder pk's .
35000km en no problems so far . Ze hebben er 184 pk uitgehaald ze konden meer, maar ik heb een DSG en die kan niet zoveel aan als een handgeschakelde. Handgeschakeld tunen ze al tot +200pk. Ik denk niet dat een ABT chip sneller is. Ik zou niet weten waarom trouwens. Meer betalen voor minder pk's .
En veel meer verbruik
de nonkel van mijn vriendin heeft zijn Touareg laten chippen door Abt en is er behoorlijk niet over te spreken
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
de nonkel van mijn vriendin heeft zijn Touareg laten chippen door Abt en is er behoorlijk niet over te spreken
Deze morgen nog even 240 autostradekilometers gedaan weg en weer naar een klant ... na het Heinz-chippen verbuik ik bij constante autostradesnelheid bijna een liter minder
Ik heb sinds een 5-tal maanden mijn audi TT 163pk - S-line Lekker autootje, goede wegligging, enzo...
Ben ondertussen overgeschakeld naar 98 brandstof, op aanraden van jullie allen in dit forum. En dat bevalt me al heel goed... Het dalen van het brandstofverbruik is wel uit gebleven... als is het draaien in lagere toeren wel veel soepeler.
Toch voel ik soms dat ik wat 'kracht' te kort kom..; zo dat extra tikkeltje pit & punch..
Is chiptuning hierbij een goede oplossing? Zal dit mijn verbruik doen dalen en toch die extra kracht geven? Ik las ook op andere websites iets van een ecochip.. iemand ervaring mee?
Kan mijn autodealer de tuning nachecken? Verlies ik dan mijn fabrieksgarantie?
kan men dit eigenlijk vaststellen bij de dealer, dat een auto gechipt is ?
Ik zou een diesel nog zien zitten als volgende wagen, gewoon omwille van het lage verbruik en de mogelijkheid tot meer vermogen voor relatief weinig centen ... het enige wat me zou tegenhouden in die situatie is het verlies van garantie, dus ik neem aan dat het wel kan nagetrokken worden ?
Dat vinden ze nooit, ze moeten hem daarvoor op de vermogenstestbank zetten en een gewone garage heeft die niet! koop maar een diesel, je zal het je zeker niet beklagen!!!
2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km
Comment